Lokata codzienna w Getin Bank - pytania

Data: 2009-07-07 23:11:13
Autor: wiktor
Lokata codzienna w Getin Bank - pytania
Witam,
mój tatko założył Lokatę Codzienną w Getin Banku. Po trosze z mojego
polecenia - tyle dobrego się tu naczytałem o tej ofercie. :)
Dziś sobie obejrzałem umowę na tę lokatę i jedna rzecz mnie zastanawia -
tata oczywiście w oddziale się o to nie zapytał.
Mianowicie po co w umowie na tę lokatę są punkty 2 i 3 paragrafu 5?

-- -- -- -- -cytat-- -- -- -- -- --
2. Wypłata środków przed zakończeniem okresu umownego powoduje rozwiązanie
lokaty i jeżeli lokata wypłacona została w ciągu 1 miesiąca od jej
założenia lub odnowienia - utratę odsetek lub jeżeli lokata o
oprocentowaniu stałym lub zmiennym wypłacona zostanie w terminie
poźniejszym niż 1 miesiąc od jej założenia lub odniowienia - obniżenie
oprocentowania do wysokości 1/2 oprocentowania rachunków a'vista, z
uwzględnieniem zmian stóp procentowych rachunków a'vista od dnia założenia
lub odnowienia lokaty.
3. W przypadku przedterminowej likwidacji lokaty w terminie do 30 dni
włącznie od dnia założenia lub odnowienia lokaty, Bank pobierze opłatę
manipulacyjną w wysokości 0,1% kwoty lokaty, min. 10zł, max. 100zł. W
przypadku gdy ostatni dzień okresu umownego przypada na sobotę lub dzień
ustawowo wolny od pracy, lokatę można zlikwidować bez pobrania opłaty, o
której mowa w zdaniu poprzednim, następnego dnia roboczego.
-- -- -- -- koniec cytatu-- -- -- -- -- -- -- -- -

(pisownia oryginalna - daremno szukać przecinków w punkcie 2)
(czcionka całego punktu 3 jest podkreślona i pogrubiona)

I teraz pytanie - czy mi się wydaje, czy w przypadku lokaty jednodniowej
odnawialnej, te punkty nie mają zastosowania i tylko im się omyłkowo
przekleiły z umowy na lokaty kilkumiesięczne?

Czy też jest jakiś cel umieszczenia tych punktów w umowie? Ale kurde, nigdy
tej lokaty nie zlikwiduje się przedterminowo, prawda? :) Dzięki,
Wiktor

Data: 2009-07-07 23:18:48
Autor: Valdi.Pavlack
Lokata codzienna w Getin Bank - pytania
"wiktor" news:3mnpkz17lr8g$.1l77k5mrciexx.dlg40tude.net

I teraz pytanie - czy mi się wydaje, czy w przypadku lokaty jednodniowej
odnawialnej, te punkty nie mają zastosowania i tylko im się omyłkowo
przekleiły z umowy na lokaty kilkumiesięczne?

Nie nie mają. Punkty, które zaprezentowałem w swoim poście (mam nadzieję, że
nie masz do mnie żalu, że pozwoliłem sobie ich nie cytować) mają
zastosowanie do lokat zakładanych w placówce getin banku. W przypadku lokat
zakładanych przez net ww. opisy (odnośnie szeroko rozumianych kar za
zerwanie itp.) nie występują.

Czy też jest jakiś cel umieszczenia tych punktów w umowie?

Pewnie robią zbiorcze regulaminy dla lokat "netowych" jak i "placówkowych"
:) - innego wytłumaczenia nie znajduję.

Ale kurde, nigdy tej lokaty nie zlikwiduje się przedterminowo, prawda? :)

Prawda. I jednocześnie jeżeli taka lokata była zakładana przez serwis
transakcyjny nie zapłacisz za jej zerwanie żadnych kar itp. które getin
stosuje do pewnych produktów depozytowych, zakładanych w ich placówkach
bankowych.

Data: 2009-07-07 23:40:02
Autor: wiktor
Dnia Tue, 7 Jul 2009 23:18:48 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

[...]

No to mają (te punkty) zastosowanie do lokaty mojego taty, czy nie mają?
Lokata była zakładana w placówce, co chyba dałem do zrozumienia, może
niezbyt jasno, ale dałem. :)
wiktor

Data: 2009-07-08 08:36:33
Autor: Valdi.Pavlack
Lokata codzienna w Getin Bank - pytania
"wiktor" news:1ukxpfifngl3q$.kxjz26ijuypp.dlg40tude.net

No to mają (te punkty) zastosowanie do lokaty mojego taty, czy nie mają?
Lokata była zakładana w placówce, co chyba dałem do zrozumienia, może
niezbyt jasno, ale dałem. :)
wiktor

Mają zastosowanie, gdyż lokata była zakładana w placówce.

Data: 2009-07-08 18:11:55
Autor: wiktor
Dnia Wed, 8 Jul 2009 08:36:33 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

[...]

I jak je interpretować? Jaki widzisz sens umieszczenia tych zapisów w umowie do akurat takiej
lokaty?

Ja nie widzę sensu. Wywód poniżej. ;)

Lokata trwa 1 dzień i codziennie jest odnawiana.
Okres umowny trwa od 6. do 7. lipca, potem od 7. do 8. lipca, od 8. do 9.
lipca, i tak dalej. Wypłacając pieniądze na przykład 23. lipca wypłacam
przed zakończeniem okresu umownego 22-23 lipca, czy może przed zakończeniem
okresu umownego 23-24 lipca? Na umowie nie ma żadnej godziny zawarcia
umowy. Nawet jakby była, to musiałby być jeszcze określony bufor, gdy jeden
okres już się skończył, a drugi jeszcze nie zaczął.

Przy lokatach dłuższych - kilkumiesięcznych, gdy lokata trwa np. od 6.
lipca do 6. października i jest odnawialna, to przez cały dzień 6.
października (od momentu otwarcia oddziału) można podjąć pieniądze, jak się
tego nie zrobi do wieczora (do zamknięcia oddziału) to lokata jest
odnawiana. Czyli można powiedzieć, że lokata kończy się tuż przed otwarciem
oddziału, a (następna) zaczyna tuż po zamknięciu oddziału. Cały dzień jest
na to by podjąć pieniądze.

Przenosząc te same zasady na grunt lokat jednodniowych, nigdy się nie
wypłaci pieniędzy przed zakońćzeniem okresu umownego. Każdego dnia on już
jest zakończony i tylko bank czeka na decyzję klienta, czy przedłużać
lokatę, czy nie przedłużać.

Paragraf 5, ust. 2 to implikacja: jeżeli wypłacisz przed zakończeniem
okresu umownego to rozwiązujesz umowę. Skoro nie da rady wypłacić przed
zakończeniem okresu umownego, to też umowa nie zostaje rozwiązana - dalsza
część paragrafu (o karach w przypadku zerwania umowy przed 30 lub po 30
dniach od odnowienia) nie ma sensu.

Dobrze rozumuję?

Data: 2009-07-08 07:18:43
Autor: Arek
Valdi.Pavlack napisał(a) w wiadomości: ...
[...]

Ale teraz już podobno nie mżna zakładać ich przez net a tylko w placówce.
W oddziale mówiono, że nie dotyczy (nawet tych zakładanych w oddziale)
bo mieli stary wzorzec do wszystkich umów i nie zdążyli zmienić -
wnioskowali o to do centrali. Ale jakby przyszło do sporu to na papierze
jest jak jest.
Niech zerwie i się przekona...

Arek

Data: 2009-07-08 00:58:59
Autor: MarcinF
wiktor wrote:

I teraz pytanie - czy mi się wydaje, czy w przypadku lokaty jednodniowej
odnawialnej, te punkty nie mają zastosowania i tylko im się omyłkowo
przekleiły z umowy na lokaty kilkumiesięczne?

w watku pod tym artykulem jest wyjasnienie:
http://www.comperia.pl/index/?id=ed519c02f134f2cdd836cba387b6a3c8&start=0

Lokata codzienna w Getin Bank - pytania