Lokalizator - sposob na zlodzieja?

Data: 2011-03-22 11:38:07
Autor: PanRatio
Lokalizator - sposob na zlodzieja?
Nowy sezon rowerowy i nowe kradzieże :(

Jestem paranoikiem jeżeli chodzi o bezpieczeństwo dlatego co raz to
wyszukuję nowe metody zabezpieczenia mojego roweru.

Temat lokalizatorów był już wałkowany ale teraz sytuacja wygląda nieco
inaczej  Znalazłem mniejszy i tańszy model 2011 na AlleDrogo.

Cena: 129 zł
Rodzaj: GSM - dokładność do 10 metrów!
Czas działania: 14 dni
Wymiary: 4 x 2,8 x 1cm
Dwa mikrofony zbierające odgłosy z odległości 10 metrów.
Waga: 18 gram
Gwarancja: 24 miesiące
Brak jakichkolwiek oznaczeń.

Myślicie, że warto? Cena znośna. Tylko jak zamontować to pod siodłem?
Ktoś ma jakieś pomysły?

Słit focia: http://img860.imageshack.us/img860/2830/al3ebp67zbuzzdamodified.jpg

Data: 2011-03-22 12:06:51
Autor: Jesse Custer
Lokalizator - sposob na zlodzieja?
Hmm a gdyby tak zrobić rower - przynętę z takim ustrojstwem? Kwestia
dogadania akcji z policją ( no chyba że ktoś woli na Charlesa
Bronsona ;) ). Kilka takich akcji i liczba amatorów na cudze rowery
powinna spaść.

Data: 2011-03-22 20:43:32
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-03-22 20:06, Użytkownik Jesse Custer napisał:
[...]

Przynętę owszem, jako zabezpieczenie roweru odradzam, jak ukradną
to szczęśliwy posiadacz (lokalizatora) będzie stratny o 130 zł
więcej.
A skradzione sprzęty i tak trafiają do jakiejś piwnicy, garażu
czy innego blaszaka więc lokalizator nie bardzo ułatwi odzyskania
własności.

Pozdrawiam

Data: 2011-03-22 21:49:39
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Lokalizator - sposob na zlodzieja?
RadoslawF, Tue, 22 Mar 2011 20:43:32 +0100, pl.rec.rowery:
A skradzione sprzęty i tak trafiają do jakiejś piwnicy, garażu
czy innego blaszaka więc lokalizator nie bardzo ułatwi odzyskania
własności.

Ale ślad się musi gdzieś urywać.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-03-22 22:37:43
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-03-22 21:49, Użytkownik Marek 'marcus075' Karweta napisał:

A skradzione sprzęty i tak trafiają do jakiejś piwnicy, garażu
czy innego blaszaka więc lokalizator nie bardzo ułatwi odzyskania
własności.

Ale ślad się musi gdzieś urywać.

Nie wiem jaką ten lokalizator ma dokładność ale pewnie ze 100m.
I teraz w promieniu 100 metrów masz kilkadziesiąt garaży i ze
trzy bloki z piwnicami, jak masz pecha to nie bloki a wieżowce.
Możesz tam stać miesiąc rozglądając się z nadzieją że zobaczysz
swój sprzęt lub załapać trochę nadgodzin i zapracować na kolejny.

Pozdrawiam

Data: 2011-03-22 23:02:25
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Lokalizator - sposob na zlodzieja?
RadoslawF, Tue, 22 Mar 2011 22:37:43 +0100, pl.rec.rowery:
[...]

Czyli i tak jesteś o około wciul bliżej od przeciętnego ekswłaściciela
skradzionego roweru. Mówiąc szczerze: wolałbym takie rozwiązanie niż
stwierdzenie policji, że niedasię, albo niechpanznajdzie.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-03-22 23:27:11
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-03-22 23:02, Użytkownik Marek 'marcus075' Karweta napisał:

[...]

Tyle że w tej zabawie nie ma punktów za bycie bliżej.
Albo znajdziesz i odzyskujesz swoja własność albo nie znajdziesz
i jesteś do tyłu rower plus lokalizator.
Za te pieniądze lepiej jakiegoś ulocka kupić jeśli go nie mamy.

Pozdrawiam

Data: 2011-03-23 10:57:44
Autor: Marek
Lokalizator - sposob na zlodzieja?
Według mnie lepiej inwestować w środki utrudniające kradzież. Bo po
kradzieży może być różnie. Choć nie musi :).
Dla poglądu - krótka historia, którą usłyszałem od znajomego.
Jego kolega (miałem okazję go poznać i opowieść wydaje mi się
wiarygodna) bez elektroniki namierzył złodzieja swojego roweru. Poznał
maszynę i pojechał za nią pod dom (bramę w kamienicy). Potem wykonał
kilka telefonów i poczekał na kumpli i policjantów. Policjanci
zapytali idącą po schodach kobietę o chłopaka którego im wcześniej
opisano. Okazało się, że to jej syn. Łebek wyszedł do władzy jeszcze w
espedziakach na nogach, ale ani on, ani jego matka nic nie wiedzieli o
żadnym rowerze. "Uprzejmy" złodziej pozwolił policjantom zajrzeć do
mieszkania i piwnicy, ale tam roweru nie było. A całej szopce
przyglądał się ubawiony nią sąsiad o wyglądzie zakapiora. Sugestia, że
łebek trzyma kradziony rower u tego gościa była trudna do sprawdzenia..
Gość stwierdził tylko, że nie wie o czym mowa, a do mieszkania czy
piwnicy nie wpuści, bo nie musi. Złodzieja zwinęli na komisariat i
okradziony miał okazję posiedzieć z nim chwilę na korytarzu.
Zaproponował mu układ. Obiecał odpalić kilka stów za rower i czyste
sumienie. Ale usłyszał; "spier..., co mi mogą zrobić? I rzeczywiście
nic nie mogli. Spisali zeznanie i puścili.
I teraz problem tego okradzionego chłopaka. Zna złodzieja, wie gdzie
on mieszka, ale formalnie jest bezradny. A próby działania na własną
rękę mogą być z bandytą niebezpieczne. Nie każdy ma naturę Rambo i to
łatwo zrozumieć. Zatem odpuścił i zaczął składać nową maszynę.
Ja miałem więcej szczęścia i mój rower został przez Policję
odnaleziony. Na rozprawie zeznawałem jako świadek, ale złodziej się
nie stawił. Sędzia po zdjęciu togi i łańcucha powiedział mi, że to
może i dobrze. Bo bandzior mnie nie widział, a sądzą go tu co jakiś
czas głównie za pobicia i rozboje. To dziwne słowa w ustach stróża
prawa, ale taki jest urok państwa prawa w rękach urzędasów na etatach,
a bez Brudnego Harry'ego.

Lecz gadżety też mają swój urok. Szczególnie te elektroniczne :).

--
Marek

Data: 2011-03-23 21:17:14
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-03-23 18:57, Użytkownik Marek napisał:

Lecz gadżety też mają swój urok. Szczególnie te elektroniczne :).

Urok mają, ale trzeba pamiętać o realiach, jak wskażemy dokładny
adres to policja może zdecyduje się wystąpić o nakaz rewizji.
Jak to będzie tylko lokalizacja przybliżona to palcem nie kiwną.
A ludzie kupując takie gadżety o tym zapominają.

Pozdrawiam

Data: 2011-03-23 14:21:16
Autor: Marek
Lokalizator - sposob na zlodzieja?
O uroku gadżetów pisałem z ironią. Ale dopóki nie zweryfikuje się w
praktyce ich skuteczności, można mieć miłe wrażenie bezpieczeństwa i
kontroli. Szansa na rozczarowanie jest mała, bo nie co dzień kradną
nam rower, więc można tak długo :).

--
Marek

Data: 2011-03-23 06:49:40
Autor: sosik
W dniu 2011-03-22 22:37, RadoslawF pisze:
[...]

To zależy.
Jeżeli ktoś odjedzie na skradzionym rowerze to jest duża szansa, że będzie to dokładność 10 m ( długa ekspozycja na satelity ) - to już w miarę dokładnie pozwala określić garaż czy klatkę w bloku. Jednak jeżeli rower wrzuci do auta to raczej taki gps nic nie da. Bo w aucie raczej namiaru nie złapie, a po wyjęciu z niego trzeba dłuższej chwili żeby się z powrotem namierzył.

sosik

Data: 2011-03-23 00:43:46
Autor: Piotrpo
On 23 Mar, 06:49, sosik <pawel.klos_cia...@gazeta.pl> wrote:

> [...]

rower wrzuci do auta to raczej taki gps nic nie da. Bo w aucie raczej
namiaru nie złapie, a po wyjęciu z niego trzeba dłuższej chwili żeby się

G.... tam a nie 10m dokładności - to jest oparte na GSM przecież -
czyli "lokalizator" melduje jakie anteny widzi w pobliżu. Dokładność
10m to miał by ewentualnie w zasięgu jakiejś mikrokomórki (np. we
wnętrzu dużego biurowca) Jak znajdzie się w jakiejś wiosce, to
dokładność możesz mieć na poziomie 10km (teoretycznie nawet 30km).. Na
obrzeżach miasta będzie to około 1km.

Data: 2011-03-23 08:38:30
Autor: Tomek
W dniu 2011-03-23 06:49, sosik pisze:

będzie to dokładność 10 m ( długa ekspozycja na satelity )
[...]
jeżeli rower wrzuci do auta to raczej taki gps nic nie da. Bo w aucie

To jest GSM - nie GPS!

Data: 2011-03-23 09:55:10
Autor: Piotr
W dniu 2011-03-22 19:38, PanRatio pisze:
[...]

I co dalej? Sądzisz, że policja jest o tego by szukać Twojego roweru?
W sąsiednim bloku złodziej/złodzieje ukradł co najmniej 3 rowery. Podczas wynoszenia jednego z rowerów z piwnicy złodziej został złapany przez sąsiada. Złodziej stwierdził, ze rzeczywiście to nie jego rower i chyba się pomylił, bo jego jest bardzo podobny. Rower zostawił i poszedł dalej. Ale co lepsze teraz jeździ na innym rowerze, który ukradł z tego samego bloku. Zostało to oczywiście zgłoszone na policje. Od tego czasu minęło pół roku. Przyszła wiosna i gość nadal jeździ na tym skradzionym rowerze.
Tak wiec cna policje nie masz co liczyć :)

Data: 2011-03-23 03:36:17
Autor: PanRatio
Lokalizator - sposob na zlodzieja?
To jest GSM z dokładnością do 10 metrów!

"Dodatkowo Operatorzy sieci Orange, Plus i Era oferują usługę
polegającą na sprawdzeniu , w którym miejscu znajduje się urządzenie a
więc tym samym możesz wykorzystać urządzenie jako lokalizator.
Wystarczy wysłać specjalnego smsa do operatora , by tę funkcję
uaktywnić. Powiadomienia będziesz otrzymywał w formie sms-ów."

Data: 2011-03-23 11:48:45
Autor: Krzysztof Naworyta
Lokalizator - sposob na zlodzieja?
Użytkownik "PanRatio" <panratio@gmail.com> napisał

[...]

Cytujesz "reklamówkę" producenta. A sprawdziłeś u operatorów?
Słusznie przedpiścy piszą, że GSM ma małą dokładność.
Wszystko zależy od tego ile "przekaźników" widzi cię w danym momencie.
W mieście jest to dokładność w zasadzie do ulicy, poza miastem, gdy wpadasz w zasięg tylko jednej stacji, lokalizacja jest bardzo szacunkowa.

Można się zastanawiać jak robią Amerykanie, że facet gdzieś w Afganistanie rozmawia przez telefon, a oni spuszczają mu na głowę bombę ;)
Pewnie tyczy to jedynie telefonów satelitarnych, albo angażowane są dodatkowe technologie.

--
KN

Data: 2011-03-23 23:44:17
Autor: Marcin
Lokalizator - sposob na zlodzieja?
Pewnie tyczy to jedynie telefonów satelitarnych, albo angażowane są
dodatkowe technologie.

Dokładne zlokalizowanie telefonu GSM jest również możliwe. Nie dzieje się to jednak "z automatu", a przy pomocy technika, który mając dostęp do infrastruktury operatora może wykonać kilka myków, które pozwolą ustalić położenie telefonu co do małych kilku metrów. Musi się to jednak dziać w czasie rzeczywistym, nie można tego zrobić po fakcie.

Kto ma dostęp do infrastruktury operatorów, na mocy prawa, możecie sobie sami dopowiedzieć.

Automatyczna lokalizacja GSM, która jest wykorzystywana m.in. w systemie 112 daje błędy rzędu 10 km w warunkach miejskich. Czyli jest praktycznie bezużyteczna.

M.

Data: 2011-03-25 12:37:14
Autor: damian
Dnia Wed, 23 Mar 2011 23:44:17 +0100, Marcin <sq5izm@gazeta.pl> napisal(a):
[...]

Dokladnosc lokalizacji GSM mozna osobiscie sprawdzic instalujac na komorce
Google Mapas i ustawiajac lokalizacje na "wlacz moja lokalizacje" bez
ustawiania/podlaczania GPS-u. W Krakowie zazwyczaj pokazuje kolko o promieniu
200m z centrum dosc dokladnie umieszczonym (10-50m), aczkolwiek zdarzaja
sie grube pomylki, nawet o pare kilometrow.

Damian

Data: 2011-03-26 18:10:34
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 23 Mar 2011, Krzysztof Naworyta wrote:

Można się zastanawiać jak robią Amerykanie, że facet gdzieś w Afganistanie
rozmawia przez telefon, a oni spuszczają mu na głowę bombę ;)
Pewnie tyczy to jedynie telefonów satelitarnych

  Ufff...
  Bo już mnie korciło żeby zacząć że nie na placu Czerwonym ;)
(gościa sprzątnęli po namierzeniu podczas rozmowy z prezydentem
AFAIR nie Amerykanie a Rosjanie)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-03-23 11:55:38
Autor: Tomek
W dniu 2011-03-23 11:36, PanRatio pisze:
To jest GSM z dokładnością do 10 metrów!

Najważniejsze jest słówko "do" - 10m będzie w bardzo dobrych warunkach, w obszarze o dużym zagęszczeniu komórek sieci. Niewątpliwą zaletą w stosunku do gps jest działanie bez widoczności satelitów (np. wewnątrz pomieszczeń), ale w ogólnym przypadku lokalizacja po gsm jest orientacyjna. Czasami wystarczy, czasami nie.

Data: 2011-03-24 09:54:32
Autor: Pawel[LUB]
Lokalizator - sposob na zlodzieja?
to kilka razy droĹźsze ale chyba lepsze http://www.integratedtrackers.com/GPSTrack/

Data: 2011-03-24 07:29:12
Autor: PanRatio
Lokalizator - sposob na zlodzieja?
On 24 Mar, 09:54, "Pawel[LUB]" <za...@nospam.poczta.fm> wrote:
to kilka razy droższe ale chyba lepszehttp://www.integratedtrackers.com/GPSTrack/

Idealne ale z wysyłką wychodzi 600 zł :(

Data: 2011-03-24 16:31:20
Autor: Jesse Custer
Lokalizator - sposob na zlodzieja?
Nawet jak urządzenie jest średnio dokładne to i tak mocno zawęża
obszar poszukiwań. Pozostaje się pokręcić po okolicy którą wskazuje i
wypatrywać tego co nasze, jak dopisze nam szczęście to złodziej się
wybierze na przejażdżkę. Imho - jeśli mozemy stracić naszą ulubiona
maszynę za ciężko składane pieniądze to warto dopłacić te 129zł jako
dodatkowe ''ubezpieczenie''. Pozostaje kwestia gdzie to wpakować by
dało się łatwo ładować a złodziej tego nie wywalił.

Lokalizator - sposob na zlodzieja?