Lokaty, pojda w gore ?

Data: 2017-06-25 11:23:08
Autor: J.F.
Lokaty, pojda w gore ?
Dnia Sun, 25 Jun 2017 08:02:41 +0200, marko napisał(a):
pytanie do wrozki, w co lokowac? lokaty pojda w gore jak myslicie ?

Raczej sie zanosi. tzw cel inflacyjny nbp i rzadu to 2.5%, a kto wie czy wykonaja :-)

J.

Data: 2017-06-25 12:09:14
Autor: marko
Lokaty, pojda w gore ?
W dniu 2017-06-25 o 11:23, J.F. pisze:
[...]

ciekawe jak stopy pojda w gore to czy banki podniosa lokaty

Data: 2017-06-26 01:34:24
Autor: J.F.
Lokaty, pojda w gore ?
Dnia Sun, 25 Jun 2017 12:09:14 +0200, marko napisał(a):
[...]

Powinno byc odwrotnie - stopy NBP powinny sie brac z rynku, a
odwrotnie to tylko w znikomym zakresie.

Patrzac na lokaty w niektorych bankach (Bzwbk, mbank) ... chyba im na
pieniadzach klientow nie zalezy. Ciekawe - taki nadmiar pieniadza na
rynku, czy klienci nieruchawi i z przyzwyczajenia trzymaja.

Dodaj jeszcze podatek bankowy - na wzrost bym nie liczyl.
Chyba, ze gospodarka ruszy i biznes zacznie brac kredyty.

Jak to jest z funduszami? Moze banki chca nas w nie wepchnac?

J.

Data: 2017-06-29 20:26:53
Autor: Arek
Lokaty, pojda w gore ?
J.F. napisał(a) w wiadomości: <19b8xy52214b$.135bdgx7oj239$.dlg@40tude.net>...
[...]

NBP pod wpływem władzy raczej nie zacznie z inflacją wojować. Nawet
jak oficjalnie (bo nieoficjalnieto chyba już...) przekroczy 2,5%
to zostawią - będą chcieli "nadrobić" nie osiąganie celu w latach
poprzednich. Doladanie socjalnej kasy i wymóg ich wydawania pod
groźbą utraty jej wartości (np. inflacja) to metody keynesistów.

ciekawe jak stopy pojda w gore to czy banki podniosa lokaty

Powinno byc odwrotnie - stopy NBP powinny sie brac z rynku, a
odwrotnie to tylko w znikomym zakresie.

Gorzej - u nas np. max oprocentowanie jest ustalane jako
wielokrotność stopy NBP. Czyli urzędnik komuś umowy reguluje...
Np. w Niemczech max. oprocentowanie było i chyba jest uzależnione
od ważonej średniej rynkowej.

Dodaj jeszcze podatek bankowy - na wzrost bym nie liczyl.
Chyba, ze gospodarka ruszy i biznes zacznie brac kredyty.

Możliwe, w końcu jaiś na świecie ruch w górę jest. Aczkolwiek
np. na giełdach bańka rośnie.

Jak to jest z funduszami? Moze banki chca nas w nie wepchnac?

Może się włączyć socjalistyczna władza i metodą kija lub
marchewki preferować dłuższe lokaty. Były pomysły zmniejszenia
lub zniesienia "belki" dla takich.

Arek

Data: 2017-06-30 13:36:18
Autor: J.F.
Lokaty, pojda w gore ?
Użytkownik "Arek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oj3gp8$tfe$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Tylko do dokladanie socjalnej kasy nieco utrudnione, a bron jest obosieczna - jak sie okaze, ze i odsetki na obligacjach pojda w gore.

[...]

Ale stopy powinny byc jakos tak ustalane.

No i to tylko maksimum, jak banki umowia sie na mniejsze, to nie bedzie klopotow :-)

Co do regulowania umow przez urzednika ... tej lichwy powinni zabronic :-)
Tylko teraz stopy spadly, i moze czas przemyslec przepis i ewentualnie zmienic.

Tak czy inaczej - Wibor ciagle niski.

[...]

Albo wprowadzic obowiazkowy % obligacji SP w aktywach banku :-)

J.

Data: 2017-06-30 14:48:24
Autor: Liwiusz
Lokaty, pojda w gore ?
W dniu 2017-06-30 o 13:36, J.F. pisze:

Co do regulowania umow przez urzednika ... tej lichwy powinni zabronic :-)
Tylko teraz stopy spadly, i moze czas przemyslec przepis i ewentualnie
zmienic.

Zabraniają. Przepisy są. Wykorzystanie przymusowego położenia, świadczenie niewspółmierne ze świadczeniem wzajemnym itp.

To, co jest teraz (max 10% odsetek) to jakiś socjalistyczny absurd. Jak poratuję kumpla piwem, umawiając się w zamian, że on jutro mi kupi dwa piwa, to jestem lichwiarz na "miliardy" procent RRSO. A tak ogólnie to nasza umowa nic z lichwą nie ma wspólnego.

--
Liwiusz

Data: 2017-06-30 16:02:59
Autor: J.F.
Lokaty, pojda w gore ?
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oj5haq$hm6$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Ale jakie wykorzystywanie ?
Jest Provident, mozna przyjsc po pozyczke, mozna nie przyjsc.

Wykorzystanie, to moze byc np w hipotecznym na 2%, jak bank podniesie na 3%, a klient przeciez nie splaci nagle calego kredytu.

świadczenie niewspółmierne ze świadczeniem wzajemnym itp.

Nieprecyzyjne to. Ile to jest niewspolmiernie ?
Prowizja 30% od kredytu to znosnie, czy niewspolmiernie ?
A 120% rocznie  to za duzo, czy w sam raz ?

A sprawa w sadzie bedzie 2 lata trwac :-)

[...]

A jaka byla umowa ? Z 2 piwami, czy z jednym  ?
Nie mylmy odsetek z darowizna :-)

Jak 2 piwa, to jestes grzesznik i wykorzystales przymusowe polozenie :-)

Wrocmy jednak do pieniedzy - w dzisiejszym stanie rynku to bym rzekl ze ok 20% odsetek (odsetek, nie RRSO) zakrawa na lichwe i mogloby byc zabronione.
Chodzi m.in. o zabezpieczenie obywatela przed jakims hodowcami dlugow, co mu pozycza 1000zl a zabiora 200 tys.
Przy krotkoterminowych kredytach mozna by sie zastanowic nad ograniczeniem RRSO, do jakiejs sensownej wysokosci, gdzie nawet 100% byloby znosne  przy miesiecznym kredycie.

Wiec obecne 10% w zasadzie nie jest zle, zastrzezenie mam glownie takie, ze jak stopy RPP spadna, to sie moze zrobic np 4% ... i juz banki nie wyzyja :-)
A jak wtedy podniesiemy do 10x, a stopy potem wzrosna do 3%, to znow wyjdzie lichwa :-)

Wiec moze jakos przerobic, wpisac np na stale maksimum 15%, i podniesc w razie istotnej potrzeby.
A banki niech sie umawiaja np na Wibor*4

J.

Data: 2017-07-01 09:00:32
Autor: Liwiusz
Lokaty, pojda w gore ?
W dniu 2017-06-30 o 16:02, J.F. pisze:

Chodzi m.in. o zabezpieczenie obywatela przed jakims hodowcami dlugow,
co mu pozycza 1000zl a zabiora 200 tys.

No to im się przepis zupełnie nie udał.

A obywatel ma się sam zabezpieczać i myśleć przed zawarciem umowy, a nie swoim nieodpowiednim zachowaniem prowokować przepisy zupełnie psujące rynek.

--
Liwiusz

Data: 2017-07-01 23:45:15
Autor: Kris
Lokaty, pojda w gore ?
W dniu sobota, 1 lipca 2017 09:00:37 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

No to im się przepis zupełnie nie udał.

A obywatel ma się sam zabezpieczać i myśleć przed zawarciem umowy, a nie swoim nieodpowiednim zachowaniem prowokować przepisy zupełnie psujące rynek.

Ot to
Inny przykład:
Praktycznie w każdym barze piwnym były automaty do gier(tzw jednoręcy bandyci)
Od kilku tygodni jakiś przepis obowiązuje że nie mogą być w barach- w ranmach walki z hazardem zapewne.
To właściciele porobili ścianki/ podzielili lokale i w jednej części piwo a w osobnym pomieszczeniu maszyny. Kolejny bzdurny przepis został ominiety
Szczegółami się nie interesowalem ale tak to u nas wyglada- automaty znikneły z barów sa w wydzielonych pomieszczeniech  i działają w najlepsze

Data: 2017-07-02 01:59:18
Autor: adamadammek
Lokaty, pojda w gore ?
W dniu niedziela, 2 lipca 2017 08:45:17 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]

Szczegółami się nie interesowalem ale tak to u nas wyglada- automaty znikneły z barów sa w wydzielonych pomieszczeniech  i działają w najlepsze

Dlaczego bzdurny przepis? Ten akurat mi się podoba. Pewne "kontrowersyjne rzeczy" jak właśnie hazard, czy porno, nie powinny być nadmiernie eksponowane w przestrzeni publicznej.

Data: 2017-07-02 11:05:14
Autor: Kamil Jońca
Lokaty, pojda w gore ?
adamadammek@gmail.com writes:

> [...]

Dlaczego bzdurny przepis? Ten akurat mi się podoba. Pewne "kontrowersyjne rzeczy" jak właśnie hazard, czy porno, nie powinny być nadmiernie eksponowane w przestrzeni publicznej.

1. co to "porno"?
2. co to "nadmiernie"?

Ja akurat ma bardzo mieszane uczucia co do tego, że nie mamy problemów z
pokazywaniem odstrzelenia głowy, ale kawałek cycka robi wielki problem.

No i poza tym w tym wątku chodziło o coś trochę innego.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
The temperature of the aqueous content of an unremittingly ogled

Data: 2017-07-02 11:29:39
Autor: Kris
Lokaty, pojda w gore ?
W dniu niedziela, 2 lipca 2017 10:59:20 UTC+2 użytkownik adama...@gmail.com napisał:

Dlaczego bzdurny przepis? Ten akurat mi się podoba. Pewne "kontrowersyjne rzeczy" jak właśnie hazard, czy porno, nie powinny być nadmiernie eksponowane w przestrzeni publicznej.

Bo nic nie zmienił. Ci co grali grają dalej, ci co zechcą zagrać to zagrają.

Data: 2017-07-03 07:15:38
Autor: J.F.
Lokaty, pojda w gore ?
Dnia Sat, 1 Jul 2017 23:45:15 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
[...]

A ludzie jeszcze na tym graja, czy to jakas pralnia pieniedzy ?

J.

Data: 2017-07-03 04:37:57
Autor: Kris
Lokaty, pojda w gore ?
W dniu poniedziałek, 3 lipca 2017 07:15:37 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
> Szczegółami się nie interesowalem ale tak to u nas wyglada-
> automaty znikneły z barów sa w wydzielonych pomieszczeniech  i działają w najlepsze

Grają
Dwóch znajomych co bary prowadzą to mówiło mi że z maszyn główny dochód.
Na samej sprzedaży piwa czy innego alkoholu by na plus trudno było im wyjść

Data: 2017-07-02 11:12:42
Autor: J.F.
Lokaty, pojda w gore ?
Dnia Sat, 1 Jul 2017 09:00:32 +0200, Liwiusz napisał(a):
W dniu 2017-06-30 o 16:02, J.F. pisze:
Chodzi m.in. o zabezpieczenie obywatela przed jakims hodowcami dlugow,
co mu pozycza 1000zl a zabiora 200 tys.

No to im się przepis zupełnie nie udał.

Czy tak zupelnie ... przed bankowymi hodowcami przynajmniej
zabezpiecza.

A obywatel ma się sam zabezpieczać i myśleć przed zawarciem umowy, a nie

I myslisz ze zwroci uwage np na "oprocentowanie zgodne z Tabela
Oprocentowania" ?

swoim nieodpowiednim zachowaniem prowokować przepisy zupełnie psujące rynek.

Czy tak psujace ... pare lat minelo, 10% wydaje sie bardzo dobre.
Bardziej pazerne banki musza wpisywac do umowy 30% prowizji.
Przynajmniej nie mamy francusko-amerykanskich filmow jak to zle banki
podnosza procentowanie kart, jak juz klient zadluzy sie bardzo :-)

Choc z drugiej strony - przypomina mi sie miniratka 3*5.
5% prowizji, 5% odsetki, 5 miesiecy ... bardzo zgrabny kredyt ... z
30% RRSO :-)

J.

Lokaty, pojda w gore ?