Lokaty

Data: 2012-11-21 15:46:24
Autor: Budzik
Lokaty
Idea bank proponuje obecnie 5670zł za 100.000 wrzucone na rok czasu (oferta lokaty połączonej z polisą czyli kasa objęta BFG)
Czy ktoś poza ideą daje podobną kwotę?

--
Pozdrawia... Budzik
Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

Data: 2012-11-21 16:57:30
Autor: SQLwiel
Lokaty
W dniu 2012-11-21 16:46, Budzik pisze:
Idea bank proponuje obecnie 5670zł za 100.000 wrzucone na rok czasu (oferta
lokaty połączonej z polisą czyli kasa objęta BFG)
Czy ktoś poza ideą daje podobną kwotę?

Czy 5670 po Belce ???
A jak podobną kwotę?
Bo są banki, które dają podobne kwoty, ale cyferki w innej kolejności.
:)

--

Dziękuję i pozdrawiam.   SQLwiel.

Data: 2012-11-21 16:56:18
Autor: Budzik
Lokaty
Osobnik posiadający mail @guglowapoczta.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Idea bank proponuje obecnie 5670zł za 100.000 wrzucone na rok czasu
(oferta lokaty połączonej z polisą czyli kasa objęta BFG)
Czy ktoś poza ideą daje podobną kwotę?

Czy 5670 po Belce ???

5670 finalnie dla mnie.
Belki nie ma ponieważ na kapitał zakładana jest lokata 0,1% a na oprocenotowanie zakładana jest poliso-lokata a z niej nie płaci się belki.

A jak podobną kwotę?
Bo są banki, które dają podobne kwoty, ale cyferki w innej kolejności.
:)

Podobną czyli np. powyżej 5500

--
Pozdrawia... Budzik
"Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie

Data: 2012-11-21 09:11:03
Autor: Konfabulator
Lokaty
Płaci się za to podatek dochodowy w PIT za wykupioną przez bank w Twoim imieniu polisę. Urzędy skarbowe już zacierają ręce i szykują się do kontroli, oczywiście pod koniec 2017 roku.

Data: 2012-11-21 09:51:53
Autor: dat100
Lokaty
W dniu środa, 21 listopada 2012 18:11:03 UTC+1 użytkownik Konfabulator napisał:
Płaci się za to podatek dochodowy w PIT za wykupioną przez bank w Twoim imieniu polisę. Urzędy skarbowe już zacierają ręce i szykują się do kontroli, oczywiście pod koniec 2017 roku.

gdy wspomniałem panu dzwoniacemu z idei o niejasnej sytuacji z podatkiem, zaczął zarzekać się ze sprawa jest 100% jasna na dzień dzisiejszy, a prawo nie moze działać wstecz

Data: 2012-11-21 10:15:32
Autor: Konfabulator
Lokaty
Miał rację, bo jest jasna. Bank nie płaci podatku od polisy tylko Ty, składka jest w całości Twoim dochodem, tak jak  składka na ubezpieczenia prywatne zdrowotne w firmach. Co ma tu być  niejasne :-)

Data: 2012-11-21 19:33:02
Autor: SQLwiel
Lokaty
W dniu 2012-11-21 19:15, Konfabulator pisze:
Miał rację, bo jest jasna. Bank nie płaci podatku od polisy tylko Ty, składka jest w całości Twoim dochodem, tak jak  składka na ubezpieczenia prywatne zdrowotne w firmach. Co ma tu być  niejasne :-)

Składka (płacona przeze mnie) -  (moim) dochodem ???
Może ja jakiś "inteligentny inaczej" jestem...

--

Dziękuję i pozdrawiam.   SQLwiel.

Data: 2012-11-21 10:42:53
Autor: Konfabulator
Lokaty
To nie zapoznałeś się z produktem w który inwestujesz?

Pokrótce.

Bank sprzedaje Ci zwykłą lokatę bankową na 0,1%, koniec produktu.

I teraz, bank dodatkowo zobowiązuje się, ubezpieczyć wszystkich, którym to wciśnie, gupowym ubezpieczeniem na życie i dożycie, a świadczenie z kolei ubezpieczyciel zgadza się wypłacić tym, którzy zainwestują w lokatę.

Czyli, Ty kupujesz lokatę, BANK kupuje polisę w której Ty jesteś uposażonym, ubezpieczyciel wypłaca Ci świadczenie.

Od wykupionej Ci polisy należy się US podatek dochodowy.

Data: 2012-11-21 12:47:07
Autor: witek
Lokaty
Konfabulator wrote:
Od wykupionej Ci polisy należy się US podatek dochodowy.

Amen.

Data: 2012-11-21 19:52:46
Autor: SQLwiel
Lokaty
W dniu 2012-11-21 19:47, witek pisze:
Konfabulator wrote:
Od wykupionej Ci polisy należy się US podatek dochodowy.

Amen.

Dopiszę, żeby się powtórzyło i podziękuję mojej "kobiecej" intuicji, że się w to nie dałem wdupić.

--

Dziękuję i pozdrawiam.   SQLwiel.

Data: 2012-11-21 21:59:30
Autor: RobertS
Lokaty

Konfabulator wrote:
Od wykupionej Ci polisy należy się US podatek dochodowy.

Amen.

Dopiszę, żeby się powtórzyło i podziękuję mojej "kobiecej" intuicji, że
się w to nie dałem wdupić.

tak samo straszyli, że US będzie ściągał podatek od tych co kombinowali z lokatami 1-dniowymi, miały też być opodatkowane bonusy związane z cashbackiem od kart płatniczych i pewnie coś jeszcze się znajdzie...

ale w IB oferują poliso-lokatę na 6,5% (jak na lokacie bankowej), 7% (czyli 5,67% netto) dostaniesz w HB/OF...i generalnie ludzie to biorą ;-)

RobertS

Data: 2012-11-22 06:33:00
Autor: S
Lokaty
W dniu 2012-11-21 21:59, RobertS pisze:

tak samo straszyli, że US będzie ściągał podatek od tych co kombinowali
z lokatami 1-dniowymi, miały też być opodatkowane bonusy związane z
cashbackiem od kart płatniczych i pewnie coś jeszcze się znajdzie...

I ze strachu trochę wyszło, bo w obawie niektórzy w temat nie weszli i... stracili. Jak ze wszystkim - dopiero, gdy coś się nazbyt popularyzuje to banki przycinają (cashback, przelewy z kart kredytowych itd.),

ale w IB oferują poliso-lokatę na 6,5% (jak na lokacie bankowej), 7%
(czyli 5,67% netto) dostaniesz w HB/OF...i generalnie ludzie to biorą ;-)

Już nie. Obecnie 6,4% brutto na 6M i 6,2% brutto na 12M w IB.

Myślę, że IB nie chwali się poliso-lokatą na stronach nie w obawie przed US, ale w obawie przed konkurencją.

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2012-11-22 08:35:29
Autor: Andrzej Kubiak
Lokaty
Dnia Wed, 21 Nov 2012 21:59:30 +0100, RobertS napisał(a):

miały też być opodatkowane bonusy związane z cashbackiem od kart płatniczych

Znaczy, jak wypłacę sobie w spożywczaku własne dwie stówy z konta,
skarbówka wyciągnie łapy po działę?

AK

Data: 2012-11-23 19:02:29
Autor: Zbynek Ltd.
Lokaty
Andrzej Kubiak napisał(a) :
[...]

Tak należy rozumieć podatek ;-)
Możliwe jednak, że niedouczony dziennikarz nie rozróżnia Cashback i Moneyback.

    Zbyszek
PGP key: 0x1E6680DF

[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończą mu się wszystkie możliwości.]

Data: 2012-11-23 14:08:36
Autor: witek
Lokaty
Zbynek Ltd. wrote:
i  Moneyback.

czasami zwany tez cashback bonus, ale skrot do cashback to troche wylanie dziecka z kąpielą.

Data: 2012-11-21 20:22:10
Autor: S
Lokaty
W dniu 2012-11-21 19:42, Konfabulator pisze:

Od wykupionej Ci polisy należy się US podatek dochodowy.

http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/319365,zysk_z_polisolokaty_nie_podlega_pit.html

A od kiedy zmienili przepisy w tej kwestii?

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2012-11-21 13:36:50
Autor: witek
Lokaty
S wrote:
[...]

Ale to jest artykuł mówiący o wypłacie z samej polisy a nie  otrzymaniu jej w zamian za lokate.

Wykup komuś polisę i zapytaj sie w US czy osoba, kótrej polisę wykupiłes musi zapłacić podatek.

Data: 2012-11-21 20:26:43
Autor: wiatrak
Lokaty
W dniu 2012-11-21 20:22, S pisze:
[...]

   Ale ty nie wykupujesz polisy tylko zakładasz lokatę. Dowodem na to, ze to lokata są gwarancje BFG. Polisę dostajesz w prezencie od banku i dlatego jest to twój przychód, który podlega opodatkowaniu.

Data: 2012-11-21 20:37:47
Autor: Kamil Jońca
Lokaty
wiatrak <wiatrak@yahoo.pl> writes:

W dniu 2012-11-21 20:22, S pisze:
[...]

No właśnie chyba nie w prezencie, tylko bank w twoim imieniu odsetkami z
lokaty opłaca składkę. Ma ktoś umowę tego czegoś?
KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
For God's sake, stop researching for a while and begin to think!

Data: 2012-11-21 12:03:11
Autor: Konfabulator
Lokaty
Nie odsetkami. Odsetkami z lokaty to płacisz bankowi opłatę za przystąpienie do ubezpieczenia. To nie o to chodzi. Chodzi o składkę ubezpieczenia grupowego, które bank wykupuje dla Ciebie z pieniędzy na lokacie.

A tego kto wklejał link, że zysk z polisolokaty jest zwolniony z podatku to podziwiam, że nic nie zrozumiał z raptem 4 zdań.

Podatek nie jest od zysku z polisolokaty tylko od składki wpłaconej na ubezpieczenie przez bank!

Bo tu jest taka inżynieria, niby dobra dla klienta, czyli kupuje się lokatę i jest BFG, ale polisę kupuje nam bank, a nie my i tu powstaje obowiązek podatkowy.

Data: 2012-11-21 21:09:25
Autor: Kamil Jońca
Lokaty
Konfabulator <konfabulator@10g.pl> writes:

[...]

Ale ja właśnie mam wrażenie że księgowo, to jest tak, że odsetki stają
sie składką. I w tym momencie obowiązku podatkowego nie ma. Powtórzę: ma ktoś  dokładny opis/umowę tego produktu?
Ja rozumiem, że jeśli bank mi kupuje prezent to powinienem od tego
zapłacić podatek. Ale tu nie ma mowy o prezencie, bo prezent jest
opłacony moimi pieniędzmi (z odsetek)

KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/

Data: 2012-11-21 12:22:58
Autor: Konfabulator
Lokaty
O odsetkach Twoich to można mówić po ich wypłaceniu, czyli z końcem  lokaty, a nie w trakcie jej trwania. Poszukaj sobie w necie karty produktu i regulaminu Lokata Idealna Plus i regulaminu ubezpieczenia grupowego., widziałem ostatnio na chomiku w kilkunastu wersjach.  Były  też przez chwilę na stronie Idei, ale dziwnym trafem zniknęły.

Data: 2012-11-21 21:27:45
Autor: Kamil Jońca
Lokaty
Konfabulator <konfabulator@10g.pl> writes:

O odsetkach Twoich to można mówić po ich wypłaceniu, czyli z końcem
lokaty, a nie w trakcie jej trwania. Poszukaj sobie w necie karty
No popatrz. O lokatach "dyskontowych" nie słyszałeś?

produktu i regulaminu Lokata Idealna Plus i regulaminu ubezpieczenia
grupowego., widziałem ostatnio na chomiku w kilkunastu wersjach.  Były
też przez chwilę na stronie Idei, ale dziwnym trafem zniknęły.
No właśnie. Więc o czym dyskutujemy? KJ
--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
This MUST be a good party -- My RIB CAGE is being painfully pressed up

Data: 2012-11-21 12:37:29
Autor: Konfabulator
Lokaty
Ty nie wiem o czym, ja o produkcie sprzedawanym nachalnie przez Getin.  Teraz z lokaty robisz dyskontową, podczas, gdy ona taką nie jest i twierdzisz, że czegoś nie ma, bo nie umiesz tego znaleźć...

Data: 2012-11-21 22:04:20
Autor: Kamil Jońca
Lokaty
[...]

No właśnie nie umiem: gdzie na stronach klonów znajdę opis tego
produktu? Bo na razie to nie przytoczyłeś nic (poza Twoim przekonaniem), na
obalenie mojej tezy: składka na część ubezpieczeniową klienta jest
opłacona odsetkami tegoż klienta.

Na chomiku, wybacz, ale nie chce mi się konta zakładać.
KJ

--
http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-krztusza-kto-nastepny/
In 1962, you could buy a pair of SHARKSKIN SLACKS, with a "Continental

Data: 2012-11-22 00:14:30
Autor: Konfabulator
Lokaty
Nie znajdziesz, bo masz iść do oddziału, podpisać nie czytając i cieszyć się, że zrobiłeś deal.

A znajdziesz na stronie Idei opisy PSO Libra,  Pareto, Stabilny Wzrost itd. ? To rozumiem świadczy o tym, że te produkty są dobre dla klients i bank wcale nie jest za nie ciągany po sądach :-)

Może tak. Ostrzeżenie było, a róbcie co chcecie, bo to Wasze pieniądze.

Data: 2012-11-22 19:17:46
Autor: XYZ
Lokaty
On 21.11.2012 18:22, Konfabulator wrote:
[...]

Wrzuciłem regulaminy do
https://docs.google.com/folder/d/0B3xvuqG91G_mWTBjaGk3eUpsSFk/edit

Data: 2012-11-22 14:03:13
Autor: Konfabulator
Lokaty
Polecam zapoznanie się z dokumentem Regulamin Promocji Lokata Idealna Plus z Ubezpieczeniem Plus.

Polecam definicję Ubezpieczającego i  np. początek strony 2, który jasno mówi kto opłaca składkę.

W dalsze polemiki nie wchodzę, każdy robi co uważa.

Data: 2012-11-23 09:45:16
Autor: Kamil Jońca
Lokaty
[...]

Ekhem.

-- 8<-- -- -- -- -- -- -- -cut here-- -- -- -- -- -- -- -start-- -- -- -- -- -- ->8-- -
§3
[...]
5.       Opłata za objecie ochroną ubezpieczeniową zostanie pobrana przez Bank po
zakończeniu Okresu umownego na podstawie potrącenia należnych Klientowi
odsetek z tytułu założenia Lokaty Idealnej Plus pomniejszonej o podatek przewidziany Ustawą z dnia 26 lipca 1991 roku o podatku dochodowym od osób
fizycznych (t. j. Dz.U. z 2012 r. poz. 361 ze zm.). Jednocześnie Klient wyraża
zgodę na dokonanie potrącenia z wymaganych wzajemnie wierzytelności.
-- 8<-- -- -- -- -- -- -- -cut here-- -- -- -- -- -- -- -end-- -- -- -- -- -- -- ->8-- -

Nie bardzo widzę, dlaczego w tym momencie fiskus miałby uważać, że
składka została Ci zasponsorowana przez bank.

KJ

- http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
EMACS = Even a Master of Arts Comes Simpler

Data: 2012-11-23 02:00:52
Autor: Konfabulator
Lokaty
Bo Ty niewiele z tego zdania zrozumiałeś. Zastanów się kto potrąci składkę, a kto jest ubezpieczycielem, a także kiedy składka jest płatna. Sorry, ale to jest tak proste jak drut. Normalnie polisolokatę kupujesz u ubezpieczyciela, tu kupujesz w banku lokatę, a polisę kupuje Ci bank. Koniec, kropka. To co wkleiłeś dokładnie to potwierdza.

Data: 2012-11-23 11:43:47
Autor: Kamil Jońca
Lokaty
[...]

Ale kupuje mi z moich pieniędzy. I to jest tu kluczowe. KJ

Data: 2012-11-23 03:03:37
Autor: Konfabulator
Lokaty
Pracodawca jak Ci kupuje ubezpieczenie to też z Twoich pieniędzy, bo masz to zamiast wypłaty jako bonus. Kluczowe jest dla US to:

1.  Do zapłaty składki zobowiązany jest Ubezpieczający.
Ubezpieczający - bank Idea Bank S.A.

Możemy tak długo, a podatek i tak się należy. Polecam zasięgnąć informacji w KIP. Tam Ci szybko wyjaśnią.

Data: 2012-11-23 04:35:40
Autor: kokosianka
Lokaty
W dniu piątek, 23 listopada 2012 12:03:38 UTC+1 użytkownik Konfabulator napisał:
[...]

Porownaj to z kazdym innym schematem ubezpieczenia dystrybuowanego przez bank na zasadzie grupowki

Data: 2012-11-23 05:08:41
Autor: Konfabulator
Lokaty
Z każdym nie dam rady. Mogę np. z BGŻ. Podpisuję z bankiem dodatkową umowę, że zgadzam się na przekazanie wniosku z moimi danymi do ubezpieczyciela i zostaje przekierowany na stronę ubezpieczyciela i zawieram z nim umowę i tam zatwierdzam opłacenie składki, bank nie ma dostępu do tej gotówki.

Data: 2012-11-23 14:14:04
Autor: Kamil Jońca
Lokaty
[...]

No i co ma wynikać z tego jednego przykładu? Ja mam inny: ubezpieczenia do kredytów, ubezpieczenia dodawane jako
bonusy do kont/kart. Mam wymieniać dalej?
KJ

It's better to burn out than to fade away.

Data: 2012-11-24 09:51:45
Autor: Konfabulator
Lokaty
On 23 Lis, 14:18, kjo...@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) wrote:

No i co ma wynikać z tego jednego przykładu?

Tak wygląda zakup polisolokaty. W Idei polisolokaty nie kupujesz,
tylko lokatę. Pozostała część jest poza Tobą. To miało wynikać z
opisu. Tak samo wygląda to np. w CA, tyle, że wszystko odbywa się w
ramach serwisu transakcyjnego banku, ale umowę masz Ty z
ubezpieczycielem.

Ja mam inny: ubezpieczenia do kredytów, ubezpieczenia dodawane jako
bonusy do kont/kart. Mam wymieniać dalej?

I myślisz, że bonusowe ubezpieczenie do karty, które normalnie bez
karty kosztuje na rynku powiedzmy 100 zł, nie jest Twoim dochodem?
Oczywiście, że jest, tylko nikt tego nie ściga. Nie wiem na jakiej
zasadzie działają ubezpieczenia kredytowe, ale domniemuję, że
ubezpieczającym zawsze jesteś Ty, a jedynie zlecasz bankowi
przekazanie składki w Twoim imieniu do ubezpieczyciela.

Ja rozumiem, że różnica może wydawać Ci się subtelna, ale ryzyko nadal
jest. I nie jest to ryzyko w Idei odpowiednio wynagradzane %%%.

Data: 2012-11-24 19:14:19
Autor: Kamil Jońca
Lokaty
Konfabulator <konfabulator@10g.pl> writes:

[..]

[...]
No właśnie nie. Ubezpieczającym jest bank. Przynajmniej w tych mi
znanych.
Dokładnie jak w tej lokacie.

Ja rozumiem, że różnica może wydawać Ci się subtelna, ale ryzyko nadal
jest. I nie jest to ryzyko w Idei odpowiednio wynagradzane %%%.

Ale ja to rozumiem. Wiem czym się różni ubezpieczający od ubezpieczonego
i ci 2 od uposażonego.
A ryzyko że US się przyp... jest zawsze. Tak jak z darmowymi
programami. Tylko nie zawsze będzie miał rację. KJ

micro:
Thinker toys.

Data: 2012-11-25 08:17:36
Autor: lery.IT
Lokaty
Zatrwożyłem się tym tematem, jako że mam u nich lokaty idealne plus..
Napisałem maila, a oto treść odpowiedzi:

Szanowny Panie,
w odpowiedzi na Pana wiadomość, informuję iż lokata Idealna Plus jest produktem powiązanym z polisa na życie i dożycie, więc nie obejmuje jej podatek Belki.

/.../
Proszę o potwierdzenie, czy zakładając lokatę Idealną Plus będę zobowiązany w jakikolwiek sposób odprowadzić podatek od zysku po terminie jej zapadalności?
/.../

Data: 2012-11-25 09:50:02
Autor: Konfabulator
Lokaty
Nie od zysku, bo tu jest jasne, że podatku nie ma, ale być może od składki na ubezpieczenie i to już jest mocno niejasne, a raczej ja przychylam się do informacji otrzymanej z Krajowej Informacji Podatkowej, że podatek się należy.

Data: 2012-11-25 15:51:46
Autor: pasztab
Lokaty
A mnie zastanawia tylko o co ten boj sie toczy, bo jak widze to chodzi raptem o 0,3, 0,4% w skali roku.. Moim zdaniem to zdecydowanie za mala premia za zalozenie takiej lokaty przy ktorej powstaje tyle watpliwosci, ale - kazdy ma swoj wybor.

Data: 2012-11-26 12:56:10
Autor: Budzik
Lokaty
Użytkownik  pasztab@gmail.com ...

[...]
ale dotychczas nie było żadnych wątpliwości.
A jak nie było żadnych wątpliwości to +0,4 to bardzo duzo.

P.S. A skąd wziąłeś +0,4?
Różnice są raczej +0,8...

Data: 2012-11-26 06:13:07
Autor: pasztab
Lokaty
W dniu poniedziałek, 26 listopada 2012 13:58:06 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
Uďż˝ytkownik  pasztab@gmail.com ...

> [...]

> watpliwosci, ale - kazdy ma swoj wybor. > ale dotychczas nie by�o �adnych w�tpliwo�ci.

A jak nie by�o �adnych w�tpliwo�ci to +0,4 to bardzo duzo.

P.S. A sk�d wzi��e� +0,4?

R�nice s� raczej +0,8.

Jesli proponowali 6,8-7 na rok /IB/ a w tym samym czasie klasyczne lokaty dawaly 6,4-6,6 to jaka byla roznica?

Data: 2012-11-26 17:56:08
Autor: Budzik
Lokaty
Użytkownik  pasztab@gmail.com ...

Jesli proponowali 6,8-7 na rok /IB/ a w tym samym czasie klasyczne
lokaty dawaly 6,4-6,6 to jaka byla roznica?
obecnie zakładałem na tzw ubruttowione 7,1 a banki ile teraz dają bez zadnego ale? 6,5? To masz 0,6.
Ale jeszcze całkiem niedawno była oferta na ubruttowione 7,5 a banki chyba wiecej niz 6,6 nie oferowały?

Data: 2012-11-22 18:18:35
Autor: Jacek Midura
Lokaty
Dnia 2012-11-21, o godz. 12:03:11
Konfabulator <konfabulator@10g.pl> napisał(a):

Nie odsetkami. Odsetkami z lokaty to płacisz bankowi opłatę za
przystąpienie do ubezpieczenia. To nie o to chodzi. Chodzi o składkę
ubezpieczenia grupowego,

A mógłbyś wyjaśnić, jaka jest różnica między "opłatą za przystąpienie do
ubezpieczenia" a "składką ubezpieczenia"?

które bank wykupuje dla Ciebie z pieniędzy na lokacie.

Z jakich pieniędzy na lokacie? Masz na myśli kapitał?

Na grupie było już trochę szczegółów tego produktu, np. w tym wątku:
https://groups.google.com/forum/?hl=pl&fromgroups=#!topic/pl.biznes.banki/lAGq3AvCWKc

Bo tu jest taka inżynieria, niby dobra dla klienta, czyli kupuje się
lokatę i jest BFG, ale polisę kupuje nam bank, a nie my i tu powstaje
obowiązek podatkowy.

Technicznie rzeczywiście kupuje ją bank, ale z czyich pieniędzy?

--
Jacek Midura

Data: 2012-11-21 21:03:02
Autor: [sas]
Lokaty
W dniu 21.11.2012 o 19:42 Konfabulator <konfabulator@10g.pl> pisze:

Od wykupionej Ci polisy należy się US podatek dochodowy.

od polisy? a nie od tego, co ew. uda się zarobić na polisie?
wg mnie jeśli wkładasz np. 1000 zł, przy wykupie polisy robi się z tego  1100 zł, to od 100 zł jest 19% podatku, ale jeśli z 1000 zł robi się 900,  to przy wykupie podatku już się nie płaci.
[sas]

Data: 2012-11-21 12:04:59
Autor: Konfabulator
Lokaty
Kolejny nic nie zrozumiał. Od ZYSKU z polisy nie ma podatku. Podatek jest od polisy, bo nie kupujesz jej Ty, jak w normalnej polisolokacie, tylko BANK, a wtedy jest podatek od tego, że ktoś Ci ją wykupił.

Data: 2012-11-21 21:35:31
Autor: [sas]
Lokaty
W dniu 21.11.2012 o 21:04 Konfabulator <konfabulator@10g.pl> pisze:

Kolejny nic nie zrozumiał. Od ZYSKU z polisy nie ma podatku. Podatek  jest od polisy, bo nie kupujesz jej Ty, jak w normalnej polisolokacie,  tylko BANK, a wtedy jest podatek od tego, że ktoś Ci ją wykupił..

już załapałem o co chodzi, wczytując się kilka razy w Twój wątek z 19:42.
[sas]

Data: 2012-11-21 23:56:17
Autor: Budzik
Lokaty
Osobnik posiadający mail konfabulator@10g.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Kolejny nic nie zrozumiał. Od ZYSKU z polisy nie ma podatku. Podatek
jest od polisy, bo nie kupujesz jej Ty, jak w normalnej polisolokacie,
tylko BANK, a wtedy jest podatek od tego, że ktoś Ci ją wykupił.

Czyli, jak rozumiem, cały myk opiera się na pytaniu - ile kosztuje ta polisolokata.
I jeżeli kosztuje np. +- 6% to jest dupa bo ten podatek wyniesie tyle ile zapłaciłbym Belki.
A jeżeli wynosiłby 1zł to znowu zarzut będzie że cena jest dumpingowa?
Pytanie czy w przypaku ubezpieczeń można zarzucić dumping czy tylko złe kalkulowanie ryzyka...? :)  Zawiłe to trochę...

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,

Data: 2012-11-21 20:27:52
Autor: Kamil Jońca
Lokaty
[...]

Ale ta składka jest z odsetek od lokaty? Fiskus musiałby chyba udowodnić, że stawka składki jest dumpingowa?
KJ

Keyboard error press F1 continue

Data: 2012-11-21 19:37:35
Autor: Borys Pogoreło
Lokaty
Dnia Wed, 21 Nov 2012 09:51:53 -0800 (PST), dat100@interia.eu napisał(a):

[...]

 On ma to sprzedać, a nie wzbudzać wątpliwości.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2012-11-21 19:40:32
Autor: SQLwiel
Lokaty
W dniu 2012-11-21 18:51, dat100@interia.eu pisze:
[...]

Panu, skoro już dzwoni, należy zapodać tekst "proszę o wykluczenie tego numeru telefonu z możliwości składania ofert drogą telefoniczną" i upewnić się, że się nagrało. Warto jeszcze poprosić, aby pan podał datę i godzinę i powtórzył swoje nazwisko.

--

Dziękuję i pozdrawiam.   SQLwiel.

Data: 2012-11-27 02:56:20
Autor: Budzik
Lokaty
Użytkownik Budzik budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...

Idea bank proponuje obecnie 5670zł za 100.000 wrzucone na rok czasu
(oferta lokaty połączonej z polisą czyli kasa objęta BFG)
Czy ktoś poza ideą daje podobną kwotę?

uwielbiam za to usenet - proste pytanie, wątek na 100 postów i ani jednego posta w zadanym temacie czyli oferowana  lokata i zysk po roku. :)

Lokaty