Lokata jednodniowa - podatek Belki

Data: 2009-07-27 23:59:06
Autor: OCTOBeer
Lokata jednodniowa - podatek Belki
Witam,

Od jakiegoś czasu w prasie pojawiają się "sensacyjne" newsy o lokatach
jednodniowych dzięki, którym można ominąć podatek Belki. Oto przykład
takiego artykułu:
http://gospodarka.gazeta.pl/pieniadze/1,29508,6865737,Bank_mrugnie_okiem_i_podatek_Belki_znika.html

Niech mnie ktoś wyjaśni jedną rzecz.
"... ustawa podatkowa mówi, że kwotę podatku należy zaokrąglić do
pełnej złotówki - jeśli kwota ta jest niższa niż 50 gr, to zaokrągla
się ją do zera. Jeśli więc zdeponujemy na jednodniowej lokacie na tyle
nieduże pieniądze, by dzienne odsetki nie przekroczyły 2,49 zł (19
proc. podatku od 2,49 zł to minimalnie mniej niż 50 gr), cały ten zysk
wolny jest od opodatkowania!"

Ja sobie tak zinterpretowałem to, że od jakiegoś czasu składam sobie
oszczędności na niewielkich lokatach (po 500 zł każda) o niedługim
czasie oszczędzania (7-14 dni).
Wtedy odsetki mam coś koło 20 groszy za każdym odnowieniem jednej
lokaty.
Czy to też nie jest ucieczka od "Belki"?
Czy to musi być lokata jednodniowa? Bo mnie zmyliły te artykuły.

Pozdrawiam
Mały Ciułacz :)

Data: 2009-07-28 02:13:36
Autor: Tomek
Dnia 28-07-2009 o 08:59:06 OCTOBeer <octobeer@gmail.com> napisał(a):

Wtedy odsetki mam coś koło 20 groszy za każdym odnowieniem jednej
lokaty.

Przemyśl to czy nie lepiej zainwestować w coś co daje wyższą stopę zwrotu ;)
Aktywa są teraz tanie jak barszcz, a jak jeszcze trochę osób popłynie
to będą jeszcze tańsze.

Czy to teĹź nie jest ucieczka od "Belki"?
Czy to musi być lokata jednodniowa? Bo mnie zmyliły te artykuły.

Nie musi, chodzi tylko o to żeby odsetki nie przekroczyły magicznej kwoty 2,49.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-07-28 00:47:27
Autor: OCTOBeer
[...]

Dzięki za radę :) staram sie dywersyfikować oszczędności. Część kasy
mam na giełdzie inną na jakichś funduszach :)
Niestety jednak najwięcej w ostatnim czasie zarobiłem na lokatach,
inne inwestycje nie przyniosły mi zbyt dużej kasy (chociaż nie
wycofałem wkładu więc jeszcze jest szansa).

> Czy to też nie jest ucieczka od "Belki"?
> Czy to musi być lokata jednodniowa? Bo mnie zmyliły te artykuły.

Nie musi, chodzi tylko o to żeby odsetki nie przekroczyły magicznej kwoty 2,49.

Super, o to mi chodziło :)

Data: 2009-07-28 08:37:49
Autor: witek
OCTOBeer wrote:
Czy to musi być lokata jednodniowa? Bo mnie zmyliły te artykuły.

Nie musi.
Z tym, że jak masz 600 zł oszczędności, to sobie możesz założyć te trzy lokaty miesieczne po 200 zł każda.
Problem się robi jak masz milion oszczędności. Ilość lokat zrobi się upierdliwa.
Więc lepiej jest założyć 30 razy mniej lokat jednodniowych na kwoty 30 razy wyższe.

Data: 2009-07-28 15:01:25
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail octobeer@gmail.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

wszystko dobrze.
Ale pomysl teraz - ile takich lokat musiałbys zalozyc, gdybys np. chciał zainwestowac 200tysiecy.
I pamietaj, ze musiałbys to robic co 7-14 dni.
szkopuł polega na tym, zeby ulokowac np. na pol roku, zrobic to szybko i prosto, dostac od banku to samo, co na lokacie tradycyjnej ale dodatkowo nie zaplacic belki.
Banki niestety maja z tym jakis problem - a to mozna tylko jedna lokate a to sramto - szkoda, ze nie ma jakiegos prostego produktu.

"...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece
same siebie szanować umieją." Wojciech Bogusławski

Data: 2009-07-29 18:42:24
Autor: Rafał
Lokata jednodniowa - podatek Belki
był    28 lipiec (wtorek) gdy o godz. 17:01, na pl.soc.prawo.podatki,
Budzik napisał(a):

i.
Banki niestety maja z tym jakis problem - a to mozna tylko jedna lokate a to sramto - szkoda, ze nie ma jakiegos prostego produktu.
najprostszy jaki znam to małżeństwo w Eurobanku bez belki może mieć 10
rachunków (po 15 tyś) na kwotę 150 tyś i raz na 2 tyg robić przelew na inne
konto odsetek :) 150 tyś to już jest pieniądz a i oszczędności z belki
spore

Rafal

Data: 2009-08-19 05:41:17
Autor: OCTOBeer
Lokata jednodniowa - podatek Belki
Kuzynka mi mówiła, że jest jakieś takie konto oszczędnościowe w Kredyt
Banku, można mieć co prawda tylko jedno (ewentualnie drugie na żonę) ,
nie znam szczegółów a ich strona jest dla mnie mało czytelna.
Ktoś wie coś więcej?

Data: 2009-08-19 13:00:23
Autor: Budzik
[...]

ta, ja np. wiem co to netykieta...

"Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.
Nikt nie zauważy różnicy."   H. Jackson Brown, Jr.

Data: 2009-08-19 21:22:10
Autor: Tomasz
Budzik pisze:

wszystko dobrze.
Ale pomysl teraz - ile takich lokat musiałbys zalozyc, gdybys np. chciał zainwestowac 200tysiecy.

okolo 100 (przy 2kpln na 7dni na 6% to dokladnie 100)

I pamietaj, ze musiałbys to robic co 7-14 dni.

wystarczy raz, byle ustawic zeby po okresie lokaty kapital tworzyl nowa lokate a odsetki splywaly na konto - oczywiscie co 7dni nalezloby generowac kolejna lokate z ~230pln odestek ;) a po 8okresach (jak nabije 2kpln) przelaczyc ja w tryb taki jak poprzednie 2kilowe lokaty ;) i dalej iterowac proces z kolejnymi odsetkami

[...]

jak nie ma jak jest... 7dniowa w Eurobanku ;)

pytanie tylko czy da sie zrobic kilkaset lokat :) , ale ograniczenia nie zauwazylem wiec pewnie tylko licznik w systemie ;)

--
Tomasz

Lokata jednodniowa - podatek Belki