Lokalizator GPS - gdzie schować?

Data: 2010-08-06 07:28:37
Autor: PanRatio
Lokalizator GPS - gdzie schować?
Witam.

Jestem zainteresowany zakupem lokalizatora GPS, który pomógłby mi
namierzyć rower w razie kradzieży. Chodzi o ten model:
http://allegro.pl/item1172286229_lokalizator_gps_gsm_gprs_podsluch_tracker.html

Problem jest tylko jeden: Gdzie go ukryć, aby był zasięg i łatwo można
go było ładować.

P.S.

Dobrego U-Locka już mam, ale przezorny zawsze ubezpieczony :]

Data: 2010-08-06 17:01:28
Autor: kml

Użytkownik "PanRatio" <panratio@gmail.com> napisał w wiadomości news:1bb7e35b-b768-491c-97f1-c6ec7d316e6fd8g2000yqf.googlegroups.com...
[...]

-- --

Między prętami siodła?

kml

Data: 2010-08-06 20:49:35
Autor: Titus Atomicus
Lokalizator GPS - gdzie schować?
In article <1bb7e35b-b768-491c-97f1-c6ec7d316e6f@d8g2000yqf.googlegroups.com>,
 PanRatio <panratio@gmail.com> wrote:

[...]

Ucharakteryzowac na lampke.

TA

Data: 2010-08-06 20:55:08
Autor: mt
PanRatio pisze:
[...]

Problem to będzie jak (odpukać) gwizdną Ci rower i lokalizator wskazywać będzie np. 10-cio piętrowy blok.

--
marcin

Data: 2010-08-06 21:11:33
Autor: robertcb
> [...]

> go było ładować.

Problem to będzie jak (odpukać) gwizdną Ci rower i lokalizator wskazywać będzie np. 10-cio piętrowy blok.

W zasadzie do rozwiązania.

aktywowac podsluch w lokalizatorze, chodzic po bloku z pietra na pietro i np. trabic jakas donosna trabka i sluchac w sluchawkach na ktorym pietrze mikrofon wylapie dzwiek.
wtedy dzwonek do drzwi mieszkania rozwieje watpliwosci.

pytanie tylko, jak dlugo to działa bez ładowania.

Data: 2010-08-06 21:24:46
Autor: 666
Lokalizator GPS - gdzie schować?
Ten problem rozwiąże dynamo ;-)

-- -- -

Data: 2010-08-06 21:26:54
Autor: Titus Atomicus
Lokalizator GPS - gdzie schować?
In article <i3hlq6$o0r$1@usenet.news.interia.pl>,
 mt <telepski@interia.pl> wrote:

PanRatio pisze:
> [...]
> go było ładować.

Problem to będzie jak (odpukać) gwizdną Ci rower i lokalizator wskazywać będzie np. 10-cio piętrowy blok.

E, chyba wystarczy poczekac.
Chyba nie kradna rowerow zeby przerabiac na stacjonarne.

TA

Data: 2010-08-07 03:53:02
Autor: PanRatio
Lokalizator GPS - gdzie schować?
Myślałem, że ktoś może ma jakiś szczfany patent, gdzie to zamontować,
no ale widzę, że nie ma jak :/

Data: 2010-08-09 07:24:39
Autor: 666
Lokalizator GPS - gdzie schować?
W 10-piętrowym bloku lokalizator utraci pozycję GPS przez brak sygnału z satelitów, no chyba że złodziej od razu rower na balkon wyniesie.
W ciężarówce czy skrzyni dostawczaka bez okien odbiornik też utraci sygnał satelitów.
Pewniejszy jest sygnał sieci komórkowych (choć też niepewny!!), ale usługa w rodzaju "gdzie jesteś" (lokalizacja przez triangulację komkórkowych stacji bazowych) może być za mało precyzyjna dla namierzenia roweru.

-- -- -

Problem to będzie jak gwizdną Ci rower i lokalizator wskazywać będzie np.
10-cio piętrowy blok.

Data: 2010-08-09 11:02:38
Autor: Andrzej W.
W dniu 2010-08-09 09:24,  666 pisze:

Pewniejszy jest sygnał sieci komórkowych (choć też niepewny!!), ale usługa w
rodzaju "gdzie jesteś" (lokalizacja przez triangulację komkórkowych stacji
bazowych) może być za mało precyzyjna dla namierzenia roweru.

Mało precyzyjną? :-)
Nie wiem czy to, to samo co lokalizacja w google maps na komórce, ale tam to nawet w Warszawie nie łapię się w zaznaczony obszar.
Jak próbowałem "gdzie jesteś", też w Warszawie, to tak kilometr, półtora od celu potrafiło pokazywać.
Jeśli z tego czegoś da się pobrać ślad a nie tylko aktualną pozycję to ma to jakiś sens, bo wtedy można określić gdzie się sygnał urwał.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2010-08-10 14:55:01
Autor: robertcb
Lokalizator GPS - gdzie schować?

Problem to będzie jak (odpukać) gwizdną Ci rower i lokalizator wskazywać będzie np. 10-cio piętrowy blok.

Problem to będzie, jak rower pójdzie w tym 10 pietrowym bloku do piwnicy.
Tam GPS zgubi zasięg.

Data: 2010-08-06 21:21:05
Autor: robertcb
Lokalizator GPS - gdzie schować?

Problem jest tylko jeden: Gdzie go ukryć, aby był zasięg i łatwo można
go było ładować.

 W zasadzie w rowerze nie ma takiej mozliwosci, by nie wzbudzal zainteresowania.
rower nie posiada zadnych fabrycznie zabudowanych czesci o odpowiedniej ilosci wolnego miejsca, tak jak chociazby skuter.

mozna by pod siodlem (musi byc odpowiednie by dalo sie ukryc i zamaskowac)

mozna do sakwy, ale zawartosc sakwy zlodziej przeglada w pierwszej kolejnosci,

Data: 2010-08-07 15:43:39
Autor: mariuszmo

Użytkownik <robertcb@mailinator.com> napisał w wiadomości news:47f6.00000ff4.4c5c60a1newsgate.onet.pl...

Problem jest tylko jeden: Gdzie go ukryć, aby był zasięg i łatwo można
go było ładować.

ucharakteryzować na ... czujnik od licznka bezprzwowowego?
ale jednak nieco za duże, choć można spróbować, mój czujnik od garmina zbierający kadencję i sygnał z koła (gdy nie działa na satelitarnym) to też "krowa"

Data: 2010-08-07 15:49:17
Autor: Piotr M
Dnia 06-08-2010 o 16:28:37 PanRatio <panratio@gmail.com> napisał(a):

Problem jest tylko jeden: Gdzie go ukryć, aby był zasięg i łatwo można
go było ładować.

Może w przednią lampę jakąś większą ;P i zasięg będzie i ładować można :D

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-08-07 22:21:29
Autor: Andrzej W.
Lokalizator GPS - gdzie schować?
Jeśli masz dynamo w piaście, to montujesz to na widelcu w jakiejś topornej obudowie, robisz na to ładną naklejkę "Shimano, Hub Dynamo Regulator, 6V, 3W" podłączasz kabelki i tyle...

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2010-08-08 12:08:00
Autor: robertcb
Lokalizator GPS - gdzie schować?

Problem jest tylko jeden: Gdzie go ukryć, aby był zasięg i łatwo można
go było ładować.

Widze ze to ma porówynwalną wielkość do pudełka zapałek.
http://img15.allegroimg.pl/photos/oryginal/11/69/53/26/1169532613_1
więc pod siodełko w sam raz.

Data: 2010-08-08 13:52:19
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-08-08 12:08, Użytkownik robertcb@poczta.onet.pl napisał:
[...]

Jakieś spore te zapałki albo rączka dziecięca.

Pozdrawiam

Lokalizator GPS - gdzie schować?