Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Logo

Logo

Data: 2011-03-28 11:59:34
Autor: Tata
Logo
Jest sobie samochód, marka i model obojętne. Na pokrowcach foteli chciałem mieć wyhaftowane logo marki samochodu, ale okazało się, że muszę mieć zgodę producenta, inaczej firma hafciarska miałaby kłopoty. Rozumiem obawy, że z loga czerpałbym korzyści majątkowe lub stanowiłoby ono antyreklamę, ale ja chcę mieć je tylko jako ozdobnik wnętrza pojazdu. Takie wyhaftowane logo pełniłoby nie przynoszącą mi dochodu funkcję estetyczną, a tak zamiast loga dam wyhaftować na pokrowcach reklamę szrotu.

Z powaĹĽaniem
MJ

Data: 2011-03-28 17:13:25
Autor: Lewis
Logo
W dniu 2011-03-28 11:59, Tata pisze:
Jest sobie samochód, marka i model obojętne. Na pokrowcach foteli
chciałem mieć wyhaftowane logo marki samochodu, ale okazało się, że
muszę mieć zgodę producenta, inaczej firma hafciarska miałaby kłopoty.
Rozumiem obawy, że z loga czerpałbym korzyści majątkowe lub stanowiłoby

Za takie pokrowce w salonie danej marki zapłacisz grube miliony i wtedy będzie to legalne, firma będzie miała reklamę a Ty większa "pałkę" jak ktoś podrobi znak firmowy bez zgody i wiedzy właściciela takiego znaku to grozi za to kryminał. Ot takie są przepisy odnośnie znaków towarowych.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-03-28 17:49:54
Autor: kamil d
Logo
W dniu 2011-03-28 11:59, Tata pisze:
okazało się, że
muszę mieć zgodę producenta, inaczej firma hafciarska miałaby kłopoty.

Kto tak powiedział? Producent?

Ciekawe co robiÄ… z takimi przypadkami:
http://www.12v.pl/allegro/vw/czarna.jpg

--
kamil d

Data: 2011-03-28 18:21:05
Autor: Papkin
Logo
Tata wrote:
Jest sobie samochód, marka i model obojętne. Na pokrowcach foteli
chciałem mieć wyhaftowane logo marki samochodu, ale okazało się, że
muszę mieć zgodę producenta, inaczej firma hafciarska miałaby kłopoty.
Rozumiem obawy, że z loga czerpałbym korzyści majątkowe lub
stanowiłoby ono antyreklamę, ale ja chcę mieć je tylko jako ozdobnik
wnętrza pojazdu. Takie wyhaftowane logo pełniłoby nie przynoszącą mi
dochodu funkcję estetyczną, a tak zamiast loga dam wyhaftować na
pokrowcach reklamÄ™ szrotu.

dobrze ze sobie kupilem bryloczek, zanim idioci kompletnie nie zglupieja, nosze darmowa reklame danej marki i jeszcze im zle

znajdz inny zaklad, po cichu, bez rozglosu.

Data: 2011-03-28 23:09:36
Autor: Przemysław Czaja
Logo

Użytkownik "Papkin" <spam@spamerssux.net> napisał w wiadomości news:4d90b571news.home.net.pl...
Tata wrote:
Jest sobie samochód, marka i model obojętne. Na pokrowcach foteli
chciałem mieć wyhaftowane logo marki samochodu, ale okazało się, że
muszę mieć zgodę producenta, inaczej firma hafciarska miałaby kłopoty.
Rozumiem obawy, że z loga czerpałbym korzyści majątkowe lub
stanowiłoby ono antyreklamę, ale ja chcę mieć je tylko jako ozdobnik
wnętrza pojazdu. Takie wyhaftowane logo pełniłoby nie przynoszącą mi
dochodu funkcję estetyczną, a tak zamiast loga dam wyhaftować na
pokrowcach reklamÄ™ szrotu.

dobrze ze sobie kupilem bryloczek, zanim idioci kompletnie nie zglupieja, nosze darmowa reklame danej marki i jeszcze im zle

znajdz inny zaklad, po cichu, bez rozglosu.

To nie jest darmowa reklama marki, to bezprawne użycie znaku firmowego, mogącego podnieść atrakcyjność ( jak widać na załączonym poście) towaru. Zauważ ponadto, że NIKT koledze od pokrowców nie zabrania wymalowania wielgachnego znaku firmy np na masce tegoż samochodu.

Data: 2011-03-29 01:29:06
Autor: to
Logo
begin Przemysław Czaja
To nie jest darmowa reklama marki, to bezprawne uĹĽycie znaku firmowego,
mogącego podnieść atrakcyjność ( jak widać na załączonym poście) towaru.
ZauwaĹĽ ponadto, ĹĽe NIKT koledze od pokrowcĂłw nie zabrania wymalowania
wielgachnego znaku firmy np na masce tegoĹĽ samochodu.

Ale jeśli to JA zamawiam i dostarczam wzór do wyhaftowania, to niby jaki konkretnie przepis jest złamany? Zupełnie inną sprawą byłoby, gdyby ta firma wykonywała pokrowce opatrzone zastrzeżonym znakiem towarowym i je radośnie sprzedawała.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-03-29 08:25:11
Autor: Artur\(m\)
Logo

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4d9135e2$0$2438$65785112news.neostrada.pl...
begin Przemysław Czaja

To nie jest darmowa reklama marki, to bezprawne uĹĽycie znaku firmowego,
mogącego podnieść atrakcyjność ( jak widać na załączonym poście) towaru.
ZauwaĹĽ ponadto, ĹĽe NIKT koledze od pokrowcĂłw nie zabrania wymalowania
wielgachnego znaku firmy np na masce tegoĹĽ samochodu.

Ale jeśli to JA zamawiam i dostarczam wzór do wyhaftowania, to niby jaki
konkretnie przepis jest złamany? Zupełnie inną sprawą byłoby, gdyby ta
firma wykonywała pokrowce opatrzone zastrzeżonym znakiem towarowym i je
radośnie sprzedawała.

To jest wyłącznie asekuranctwo firmy, poniekąd zrozumiałe.
Gdy "ktoś"wypatrzy to w firmie - może być problem.
Ty możesz sobie zrobić haft mercedesa na kurtce pokrowcach
i na czym sobie chcesz, nikt Ci złego słowa nie powie.
Firma nawet, gdy robi coĹ› jednostkowo, zarabia
(nawet gdy formalnie nie zarabia, daje za darmo)
- a to juĹĽ naruszenie prawa.

Artur(m)

Data: 2011-03-29 13:21:19
Autor: Tomek
Logo

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomo¶ci news:4d9135e2$0$2438$65785112news.neostrada.pl...
begin Przemysław Czaja

To nie jest darmowa reklama marki, to bezprawne użycie znaku firmowego,
mog±cego podnie¶ć atrakcyjno¶ć ( jak widać na zał±czonym po¶cie) towaru.
Zauważ ponadto, że NIKT koledze od pokrowców nie zabrania wymalowania
wielgachnego znaku firmy np na masce tegoż samochodu.

Ale je¶li to JA zamawiam i dostarczam wzór do wyhaftowania, to niby jaki
konkretnie przepis jest złamany? Zupełnie inn± spraw± byłoby, gdyby ta
firma wykonywała pokrowce opatrzone zastrzeżonym znakiem towarowym i je
rado¶nie sprzedawała.


Jest jeszcze jeden aspekt - firma dba o markę. Wyhaftowanie znaku firmowego na jakim¶ badziewiu może szkodzić wizerunkowi marki. St±d zastrzeżenia, że nie wolno używać dowolnie znaków towarowych. To podpada pod fałszowanie towaru - jest karalne, a sfałszowany towar - niszczony.
Tomek

Data: 2011-03-29 22:07:33
Autor: jerzu
Logo
On Tue, 29 Mar 2011 13:21:19 +0200, "Tomek" <kuki543@wp.pl> wrote:

Jest jeszcze jeden aspekt - firma dba o markę. Wyhaftowanie znaku firmowego na jakim¶ badziewiu może szkodzić wizerunkowi marki.

W temacie tego w±tku: jak sobie wyhaftuje logo, dajmy na to, Opla na
fotelach Opla Vectry, to zaszkodzi to wizerunkowi firmy Opel? --
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

Data: 2011-03-30 11:12:06
Autor: Grejon
Logo
W dniu 2011-03-29 22:07, jerzu pisze:

W temacie tego w±tku: jak sobie wyhaftuje logo, dajmy na to, Opla na
fotelach Opla Vectry, to zaszkodzi to wizerunkowi firmy Opel?

Jak "wyhaftujesz" to może nie zaszkodzi wizerunkowi tylko samochodowi ;)

Sorry, NMSP

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-03-30 19:43:21
Autor: jerzu
Logo
On Wed, 30 Mar 2011 11:12:06 +0200, Grejon <grejon83@gmail.com> wrote:

Jak "wyhaftujesz" to może nie zaszkodzi wizerunkowi tylko samochodowi ;)

Aż tak zdolny to ja nie jestem, nie potrafię tak sobie "wyhaftować"
loga żadnego koncernu moto :P


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

Data: 2011-04-04 12:29:52
Autor: krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz]
Logo
W dniu 2011-03-29 22:07, jerzu pisze:
On Tue, 29 Mar 2011 13:21:19 +0200, "Tomek"<kuki543@wp.pl>  wrote:

Jest jeszcze jeden aspekt - firma dba o markę. Wyhaftowanie znaku firmowego
na jakim¶ badziewiu może szkodzić wizerunkowi marki.

W temacie tego w±tku: jak sobie wyhaftuje logo, dajmy na to, Opla na
fotelach Opla Vectry, to zaszkodzi to wizerunkowi firmy Opel?

Zakaz używania logotypu bez zgody wynika z troski o to, aby wła¶ciciel logotypu miał możliwo¶ć zweryfikowania, czy logotyp spełnia wymagania Systemu Identyfikacji Wizualnej (SIW). A taki system okre¶la najczę¶ciej bardzo wiele aspektów - kolorystyka logotypu, tła na którym może występować, obszarów ochronnych itp. Jesli kto¶ taki system wdraża, to musi mieć też możliwo¶ć jego egzekwowania.
Tu możesz sobie obejrzeć przykładowy SIW:
http://www.uni.wroc.pl/o-nas/system-identyfikacji-wizualnej/podręcznik-użytkownika

--
Krzysiek Niemkiewicz - inicjały[at]post.pl
-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

Data: 2011-04-04 09:59:21
Autor: Artur\(m\)
Logo

Użytkownik "Tomek" <kuki543@wp.pl> napisał w wiadomości news:4d91c0c7$0$2499$65785112news.neostrada.pl...

nie wolno używać dowolnie znaków towarowych. To podpada pod fałszowanie towaru - jest karalne, a sfałszowany towar - niszczony.

Raczej bym powiedział o nieuprawnionym użyciu znaku firmowego,
a nie fałszowanie.

Artur(m)

Logo

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona