Lokata z kapitalizacja dzienna po 1 kwietnia

Data: 2012-02-13 19:31:05
Autor: pp
Lokata z kapitalizacja dzienna po 1 kwietnia
Zalozylem 4 mies. lokate z kapitalizacja dzienna, ktora konczy sie 9 kwietnia. Czy podatek od odsetek zostanie pobrany tylko za 9 dni czy tez czeka mnie jakas niespodzianka..??
pozdr
Pawel

Data: 2012-02-13 22:42:16
Autor: Krzysztof

Użytkownik " pp" <sztaba2@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jhbodp$aj$1inews.gazeta.pl...
[...]

od 31 marca lub 1 kwietnia zaczna obelkowywac po nowemu odsetki dzienne, to co naliczyli wczesniej bedzie juz skapitalizowane na tej lokacie, wiec zadnego zaskoczenia nie bedzie.

Data: 2012-02-13 14:29:18
Autor: eisenberg
On 13 Lut, 22:42, "Krzysztof" <onkr...@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik " pp" <szta...@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomościnews:jhbodp$aj$1inews.gazeta.pl...> Zalozylem 4 mies. lokate z kapitalizacja dzienna, ktora konczy sie 9
> [...]

co naliczyli wczesniej bedzie juz skapitalizowane na tej lokacie, wiec

Nie powinno tak być. Odsetki z lokat założonych przed wejściem w życie
nowych przepisów podatkowych powinny być opodatkowane w/g zasad
obowiązujących w dniu ich założenia. Albo - tak jak przy wprowadzaniu
podatku Belki w 2001r. - powinno być określone, do którego dnia
założone lokaty są wolne od daniny nakładanej przez nowe przepisy. Czy
nie ma tu sprzeczności z zasadami prawa rzymskiego? - prawo nie działa
wstecz, chyba że nowe przepisy są mniej dolegliwe dla tych, którzy im
podlegają. A zwiększony wymiar podatku niewątpliwie jest dolegliwością

Data: 2012-02-14 01:47:04
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Lokata z kapitalizacja dzienna po 1 kwietnia

"eisenberg" da5e2f29-5839-4b2a-87de-607e2be2b64f@k6g2000vbz.googlegroups.com

: nie ma tu sprzeczności z zasadami prawa rzymskiego? - prawo nie działa
: wstecz, chyba że nowe przepisy są mniej dolegliwe dla tych, którzy im
: podlegają. A zwiększony wymiar podatku niewątpliwie jest dolegliwością

Rzymianie nie wiedzieli o tym, że czas można cofać. Dzisiaj ludzie
wiedzą, że szybkość światła w próżni nie jest żadną granicą i potrafią
cofać czas, dlatego prawa, o jakie się wspierasz, nie mają już zastosowania.

Z kim zawarłeś układ? Z bankiem czy z państwem, czy z i bankiem i z państwem?
IMO bank nie obiecywał Ci łamania prawa państwowego.

-=-

Jedyną naszą nadzieją, umiłowani w Panu, w Pani, w Pannie
i w Kawalerze, jest Ojciec Wywrotowiec, nawołujący do
niepłacenia podatków w ogóle. :) Płaćmy zatem Ojcu na
jego święte dzieło, a być może państwa zostaną zlikwidowane.
Wówczas problem bicia belką po jądrach nie będzie już istniał.

  http://www.se.pl/wydarzenia/kraj/apel-ojca-rydzyka-do-katolikow-nie-placcie-podatkow-na-tych-ktorzy-niszcza-kosciol-i-polske_227231.html

[inna sprawa, że jeśli każdy odda wszystko, co ma, Ojcu, nie
będzie lokat, i nie będzie ani belki, ani innego Vincentego;
IMO to najprostsze rozwiązanie]

Data: 2012-02-14 09:43:09
Autor: witrak()
Lokata z kapitalizacja dzienna po 1 kwietnia
eisenberg <eisenberg@neo.pl> wrote on 2012-02-13_23:29
[...]

I są. Były dwie możliwości: zmiana dotyczy nie sposobu wyliczania
podatku, więc nie dotyczy podatku (tylko reguły zaokrąglania i
przekazywania niektórych należności, a to sprawa pomiędzy bankiem
- jako poborcą podatku - a fiskusem, więc tu nie jesteś stroną),
zmiana dotyczy sposobu wyliczania niektĂłrych podatkĂłw.
Rząd twierdzi, że zachodzi to pierwsze, i wtedy podatek wyliczony
wg niezmienionych zasad jest tylko inaczej zaokrąglany, wskutek
czego zostaje ci mniej odsetek na koncie.
Niektórzy twierdzą, że zmiana jednak dotyczy podatków jako takich
i w związku z tym w ogóle nie powinna wejść w życie wcześniej niż
od początku 2013, bo nie została ogłoszona wystarczająco wcześnie,
aby wejść w 2012.

W kaĹźdym z tych przypadkĂłw nie masz racji.

witrak()

Data: 2012-02-14 20:12:43
Autor: mx
[...]

A sama zasada zaokrąglania w górę? Wg. mnie oznacza podniesienie podatku.
Idąc tym tropem, Vincent kolejnym razem postanowi zaokrąglać w górę do złotówki, albo tysiąca.

Data: 2012-02-14 12:52:01
Autor: eisenberg
On 14 Lut, 20:12, "mx" <@m...@os.pl@> wrote:
> [...]

A sama zasada zaokrąglania w górę? Wg. mnie oznacza podniesienie podatku.
Idąc tym tropem, Vincent kolejnym razem postanowi zaokrąglać w górę do

Właśnie o to mi chodziło w moim wczorajszym poście do tego wątku. To
JEST podniesienie podatku

Data: 2012-02-15 03:10:44
Autor: eisenberg
Lokata z kapitalizacja dzienna po 1 kwietnia
On 15 Lut, 11:47, "witrak()" <wit...@hotmail.com> wrote:

Popracujcie nad logiką: czy podatek wynosił do tej pory 0 ? Nie.
Więc nie jest to zmiana podatku. :-)
Problem jest inny: czy w ogóle wolno stosować "niesprawiedliwe"
zaokrąglanie ?

Otóż takie "zaokrąglanie" o ile pamiętam gdzieś już było (ale nie
pamiętam gdzie) i polegało na obcięciu groszy (w podstawie
opodatkowania).

Więc jeśli było - korzystne - to może być i niekorzystne :-(
Tyle, że państwo w łaskawości swojej zawsze ma prawo zrezygnować z
części daniny, obcinając jej wymiar, ale nie powinno mieć prawa
zagarniać nieswojego.

Co to znaczy zaokrąglanie "sprawiedliwe" lub "niesprawiedliwe"? Myślę,
że powinno być stosowane w/g zasad matematycznych, tzn. końcówka do
0,5 grosza jest obcinana, a powyżej 0,5 grosza zaokrąglana w górę,
gdyż nie ma jednostki monetarnej w PL poniżej 1 grosza. Gdyby takie
zasady przyjęto nie pisnąłbym słówkiem

Data: 2012-02-15 13:13:45
Autor: Kris
Użytkownik "eisenberg"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7fb2e4d3-ab52-4679-81c7-a1e453217cc3@j15g2000yqb.googlegroups.com...

, tzn. końcówka do0,5 grosza jest obcinana
do 0,49gr
a powyżej 0,5 grosza zaokrąglana w górę,
Równa lub wyższa 0, grosza5

-- Pozdrawiam

Kris

Data: 2012-02-15 13:16:35
Autor: Kris
Lokata z kapitalizacja dzienna po 1 kwietnia
Równa lub wyższa 0,5 grosza

Data: 2012-02-15 13:30:05
Autor: witrak()
Lokata z kapitalizacja dzienna po 1 kwietnia
eisenberg <eisenberg@neo.pl> wrote on 2012-02-15_12:10
[...]

gdyĹź nie ma jednostki monetarnej w PL poniĹźej 1 grosza. Gdyby takie
zasady przyjęto nie pisnąłbym słówkiem

No nie, jesteśmy dużymi chłopcami i wiemy co mówimy. "Matematyczne
zaokrąglanie" jest jednym z zaokrągleń sprawiedliwych lub
uczciwych. Są i inne, stosowane od dziesiątków lat (a raczej
wprowadzone do użycia ...diesiąt lat temu, bo nie wiem, czy
jeszcze gdzieś są używane). Te są "statystycznie sprawiedliwe". Na
przykład zaokrąglanie wg parzystości lub nieparzystośc sumy cyfr
liczby. Albo - bardzo znane we wczesnych systemach IBM - "raz w
górę, raz w dół". NB to ostatni było podstawą do pierwszego
znanego w historii poważnego przekrętu informatycznego na
niekorzyść banku, dokonanego przez informatyka :-) tam
pracującego: zaokrąglał zawsze w dół a półcentówki pakował na
swoje konto :-)))

witrak()

Data: 2012-02-16 19:16:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Lokata z kapitalizacja dzienna po 1 kwietnia

"eisenberg" 7fb2e4d3-ab52-4679-81c7-a1e453217cc3@j15g2000yqb.googlegroups.com

: Co to znaczy zaokrąglanie "sprawiedliwe" lub "niesprawiedliwe"?

Sprawiedliwie, gdy belki nie ma, niesprawiedliwie, gdy jest?
Więc teraz nie będzie, ale będzie Vincenty.

[sprawiedliwe byłoby wtedy, gdyby Grecy zapłacili za
swoje głupoty, nie zaś Polacy -- za greckie głupoty]

[...]

1,2,3,4 -- mniejsze od 5
6,7,8,9 -- większe od 5

A co z 5? 2,5 grosza -- to ile po zaokrągleniu?

Data: 2012-02-16 19:56:16
Autor: mx
Lokata z kapitalizacja dzienna po 1 kwietnia
1,2,3,4 -- mniejsze od 5
6,7,8,9 -- większe od 5

A co z 5? 2,5 grosza -- to ile po zaokrągleniu?

3, skąd te wątpliwości?
0,0 - 0,499999999 = 0,00
0,5 - 0,999999999 = 1,00

Data: 2012-02-17 01:47:33
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Lokata z kapitalizacja dzienna po 1 kwietnia

"mx" jhjjgj$4ji$1@inews.gazeta.pl

[...]

Jakoś tak niejasno napisałeś w tamtym poście,
na który odpowiadając -- pytałem...

Data: 2012-02-14 06:43:38
Autor: jureq
Dnia Mon, 13 Feb 2012 22:42:16 +0100, Krzysztof napisał(a):

od 31 marca lub 1 kwietnia zaczna obelkowywac po nowemu odsetki dzienne,

Tak ściślej: wszystko wskazuje na to, że odsetki za 30.03 naliczone w dniu 31.03 będą objęte nową belką.

Lokata z kapitalizacja dzienna po 1 kwietnia