Lodówka - rozerwana uszczelka drzwi

Data: 2009-07-29 08:37:56
Autor: Pietrek
Lodówka - rozerwana uszczelka drzwi

Użytkownik "jagr" <jagr@WYTNIJinteria.pl> napisał w wiadomości
Witam.
Rozerwanie uszczelki drzwi w lodówkach to podobno częsta
przypadłość. W mojej jest to samo.
Czy ktoś z Was próbował tą uszczelkę skleić jakimś klejem
albo taśmą samoprzylepną? Czy to się może udać?
A może spróbować przełożyć kawałek uszczelki ze starej lodówki
- czy są różne wymiary i profile czy one są znormalizowane?
Jeśli ktoś z Was poradził sobie z tym problemem,
prosiłbym o podzielenie się doświadczeniem.
Pozdrawiam,
jagr

Nie jest to aż tak częsta przypadłość. W 9/10 przypadków jest to na skutek
nieużywania klamki/uchwytu drzwi podczas ich otwierania (lenistwo, zły
nawyk). To tworzywo kiepsko się klei.
Napisz jaki to sprzęt, ponieważ w części uszczelki są a stałe razem z
drzwiami, część jestw montowane na wcisk w rowek a znowy bywa, że trzeba
wyciąć starą, żeby odkryć rowek a nową wcisnąć.
Wszystko zależy od modelu/producenta.

P.

Data: 2009-07-29 09:10:25
Autor: jagr
Użytkownik "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> napisał w wiadomości news:h4oqs9$olc$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Lodówka PRIVILEG LOK 2614 (właśnie ją dostałem).
Rok prod. chyba 1992 (nr 9246....).
Na gaz R134a.
Uszczelka uszczelką, a samo chłodzenie też jest jakoś dziwne.
Jakby lodówka miała za małą moc chłodzenia.
Bardzo wolno się "rozpędza". Dzwoniłem do serwisu i pan
powiedział, że to w tych starszych lodówkach normalne.
Chyba dobry pomysł na naprawę uszczelki podsunęła
"Ikselka". Z tym silikonem.

Data: 2009-07-29 20:06:29
Autor: Pietrek

Użytkownik "jagr"  napisał:...

Lodówka PRIVILEG LOK 2614 (właśnie ją dostałem).
Rok prod. chyba 1992 (nr 9246....).

Z uszczelką będzie problem bo nie wiadomo jaka to firma. Privileg taka
marka-niemarka to zazwyczaj jest Electrolux, Zanussi ale niekoniecznie.
Numer seryjny i PN z Privilega też jakiś jest dziwny, taki "ichni".
Wybadaj sposób mocowania uszczelki, wymierz, idź do sklepu i znajdź sobie
taką, będziesz miał od czego zacząć poszukiwania.

Lodówka - rozerwana uszczelka drzwi