Lokata rentierska w Noble Banku

Data: 2009-10-06 22:10:32
Autor: Lukasz
Lokata rentierska w Noble Banku
Witam,

chciałbym bezpiecznie (wiem pojęcie względne) zainwestować wolne środki i mieć z tego tytułu co miesiąc wypłacane odsetki. Zaciekawiła mnie oferta lokaty rentierskiej w Noble Banku. Interesowałby mnie okres 12 miesięcy. Wg. moich obliczeń co miesiąc mógłbym liczyć na ponad 5000 zł odsetek. Czy ten typ "inwestycji" jest opłacalny czy może lepiej poszukać czegoś innego? Dodatkowo co sądzicie o samym banku, nigdy nie miałem do czynienia  z Getinem, a o ile sie orientuje do niego właśnie należy Noble. Jak oceniacie ten bank oraz jak układa(ła) się z nim współpraca?

Z góry dziękuje za Wasze informacje
--
Łukasz

Data: 2009-10-06 22:19:05
Autor: george

"Lukasz" <lukasz@vip.wp.pl> wrote in message news:hag87a$68g$1inews.gazeta.pl...
[...]

w związku z tym że to getin to nie chce mi się nawet szukać ile ma procent ta rentierska.
jako że liczyłes, mozesz podac ?

george

Data: 2009-10-06 22:30:30
Autor: Lukasz
Lokata rentierska w Noble Banku
w związku z tym że to getin to nie chce mi się nawet szukać ile ma procent ta rentierska.
jako że liczyłes, mozesz podac ?

george

Wg. ich oferty 5,35%. Widzę, że negatywnie odnosisz się do Getin Banku możesz napisać dlaczego?

--
Łukasz

Data: 2009-10-06 22:35:31
Autor: Valdi.Pavlack
Lokata rentierska w Noble Banku
"Lukasz" news:hag9cq$bdh$1inews.gazeta.pl

Wg. ich oferty 5,35%. Widzę, że negatywnie odnosisz się do Getin Banku
możesz napisać dlaczego?

Powodów kilka by się znalazło. W ostatnim czasie na topie było to że Getin
mocno kombinował ze swoją TOiP, a i obsługa klienta po przez telefon/e-mail
pozostawia wiele do życzenia.
Jednak jak zostało to nie raz na tej grupie napisane Noble pod tym względem
bije na łeb Getin i chwała mu za to!

Pozdrowił.

Data: 2009-10-06 22:54:40
Autor: george

"Lukasz" <lukasz@vip.wp.pl> wrote in message news:hag9cq$bdh$1inews.gazeta.pl...
[...]

Czarnecki to kombinator i tyle.
Na szczescie 120k które chcesz włożyć to poniżej gwarancji BFG wiec jesli założyć że getin upadnie pierwszy nie ma sie co przejmować.
12-miesięcy to kosmiczny w aktualnych warunkach okres czasu.

george

Data: 2009-10-06 23:09:45
Autor: ffiona
Lokata rentierska w Noble Banku

Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał

Na szczescie 120k które chcesz włożyć to poniżej gwarancji BFG wiec jesli założyć że getin upadnie pierwszy nie ma sie co przejmować.
12-miesięcy to kosmiczny w aktualnych warunkach okres czasu.

120 tys.? I od tego 5 tys. odsetek miesięcznie? To ja też bym tak chciała. I pewnie nie tylko ja.
To jakaś pomyłka.
A.

Data: 2009-10-06 23:21:28
Autor: george

"ffiona" <ffiona@poczta.onet.pl> wrote in message news:hagbp5$em8$1news.onet.pl...

[...]

no tak, pomyłka, my bad.
przez myśl mi nie przeszlo że ktos chce powierzyć getinowi coś ponad kwote gwarantowaną przez BFG.
No chyba że chodzi o totolotkowych milionerów...

george

Data: 2009-10-06 23:34:27
Autor: Lukasz
[...]

Aż taka zła opinia o Getinie, kolega Valdi.Pavlack polecił mi lokatę Open Finance / Noble Bank, ale skoro tak negatywnie się wypowiadacie to chyba jednak nie będę ruszać tej kwoty z dotychczasowego banku.

P.S. Nie jestem totolotkowym milionerem... ;).

Data: 2009-10-07 01:37:38
Autor: george

"Lukasz" <lukasz@vip.wp.pl> wrote in message news:hagd4l$q3k$1inews.gazeta.pl...
[...]

jesli kusi cie lokata rentierska, podziel swoje zasoby na dwa(dywersyfikacja ryzyka colapsu systemu), tak aby nie przekroczyc sumy BFG (50k eur) i jesli getin ma procenty lepsze niz twój bank to nie ma strachu.
ładuj do tej kwoty.. i ani kropli więcej. Z wyliczen wynika że warto bańkę podzielić na conajmniej dwa banki :).

george

Data: 2009-10-07 06:32:43
Autor: MK
Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości news:hagkvq$11v$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Przestan juz z tymi gwarancjami BFG, bo sa one tylko na papierze. Jaka masz pewnosc, ze zostana zrealizowane i w czym sa lepsze od regulacji ostroznosciowych? Smiesz mnie to, ze ktos kto nie ma zaufania do banku pakuje do niego kupe kasy i wierzyw jakies gwarancje BFG.

MK

Data: 2009-10-07 08:57:01
Autor: MarekZ
"MK" <macka@interia.pl> wrote in message news:hah5le$6tl$1news.wp.pl...

[...]

No dokładnie. To jest wręcz śmieszne jak ludzie do gwarancji BFG mistycznie podchodzą. Nie są one bez znaczenia, bo w przypadku klapy pojedynczego niewielkiego banku zadziałają. Ale żeby myśleć, że będą mieć jakiekolwiek znaczenie w przypadku systemowych kłopotów całego sektora (lub choćby tylko klapy jednego z największych banków) to trzeba mieć szczególny stosunek do rzeczywistości. :)

Data: 2009-10-07 10:40:42
Autor: george

"MarekZ" <brak@adresu.w.pl> wrote in message news:hahdrq$id7$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

polecam wiec dać getinowu te bańkę...skoro gwarancje cie nie interesują.
Moze posiadasz takie zasoby (nie wiem tego), ale wyobraźmy sobie że masz (dajmy na to 2 bańki),
ile z tego powierzysz getinowi ? ( załóżmy że ma interesujący procent).
Podaj kwotę.

george.

Data: 2009-10-07 11:19:34
Autor: MarekZ
"george" <george___@vp.pl> wrote in message news:hahkrq$abq$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Lokaty mnie w ogóle nie interesują, więc nic nie powierzę. Natomiast gdyby w grupie Getin było BM z dobrą ofertą, nie miałbym oporów aby przez to biuro wykonywać blisko 100% obrotów.

Ja nie twierdzę, że dywersyfikacja jest bez sensu, bo nie jest. Ja tylko zwracam uwagę na ograniczone znaczenie gwarancji BFG w realnym świecie. W razie większych kłopotów jak ktoś nie zdąży wypłacić to będzie w dupie bez względu na jakiś tam BFG.

Data: 2009-10-07 12:24:42
Autor: george

"MarekZ" <brak@adresu.w.pl> wrote in message news:hahm73$ub2$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

oczywiscie jestem realistą i wiem ze BFG z ich 1-2% zabezpieczenia depozytów nie jest zabezpieczeniem absolutnie wystarczającym. Pytanie czy pomijalnym w przypadku pojedynczego banku ?
Ja staram sie wykorzystać ten parametr systemu skoro jest w mojej dyspozycji.

george

Data: 2009-10-07 12:41:04
Autor: MarekZ
"george" <george___@vp.pl> wrote in message news:hahqup$iui$1nemesis.news.neostrada.pl...

oczywiscie jestem realistą i wiem ze BFG z ich 1-2% zabezpieczenia depozytów nie jest zabezpieczeniem absolutnie wystarczającym. Pytanie czy pomijalnym w przypadku pojedynczego banku ?

Nie. W przypadku jednego banku średniej wielkości raczej wytrzyma. Choć należy to traktować jako rozwiązanie rezerwowe. Gdyby powzięło się wiarygodną informacje o kłopotach jakiegoś banku to tak czy inaczej należy lecieć i wypłacać, nie oglądać się na zrywanie lokat przed terminem itp. Dopiero jeśli się spóźni, można będzie wykorzystać psychologicznie gwarancje BFG, aby samego siebie przekonać, że nic bardzo złego się nie stało.

Ja staram sie wykorzystać ten parametr systemu skoro jest w mojej dyspozycji.

Pewnie że tak.

Napisz coś o tych zagrożeniach jakie dostrzegasz w strukturze bilansów banków w pl. Ja takich zagrożeń wprawdzie nie widzę, ale też nazbyt dokładnie się nie przypatrywałem.

Data: 2009-10-07 11:24:59
Autor: Lukasz
Lokata rentierska w Noble Banku
Więc tak. Oczywiście nie jestem samobójcą, że wkłada wszystkie pieniądze do jednego banku. Chciałem jedną cześć z większych środków przenieść do Noble Banku. Skontaktowałem się z przedstawicielem Noble zobaczymy jak przedstawi ofertę jestem z nim umówiony w przyszłym tygodniu. Z tego co zrozumiałem z Waszej dyskusji wynika, że nie powinienem ufać właściwie każdemu bankowi w Polsce, bo BFG jest mało znaczący jeżeli system bankowości w Polsce padnie. Z tego właściwie wynika, że powinienem zainwestować pieniądze w tych krajach gdzie banki dostały pomoc publiczną.  Np. taki CitiBank był na skraju upadku, choć był największym bankiem na świecie. Państwo mu pomogło i dalej żyje, dzięki czemu jego klienci mają swoje pieniądze. W Polsce na pewno państwo (rząd) by nie pomógł, skoro nie pomógł gospodarce poprzez wpompowanie w nią pieniędzy (oczywiście kwestią otwartą pozostaje, czy to pomogłoby czy nie). Nie wiem czy dobrze rozumuje? Jak, źle to poprawcie :).

Bardzo serdecznie Wam dziękuje za pomoc !

--
Łukasz

Data: 2009-10-07 08:58:42
Autor: Valdi.Pavlack
Lokata rentierska w Noble Banku
"MK" news:hah5le$6tl$1news.wp.pl

[...]

:)
Dodajmy, że George ma złotą kulę i przeczuwa, że Getin pierwszy padnie na
pysk :)
Jak chciałem się zapytać dodatkowo zapytać co z eurobankiem? - trochę tam
kasy w PLNach zdeponowałem a jak ma upaść to mi przykro będzie. W końcu
system im coś ostatnio szwankuje itp. więc to chyba jakaś przesłanka jest,
że coś może być nie halo ;)

Data: 2009-10-07 11:05:47
Autor: Valdi.Pavlack
Lokata rentierska w Noble Banku
"george" news:hahkkb$a1f$1nemesis.news.neostrada.pl

nie mam żadnej kuli ale napisałem że jeśli to on pierwszy padnie na pysk
BFG moze to jeszcze udzwignie :)
george

Ale czemu niby ma upaść? - konkrety!
Po za tym czemu banki w PL - przynajmniej w najbliższych miesiącach mają
padać?

Data: 2009-10-07 11:21:45
Autor: george

"Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> wrote in message news:hahkgt$ar7$1news.interia.pl...
[...]

dlaczego ? bo to się ZDARZA ?
bo system jest tak skonstruowany..
nie mogę chyba jaśniej....

george

Data: 2009-10-07 09:05:28
Autor: Valdi.Pavlack
Lokata rentierska w Noble Banku
"Lukasz" news:hagd4l$q3k$1inews.gazeta.pl

Aż taka zła opinia o Getinie, kolega Valdi.Pavlack polecił mi lokatę Open
Finance / Noble Bank, ale skoro tak negatywnie się wypowiadacie to chyba
jednak nie będę ruszać tej kwoty z dotychczasowego banku.

Przeczytaj archiwum grupy i nie wzoruj się na jednym fanatyku, który w
głowie za przeproszeniem chyba ma pierdolca odnośnie upadania banków.
Nie raz i nie dwa zostało napisane, że w PL ryzyko upadku banku jest równe
zeru bądź bliskie zeru - ogólnie prawie niemożliwe, i w tym przypadku prawie
nie robi żadnej różnicy
Po za tym jeżeli nawet Getin miał by upaść to nie jest on jakimś kolosem na
polskim rynku i wszystko wskazuje na to, że w przypadku jakiegoś "kuku"
został by wykupiony przez jakiś zagraniczny podmiot (bank).
Dodajmy, że upadek banku w PL to potężny cios dla całego systemu, który
ucierpi na tym, że pewien % ludzi straci do niego swoje zaufanie i wyciągnie
kasę z banku i będzie ją np. trzymać w skarpecie. Banki sobie na taką
"jazdę" nie pozwolą i jeżeli któryś będzie miał padać to zrobią wszystko aby
nie upadł co zostało nie raz i nie dwa napisane w ostatnim czasie, nie tylko
między zdaniami na tej grupie.

PS.
Mnie bardziej interesuje czy w DE nie szykuje się jazda w dół - w końcu tam
mam zgromadzone ponad 90% oszczędności całego życia :) Odpukać.

Data: 2009-10-07 10:42:42
Autor: george

"Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> wrote in message news:hahdat$hvt$2news.interia.pl...
[...]

nie bede komentował idiotyzmów.
Ludzie mają tendencję do ignorowania zdarzeń małoprawdopodonych kojarząc je z "niemożliwym".
To sie nawet jakoś nazywa w psychologii społecznej.

george

Data: 2009-10-07 11:08:07
Autor: Valdi.Pavlack
Lokata rentierska w Noble Banku
"george" news:hahkvj$agk$1nemesis.news.neostrada.pl

nie bede komentował idiotyzmów.

O swoich postach piszesz? :)

Ludzie mają tendencję do ignorowania zdarzeń małoprawdopodonych kojarząc
je
z "niemożliwym".

Bo większość ludzi nie szuka na siłę problemów tam gdzie ich nie ma... No
ale jeżeli lubisz się cały dzień zamartwiać, że ci przepadną twoje
oszczędności bo bank upadnie to je najlepiej trzymaj w skarpecie.

To sie nawet jakoś nazywa w psychologii społecznej.

Może. Psychologie społeczną miałem jakieś 8 lat temu na zajęciach. Po
zaliczeniu pozapominałem większość rzeczy :)

Data: 2009-10-07 11:19:55
Autor: george

"Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> wrote in message news:hahkgu$ar7$2news.interia.pl...
"george" news:hahkvj$agk$1nemesis.news.neostrada.pl

nie bede komentował idiotyzmów.

O swoich postach piszesz? :)

bez komenarza.

[...]

Widze że z liczeniem prawdopodobienstwa i szacowaniem ryzyka jesteś na bakier, ale w sumie to twój problem.
Jesteś właśnie świadkiem colapsu paru nazwijmy to "instytucji finansowych" większych niż cały system bankowy w polsce i nadal ignorujesz ten fakt. W sumie ciekawe. .. to chyba "wyparcie". Widziesz nasz mały kraik jak wyspę na oceanie szczęsliwości odseparowany od rzeczywistości. Tak nie jest.
Problem  jest, ale poprostu go ignorujesz, a ja go nie szukam bo istnieje zaszyty w systemie rezerw obowiązkowych i strukty czasowej bilansu dowolnego banku.
BTW Nigdzie nie sugerowałem trzymania kasy w skarpecie.
Gdybyś czytał uważnie to wiedziałbys że rozwiązanie problemu jest inne, ale po co mam sie powtarzać, i tak zignorujesz.

Data: 2009-10-07 11:32:14
Autor: Lukasz
[...]

Mógłbyś coś więcej napisać o systemie rezerw obowiązkowych i struktury czasowej bilansu? Bardzo ciekawe to co piszesz!

--
Łukasz

Data: 2009-10-07 12:40:42
Autor: george

"Lukasz" <lukasz@vip.wp.pl> wrote in message news:hahn6v$8e9$1inews.gazeta.pl...
[...]

upraszczając na maksa.
bank gromadzi relatywnie krótkoterminowe depozyty (depozyty a'vista/ na żądanie, krótkoterminowe lokaty 3M, 12M etc) a udziela długerminowych kredytów (np hipotecznych) na podstawie tych zgromadzonych depozytów, przechowując cześć tych depozytów w banku centralnym w postaci rezerwy obowiązkowej (zdaje sie teraz 3%).

Zauważ że jak nagle wystarczająca część depozytariuszy sie po zgłosi  po swoje depozyty to bank technicznie nie moze sprostać swoim zobowiązaniom (natychmiastowym / lub krótkim) ponieważ nie ma podstaw umowych do wypowiedzeń długoterminowych umów kredytowych. I pojawia sie problem. System ten jest jedynie dynamicznie stabilny.

Ta czasowa zależność pomiedzy "długimi" aktywami banku (np. udzielone kredyty), a "krotkoterminowymi" pasywami (zobowiązania wobec depozytariuszy), jest przyczną niestabilnosci i jednoczenie zródłem dochodu banku.

george.

Data: 2009-10-07 14:17:45
Autor: witrak()
On 2009-10-07 12:40, george wrote:

[...]

A może napisałbyś bardziej "nie-jak-dla-idiotów" ?
Bo to, że współczesny system bankowy (podobnie jak wiele innych segmentów gospodarki swiatowej) jest stabilny tylko w bardzo wąskim przedziale odchyleń od atraktora ("punktu równowagi"), który w dodatku cały czas się przemieszcza, nie jest tajemnicą dla większości ludzi, którzy w ogóle są w stanie coś takiego wyobrazić :-) (niezależnie od tego, czy są ekonomistami, automatykami, matematykami czy co-tam-sobie-wybierzemy).
Ale ciekawiej byłoby, gdybyś jakoś powiązał te teoretyczne rozważania w wielkiej skali ze swoimi kasandrycznymi prognozami dla skali, w jakiej trzeba rozważać system bankowy naszego kraiku.

Ja osobiście nie mam złudzeń co do ewentualnych skutków faktycznego upadku nawet średniej wielkości banku w RP. Tyle, że - nie negując możliwości takiego zdarzenia - wątpię, aby do niego mogło dojść. Bo żeby bank upadł musi się (a) silnie zachwiać i (b) nie otrzymywać przez dłuższy czas wsparcia.
Na (a) nie ma szans, jeśli nie zadziałają czynniki zewnętrzne (jakiś duży gracz zawsze może do takiej sytuacji doprowadzić, ale to wymaga czasu i pewnej determinacji).
Zaś (b) jest mało prawdopodobne, m.in. dlatego, że większość banków nie jest krajowych...

witrak()

Data: 2009-10-07 16:30:14
Autor: george

"witrak()" <witrak@hotmail.com> wrote in message news:hai1h2$s9g$1nemesis.news.neostrada.pl...
On 2009-10-07 12:40, george wrote:

[...]

ja natomiast przykladam do tego jakąś niezerową wagę /prawdopodobieństwo ( z tego co piszesz Ty dajesz 0.0000).
Nawet jeśli nie jest to wartosc bezwględna (która trudno oszacować)  to przynajmniej relatywna i sprawdzam czy te 0,5% wiecej w banku X jest warte ryzyka tak wyliczonego.

prawd. upadku PKOPB =x, Getinu X razy 4 ( przyjmijmy) i dalej mnoże / dziele (wiesz o co chodzi)
Natomiast jesli rozważanie takiego scenariusza wykluczasz, cała dalsza dyskusja nie ma sensu.
Ja staram sie to sprowadzić do prostych liczb ( z duzym uproszczeniem) i wyjdzie mi czy sie opłaca czy nie przy takim a nie innym poziomie ryzyk.
kwota BFG ma tu znaczenie jako forma "odciecia" po której ryzyko "wyraźnie" rośnie.

P.S. Zdziwiłbyś sie jak niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego jak wygląda konstrukcja tego "systemu".
Wiec trzeba prosto.

george

Data: 2009-10-07 08:06:43
Autor: Clegan
On 7 Paź, 16:30, "george" <george...@vp.pl> wrote:

prawd. upadku PKOPB =x, Getinu X razy 4 ( przyjmijmy)
Przyjmijmy że 2 albo 10 i co z tego wynika ? Ano dokładnie nic. Bo nie
wiadomo skąd wziąłeś swoje twierdzenie, że akurat Getin ma upaść a
reszta banków się uchować.

Data: 2009-10-09 09:18:29
Autor: witrak()
On 2009-10-07 16:30, george wrote:

[...]

Te rozważania niewiele maja wspólnego z analizą ryzyka (oprócz matematyki). Generalnie jeżeli nie można dostatecznie dokładnie określić prawdopodobieństw (bo wartości strat/kosztów w rozważanym przypadku raczej się da), to po użyciu wartości szacunkowych klasyfikuje się ryzyka (wartości oczekiwane strat/kosztów) i *odrzuca* z dalszych rozważań te, które są najmniejsze.
Otóż jak przemnożysz wartość depozytów banku G. przez baaardzo małą liczbę, odpowiadającą prawdopodobieństwu całkowitego upadku banku G., to wyjdzie to znacznie (rzędy wielkości) mniejsza wartość niż np. przy "upadku", w trakcie którego "gruz i śmieci" pozostałe po banku G. kupi jakiś amator jego klientów (np. po 1/2 wartości początkowej). A to dlatego, że i strata będzie mniejsza, i prawdopodobieństwo takiego rozwoju wypadków setki a może i tysiące razy większe (co wiemy z dużą pewnością, bo choć same wartości tych prawdopodobieństw możemy oceniać tylko bardzo zgrubnie, to już ich stosunek znaaacznie dokładniej).

Oczywiście, miałbyś rację biorąc pod uwagę scenariusz z upadkiem wielu banków *jednocześnie* (maleje szansa, że znajdzie się kupiec na upadający bank G.). Ale wtedy nie ma sensu porównywać banku G. do banku L. czy banku E. i mówić, że w G. ryzyko większe, a w E. mniejsze.

P.S. Zdziwiłbyś sie jak niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego jak wygląda konstrukcja tego "systemu".
Wiec trzeba prosto.
A z tym się zgadzam, ale ta grupa nie jest reprezentatywna - tu znacznie więcej ludzi nawet jak milczy, to wie całkiem sporo... :-)

Więc warto trochę dłużej "poklepać w klawisze".

witrak()

Data: 2009-10-08 23:24:30
Autor: Arek
george napisał(a) w wiadomości: ...

nie bede komentował idiotyzmów.
Ludzie mają tendencję do ignorowania zdarzeń małoprawdopodonych kojarząc je
z "niemożliwym".
To sie nawet jakoś nazywa w psychologii społecznej.

To byłoby nawet niegłupie, ale ja zauważam coś wręcz odwrotnego -
nie zauważają rzeczy drobnych ale bardzo prawdopodobnych, niemal
pewnych. Za to zdarzenia b. mało prawdopodobne wyolbrzymiają.
To też się jakoś w psychologii nazywa...
Najprostszy przykład gra w Lotto czy powszechna niemal zgoda
na różne ubezpieczenia, w tym przymusowe.

Arek

Data: 2009-10-06 23:21:28
Autor: Valdi.Pavlack
Lokata rentierska w Noble Banku
"ffiona" news:hagbp5$em8$1news.onet.pl

120 tys.? I od tego 5 tys. odsetek miesięcznie? To ja też bym tak chciała.
pewnie nie tylko ja.
To jakaś pomyłka.

Jak widzisz kolega pomylił się (i to grubo!) w swoich obliczeniach :)
Pomarzyć o dużych odsetkach chyba wolno jednak każdemu :)

Pozdrawiam.

Data: 2009-10-06 23:15:30
Autor: ikarek
Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości news:hagav1$f62$1atlantis.news.neostrada.pl...
Czarnecki to kombinator i tyle.
Na szczescie 120k które chcesz włożyć to poniżej gwarancji BFG wiec jesli

Hm nie wiem jak to wyliczyłeś, ale jakby od 120k dawali 5k
odsetek miesięcznie, to bym nie musiał za bardzo pracować ;p

Data: 2009-10-06 23:21:48
Autor: Valdi.Pavlack
Lokata rentierska w Noble Banku
"ikarek" news:hagc1l$fed$1news.onet.pl

Hm nie wiem jak to wyliczyłeś, ale jakby od 120k dawali 5k
odsetek miesięcznie, to bym nie musiał za bardzo pracować ;p

Nie Ty jeden :)

Data: 2009-10-06 23:22:29
Autor: Valdi.Pavlack
Lokata rentierska w Noble Banku
"george" news:hagav1$f62$1atlantis.news.neostrada.pl

Na szczescie 120k które chcesz włożyć to poniżej gwarancji BFG wiec jesli
założyć że getin upadnie pierwszy nie ma sie co przejmować.
12-miesięcy to kosmiczny w aktualnych warunkach okres czasu.

A jeszcze niedawno pisali tu i ówdzie, że Getinowi nie grozi upadek :) Komu
więc wierzyć? ;)

Data: 2009-10-06 22:31:37
Autor: Valdi.Pavlack
Lokata rentierska w Noble Banku
"Lukasz" news:hag87a$68g$1inews.gazeta.pl

Witam,

Cześć

[...]

Domyślam się, że masz na myśli tą lokatę: http://www.noblebank.pl/970.htm
A więc w skali roku masz 5,35% - 19% podatku od wypracowanych odsetek. Czy
gra warta świeczki? IMHO nie. Dlaczego? A no dlatego, że ten sam bank
oferuje w moim odczuciu lepsze produkty. Dodatkowo 12 miesięcy w obecnym
chwili to cholernie długi okres czasu i tylko szklana kula wie czy
przypadkiem za niedługo RPP nie zacznie pchać stóp procentowych do góry...
Co zatem zrobić?
Po pierwsze jak już to pakował bym te pieniądze na okres nie większy niż 6
miesięcy i... i jeżeli masz takie możliwości i chęci to w takie instrumenty,
które zagwarantują mi to, że od tego co kasa zarobi złodziejskie państwo nie
dostanie nawet grosza, czyli - produkty (lokaty) omijające belkę.
Zatem teraz wybór należy do Ciebie:
1. Zakładasz na siebie, żonę, kochankę itp. konto w eurobanku i tam
przelewasz kasę która sobie pracuje na antybelkowych kontach
2. Dzielisz posiadany kapitał przez 15000 a następnie zakładasz w OF/Noble
lokaty optymalne (max. okres trwania to 6 miesięcy) :)

Innych opcji nie widzę. Może za tępy jestem - nie mi to już oceniać :)

Pozdraviam.

Data: 2009-10-06 22:40:10
Autor: Lukasz
[...]

Dziękuje za informację, możesz coś więcej napisać na temat lokat optymalnych? Na stronie Noble Bank ich nie widzę (?).

P.S. Tępy na pewno nie jesteś :).

--
Łukasz

Data: 2009-10-06 22:48:25
Autor: Valdi.Pavlack
Lokata rentierska w Noble Banku
"Lukasz" news:hag9us$dq6$1inews.gazeta.pl

Dziękuje za informację, możesz coś więcej napisać na temat lokat
optymalnych? Na stronie Noble Bank ich nie widzę (?).

http://lokaty.open.pl/form1/93/
To chyba powinno wystarczyć :)

P.S. Tępy na pewno nie jesteś :).

Nie mów tak bo się czerwienie na policzkach :P ;)

Pozdrawiam.

Data: 2009-10-06 23:30:47
Autor: Lukasz
[...]

Serdecznie dziękuje za pomoc! Poczytam :).

--
Łukasz

Lokata rentierska w Noble Banku