Lodówka do zabudowy

Data: 2009-03-02 00:01:45
Autor: martuhna
Lodówka do zabudowy
Mam taki oto problem:

Zakupilam lodowke marki CANDY CFBC 3150 A w sklepie agd euro rtv i
okazuje się że w komplecie nie ma czesci przewidzianych do montazu, tj
nie ma niczego oprocz instrukcji. Nie wiem jak mam sie za to zabrac,
bo w sklepie mówią, że ich to nie obchodzi, bo dostarczyli nam lodówke
oryginalnie zapakowaną i z tego co wiedzą to żadna z tych lodówek nie
posiada nic więcej. Jakos w to nie wierze. Nie mam pojęcia jak sobie z
tym poradzic :(

Data: 2009-03-02 00:37:46
Autor: ZbyszekZ
Lodówka do zabudowy
On 2 Mar, 09:01, martu...@o2.pl wrote:
[...]

Jeśli jest instrukacja to na jednej z pierwszych stron jest informacja
co wchodzi w skład kompletu.
Ja bym zaczął od telefonu na infolinię (czy inną informację)
producenta lub przedstawiciela producenta, zdarza się że części są
sprytnie umieszczone i trzeba wiedzieć gdzie szukać aby znaleźć.

Jeśli to nie pomoże, a są wymienione jakieś części a brakuje ich w
zestawie napisz do producenta, a pismo prześlij przez EuroAGD.
W końcu błędy w kompletowaniu zestawu mogą się czasem zdarzyć :-)

--
ZZ@private

Data: 2009-03-02 09:41:11
Autor: HANA
Lodówka do zabudowy

Użytkownik <martuhna@o2.pl> napisał w wiadomości news:3a731c0e-a712-4114-916f-3f5daa46975el16g2000yqo.googlegroups.com...
[...]

BZDURA
robia cie w konia, w komplecie napewno sa prowadnice do drzwi i takie katowniczki do przykrecenia calosci
jechac do sklepu w godzinach szczytu zakupowego i robic awanture
albo oddac lodowke i kupic w mniejszym sklepie, jak znam zycie to za podobne pieniadze a przynajmniej obsluga lepsza niz w euro

--
Andrzej
www.hana.com.pl

Data: 2009-03-02 11:23:46
Autor: Jan Werbiński
Lodówka do zabudowy
Użytkownik "HANA" <hana33@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gog637$uqn$1news.onet.pl...

[...]

Nie kupuje się towaru z ekspozycji, chyba że za 20-30% upust. Jak w powyższym sklepie kupowałem zmywarkę, to czekałem aż mi zamówią nową, fabrycznie zapakowaną, żeby uniknąć takich kłopotów jak Twoje.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-03-02 12:28:34
Autor: Tomasz Nowicki
Lodówka do zabudowy
Sprawdzałem ostatnio w MM i lodówkę z ekspozycji oferowano mi za 8900 - za
taką samą w małym sklepie utargowałem 7800, ale jest jeszcze hurtownia, w
której może uda mi się kupić za 7400 :)
Pralka, którą kupuję za 7900 (z transportem, wniesieniem i montażem)
oferowana jest w Saturnie i MM za 8800.
Podobne numery występują często w dużych marketach i sieciach handlowych

T.

Data: 2009-03-02 14:32:02
Autor: kris
Lodówka do zabudowy

Użytkownik "Tomasz Nowicki" <tipsybrown@spamhole.com> napisał w wiadomości news:i7gc1d2wieah.1qsrbwvcmw184$.dlg40tude.net...
Pralka, którą kupuję za 7900 (z transportem, wniesieniem i montażem)
oferowana jest w Saturnie i MM za 8800.
Co to za pralka za taką kasę;))))?

Data: 2009-03-02 14:43:21
Autor: Jan Werbiński
Lodówka do zabudowy
Użytkownik "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gogn4j$sj4$1news.onet.pl...

[...]

Jakieś wypasione Miele dla snobów nie mających czym imponować znajomym. :-)

Data: 2009-03-02 19:35:13
Autor: Tomasz Nowicki
Lodówka do zabudowy
Dnia Mon, 2 Mar 2009 14:43:21 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

Co to za pralka za taką kasę;))))?

Jakieś wypasione Miele dla snobów nie mających czym imponować znajomym. :-)

Ciebie nie zaproszę na oblewanie, o nie... ;•)

Miele, owszem, W3985 i nie za 8800 ale za 7600, już po podwyżce. Kupuję i
mam nadzieję, że mnie przeżyje, a przynajmniej, że razem pójdziemy na
emeryturę :)
Kombinowałem tak i siak, i okazało się, że ma to, co potrzeba plus
najlepszy napęd z dostępnych u nas pralek tej firmy (na rynku amatorskim
oczywiście, bo sprzęt profesjonalny to inna liga w ogóle). Co ciekawe,
wygląda dość staroświecko, a więc żaden szpan, jeśli się paragonu nie
przyklei z przodu ;)

T.

Data: 2009-03-02 19:49:04
Autor: Kris
LodĂłwka do zabudowy

Użytkownik "Tomasz Nowicki" <tipsybrown@spamhole.com> napisał w wiadomości news:a2uyw3hwe530$.1v9hhlmm40fmq$.dlg40tude.net...
[...]

A jesli można zapytac co usprawiedliwia tak zabójczą cene tej pralki?

Kris

Data: 2009-03-03 01:49:49
Autor: Jan Werbiński
LodĂłwka do zabudowy
Użytkownik "Kris" <kszysztofcWyWaL@wp.pl> napisał w wiadomości news:goh9mu$or8$1news.onet.pl...

[...]

Ciiicho... teraz się zacznie...

Data: 2009-03-03 12:04:40
Autor: Tomasz Nowicki
Lodówka do zabudowy
Dnia Mon, 2 Mar 2009 19:49:04 +0100, Kris napisał(a):

A jesli można zapytac co usprawiedliwia tak zabójczą cene tej pralki?

Podejrzewam, że znacząco niższa skala produkcji, niż pralek popularnych.
Oczywiście, zapewne także jakość i niezawodność, ale trudno sobie
wyobrazić, żeby ta pralka była 3x bardziej niezawodna niż pralki po 2300zł.
Chociaż _podobno_ projektowana jest na 20tys. cykli prania, a standardowe
tanie pralki na 4000. Z całą pewnością wpływ na cenę ma także marka. No i
potężna marża - produkty luksusowe zawsze mają wysoki narzut marży,
ponieważ nie schodzą jak świeże bułeczki, a eksponowane być muszą, co
kosztuje. Pewnie znalazłby się jeszcze jakiś powód czy dwa :)

Widzę tu pewną analogię z wyrobami przemysłu samochodowego czy
elektronicznego.

T.

Data: 2009-03-03 12:21:13
Autor: kris
Lodówka do zabudowy

Użytkownik "Tomasz Nowicki" <tipsybrown@spamhole.com> napisał w wiadomości news:aw6wdhadsh7a.h13yhnsehldt$.dlg40tude.net...
[...]

Czyli ekonomicznego uzasadnienia dla zakupu nie ma.
Czyli produkt nie dla mnie, chociaz telewizor kupiłem a na siebie nie zarobi;))))

Krzysiek

Data: 2009-03-03 13:37:30
Autor: Tomasz Nowicki
Lodówka do zabudowy
Dnia Tue, 3 Mar 2009 12:21:13 +0100, kris napisał(a):

Czyli ekonomicznego uzasadnienia dla zakupu nie ma.

A musi? Dla mnie zaleta takiego zakupu jest następująca - mam największą
pewność, że będę miał z nią święty spokój. W przypadku żadnej innej marki
na rynku pewności tej nie mam - problemy bywają nawet z markami uznawanymi
za niezawodne, jak np. Bosch, także w przypadku droższych modeli. O
droższych modelach gorszych marek, jak Whirlpool, przez litość nie wspomnę.
Do tego, jak zeznają posiadacze, bęben tej pralki stosunkowo najmniej
niszczy pranie. To niby drobiazg, ale w przypadku drogich i delikatnych
rzeczy ma swoje znaczenie. Niby np. jedwabne kiecki zawsze można wyprać
ręcznie, ale skoro można się w tym skutecznie wyręczyć pralką...

Czyli produkt nie dla mnie, chociaz telewizor kupiłem a na siebie nie zarobi;))))

To tak jak ja - kupiłem go, jak się okazuje, w ramach samoumartwienia, za
jego pomocą ćwiczę cierpliwość i powściąganie negatywnych emocji (chodzi o
nękające reklamy oczywiście). T.

Data: 2009-03-03 14:05:04
Autor: Jan Werbiński
Lodówka do zabudowy
[...]

W przypadku Miele również nie masz pewności. Uległeś po prostu iluzji stworzonej przez dział marketingu.

Data: 2009-03-03 14:55:24
Autor: kris
Lodówka do zabudowy
Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w wiadomości news:gojaev$mle$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Pewnie masz racje. Ja jak do tej pory pralkę kupowałem rza na ok 10lat. Ostatnią 7 lat temu za 1200zł idziała i problemów zadnych
Ale ja sam w marketingu swoje przepracowałem to tak łatwo się na ich sztuczki nie nabieram;)))

Krzysiek

Data: 2009-03-03 09:18:55
Autor: Panslavista
Lodówka do zabudowy
On 3 Mar, 14:55, "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8...@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008...@janwer.com> napisał w
wiadomościnews:gojaev$mle$1nemesis.news.neostrada.pl...> Użytkownik "Tomasz Nowicki" <tipsybr...@spamhole.com> napisał w wiadomości

> [...]

Ostatnią 7 lat temu za 1200zł idziała i problemów zadnych
Ale ja sam w marketingu swoje przepracowałem to tak łatwo się na ich

He..he, wprost przeciwnie - działa tu odwrotna logika marketingowa -
jeden kupuje, bo mu tak wciskają, drugi, "świadomy" sprawdza.... i
kupuje, bo reklama musi się w jakieś, łatwej do skontrolowania przez
klienta, części sprawdzać...

Data: 2009-03-03 16:42:18
Autor: Tomasz Nowicki
Lodówka do zabudowy
Dnia Tue, 3 Mar 2009 14:05:04 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

W przypadku Miele również nie masz pewności. Uległeś po prostu iluzji stworzonej przez dział marketingu.

Nie, nie mam pewności - mam stosunkowo największą pewność ze wszystkich
marek na rynku. Ale każde urządzenie może się zepsuć, nawet łom.

I - nie, nie uległem iluzji - bo przecież Miele praktycznie nie prowadzi na
naszym rynku akcji promocyjnej, wiele osób nawet nie zna tej marki, nie ma
o niej pojęcia. Ja tę markę znam od strony opinii użytkowników. Można
powiedzieć, że to legenda i jak każda nie jest prawdziwa - ale serwisanci
AGD są odporni na reklamę i też potwierdzają, że Miele (w przypadku pralek)
jest liderem jakości (i cen oczywiście). A w każdym razie - było, bo jak
zwykle opinia rynku jest spóźniona o jakieś 5 lat, czego przykładem są
takie marki jak Candy i Whirlpool. Ich obecna jakość podobno nie dorównuje
ich opinii sprzed 5, a co dopiero 10 czy 15 lat.

T.

Data: 2009-03-03 17:44:56
Autor: Jan Werbiński
Lodówka do zabudowy
Użytkownik "Tomasz Nowicki" <tipsybrown@spamhole.com> napisał w wiadomości news:1vhl88uyp0lds$.zv8zzmi2n7yt.dlg40tude.net...
I - nie, nie uległem iluzji - bo przecież Miele praktycznie nie prowadzi na
naszym rynku akcji promocyjnej, wiele osób nawet nie zna tej marki, nie ma

Czyżby?
Uważasz, że przypadkowo stoją na eksponowanych miejscach np w tym wielkim sklepie AGD koło KFC na wrocławskich Bielanach, czy wielu innych supermarketach AGD? Praktycznie każdy sklep AGD eksponuje właśnie Miele. Znając zasady promocji, korumpowanie supermarketów przez producentów by towar był ustawiony korzystniej można domyślać się przyczyn ekspozycji Miele...

AGD są odporni na reklamę i też potwierdzają, że Miele (w przypadku pralek)
jest liderem jakości (i cen oczywiście). A w każdym razie - było, bo jak

Owszem. Daję 20-50% więcej za "firmę", kiedy chodzi o renomowane urzadzenie służące do podtrzymania życia czy ratowania tegoż. Tutaj nie oszczędzam.

Nie dam jednak 400% więcej za PRALKĘ!
:-D

Data: 2009-03-03 18:54:23
Autor: Tomasz Nowicki
Lodówka do zabudowy
Dnia Tue, 3 Mar 2009 17:44:56 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

Uważasz, że przypadkowo stoją na eksponowanych miejscach np w tym wielkim sklepie AGD koło KFC na wrocławskich Bielanach, czy wielu innych

Tam akurat nie byłem...

supermarketach AGD? Praktycznie każdy sklep AGD eksponuje właśnie Miele.

....ale wszędzie indziej pralki Miele stoją "w tłumie" - czasem trzeba
pochodzić, żeby znaleźć, dobrze jeśli są zgrupowane w jednym miejscu. Na
"wystawkach" częściej widuję sprzęt innych producentów. Nikt też klienta
nie rozpieszcza materiałami reklamowymi. No i - LBNL - nie widziałem dotąd
w polskich massmediach akcji reklamowych Miele, takich jak np. Whirlpoola
czy Boscha, Amiki i in. A to decyduje o rozpoznawalności marki.

Znając zasady promocji, korumpowanie supermarketów przez producentów by towar był ustawiony korzystniej można domyślać się przyczyn ekspozycji Miele...

Naprawdę - bywam od lat w kilkunastu wielkich i średnich sklepach z AGD i
nigdzie nie widziałem wyróżniania marki Miele, naprawdę. gdybym jej nie
znał skądinąd, to tylko cena mogłaby zwrócić moją uwagę - nic ponadto.

Nie dam jednak 400% więcej za PRALKĘ!

A ja dam - kto mi zabroni? T.

Data: 2009-03-03 19:26:17
Autor: Tomasz Nowicki
Lodówka do zabudowy
[...]

No to jeszcze tak: pralka kosztuje 7600, 4x mniej to 1900. Plus powiedzmy
30% "za firmę" daje jakieś 2500.
Czy faktycznie jesteś w stanie kupić pralkę kosztującą 2500, która będzie
równie dobra? Pod względem funkcji, niezawodności, długowieczności i
jakości prania? Hałas pomijam, choć jest dla mnie ważny - musiałby się
wypowiedzieć jakiś doświadczony serwisant.

T.

Data: 2009-03-03 22:07:10
Autor: Jan Werbiński
Lodówka do zabudowy
Użytkownik "Tomasz Nowicki" <tipsybrown@spamhole.com> napisał w wiadomości news:ug4sx5ixev5d.rujsdjxrobfd.dlg40tude.net...
[...]

Tak. Kupiłem pralkę równie dobrze spełniającą parametry, które JA potrzebuję. Spełnia te parametry lepiej od Miele, bo np mogę wyprać 8 kg na raz. Ma działać 10-15 lat przy małej intensywności i dobrze prać. Kupiłem taką za nieco mniejszą cenę i jestem zadowolony. Prawdopodobnie dożyje 15 lat, ma funkcji od cholery, pierze wyśmienicie i jak na razie jest niezawodna. Wg http://www.testberichte.de/ wiele pralek Boscha przewyższa jakością wiele pralek Miele. W pierwszej dwudziestce rankingu Miele ma chyba 8 lub 9 pralek, a Bosch 7. Jak na firmę produkującą czterokrotnie droższe urządzenia różnica jest śmiesznie mała.

Polecam
http://www.testberichte.de/

Data: 2009-03-04 14:34:27
Autor: Tomasz Nowicki
Lodówka do zabudowy
Dnia Tue, 3 Mar 2009 22:07:10 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

[...]

No OK, ale jaka to pralka?

T.

Data: 2009-03-09 12:36:45
Autor: Tomasz Nowicki
Lodówka do zabudowy
To na koniec tego wątku pierwsze wrażenia z użytkowania:

- bardzo solidne opakowanie transportowe
- potężne, ale łatwe w demontażu zabezpieczenie transportowe w postaci
dwóch profilowanych rur (dołączony klucz do ich demontażu)
- wszystkie nóżki regulowane (co nie zawsze jest zasadą)
- wysoko umieszczony wylot filtra (łatwo podstawić naczynie, zwykle jest z
tym problem)
- zdublowane zabezpieczenie przeciwko zalaniu (zawór aqua-stop + wanna pod
dnem pralki z czujnikiem włączającym odpompowywanie)
- wszystkie plastiki bardzo grube i solidne, doskonale spasowane
- diodowe oświetlenie wnętrza pralki
- rozbudowany, ale łatwy w obsłudze system menu po polsku (20 programów
predefiniowanych + 4 użytkownika)
- nieprawdopodobnie cicha praca - silnika nie słychać w ogóle  - podczas
prania słyszalny jest jedynie chlupot wody w bębnie i "plaskanie" ciuchów.
Podczas wirowania słychać lekki szum, a pralka niemal nie drży - dopiero
przy 1800 obr/min wyczuwalne są niewielkie wibracje. Jedyne trochę
głośniejsze dźwięki to pobieranie i odpompowywanie wody.
- automatyka wagowa mierzy ilość prania i sugeruje ilość potrzebnego
proszku (zależnie od wybranego programu), po włączeniu programu komputer
mierzy nasiąkliwość zawartości i zależnie od niej dobiera ilość wody i czas
prania
- pobierana woda spłukuje drzwi i kieszeń uszczelki, wypłukując ewentualne
pozostałości proszku
- szuflada na proszek ma proste kształty, dzięki czemu nie ma problemu z
jej czyszczeniem, również jej wnęka jest duża i gładka - można wsadzić rękę
i wyczyścić (w moim starym Whirlpoolu czyszczenie pojemnika na proszek było
zawsze półgodzinną walką z labiryntem pozapychanych kanalików połaczoną z
przymusowym prysznicem)
- pralka ma zabezpieczenie przed dziećmi oraz możliwość blokady za pomocą
PIN (przydatne pewnie w jakichś kondominiach, hotelach czy akademikach)
- można dokupić moduł komunikacyjny, który pozwala zalogować pralkę do
sieci serwisowej producenta (poprzez sieć elektryczną) - pozwala to na
aktualizację oprogramowania, automatyczną zmianę czasu i sygnalizowanie
niesprawności (ale IMO dla indywidualnego usera to tylko gadżet - może
przydatny w instytuacjach eksploatujących dużą ilość sprzętu).
Podsumowując - wszystko działa jak należy, ale cechą zupełnie powalającą
jest brak hałasu - tak cichego sprzętu jeszcze nie widziałem, nawet nie
przypuszczałem, że pralka w ogóle może być tak cicha :)

T.

Data: 2009-03-09 13:36:32
Autor: Jan Werbiński
Lodówka do zabudowy
Użytkownik "Tomasz Nowicki" <tipsybrown@spamhole.com> napisał w wiadomości news:10p8jlkrr7kz4.1fjxp2nkce477.dlg40tude.net...
To na koniec tego wątku pierwsze wrażenia z użytkowania:

Oprócz oświetlenia wnętrza pralki i 1400 zamiast 1800 obrotów opisałeś moją pralkę.
Co to za cudo?

Data: 2009-03-09 19:11:14
Autor: Tomasz Nowicki
Lodówka do zabudowy
Dnia Mon, 9 Mar 2009 13:36:32 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

Oprócz oświetlenia wnętrza pralki i 1400 zamiast 1800 obrotów opisałeś moją pralkę.
Co to za cudo?

Diabeł tkwi w szczegółach ;)

T.

Data: 2009-03-09 19:14:47
Autor: Jan Werbiński
Lodówka do zabudowy
Użytkownik "Tomasz Nowicki" <tipsybrown@spamhole.com> napisał w wiadomości news:zvz53grlzggo.12aek3ehkvmq0$.dlg40tude.net...
[...]

A mi z pieniędzy na pralkę zostało 6000 zł po jej zakupie
:-)

Data: 2009-03-09 21:53:47
Autor: Tomasz Nowicki
Lodówka do zabudowy
Dnia Mon, 9 Mar 2009 19:14:47 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

A mi z pieniędzy na pralkę zostało 6000 zł po jej zakupie

A jeśli ja tyle zarabiam w trzy dni i mam fantazję kupić pralkę, która mi
się podoba? Za trzy dni będę miał kolejne 6 tysi, więc co będę się drobnymi
szczypał? W końcu ktoś musi wspierać firmę, na której nawet Bosch się
wzoruje :•P

Poza tym popełniasz błąd logiczny - nie zostało ci 6 koła, bo nigdy tyle
nie przeznaczyłeś na pralkę :) Gdybyś przeznaczył, a potem kupił tańszą - to tak

T.

Data: 2009-03-09 22:39:41
Autor: Jan Werbiński
LodĂłwka do zabudowy
Użytkownik "Tomasz Nowicki" <tipsybrown@spamhole.com> napisał w wiadomości news:1cpwqpi3zuskd.1pcb9ye9aot3o.dlg40tude.net...
[...]

To znaczy, że zakup był typowo snobistyczny. Teraz dorabiasz ideologię.
 :-)

Poza tym popełniasz błąd logiczny - nie zostało ci 6 koła, bo nigdy tyle
nie przeznaczyłeś na pralkę :)
Gdybyś przeznaczył, a potem kupił tańszą - to tak

Skąd wiesz?

Data: 2009-03-10 16:55:06
Autor: Tomasz Nowicki
Lodówka do zabudowy
Dnia Mon, 9 Mar 2009 22:39:41 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

To znaczy, że zakup był typowo snobistyczny. Teraz dorabiasz ideologię.
 :-)

No... niezupełnie. Jeszcze do dzisiaj skłonny byłbym ci przyznać rację, ale
dziś miałem chwilkę i dokładnie obejrzałem sobie pralki Boscha i Siemensa
(oraz sporo innych) w dużym salonie AGD w Łodzi. M. in. te Maxxy 8-kg. No i
powiem tak - bez urazy, ale jakość tworzyw, spasowanie, lakier - wszystko
to w Boschach jest takie po prostu zwykłe, średnia krajowa. Lepiej niż w
masówce po 999,-. ale wyraźnie gorzej niż w Miele. Wyraźnie nowocześniejsze jest sterowanie - duży ekran LCD i pokrętło -
ustawiasz każdy parametr oddzielnie, jasno, prosto i logicznie, masz
możliwość zapamiętania czterech ulubionych zestawów.
Nawet taki niby drobiazg jak obramowanie "bulaja" - w całym sklepie nie
znalazłem pralki, w której byłoby metalowe. A Miele daje solidną, na oko
milimetrową chromowaną blachę. Inne szczegóły też przekonują - wszystko
wygląda solidniej i jest lepiej przemyślane. Może to same szczegóły i wolno
uważać, że nie warto za nie tyle dopłacać. Ale fakt pozostaje faktem. Co do specyfiki bębna to się jeszcze nie wypowiem, bo wiadomo - Miele swój
chwali, ale trzeba to sprawdzić w praniu - w wielu praniach

Skąd wiesz?

Tak się jakoś zasugerowałem twoimi wypowiedziami

T.

Data: 2009-03-10 17:11:10
Autor: Jan Werbiński
Lodówka do zabudowy
Użytkownik "Tomasz Nowicki" <tipsybrown@spamhole.com> napisał w wiadomości news:h2pkoykur7lr.1cx7vagbplf2v$.dlg40tude.net...
[...]

Nie wiem. Mam Logixcośtam na 8kg.

Te wszystkie rzeczy są warte, żeby dać za pralkę o 10-20% więcej, czyli z 500 zł.
Dlaczego zatem niektórzy płacą 400% więcej, to jest 6000 zł?
Snobizm. :-)

W odróżnieniu od Twojego Miele Bosch dopiera bez zamaczania. Znaczy, chyba jest lepszy?

Data: 2009-03-10 17:14:03
Autor: Tomasz Nowicki
Lodówka do zabudowy
Dnia Tue, 10 Mar 2009 17:11:10 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

Dlaczego zatem niektórzy płacą 400% więcej, to jest 6000 zł?
Snobizm. :-)

Och, niech ci będzie - każdy czasem sobie może pozwolić na snobizm, prawda?

W odróżnieniu od Twojego Miele Bosch dopiera bez zamaczania. Znaczy, chyba jest lepszy?

Zamaczanie jest opcjonalne.

T.

Data: 2009-03-11 22:47:15
Autor: ludzki czlowiek
Lodówka do zabudowy

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w wiadomości news:gp6400$fc2$1nemesis.news.neostrada.pl...

Snobizm. :-)

Stac go wiec niech kupuje co tam sobie chce.  Lodowke ma chyba za 10 tys lub cos kolo tego, kiedys sie chwalil chyba nawet i na tej grupie. Snob, nie snob, kogo to obchodzi.

Data: 2009-03-12 17:24:46
Autor: Tomasz Nowicki
Lodówka do zabudowy
Dnia Wed, 11 Mar 2009 22:47:15 +0100, ludzki czlowiek napisał(a):

Stac go wiec niech kupuje co tam sobie chce.  Lodowke ma chyba za 10 tys lub cos kolo tego, kiedys sie chwalil chyba nawet i na tej grupie. Snob, nie snob, kogo to obchodzi.

Ja? Boże broń - lodówkę mam 15-letnią, przymierzam się do zakupu, ale
zdecydowanie poniżej 10tys. :)

Co do chwalenia sie - teraz żałuję, że w ogóle wszedłem w tę dyskusję, bo u
nas wciąż jednak obowiązuje zasada polskiego piekła. Mowa początkowo była o
różnicach  cen w sklepach, a mnie się nie chciało przeliczać procentowo i
podałem, durny, faktyczne ceny.

T.

Data: 2009-03-09 22:28:24
Autor: Qrczak
Lodówka do zabudowy
W Usenecie Tomasz Nowicki <tipsybrown@spamhole.com> tak oto plecie:

[...]

A rowerek napompuje?

Qra, pod wrażeniem szczególnie niezbędnej w pralce możliwości zmiany daty

Data: 2009-03-10 17:00:46
Autor: Tomasz Nowicki
Lodówka do zabudowy
Dnia Mon, 9 Mar 2009 22:28:24 +0100, Qrczak napisał(a):

Qra, pod wrażeniem szczególnie niezbędnej w pralce możliwości zmiany daty

Nie daty, tylko czasu letniego/zimowego. Jeden zegarek w domu mniej do
przestawienia. A z zegara w pralce korzystam akurat prawie przy każdym
praniu - to znaczy żona korzysta, ustawia pralkę tak, żeby pranie się
kończyło tuż przed jej powrotem do domu. Poza tym zegar jest potrzebny do
ustawiania namaczania - od iluśtam minut do 6 godzin, do wyboru.
No i wart pamiętania szczegół - ja kiedyś liczyłem - w domu i w pracy mam
do poprzestawiania 17 czasomierzy, dwa razy w roku - czasem cholery można
dostać. Ten w pralce to już jeden mniej - mało ważny drobiazg - ale liczą
się inne zalety

T.

Data: 2009-03-10 17:04:06
Autor: Jan Werbiński
Lodówka do zabudowy
Użytkownik "Tomasz Nowicki" <tipsybrown@spamhole.com> napisał w wiadomości
dostać. Ten w pralce to już jeden mniej - mało ważny drobiazg - ale liczą

Tak, warto za to dać 6000 zł.
Przekonałeś mnie tym drobiazgiem.
;-)

Data: 2009-03-10 17:16:54
Autor: Tomasz Nowicki
Lodówka do zabudowy
Dnia Tue, 10 Mar 2009 17:04:06 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

[...]

Ha, ha, ha - jak dopuszczasz uzasadnianie czegoś cytatem wyrwanym z
kontekstu, to masz rację. Według mnie, warto dać więcej za całokształt,
czyli sumę drobiazgów. A suma drobiazgów czyni sporą różnicę :)

T.

Data: 2009-03-11 08:38:10
Autor: Qrczak
Lodówka do zabudowy

[...]