Data: 2013-05-19 10:08:39 | |
Autor: Przemysław M. | |
Lody na śmieciach będą kręcone | |
Lody na śmieciach też będą kręcone, a Warszawa rzeczywiście będzie wzorem. I niestety znów chodzi tu jedynie o dodatkową kasę... Cicha spokojna wspólnota mieszkaniowa na warszawskim Mokotowie. W skrzynkach na listy na mieszkańców czeka niemiła niespodzianka. Właśnie dowiadują się, że reforma śmieciowa dociera i do nich. Dociera i już daje bolesne skutki. Wraz z wejściem w życie nowej rewolucji śmieciowej rewolucji zostanie poddany domowy budżet mieszkańców. Na kartkach wyjętych ze skrzynek dwie strony - oświadczenie o liczbie mieszkańców oraz krótka ankieta, czy śmieci będą segregowane czy nie. Wybór nie jest łatwy. Segregacja oznacza nałożenie na siebie śmieciowego reżimu - jej brak konieczność wyłożenia na śmieci dodatkowej sumy. Mieszkańcy głowiąc się i myśląc zapewne coraz częściej zadają sobie pytanie - dlaczego śmieciowa rewolucja w Warszawie musi być taka droga? Dla rodziny z dwójką dzieci opłata za wywóz śmieci - jak wynika z kartki znalezionej w skrzynce - wynosić będzie 56 złotych w przypadku śmieci segregowanych i aż 78,4 zł przy braku zgody na segregowanie. Z pobieżnych szacunków wynika, że koszty wywozu śmieci rosną o ok. 20-40 złotych miesięcznie (wcześniej płacono ok 9 zł. za osobę). Mieszkańcy mają więc sporo do zastanowienia. Dlaczego ceny śmieci muszą tak wzrosnąć? Władze stolicy tłumaczą, że dlatego, iż Warszawa ma być wzorem. Czego wzorem, trudno powiedzieć. Zdaje się ma być wzorem, jak na śmieciach Polaków ukręcić kolejny dochodowy biznes. Lody zdaje się na śmieciach też będą kręcone... W Warszawie sytuacja staje się właściwie jasna, jeśli wziąć na poważnie słowa firm, które zaskarżyły warunki przetargu na odbiór śmieci. Jak podają media wytykają one warszawskim władzom m.in., że nie wiadomo, na jakich kryteriach opierają się wybierając kontrahenta, że specyfikacja promuje miejską spółkę MPO, która dzięki temu ma największe szanse na umowę, a dodatkowo - co już wydaje się zupełnym absurdem - władze stolicy nie premiują zagospodarowywania odpadów, odzyskiwania surowców czy innych sposób odzyskiwania materiałów ze śmieci. Firmy, które mają większą możliwość recyklingu wcale nie mają większej szansy na wygranie przetargu. Jeśli więc dać wiarę firmom, które weszły w konflikt z Warszawą, mamy sytuację jasną - Hanna Gronkiewcz-Waltz na mocy ustawy swoich kolegów z rządu szykuje się do skoku na śmieci, czyli kasę obywateli. W Warszawie sytuacja może wyglądać tak - miasto przejmie odpowiedzialność za wywóz śmieci, na trzy lata podpisze umowę z MPO, co doprowadzi do plajty wszystkich innych firm wywozowych, które w kolejnych przetargach nie będą mogły wystartować. MPO będzie obsługiwała śmieciowe zlecenia w całym mieście. Jednak nie będzie robiła nic, czego nie robiono do tej pory - śmieci wciąż będą lądowały na składowiskach, jak do tej pory. Statystyki segregacji by się zmieniły, ale już przetwarzania śmieci nie. Zapewne szybko władze stolicy podjęłyby decyzje o prywatyzacji MPO i przekazaniu jej zaprzyjaźnionemu oligarsze (zapewne po obniżonej z jakichś powodów cenie). I wtedy on dyktowałby śmieciowe warunki w stolicy. Scenariusz niestety bardzo realny i bardzo prawdopodobny. Polityka robiona wokół śmietników w Warszawie budzi spory niepokój. Wydaje się, że właśnie jesteśmy w trakcie kolejnego gigantycznego skoku na nasze kieszenie. Skoku, który jak widać już obecnie, jest zupełnie bezzasadny. Władzy znów chodzi jedynie o łatanie dziur. I trudno mieć złudzenia - rzeczywiście Warszawa będzie w tej sprawie wzorem. Interes na śmieciach będzie robiony w całej Polsce... Stanisław Żaryn |
|
Data: 2013-05-19 15:19:48 | |
Autor: Marek Czaplicki | |
Lody na śmieciach będą kręcone | |
Przemysław M. pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela, 19 maja 2013 10:08:
Swoją drogą to "prawica' zabawna jest ze niewyróba. Jak chcieli prywatyzować to źle, jak chcą usamorządowić to jeszcze gorzej. Co się będzie działo gdy zechcą nazad upaństwawiać? |
|
Data: 2013-05-19 15:21:26 | |
Autor: u2 | |
Lody na śmieciach będą kręcone | |
W dniu 2013-05-19 15:19, Marek Czaplicki pisze:
Swoją drogą to "prawica' zabawna jest ze niewyróba. Jak chcieli prywatyzować http://lubczasopismo.salon24.pl/RadioMaryja/post/443218,ojciec-tadeusz-rydzyk-i-okradziona-stocznia-gdanska http://www.radiomaryja.pl/bez-kategorii/klamstwa-gazety-wyborczej/ -- Istnieją trzy etapy ujawniania prawdy : najpierw jest ona wyszydzana, potem spotyka się z gwałtownym oporem, a na końcu jest traktowana jak oczywistość. http://telewizjarepublika.pl/ http://www.tv-trwam.pl/index.php?section=live |
|
Data: 2013-05-19 17:22:49 | |
Autor: Przemysław M. | |
Lody na śmieciach będą kręcone | |
Dnia Sun, 19 May 2013 15:19:48 +0200, Marek Czaplicki napisał(a):
Przemysław M. pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela, 19 maja 2013 10:08: Kiedy komuś wszystko kojarzy się z dupą, to do takich wniosków można dojść, ale zanim zacznie się krakać, warto zapoznać się z tematem. SLD przeciw nowym zasadom wywozu śmieci w Warszawie: http://www.sldwarszawa.pl/2013/03/sld-przeciw-nowym-zasadom-wywozu-smieci-w-warszawie/ WARSZAWA: Oszukali nas na śmieciach na 100 mln zł: http://www.se.pl/wydarzenia/warszawa/oszukali-nas-na-smieciach-na-100-mln-z_312408.html Miasto może zawyżać opłaty za wywóz śmieci i to nawet o blisko 100 mln zł w skali roku - grzmi warszawskie SLD. Takie wnioski płyną z wyliczeń, które przygotował inżynier środowiska, były szef Zarządu Oczyszczania Miasta, a dziś radny SLD Bogdan Żuber (62 l.). Jego zdaniem Ratusz mocno pomylił się w rachunkach! - Musimy zająć się odbiorem wszystkich śmieci, więc musi być drożej - powtarza na każdym kroku Jarosław Kochaniak (46 l.), ojciec warszawskiej śmieciowej rewolucji, tłumacząc czekający nas od 1 lipca drastyczny wzrost stawek za wywóz śmieci. Ani mieszkańcy ani nawet radni nie wiedzą, skąd dokładnie wzięły się drakońskie opłaty - 19,50-56 zł dla mieszkańców bloków i 89 zł dla mieszkańców domków (osoby niesegregujące odpadów zapłacą 40 proc. więcej). Ratusz utajnił bowiem swoje dane. Jedyne, co możemy poznać, to tzw. kalkulator przybliżający wyliczenia dla mieszkańców bloków, który znaleźć można na stronie www.kalkulator.um.warszawa.pl. Jednak zdaniem SLD zarówno kalkulator, jak i użyte w nim założenia nadają się do śmieci. Radny SLD Bogdan Żuber (62 l.), z zawodu inżynier środowiska, dowodzi, że Ratusz opiera się na zawyżonych danych. - Ratusz przyjął do kalkulatora maksymalny rynkowy koszt odbioru i utylizacji tony śmieci, który wynosi dziś 454 zł, choć średnio jest to 350 zł - mówi radny Żuber. - Zgodzę się z tym, że koszty mogłyby być tak wysokie za trzy lata, gdy powstanie nowa infrastruktura, ale nie teraz - dodaje. Za wysokie są też jego zdaniem przewidywane przez Ratusz współczynniki wzrostu kosztów. To jednak jeszcze nie wszystko. - Kalkulator jest niechlujnie przygotowany, a wyliczenia zostały zmanipulowane. Ratusz zastosował niezgodny z zasadami arytmetyki wzór, w którym współczynniki odnoszą się do łącznego kosztu odbioru i zagospodarowania, a nie składników sumy. To błąd na poziomie piątej klasy - mówi Żuber. Kolejna sprawa - ze wzoru, nawet błędnego, wychodzą inne kwoty niż te podane przez miasto. Jak mówi radny, stawka na osobę wynosi 15,79 zł, więc nie wiadomo jak z tej kwoty przejść na stawkę 19,50 zł. Efekt? - Według moich obliczeń całkowity koszt funkcjonowania nowego systemu w skali roku przeszacowano o około 100 mln złotych - mówi radny Żuber. Jest niemal pewien, że czekające nas wkrótce rozstrzygnięcia szykowanych przetargów potwierdzą jego wyliczenia. |
|
Data: 2013-05-19 17:41:06 | |
Autor: Marek Czaplicki | |
Lody na śmieciach będą kręcone | |
Przemysław M. pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela, 19 maja 2013 17:22:
To jednak jeszcze nie wszystko. - Kalkulator jest niechlujnie Ratusz zastosował. Ratusz ma się zająć. Ratusz zatrudni nowych urzędników "zajmujących" się śmierdzącym problemem śmieci. Owi urzędnicy muszą dostać wynagrodzenie nie wg zasad rynkowych tylko wg siatki płac państwowego ustrojstwa. Jak komuś porządek kojarzy się z państwowym tylko to musi za to zapłacić. :) |
|
Data: 2013-05-19 18:06:33 | |
Autor: Przemysław M. | |
Lody na śmieciach będą kręcone | |
Dnia Sun, 19 May 2013 17:41:06 +0200, Marek Czaplicki napisaĹ(a):
PrzemysĹaw M. pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela, 19 maja 2013 17:22: Dalej beĹkoczesz bez pojÄcia o temacie, "porzÄ dek kojarzy siÄ z paĹstwowym" tylko i wyĹÄ cznie tow.Gronkiewicz-Waltz(PO), a nie tym ktĂłrzy sprzeciwiajÄ siÄ jej durnym pomysĹom obliczonym na kolejne przekrÄty i zyski dla kolesi z partii. https://smwola.com.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=206&Itemid=162 SpĂłĹdzielnia Mieszkaniowa WOLA Zgodnie z tzw. âustawÄ ĹmieciowÄ â przyjÄtÄ 1 lipca 2011 r przez Sejm RP, m.st. Warszawa od 1 lipca 2013 r. bÄdzie odpowiadaÄ za kompleksowy odbiĂłr i zagospodarowanie nieczystoĹci powstaĹych na terenie miasta. Wobec powyĹźszego nasza SpĂłĹdzielnia nie bÄdzie mogĹa wybieraÄ firm odpowiedzialnych za wywĂłz odpadĂłw, ani negocjowaÄ stawek za opróşniane pojemnikĂłw ze Ĺmieciami. OpĹata za wywĂłz Ĺmieci trafi do kasy miasta, a wĹadze miejskie zorganizujÄ odbiĂłr i zagospodarowanie odpadĂłw komunalnych w Warszawie. |
|
Data: 2013-05-19 18:12:18 | |
Autor: Marek Czaplicki | |
Lody na śmieciach będą kręcone | |
Przemysław M. pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela, 19 maja 2013 18:06:
Dalej bełkoczesz bez pojęcia o temacie, "porządek kojarzy się z Nie bełkoczę. Kto ustanowił prawo o tym, że samorządy maja się zająć śmieciami? Kto cały czas gada, że prywatyzacja jest be. Nie sądzę aby całkowicie PiS by l za to odpowiedzialny. Ale, do diabła. jak mają w pigułce tzw wyższość "państwowego" nad prywatnym to niech nie gadają że im się to nie podoba. Żyłem swego czasu w którym wszystko było państwowe. Nawet obywatele należeli do państwa. Pytanie: dlaczego pier.....ło, skoro zgadzało się z wytycznymi tow. Lenina? :) Prace jakąś tam k?óryś Kaczyński miał o Leninie? |
|
Data: 2013-05-19 18:31:42 | |
Autor: Przemysław M. | |
Lody na śmieciach będą kręcone | |
Dnia Sun, 19 May 2013 18:12:18 +0200, Marek Czaplicki napisał(a):
Przemysław M. pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela, 19 maja 2013 18:06: Poczytaj sobie i wszystkiego się dowiesz: http://ws.warszawa.pl/index.php/aktualnosci/268-list-otwarty-warszawskiej-wsp%C3%B3lnoty-samorz%C4%85dowej-do-prezydenta-warszawy.html http://ws.warszawa.pl/index.php/komentarze/250-reforma-%C5%9Bmieciowa-na-ostatni%C4%85-chwil%C4%99.html http://www.se.pl/ustawa-smieciowa,223843/ Kto cały czas gada, że prywatyzacja jest be. Nie sądzę aby całkowicie PiS by l za to odpowiedzialny. Ale, do diabła. jak mają w pigułce tzw wyższość "państwowego" nad prywatnym to niech nie gadają że im się to nie podoba. PiS skarży ustawę śmieciową do Trybunału Konstytucyjnego http://www.administrator24.info/artykul/id5002,pis-skarzy-do-trybunalu-konstytucyjnego-ustawe-smieciowa PiS walczy o niższe stawki za wywóz http://www.gazetaprawna.pl/artykuly/705019,warszawska_bitwa_o_smieci_pis_walczy_o_nizsze_stawki_za_wywoz.html Żyłem swego czasu w którym wszystko było państwowe. Nawet obywatele należeli do państwa. Pytanie: dlaczego pier.....ło, skoro zgadzało się z wytycznymi tow. Lenina? :) Prace jakąś tam k?óryś Kaczyński miał o Leninie? Jak zwykle coś ci dzwoni ale nie w tym uchu. |
|
Data: 2013-05-19 18:36:52 | |
Autor: Marek Czaplicki | |
Lody na śmieciach będą kręcone | |
Przemysław M. pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela, 19 maja 2013 18:31:
PiS skarży ustawę śmieciową do Trybunału Konstytucyjnegokonstytucyjnego-ustawe-smieciowa Dlaczego? Przeca ustawa śmieciowa to jest to co PiS lubi najbardziej. Publiczne to lepsze. Jak skonstruują takie prawo gdzie pogodzą swoją niechęć do prywatnego, z tym że państwowe jest lepsze to pora będzie umierać... ze śmiechu. :) |
|
Data: 2013-05-19 18:50:19 | |
Autor: Przemysław M. | |
Lody na śmieciach będą kręcone | |
Dnia Sun, 19 May 2013 18:36:52 +0200, Marek Czaplicki napisał(a):
Przemysław M. pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela, 19 maja 2013 18:31: Dlatego, że tanie państwo w wydaniu kolesi z PO, zrobiło się cholernie drogie, a złodziei i kolekcjonerów zegarków przybywa każdego dnia. Przeca ustawa śmieciowa to jest to co PiS lubi najbardziej. Bo ty sobie tak to wymyśliłeś przed chwilą i tak ma być. Publiczne to lepsze. Uczciwe to lepsze, a to jest spora różnica, wielu z was nie potrafi tego zrozumieć i dlatego dzisiaj takie Donki rządzą w Polsce. Jak skonstruują takie prawo gdzie pogodzą swoją niechęć do prywatnego, z tym że państwowe jest lepsze to pora będzie umierać... ze śmiechu. :) Tak jest, szpitale mają być prywatne, a śmieci państwowe i to jest ten genialny przepis nad którym Tusk pracował od pięciu lat. |
|
Data: 2013-05-19 19:00:08 | |
Autor: Marek Czaplicki | |
Lody na śmieciach będą kręcone | |
Przemysław M. pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela, 19 maja 2013 18:50:
Dnia Sun, 19 May 2013 18:36:52 +0200, Marek Czaplicki napisał(a): Nie zastanawiam się nad tym do kogo aktualnie należy państwo. Mówiąc otwarcie, zwisa mi to. Podobnie jak sądzę większości społeczeństwa. Jak ktoś mówi, że prywatyzacja jest be, to dlaczego do jasnej ch....ry chce każdą ustawę uspołeczniają coś, udupić w Trybunale? :) |
|
Data: 2013-05-19 19:15:24 | |
Autor: Przemysław M. | |
Lody na śmieciach będą kręcone | |
Dnia Sun, 19 May 2013 19:00:08 +0200, Marek Czaplicki napisał(a):
Przemysław M. pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela, 19 maja 2013 18:50: Dlatego, że nie potrafisz zrozumieć dosyć oczywistej różnicy, świadczenie usług przez prywatnych przedsiębiorców na zasadzie konkurencji, eliminuje korupcje i zawyżanie cen za usługę, prywatyzowanie państwowych przedsiębiorstw które przynoszą zyski lub mają strategiczne znaczenie dla funkcjonowania państwa, generuje korupcje i wprowadza obcy monopol trudny do przełamania przez dużo mniejsze polskie firmy. |
|
Data: 2013-05-19 20:03:55 | |
Autor: Marek Czaplicki | |
Lody na śmieciach będą kręcone | |
Przemysław M. pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela, 19 maja 2013 19:15:
Dlatego, że nie potrafisz zrozumieć dosyć oczywistej różnicy, Ja nie potrafię zrozumieć różnicy? Masz rację. Oczywiście że nie potrafię. Dla mnie osobiście nie ma żadnej różnicy pomiędzy tym czy wywozem śmieci będzie się w całości zajmował ktoś kto ma prywatną firmę, czy samorząd, państwo, UE czy Bóg raczy wiedzieć kto? Ma mi nie śmierdzieć pod blokiem i tyle. Sprawa z ustawą śmieciową jest klinicznym przykładem na sprawę pomiędzy wyższością jednego systemu nad drugim. Zrozum. Jesteś opozycją. Straszysz ludzi przed prywatnym wszystkim. Służbą zdrowia, edukacją. W ogóle mówisz: "co prywatne to be". Tak jak PiS mówi cały czas. I masz okazję pokazać wyższość społecznego nad prywatnym, na podstawie zwykłego wywozu śmieci. I oddajesz całą ustawę do Trybunału, zamiast przysiąść fałdów i w Parlamencie wypunktować rządzących. Coś tu śmierdzi i to nie są śmieci. :) |
|
Data: 2013-05-19 20:43:07 | |
Autor: Przemysław M. | |
Lody na śmieciach będą kręcone | |
Dnia Sun, 19 May 2013 20:03:55 +0200, Marek Czaplicki napisał(a):
Przemysław M. pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela, 19 maja 2013 19:15: Dziecinnie naiwne bajdurzenie. Stosując taką zasadę, ktoś może podjąć decyzję, po której firma pana X dostaje kontrakt na wywożenie śmieci przez okres 10 lat, pod blokiem jest czysto, nie śmierdzi, a pan X za usługę życzy sobie po 100 zł od każdej osoby mieszkającej w bloku. Sprawa z ustawą śmieciową jest klinicznym przykładem na sprawę pomiędzy wyższością jednego systemu nad drugim. Zrozum. Jesteś opozycją. Straszysz ludzi przed prywatnym wszystkim. Służbą zdrowia, edukacją. W ogóle mówisz: "co prywatne to be". Tak jak PiS mówi cały czas. Poczytaj i znajdź to twoje "straszysz ludzi przed prywatnym wszystkim" http://programpis.org.pl/26,rozwoj-gospodarki.html I masz okazję pokazać wyższość społecznego nad prywatnym, na podstawie zwykłego wywozu śmieci. Co chce pokazać PO? Wyższość państwowego którym wszystkich straszy nad prywatnym które teraz ma być gorsze chociaż wcześniej było lepsze? I oddajesz całą ustawę do Trybunału, zamiast przysiąść fałdów i w Parlamencie wypunktować rządzących. Coś tu śmierdzi i to nie są śmieci. :) Już chyba kilka razy podawałem, ustawa jest krytykowana przez samorządy, spółdzielnie, mieszkańców, SLD, PiS itd., to może przysiądź fałdów i wypunktuj dlaczego PO z takim uporem chce trzymać państwową łapę nad wywożeniem śmieci. |
|
Data: 2013-05-19 21:58:48 | |
Autor: Marek Czaplicki | |
Lody na śmieciach będą kręcone | |
Przemysław M. pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela, 19 maja 2013 20:43:
Dziecinnie naiwne bajdurzenie. Stosując taką zasadę, ktoś może podjąć Mój drogi. Jak policzy sobie za dużo. Tak że ludzi zwykłych będzie nie stać to ludzie zaczną wysypywać śmieci do lasu. Twoje wyliczenia są prawidłowe wtedy gdy ustalisz monopol i ścisłą kontrolę wszystkich miejsc gdzie ludzie mogliby wywalać śmieci, wtedy będziesz musiał płacić tyle ile monopol zażyczy. Teraz właśnie ustalany jest monopol , państwowy, czyli taki na jakim PiS zależy. Pasuje? Nie? To o co biega PiS? |
|
Data: 2013-05-19 23:20:33 | |
Autor: Przemysław M. | |
Lody na śmieciach będą kręcone | |
Dnia Sun, 19 May 2013 21:58:48 +0200, Marek Czaplicki napisał(a):
Przemysław M. pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela, 19 maja 2013 20:43: Typowe odwracanie kota ogonem, jeżeli piszesz: "Dla mnie osobiście nie ma żadnej różnicy pomiędzy tym czy wywozem śmieci będzie się w całości zajmował ktoś kto ma prywatną firmę, czy samorząd, państwo, UE czy Bóg raczy wiedzieć kto? Ma mi nie śmierdzieć pod blokiem i tyle." To oznacza to, że nie interesuje cię kto to zrobi i za ile, jedyny warunek jaki stawiasz to "ma mi nie śmierdzieć pod blokiem", a "i tyle" daje bardzo wiele różnych możliwości, nie wykluczając monopolu jednej firmy, UE czy jednej partii politycznej. Kiedy zorientowałeś się, że w tym naiwnym myśleniu jest duża dziura, zaczynasz kluczyć biorąc pod uwagę zasobność kieszeni i opinie innych ludzi. W lesie można zostawić śmieci, po osiedlowej uliczce można jeździć samochodem 120 km/h, co nie oznacza, że wszyscy będą tak robili, a władza Platformy nie wyciągnie odpowiednich konsekwencji finansowych. Właściciel domu, może sobie śmieci wywieść do lasu, ale według obowiązującej ustawy, opłatę miesięczną musi zapłacić, właściciel mieszkania w bloku nie musi nic wywozić do lasu, bo nie jest rozliczany od tego co zaniósł do śmietnika, stałą opłatę ma wliczoną w czynsz. Strasznie kiepsko idzie ci ta pro-partyjna propagandówka. Teraz właśnie ustalany jest monopol , państwowy, czyli taki na jakim PiS zależy. Pasuje? Nie? To o co biega PiS? Nie odwracaj kota ogonem, to co pasuje lub nie pasuje PiS można całkowicie pominąć, uznać za brednie, politykę na trumnach, to nie PiS rządzi i nie PiS wymyślił tą ustawę, a skoro podejmujesz się obrony, to może przysiądź fałdów i wypunktuj dlaczego PO z takim uporem chce trzymać państwową łapę nad wywożeniem śmieci. Dlaczego jakaś Gronkiewicz, ma decydować kto i za ile wywiezie śmietnik właściciela domu, sklepu, restauracji? Dlaczego spółdzielnia mieszkaniowa, nie ma prawa aby wybrać sobie najtańszą firmę która wywiezie śmieci z każdego bloku? |
|