Logowanie Meritum padlo?

Data: 2012-06-01 07:28:48
Autor: Jakub Jewuła
Logowanie Meritum padlo?
Zrobilem przelewy przed chwila wiec logowanie dzialalo.

Chwile pozniej chcialem sie zalogowac i "bledny login lub haslo".
Probowalem juz z dziesiec razy i ciagle to samo.

Zacmilo mnie czy cos padlo?

Data: 2012-06-01 07:35:05
Autor: Kamil Jońca
Logowanie Meritum padlo?
Jakub Jewuła <biuro@skanowanie.com.pl> writes:

Zrobilem przelewy przed chwila wiec logowanie dzialalo.

Chwile pozniej chcialem sie zalogowac i "bledny login lub haslo".
Probowalem juz z dziesiec razy i ciagle to samo.

SOA#1 (przez bezpośredni link)

KJ

--
http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-krztusza-kto-nastepny/
A beautiful woman is a blessing from Heaven, but a good cigar is a smoke.

Data: 2012-06-01 07:37:53
Autor: Jakub Jewuła
Logowanie Meritum padlo?
Użytkownik "Kamil "Jońca"" <kjonca@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:87aa0niohi.fsfalfa.kjonca...
> [...]

> Chwile pozniej chcialem sie zalogowac i "bledny login lub haslo".
> Probowalem juz z dziesiec razy i ciagle to samo.

A po polsku mozna? ;)

Data: 2012-06-01 07:40:43
Autor: Jakub Jewuła
Logowanie Meritum padlo?
Użytkownik "Jakub Jewuła" <biuro@skanowanie.com.pl> napisał w wiadomości news:jq9kfk$hue$1inews.gazeta.pl...

> SOA#1 (przez bezpośredni link)

Ok, zajazylem, ale co znaczy "bezposredni link"?

Data: 2012-06-01 07:44:25
Autor: Kamil Jońca
Logowanie Meritum padlo?
> [...]

wiadomości news:87aa0niohi.fsfalfa.kjonca...

> SOA#1 (przez bezpośredni link)

Ok, zajazylem, ale co znaczy "bezposredni link"?

Nie z głównej strony tylko  przez https://www.meritumbank.pl/

(podobno to może robić różnicę)

KJ

--
Gdyby ktoś miał zbędny Toshiba G450 - to chętnie przejmę ;)
"He don't know me vewy well, DO he?"   -- Bugs Bunny

Data: 2012-06-01 07:58:03
Autor: Jakub Jewuła
Logowanie Meritum padlo?
Nie z głównej strony tylko  przez https://www.meritumbank.pl/
(podobno to może robić różnicę)

"Błędny użytkownik lub hasło/token" i tak bez konca...

Trzeba bedzie zadzwonic...

Data: 2012-06-01 08:07:42
Autor: Jakub Jewuła
Logowanie Meritum padlo?
Zalatwione. Okazalo sie, ze pomylilem cholerne krateczki
na haslo i system zablokowal dostep. Tylko zeby wyswietlil
czytelny komunikat a nie ""Błędny użytkownik lub hasło/token"...

Jedno musze przyznac, ze z dodzwonieniem sie na infolinie
nie ma zadnych problemow.

Data: 2012-06-01 06:14:09
Autor: TrzyLinie
Logowanie Meritum padlo?
Jakub Jewuła <biuro@skanowanie.com.pl> napisał(a):
Zalatwione. Okazalo sie, ze pomylilem cholerne krateczki
na haslo i system zablokowal dostep. Tylko zeby wyswietlil
czytelny komunikat a nie ""Błędny użytkownik lub hasło/token"...

Komunikat bardzo czytelny - każdy inny chyba ułatwia atak atakującemu...

A może ktoś ma pomysł jak sformułować komunikat, żeby był czytelniejszy
i nie ułatwiał jednocześnie odgadnięcia loginu LUB hasła?

Data: 2012-06-01 10:22:40
Autor: Jakub Jewuła
Logowanie Meritum padlo?
Użytkownik "TrzyLinie" <trzylinie.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jq9mjh$8dn$1inews.gazeta.pl...
> [...]

> na haslo i system zablokowal dostep. Tylko zeby wyswietlil
> czytelny komunikat a nie ""Błędny użytkownik lub hasło/token"...

Komunikat bardzo czytelny

Pewnie dla informatyka, ktory to robil ;)

System powinien poinformowac o ZABLOKOWANIU dostepu to bym
nie probowal wprowadzac danych nascie razy ;)

Data: 2012-06-01 10:29:19
Autor: Kamil Jońca
Logowanie Meritum padlo?
> [...]

Pewnie dla informatyka, ktory to robil ;)

System powinien poinformowac o ZABLOKOWANIU dostepu to bym
nie probowal wprowadzac danych nascie razy ;)

Niezupełnie. Podobna dyskusja toczyła sie parę lat temu w kontekście
mBanku i konkluzja była trochę inna niż Twoja. Gdyby atakujący zobaczy "konto zablokowane" to wie, że może sobie na
jakiś czas darować. KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
Anything is possible on paper.

Data: 2012-06-01 14:23:59
Autor: Huncw0t
Logowanie Meritum padlo?
W dniu 01.06.2012 10:22, Jakub Jewuła pisze:
> [...]

Pewnie dla informatyka, ktory to robil ;)

System powinien poinformowac o ZABLOKOWANIU dostepu to bym
nie probowal wprowadzac danych nascie razy ;)

Powinien poinformować ale inną drogą niż komunikat na formatce logowania np. przez SMS lub email.

--
Huncwot
Biuro podróży - http://www.skladnicawycieczek.pl

Data: 2012-06-01 14:40:55
Autor: Jakub Jewuła
Logowanie Meritum padlo?
> System powinien poinformowac o ZABLOKOWANIU dostepu to bym
> nie probowal wprowadzac danych nascie razy ;)

Powinien poinformować ale inną drogą niż komunikat na formatce logowania np. przez SMS lub email.

Taka mozliwosc akurat jest, tylko kto by pomyslal ze potrzebna ;)

Data: 2012-06-01 17:03:38
Autor: Meehoo
Logowanie Meritum padlo?
Dnia Fri, 1 Jun 2012 10:22:40 +0200, Jakub Jewuła napisał(a):

[...]

Jak by Ci tak napisał to spoko, ale jak by tak napisał potencjalnemu
złodziejowi identyfikatorów to już nie tak spoko, co?

Ustaw powiadomienia o próbie błędnego logowania i masz problem z głowy...

Pzdr

--
Meehoo

Data: 2012-06-01 18:33:36
Autor: Jakub Jewuła
Logowanie Meritum padlo?
Jak by Ci tak napisał to spoko, ale jak by tak napisał potencjalnemu
złodziejowi identyfikatorów to już nie tak spoko, co?

To teraz napisz co by taki potencjalny zlodziej zyskal :)

Data: 2012-06-01 18:52:24
Autor: Kamil Jońca
Logowanie Meritum padlo?
[...]

Gdyby to była żona, z którą się rozwodzisz, a to akurat było twoje
"tajne" konto ...?
KJ

--
Gdyby ktoś miał zbędny Toshiba G450 - to chętnie przejmę ;)
I've already got a female to worry about.  Her name is the Enterprise.

Data: 2012-06-01 18:59:11
Autor: Jakub Jewuła
Logowanie Meritum padlo?

> To teraz napisz co by taki potencjalny zlodziej zyskal :)

Gdyby to była żona, z którą się rozwodzisz, a to akurat było twoje
"tajne" konto ...?

Zdecydowanie nie rozumiem co chciales przez to powiedziec :)

Data: 2012-06-01 17:38:01
Autor: TrzyLinie
Logowanie Meritum padlo?

> Gdyby to była żona, z którą się rozwodzisz, a to akurat było twoje
> "tajne" konto ...?

Zdecydowanie nie rozumiem co chciales przez to powiedziec :)

System bezpieczeństwa oparty na loginie/haśle działa wtedy gdy
obie rzeczy są tajne. Atakujący dowie się wtedy, że wśród wszystkich
loginów (dla ośmiocyfrowych loginów jest ich 100 milionów) ten
konkretny numer jest prawidłowym numerem. A ile jest prawidłowych
numerów? 1%? A może tylko pół procenta? Żona może wiedzieć jakie są
zwyczaje męża co do haseł, więc już tylko pozostaje jej odgadnąć
hasło...

Data: 2012-06-02 08:25:42
Autor: Jakub Jewuła
Logowanie Meritum padlo?
> [...]

loginów (dla ośmiocyfrowych loginów jest ich 100 milionów) ten
konkretny numer jest prawidłowym numerem.

WOW i co dalej jak juz poznasz login? ;)

Data: 2012-06-02 15:13:09
Autor: witrak()
Logowanie Meritum padlo?
Jakub Jewuła <biuro@skanowanie.com.pl> wrote on 2012-06-02_8:25
> [...]

loginów (dla ośmiocyfrowych loginów jest ich 100 milionów) ten
konkretny numer jest prawidłowym numerem.

WOW i co dalej jak juz poznasz login? ;)

I jak akurat poznałem Twoje, a Cię nie lubię, to blokuję ci konto
5 razy tygodniowo :-P

witrak()

Data: 2012-06-02 15:34:50
Autor: Zbynek Ltd.
Logowanie Meritum padlo?
witrak() napisał(a) :
[...]

Coś taki zapracowany? Przecież można blokować ze 2 razy dziennie ;-)

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2012-06-03 12:43:41
Autor: witrak()
Logowanie Meritum padlo?
Zbynek Ltd. <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> wrote on
2012-06-02_15:34
witrak() napisał(a) :
[...]

Nie da rady, bo Tobie samemu nie chciałoby się tak często
odblokowywać ;-)

witrak()

Data: 2012-06-03 15:54:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Logowanie Meritum padlo?

"witrak()" jqfelk$6uk$1@srv.cyf-kr.edu.pl

Coś taki zapracowany? Przecież można blokować ze 2 razy dziennie ;-)

Nie da rady, bo Tobie samemu nie chciałoby się tak często
odblokowywać ;-)

Siostry, zachowajmy powagę sytuacji i miejsca...
Oczywiście Merytorycznie mogłoby to wyglądać jakoś tak:

 -- blokada
 -- wieść słana posłańcem SMSem_zwanym, bądź m@ilem
 -- wieść na stronie WWW jakaś taka: ,,konto zablokowane,
    weź kredyt od Franka na dom i przenieś się z rodziną
    z bloku do domu [lub dziupli, jeśli Frankowi nie
    spłacisz kredytu na czas]''

A tak ogólnie -- IMO 3 próby to za mało.

 -- 1 raz wprowadzam złe hasło, bo nadal śpię
 -- 2 raz wprowadzam złe hasło, bo myślę, że
    wprowadzam dobre, ale 1 razem popełniłem
    jakąś literaterówkę
 -- 3 podejście musi dać dobry efekt, jeśli nie chcę blokady...

IMO bank mógłby blokować dostęp po 4 nieudanych próbach, i nie
na ,,stałe'', ale na 1 godzinę oraz słać wieść posłańcem SMS.
Po 1 godzinie (o ile nie byłoby sprzeciwu ze strony użytkownika)
bank by odblokowywał dostęp i dopiero po kolejnych 4 złych hasłach
by blokował na tak zwane stałe.

Nawet to nie musi być posłaniec SMS. To może być zwykła rozmowa
z białkomatem zatrudnionym w banku. Bank by dostał tak zwany cynk
(lub aluminium?) automagiczny o blokadzie i białkomat miałby w ciągu
kwadransa zadzwonić do Szanownego Klienta, pytając, czy aby na pewno
wszystko jest w porządku, wcześniej sprawdzając, czy aby na pewno
rozmawia z tym Szanownym Klientem, który ma dostęp do danego,
tymczasowo zablokowanego konta.

Data: 2012-06-03 16:52:03
Autor: MarcinF
Logowanie Meritum padlo?

[...]

Tylko po co? Zablokowany dostęp to nie jest codzienna
sytuacja, jak już się to zdarzy to chyba lepiej samemu
zadzwonić do banku.

Data: 2012-06-04 03:58:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Logowanie Meritum padlo?

"MarcinF" jqftmk$bfn$1@node2.news.atman.pl

Tylko po co? Zablokowany dostęp to nie jest codzienna
sytuacja, jak już się to zdarzy to chyba lepiej samemu
zadzwonić do banku.

Zależy to od tego, czy dostęp blokowany jest po to, aby
utrudnić życie złodziejowi, czy Tobie. Jeśli Tobie -- OK.
Kara musi przecież jakaś być. ;) Lecz jeśli chcemy utrudnić
życie złodziejowi, raczej powinniśmy powiadomić klienta
o fakcie włamywania się na jego konto jak najszybciej.
Ponadto bank zna Twój numer telefonu a Ty niekoniecznie
znasz numer banku. Bank płaci ryczałtem za rozmowy
telefoniczne, a Ty -- niekoniecznie.

Gdy kartą płacisz zbyt wiele, bank potrafi zadzwonić do
Ciebie i zapytać, czy aby wszystka jest w porządku. dlaczego
nie mógłby zadzwonić w wypadku podejrzanego ruchu na koncie?

Im szybciej klient dowie się o tym, że ktoś próbuje go okraść, tym lepiej.

Kilka lat temu zlecałem przelew do US z firmowego konta prowadzonego
przez PKO. W trakcie zlecania zadzwonił pracownik banku i zapytał,
czy aby nie machnąłem się, bo kwota zdawała się być zbyt duża.

-=-

Jak już napisałem -- jeśli te blokady służyć mają upokorzeniu nieuważnego
klienta -- może zostać tak, jak jest. Jeśli jednak blokada ma być jak
najtrudniejsza dla złodzieja i jak najłatwiejsza dla klienta prawowitego,
IMO bank powinien dzwonić do klienta i pytać, co się stało. Oczywiście
bank powinien przed odblokowaniem upewnić się co do tego, że rozmawia
z uprawnioną osobą.

-=-

IMO Ty (pisząc swój post) po prostu zapomniałeś ;) o tym,
komu i czemu ma służyć blokowanie dostępu do konta.

Data: 2012-06-04 11:45:29
Autor: Jakub Jewuła
Logowanie Meritum padlo?

[...]

Zgadzam sie w calej rozwleklosci.

Data: 2012-06-04 21:09:46
Autor: MarcinF
Logowanie Meritum padlo?

Gdy kartą płacisz zbyt wiele, bank potrafi zadzwonić do
Ciebie i zapytać, czy aby wszystka jest w porządku. dlaczego
nie mógłby zadzwonić w wypadku podejrzanego ruchu na koncie?

Pewnie by mógł, może nawet by zadzwonił, ale gdyby był jakiś podejrzany ruch na koncie. A nie będzie podejrzanego ruchu na koncie do którego dostęp jest zablokowany.

Algorytmy oceny ryzyka i procedury stosowane w przypadkach
wykrycia "podejrzanego ruchu" zwykle nie są jawne.

Spróbuj logowania z chińskiego adresu ip, w środku nocy,
z użyciem innego niż zwykle systemu operacyjnego, innej
przeglądarki, wprowadź ze dwa razy błędne hasło, po czym
zaloguj się prawidłowo i spróbuj przelać całość środków
na konto za granicą. Jeśli rano nie zadzwonią to zmień bank
i nie zapomnij opisać tego na grupie :)

Data: 2012-06-05 00:07:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Logowanie Meritum padlo?

"MarcinF" jqj15s$gjh$1@node1.news.atman.pl

Pewnie by mógł, może nawet by zadzwonił, ale gdyby był jakiś podejrzany ruch na koncie.

A zablokowanie nie jest ruchem podejrzanym?...
Może zatem użyj rozumu i zapytaj sam siebie, po
co blokować, skoro nic podejrzanego nie dzieje się?

[ciekawe, czy nie pracuje w jakimś banku w charakterze białka niskiej wartości...]

Data: 2012-06-05 01:41:25
Autor: MarcinF
Logowanie Meritum padlo?

A zablokowanie nie jest ruchem podejrzanym?...

Zwykle nie.

Może zatem użyj rozumu i zapytaj sam siebie, po
co blokować, skoro nic podejrzanego nie dzieje się?

Na wszelki wypadek, gdyby przyczyna błędnie wprowadzonego hasła była inna niż zwykle.

Data: 2012-06-05 12:54:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Logowanie Meritum padlo?

"MarcinF" jqjh36$142$1@node1.news.atman.pl

A zablokowanie nie jest ruchem podejrzanym?...

Zwykle nie.

Zatem zwykle blokada jest nieuzasadniona. Po co zatem jest
zakładana zwykle? Dla hecy?

Może zatem użyj rozumu i zapytaj sam siebie, po
co blokować, skoro nic podejrzanego nie dzieje się?

Na wszelki wypadek, gdyby przyczyna błędnie wprowadzonego hasła była inna niż zwykle.

I na ten właśnie wypadek warto powiadomić klienta.
A ,,zwyczajność'' warto zwyczajnie ograniczyć,
dając klientowi więcej prób -- na przykład 4.

-=-

Rozmowa podąża donikąd -- wg Ciebie blokada ma się nijak
do bezpieczeństwa. Jest, bo musi być tak, jak musi padać
deszcz -- czasami potrzebnie, czasami nie... Po prostu
blokada ma być -- i koniec.

Kot potrafi naśladować człowieka i załatwiać swe ,,potrzeby
fizjologiczne'', siedząc na sedesie -- ale i tak po tym
,,czynie'' musi zagrzebywać swe odchody łapką... Filmów
to ukazujących jest cała masa w necie, a i niejedna osoba
doświadczyła tego, obserwując swego kota Kot zagrzebuje,
gdyż tak ma poukładane/zapisane w instynkcie -- czyli
w dziedzicznej pamięci. Nie wie, po co ma zagrzebywać,
więc i nie pojmuje tego, że to trud zbyteczny.

-=-

Albo jest podejrzenie o włamanie, albo nie ma tego podejrzenia.

 () Jeśli jest -- trzeba jak najszybciej zawiadomić klienta.
 () Jeśli nie ma -- nie trzeba blokować konta.

Nie ma czegoś takiego jak włamanie częściowe, przy którym dostęp
trzeba ograniczyć czy wręcz zablokować, ale niebezpieczeństwa
włamania jeszcze nie ma.

Skoro 3 próby **zwykle** dają fałszywy obraz rzeczywistości -- trzeba dać więcej prób.

-=-

[i jak kotu nie można wytłumaczyć absurdalności zagrzebywania odchodów
leżących w sedesie, tak ,,niektórym'' ludziom nie można wyjaśnić tego,
że 3 próby to za mało; w efekcie takiej nadgorliwości -- tępiona jest
ostrożność, jako że bank (czy inna osoba -- tutaj jest nią mój adwersarz)
uznaje, iż **każda** próba błędnego wprowadzenia hasła jest jedynie
konsekwencją błędu klienta, nie zaś groźną próbą włamania; najpierw
ktoś obwiesza się zamkami, kłódkami, łańcuchami, alarmami, później
zaś tępieje i wyłącza te wszystkie zabezpieczenia jedno po drugim,
jako że dają one więcej złego niż dobrego... wówczas właśnie jest
czas dla złodzieja; na religii opowiedziano mi pewną sytuację -- ojciec
na ,,straży'' postawił swego małego syna, który miał wzywać pomocy,
gdyby zobaczył coś podejrzanego; syn początkowo robił jaja i alarmował,
choć nic złego nie działo się; otępiała uwaga ojca doprowadziła
w końcu do tego, że ojciec ów nie zareagował nawet/także wtedy,
gdy syn wzywał pomocy uzasadnionej zaistniałą sytuacją...
syn zatem darł się w niebogłosy, ojciec się śmiał a rabusie
okradali ,,chronione'' dobro...]

Data: 2012-06-06 02:16:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Logowanie Meritum padlo?

"Eneuel Leszek Ciszewski" jqkoi2$6g5$1@inews.gazeta.pl

Kot potrafi naśladować człowieka i załatwiać swe ,,potrzeby
fizjologiczne'', siedząc na sedesie -- ale i tak po tym
,,czynie'' musi zagrzebywać swe odchody łapką... Filmów

  http://www.youtube.com/watch?v=gZBCuiruOro&feature=related

Logowanie Meritum padlo?