Lokaty bez podatku a zwykle

Data: 2009-11-28 12:22:35
Autor: sensei
Lokaty bez podatku a zwykle
Dlaczego oprocentowanie lokat bezbelkowych jest nizsze od zwyklych? Np. OF ma bezbelkową 5,65% a zwykła 6% - przecież dla banku ta druga lokata jest kosztowniejsza niż ta pierwsza ? Skoro bank stać na danie 6% ludziom to może powinien zrobić lokatę bezbelkową 6% - czemu tego nie robi ?

Data: 2009-11-28 12:25:26
Autor: wiatrak
Lokaty bez podatku a zwykle

Użytkownik "sensei" <nieznany@nieznany.pl> napisał w wiadomości news:her15u$gl2$1inews.gazeta.pl...
[...]

Pytasz poważnie? Czy się wygłupiasz?

wiatrak

Data: 2009-11-28 13:07:41
Autor: Valdi
Lokaty bez podatku a zwykle
"wiatrak" news:her13o$ni4$1node2.news.atman.pl

Pytasz poważnie? Czy się wygłupiasz?

I pomyśleć, że autor wątku określa się mianem "sensei" - normalnie upadek
wszelkich obyczajów! ;)

Data: 2009-11-28 13:09:16
Autor: Valdi
Lokaty bez podatku a zwykle
"sensei" news:her15u$gl2$1inews.gazeta.pl

[...]

Od zysków z lokaty oprocentowanej 6% na rok odejmij 19% beli. Będziesz miał
wtedy odpowiedź czemu te bez belki mają mniejszy %.

Data: 2009-11-28 13:39:36
Autor: ikarek
Lokaty bez podatku a zwykle
Użytkownik "Valdi" <Valdi@valdi.pl> napisał w wiadomości
[...]

Nie no, sensei z pewnością to rozumie. Jego pytanie jest
troche naiwne, ale moim zdaniem sensowne.

A odpowiedź - no cóż, skoro klient dostaje więcej %, to
jest dla niego atrakcyjna oferta, nawet jeżeli część zysku
z niezapłaconego podatku bank zabiera dla siebie. Jeśli
bank może zarobić więcej, to byłby dziwny, gdyby tego
nie wykorzystał. Jak byśmy mięli bardzo ostrą walkę
o klientów, to pewnie pojawiłyby się oferty bezbelkowe
z identycznymi odsetkami jak na zwykłych lokatach.

Data: 2009-11-28 16:01:47
Autor: sensei
Lokaty bez podatku a zwykle
Użytkownik "ikarek" <lisz@poczta.spamerzy.to.brudasy.onet.pl> napisał w wiadomości news:her5mi$rp4$1news.onet.pl...
[...]

otoz to. Chodzi o to ze widac presja klientow na banki i lokaty bezbelkowe jest slaba bo bankowi 6% belkowe czy 6% bezbelkowe nie robi roznicy w zysku a widac ze wysilaja sie by dac 6% belkowe a nie chca wysilic sie by dac 6% bezbelkowe bo "skoro klient i tak kupi 5,65% bezbelkowe to po co dawac 6%" ?

Data: 2009-11-28 16:28:45
Autor: george
Lokaty bez podatku a zwykle

"sensei" <nieznany@nieznany.pl> wrote in message news:here0u$9g$1inews.gazeta.pl...
[...]

efekt "kotficzenia".
george

Data: 2009-11-28 17:22:37
Autor: ikarek
Lokaty bez podatku a zwykle
[...]

Ale zapomnieliśmy o kapitalizacji! :) Wydaje mi się, że standardowe
lokaty na 6% nie mają dziennej kapitalizacji, tak jak bezbelkowe.

Więc stopa odsetek lokaty z dzienną kapitalizacją, odpowiadająca
lokacie bez kapitalizacji będzie zawsze niższa. Dla 6% i rocznego
okresu wychodzi mi 5,82%, czyli aż tak dużo bank nie zabiera :)

Data: 2009-11-29 09:44:07
Autor: Krzysiek
Lokaty bez podatku a zwykle
On 28 Lis, 16:01, "sensei" <niezn...@nieznany.pl> wrote:
 "skoro klient i tak kupi 5,65% bezbelkowe to po co dawac 6%" ?

Tak to działa.
Oczywiście w porównaniu między bankami wypada to już inaczej.
Dla mniejszych kwot
Polbank 6,5% bez podatku i dowolna ilość bezpłatnych wypłat(tzn.
przelewów)
BZWBK 3,75% z podatkiem i tylko dwie wypłaty gratis(raz przelew i raz
wypłata gotówkowa)

Data: 2009-11-30 02:24:41
Autor: Feromon
Lokaty bez podatku a zwykle

[...]

Ostatnio byłem zaskoczony ofertą Polbanku.
Piszą, że bezbelkowe 6,5 rocznie. pomyślałem, że policzyli składany,
więc miesięcznie 6,3/12. A tymczasem z 10.000 co sobie na próbę
założyłem, mam 6,5/365 dziennie - czyli składany roczny na poziomie 6,7%.
Jedyne ograniczenie - kwota 15 tys.... Szkoda... Żeby żyć z odsetek trzeba 100 razy więcej...
Nie chce mi się liczyć, ale dzienne odsetki nie mogą przekroczyć 49 groszy - zatem jaka max suma???

Feromon

Data: 2009-11-30 10:19:36
Autor: MarekZ
Lokaty bez podatku a zwykle
Użytkownik "Feromon" <fer0m0n@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hev71i$a6l$1@atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Dzienne odsetki wynoszą 0,49 zł dla kwot od 2723,47 zł do 2779,61 zł.
Natomiast 2,49 wynoszą dla kwot od 13954,24 do 14010,38 zł.

To przy założeniu, że zaokrąglenia są dokonywane w standardowy sposób.

Data: 2009-12-01 00:37:57
Autor: Feromon
Lokaty bez podatku a zwykle

Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> napisał w wiadomości news:hf02aj$3nn$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Nie zgadzam się. Jednak policzyłem.
Według mnie 14500,00 zł na 6,5% generuje dzienne odsetki 0,49 zł zaokrąglane w dół do 0 zł.
Czyli mogliby dać 3 konta po 10 tys - ale wolą rekinom dać 5% a płotkom 6,5. Janosikowy wydźwięk...

Feromon

Data: 2009-12-01 01:47:25
Autor: MarekZ
Lokaty bez podatku a zwykle
Użytkownik "Feromon" <fer0m0n@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hf1l5f$t4l$1@atlantis.news.neostrada.pl...

Nie zgadzam się. Jednak policzyłem.
Według mnie 14500,00 zł na 6,5% generuje dzienne odsetki 0,49 zł zaokrąglane w dół do 0 zł.

Dobrze, niech będzie. Tylko nie zabieraj mnie na swój statek i nie przeprowadzaj na mnie jakichś strasznych testów. :)

Data: 2009-12-09 04:50:40
Autor: zbooY
Lokaty bez podatku a zwykle
On 1 Gru, 01:47, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:
Użytkownik "Feromon" <fer0...@wp.pl> napisał w wiadomości grup

> [...]

Dobrze, niech będzie. Tylko nie zabieraj mnie na swój statek i nie
przeprowadzaj na mnie jakichś strasznych testów. :)

ale w Polbanku do 5000 jest 6.5% powyzej tej kwoty mimo, ze miesci sie
w "limicie" ~ 14000 jest juz 5%

i mozna miec max 3 rachunki

wiec dlatego Multibank daje 5% bezbelkowa z nieograniczona liczba
"lokat"

czy konkurencja jest za mala, zeby jakis bank wpadl na pomysl
nieograniczonej liczby lokat z ca. 6-6.5% netto bezbelkowe z kwota
powiedzmy do 12000?

ps odsetki dzienne do 2.49 bo wtedy jako podstawa sa zaokraglane do 2
i naliczone podatek 19% od nich jest mniejszy niz  50gr (38gr) i to
zaokraglane w dół do 0 czyli przy 6.5% moglby byc limit do 13500
srednio liczac

Lokaty bez podatku a zwykle