Logo by艂ego klienta

Data: 2010-10-28 15:39:21
Autor: Krzysztof
Logo by艂ego klienta
Witam,

Nurtuje mnie kwestia wykorzystania logo by艂ego klienta w referencjach mojej firmy us艂ugowej, na mojej stronie www. Do tej pory korzysta艂em z tego logotypu za d偶entelme艅skim przyzwoleniem "na g臋b臋", nie podpisywali艣my 偶adnego kwitu, etc, jedynie jakie艣 tam informacje w e-mailu.
Niestety jaki艣 czas temu nasze drogi si臋 rozesz艂y, klient przesta艂 p艂aci膰, wiec sprawa wyl膮dowa艂a w s膮dzie za moim pow贸dztwem.

Czy powinienem usun膮膰 logo tej firmy ze swojej strony? Wola艂bym unikn膮膰 w rewan偶u konsekwencji prawnych za nielegalne wykorzystanie cudzego wizerunku. Oczywi艣cie, kwesti膮 dobrego smaku i logiki z mojej strony by艂oby usuni臋cie, jednak to znana na rynku firma, co za tym idzie wp艂ywa ona korzystnie na moje tzw "portfolio", dlatego cho膰by w ramach rewan偶u po wierzytelno艣ciach korzy艣ci膮 dla mnie by艂o by pozostawienie tego logotypu na mojej witrynie.

Jak to wygl膮da prawnie?

Z g贸ry dzi臋ki za fachow膮 informacj臋.
K.

Data: 2010-10-29 19:14:49
Autor: Andrzej 'The Undefined' Dopiera艂a
Logo by艂ego klienta
Dnia 28.10.2010 Krzysztof <Krzysztof@b_eza_dre_s.u> napisa艂/a:
Nurtuje mnie kwestia wykorzystania logo by艂ego klienta w referencjach mojej firmy us艂ugowej, na mojej stronie www.
Hm..
Prawnie - nie mam pojecia.
Ale na zdrowy rozum - nikt nie powinien moc sie przyczepic jezeli jest mowa o
firmie jako o "kliencie". Tudziez "obslugiwalismy firme XXX". Natomiast
okreslenia w stylu "polecaja nas ..." to juz imho przesada bez pisemnego
"polecania" tudziez referencji.

--
Andrzej 'The Undefined' Dopiera艂a
HomePage: http://andrzej.dopierala.name/

Data: 2010-10-30 12:29:31
Autor: Massai
Logo by艂ego klienta
Andrzej 'The Undefined' Dopiera艂a wrote:

> [...]
XXX". Natomiast okreslenia w stylu "polecaja nas ..." to juz imho
przesada bez pisemnego "polecania" tudziez referencji.

Pomijaj膮c ju偶 to 偶e takim klientem bym si臋 nie chwali艂.

Kontrahenci bardzo lubi膮 weryfikowa膰 takie referencje. A diabli
wiedz膮 co nagada...
Ba, w co wi臋kszych dealach to nawet nie prosz膮 o referencje, tylko po
prostu o numery telefon贸w do os贸b w firmach klient贸w, 偶eby sobie
samemu porozmawia膰 ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-11-02 14:15:43
Autor: Krzysztof
Logo by艂ego klienta

[...]

To zrozumia艂e, jednak nie chodzi o chwalenie si臋. Chc臋 bardziej wykorzysta膰 tamto logo tymczasowo dla przyci膮gni臋cia i zast膮pienia nowym klientem na podobnym poziomie powiedzmy "medialnym". Potem sam ch臋tnie i bez skrupu艂贸w usun臋 wszelkie informacje dotycz膮ce niegodziwca :-)

Oczywist膮 i zrozumia艂膮 spraw膮 jest, 偶e mo偶e nagada膰, i nawet sprostowanie sprawy i wyci膮gi z KRS nie skoryguj膮 tego w pe艂ni - ryzyk fizyk.

Tylko nadal nie wiem, jak ma si臋 do tego kwestia prawna. Mo偶na legalnie wykorzystywa膰 logo by艂ego kontrahenta w rubryce "wsp贸艂pracowali艣my z (...)", czy nie?

Data: 2010-10-30 13:47:48
Autor: Jingiel
Logo by艂ego klienta

U偶ytkownik "Andrzej 'The Undefined'Dopiera艂a"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:slrnicm799.9ou.undefine@uc.aramin.one.pl...

[...]

Ale tu nie chodzi o s艂owa, ale o np. znak firmowy, grafik臋.

Jingiel

Logo by艂ego klienta