Lokata na start - Getin

Data: 2011-02-11 08:22:07
Autor: Janusz
Lokata na start - Getin
Witam,

Karcie produktu jest adnotacja:
"Każdy klient ma możliwo¶ć założenia tylko jednej "Lokaty na start". "

Czy kto¶ już ćwiczył, czy oznacza to, że każdy klient może założyć tak± lokatę TYLKO RAZ i ani razu więcej, czy może TYLKO JEDNEJ w danym okresie, a po zakończeniu można założyć jeszcze raz ?

Pozdrawiam
Janusz

Data: 2011-02-11 08:32:35
Autor: spammtrapp
Lokata na start - Getin
W dniu 2011-02-11 08:22, Janusz pisze:
Czy kto¶ już ćwiczył, czy oznacza to, że każdy klient może założyć tak±
lokatę TYLKO RAZ i ani razu więcej, czy może TYLKO JEDNEJ w danym
okresie, a po zakończeniu można założyć jeszcze raz ?

Jeden klient = jedna lokata.
Gdy mi sie konczyło pokazało sie standardowe "odnów lokate", juz mialem cicha nadzieje, niestety do wyboru byly wszystkie poza startow±.

Data: 2011-02-11 09:12:02
Autor: Janusz
Lokata na start - Getin

Użytkownik "spammtrapp" <spammtrapp@gdzieswsieci.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ij2omk$fg5$1news.onet.pl...
[...]

To wiem. U¶ci¶lę: fizycznie możliwe jest założenie takiej lokaty jako nowej na getinonline.pl. Pytanie czy można - w sensie - czy bank "pozwoli" ?

Chyba trzeba spróbować :)

Pozdrawiam
Janusz

Data: 2011-02-11 09:47:11
Autor: Krzysztof
Lokata na start - Getin

"Janusz" <janoush@vp.pl> wrote in message news:ij2r0i$no8$1news.onet.pl...

[...]

raczej nie ma co probowac, dziala to z pewnoscia tak- jeden pesel jedna lokata, przeciez jak raz zalozysz lokate to juz u nich masz kartoteke i maja twoja historie.

Data: 2011-02-11 10:51:51
Autor: spammtrapp
Lokata na start - Getin
W dniu 2011-02-11 09:12, Janusz pisze:

To wiem. U¶ci¶lę: fizycznie możliwe jest założenie takiej lokaty jako
nowej na getinonline.pl. Pytanie czy można - w sensie - czy bank
"pozwoli" ?

To uscisle. Nie da sie. Wniosek jest odrzucany.

Data: 2011-02-11 18:58:53
Autor: Bogdan B.
Lokata na start - Getin
W dniu 2011-02-11 10:51, spammtrapp pisze:
W dniu 2011-02-11 09:12, Janusz pisze:

To wiem. Uściślę: fizycznie możliwe jest założenie takiej lokaty jako
nowej na getinonline.pl. Pytanie czy moĹĽna - w sensie - czy bank
"pozwoli" ?

To uscisle. Nie da sie. Wniosek jest odrzucany.

Można by sobie nowy PESEL wygenerować :-) IMHO mogą jedynie sprawdzać
formalną poprawność PESELU i to czy imię i nazwisko posiadacza rachunku
z przychodzÄ…cego przelewu pasuje. A tylko PESEL jest unikalny.
Najlepiej generować PESELE od wysokich numerów, wtedy nie powinno
być osób które naprawdę mają taki numer.

Data: 2011-02-11 10:02:05
Autor: Tomek z Wawy
Lokata na start - Getin
On 11 Lut, 18:58, "Bogdan B." <goodb...@rocketmail.pl> wrote:

Można by sobie nowy PESEL wygenerować :-) IMHO mog± jedynie sprawdzać
formaln± poprawno¶ć PESELU i to czy imię i nazwisko posiadacza rachunku
z przychodz±cego przelewu pasuje. A tylko PESEL jest unikalny.
Najlepiej generować PESELE od wysokich numerów, wtedy nie powinno
być osób które naprawdę maj± taki numer.

Tak założona lokata zostanie zablokowana po około dobie, tyle trwa
sprawdzenie w bazie PESEL. Ciekawe jak póĽniej odzyskasz pieni±dze z
lokaty założonej przez nieistniej±c± osobę... Bo do założenia lokaty
trzeba też wygenerować poprawny i istniej±cy numer dowodu osobistego.
I zrobić przelew z konta osoby która się tak nazywa jak podajesz.
Dobry materiał dla prokuratora.

Data: 2011-02-11 19:21:19
Autor: Bogdan B.
Lokata na start - Getin
W dniu 2011-02-11 19:02, Tomek z Wawy pisze:

Tak założona lokata zostanie zablokowana po około dobie, tyle trwa
sprawdzenie w bazie PESEL.

Pierwsze słyszę żeby banki miały swobodny dostęp do danych PESEL.
Podasz podstawę? Bo ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych
bankĂłw nie wymienia.

Ciekawe jak później odzyskasz pieniądze z
lokaty założonej przez nieistniejącą osobę... Bo do założenia lokaty
trzeba też wygenerować poprawny i istniejący numer dowodu osobistego.

Co do danych o dowodach osobistych, patrz wyĹĽej. Ta sama ustawa.

I zrobić przelew z konta osoby która się tak nazywa jak podajesz.

PrzecieĹĽ podam prawdziwe dane. Tylko PESEL jest unikalny.

Dobry materiał dla prokuratora.

A ten materiał ma znamiona przestępstwa? Jakiego? Wyłudzenia lokaty?

Data: 2011-02-11 10:37:34
Autor: Tomek z Wawy
Lokata na start - Getin
On 11 Lut, 19:21, "Bogdan B." <goodb...@rocketmail.pl> wrote:

> Dobry materiał dla prokuratora.
A ten materiał ma znamiona przestępstwa? Jakiego? Wyłudzenia lokaty?

Musisz spróbować to się dowiemy czy będzie to tylko fałszowanie
dokumentów czy może bezpodstawne wzbogacenie a może wprowadzanie w
bł±d celem uzyskania korzy¶ci maj±tkowej. W sumie ciężko powiedzieć,
ale klonowanie siebie i podawanie fałszywych danych bankowi to
generalnie wygl±da słabo, no i interes prawny w sprawdzeniu po PESELu
i DO już się od razu pojawia w momencie zawiadomienia.

Data: 2011-02-11 20:03:58
Autor: Bogdan B.
Lokata na start - Getin
W dniu 2011-02-11 19:37, Tomek z Wawy pisze:

O swobodnym dostępie do danych o dowodach osobistych i PESEL
już nie piszemy, czyli zgadzamy się że banki takiego dostępu nie mają?

Dobry materiał dla prokuratora.
A ten materiał ma znamiona przestępstwa? Jakiego? Wyłudzenia lokaty?

Musisz spróbować to się dowiemy

Przyznam że mam ochotę spróbować - z minimalną kwotą lokaty ma się
rozumieć.

czy będzie to tylko fałszowanie dokumentów

"Kto, w celu uĹĽycia za autentyczny, podrabia lub przerabia dokument..."
WÄ…tpiÄ™ - fizycznie niczego nie podrabiam i nie przerabiam.
Ale ciekaw jestem precedensĂłw.

czy moĹĽe bezpodstawne wzbogacenie

Bezpodstawne wzbogacenie to z prawa cywilnego a nie karnego.
Prokurator się tym nie zajmuje, wątpię żeby Getin Noble mnie pozwał.

a może wprowadzanie w błąd celem uzyskania korzyści majątkowej

"Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do
niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą
wprowadzenia jej w błąd.."
Pytanie czy przyjmowanie wysoko oprocentowanych lokat to jest
niekorzystne rozporządzenie własnym mieniem. Też wątpię.

W sumie ciężko powiedzieć,
ale klonowanie siebie i podawanie fałszywych danych bankowi to
generalnie wygląda słabo, no i interes prawny w sprawdzeniu po PESELu
i DO juĹĽ siÄ™ od razu pojawia w momencie zawiadomienia.

Owszem jest ten "gumowy" zapis o udostępnianiu danych "osobom i
jednostkom organizacyjnym – jeżeli wykażą w tym interes prawny".
Tylko po pierwsze lokata musiałaby wzbudzić podejrzenia, a jakoś
wątpię żeby przy _depozytach_ Getin szczegółowo sprawdzał klientów.

Data: 2011-02-11 11:27:17
Autor: Tomek z Wawy
Lokata na start - Getin
On 11 Lut, 20:03, "Bogdan B." <goodb...@rocketmail.pl> wrote:

Tylko po pierwsze lokata musiałaby wzbudzić podejrzenia, a jako¶
w±tpię żeby przy _depozytach_ Getin szczegółowo sprawdzał klientów.

Gorzej jak kiedy¶ pójdziesz po kredyt, a oni wydrukuj± wszystkie twoje
klony i spytaj± - a pan to wła¶ciwie kto :) Nie przeczę, że może się
udać, ale jako¶ tak mam mieszane uczucia do puszczania w obieg bankowy
głupot dla kilku złotych z lokaty.

Data: 2011-02-11 22:22:50
Autor: Bogdan B.
Lokata na start - Getin
W dniu 2011-02-11 20:27, Tomek z Wawy pisze:
On 11 Lut, 20:03, "Bogdan B."<goodb...@rocketmail.pl>  wrote:

Tylko po pierwsze lokata musiałaby wzbudzić podejrzenia, a jakoś
wątpię żeby przy _depozytach_ Getin szczegółowo sprawdzał klientów.

Gorzej jak kiedyĹ› pĂłjdziesz po kredyt, a oni wydrukujÄ… wszystkie twoje
klony i spytają - a pan to właściwie kto :) Nie przeczę, że może się
udać, ale jakoś tak mam mieszane uczucia do puszczania w obieg bankowy
głupot dla kilku złotych z lokaty.

Ale to siÄ™ wszystko sprowadza do tego czy powiÄ…ĹĽÄ… mnie wszystkich
w całość - w to właśnie wątpię.
No i jedno wiem na pewno - jeżeli kiedyś będzie mi potrzebny kredyt,
to nie dam się ogolić w bankowych wynalazkach Leszka Czarneckiego.

Lokata na start - Getin