Lokaty jednodniowe OPEN - kwota 564.43 zł

Data: 2010-10-21 10:56:36
Autor: mic49
Lokaty jednodniowe OPEN - kwota 564.43 zł
Witajcie,

Skorzystałem z optymalizatora dobolokat na jednej ze stron i sam nie
wiem, co myśleć, bo po jednym dniu takiej lokaty w Openenie na 4.85%
mam 7 groszy zysku, a nie 8, jak podpowiadał optymalizator.

Jak to jest w końcu liczone?

michał

Data: 2010-10-21 20:04:43
Autor: MarekZ
Użytkownik "mic49" <michalp@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a98ff03-124b-4d87-a73d-d0da5af04d1b@30g2000yqm.googlegroups.com...

[...]

Dobrze jest liczone. A prawidłowa kwota lokaty na 8 groszy odsetek to 564,44 zł.

Data: 2010-10-21 11:05:39
Autor: mic49
On 21 Paź, 20:04, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:
Użytkownik "mic49" <mich...@interia.pl> napisał w wiadomości grup

> [...]

> Jak to jest w końcu liczone?

Dobrze jest liczone. A prawidłowa kwota lokaty na 8 groszy odsetek to 564,44

Czyli optymalizator do bani w tym przypadku.

Michał

Data: 2010-10-21 18:11:59
Autor: Jacek Politowski
Lokaty jednodniowe OPEN - kwota 564.43 zł

Czyli np. ten: http://www.inwestowanie.org.pl/html/Dobolokaty5.html

--
Jacek Politowski

Data: 2010-10-21 20:08:23
Autor: Krzysztof

"mic49" <michalp@interia.pl> wrote in message news:5a98ff03-124b-4d87-a73d-d0da5af04d1b30g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- --
o grosz za malo, powinno byc
564.44 a to stad  min. 0.075 odsetek-- -  0.075*100*365/4.85=564.43298969072164948453608247423, czyli zaokraglasz w gore do 564.44, zeby przekraczalo te 0.075 i zaokraglilo sie do 8gr.

Data: 2010-10-22 00:05:20
Autor: plusz
On Oct 21, 7:56 pm, mic49 <mich...@interia.pl> wrote:

[...]

sprawdź co powie www.kalkulatorlokat.pl

powinien dostarczyć poprawnej odpowiedzi

--
plusz

Data: 2010-10-22 00:31:05
Autor: mic49
Lokaty jednodniowe OPEN - kwota 564.43 zł
A jak Open zaokrągla lokaty: do dwóch miejsc po przecinku, czy też
matematycznie >=5, to do góry?

Michał

Data: 2010-10-22 11:29:50
Autor: Krzysztof

"mic49" <michalp@interia.pl> wrote in message news:df9e2ff1-813e-4361-8195-9a55fe1ec635a37g2000yqi.googlegroups.com...
A jak Open zaokrągla lokaty: do dwóch miejsc po przecinku, czy też
matematycznie >=5, to do góry?
 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
matematycznie

Zaobserwowalem tylko taka przypadlosc w Meritum i EB, ze jak dokladnie odsetki wynosza np. 0.125000000000 to system zaokragla do 0.12 a jak cos jest na dalszych miejscach po przecinku to matematycznie do 0.13. w Getinie nie sprawdzilem, bo pojawia sie to rzadko, gdy odsetki koncza sie na 5 na trzeci  miejscu a dalej zera.

Data: 2010-10-24 22:27:52
Autor: mic49
Lokaty jednodniowe OPEN - kwota 564.43 zł
Wracając do tematu: kilka dni temu załozyłem wspomnianą lokatę 564.43
na 4.85@ i dzisiaj mam 87 groszy odsetek. Czy więc OF stosuje
prawdziwą kapitalizację dzienną? Bo po pierwszym dniu dali 7 gr
(prawidłowo), a potem kwota się zwiekszyła i powinno być 8 gr odsetek.
I tak jest.

Gdyby odsetki były dopisywane codziennie od kwoty początkowej, to
miałbym po 7 groszy przez cały czas.

Jak w końcu OF odsetki liczy?

Michał

Data: 2010-10-25 08:43:55
Autor: Krzysztof

"mic49" <michalp@interia.pl> wrote in message news:bf569561-6fa0-4ed2-bb05-825cadbfd527l17g2000yqe.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- --
liczy tak jak podalem wczesniej, ale jak twoje odsetki nie sa przelewane, tylko sie kapitalizuja, to oznacza, ze codziennie masz troche inna podstawe do naliczania odsetek, wszystko zgodnie z regulami matematyki. Przeciez codziennie widzisz jak rosnie kapital lokaty.

Data: 2010-10-25 04:40:46
Autor: mic49
On 25 Paź, 08:43, "Krzysztof" <onkr...@poczta.onet.pl> wrote:
"mic49" <mich...@interia.pl> wrote in message

[...]

No tak, ale do tej pory bylem przekonany, że w OF liczy się podstawa,
a odsetki mimo, że są widoczne rzeczywiście każdego dnia, to są
liczone od tej podstawy. A tu proszę - kapitalizacja. Więc jeszcze
lepiej.

Michał

Lokaty jednodniowe OPEN - kwota 564.43 zł