Lokal handlowy - ogrzewanie klimatyzacja ??

Data: 2009-07-27 08:03:38
Autor: Rooobert K...
Lokal handlowy - ogrzewanie klimatyzacja ??
Witam,

Mam pytanko, czy lokal handlowy (budynk wolnostajacy) 40 m2 mozna zima ogrzewac tylko klimatyzacja ??

Czy czasem w zimie bede musial podlaczyc dodatkowe grzejniki na prad ?

Lokal nie posiada wiatrolapu.

Pozdr. Robert K.

Data: 2009-07-27 08:05:20
Autor: Rooobert K...
Lokal handlowy - ogrzewanie klimatyzacja ??
upps sorki za zdublowanie.

Data: 2009-07-27 12:48:34
Autor: Marek Dyjor
 Rooobert K... wrote:
[...]

ale powiedz nam drogi kolego skąd my mamy to wiedzieć?

skąd mamy wiedzieć jakie masz zapotrzebowanie na energię, jaką izolację itp...

trzeba policzyć zrobić projekt i będzie wiadomo.

podejrzewam ze jeśli ma tam dużo ludzi wchodzić to warto pomyśleć o kurtynie powietrznej.

Data: 2009-07-27 13:11:14
Autor: Boombastic

Użytkownik " Rooobert K..." <rkrk0101@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h4jn0q$1pp$1inews.gazeta.pl...
[...]

Obawiam się, że przy bardzo mroźnej zimie klima moze przestać działać. Trzeba sprawdzić do jakiej temperatury pracuje.

Data: 2009-07-27 15:58:15
Autor: Marek Dyjor
Boombastic wrote:
[...]

są pompy ciepła powietrze woda pracujace nawet do -25 czy -30 , bodajże :)

Data: 2009-07-28 00:13:18
Autor: kogutek
[...]

Jasne że się da. Dlaczego miało by się nie dać. --

Data: 2009-07-28 17:01:29
Autor: Jacek
Lokal handlowy - ogrzewanie klimatyzacja ??
Klimatyzacja przy dużych mrozach wogóle nie zadziała. Ja mam Fujitsu Inverter (dość wysoki model) i działa tylko do -17 st. Poza tym im zimniej tym gorsza jej wydajność i taniej może być grzać grzejnikami elektrycznymi. Klima jako dogrzewanie w okresie wiosenno-jesiennym będzie ok.
Jak nie ma wiatrołapu do zabuduj kurtynę powietrzną.
Jacek

Data: 2009-07-28 20:23:11
Autor: Panslavista
On Tue, 28 Jul 2009 17:01:29 +0200, Jacek wrote:

[...]

Nie zawsze instalacja elektryczna podoła takiemu obciążeniu. Wtedy
można zastosować przenosne piecyki gazowe ze spalaniem powierzchniowym
np. firmy ZIBRO, pod warunkiem dobrej wentylacji pomieszczeń ponieważ
tlen pobierany jest z powietrza, a i spaliny mogą być wydzielane do
wewnątrz.

Lokal handlowy - ogrzewanie klimatyzacja ??