Lokowanie produktu w stacji radiowej

Data: 2011-10-14 10:15:30
Autor: Henry(k)
Lokowanie produktu w stacji radiowej
Dnia Thu, 13 Oct 2011 07:55:08 -0700 (PDT), Jan Bartnik napisa(a):

Ciekawi mnie sprawa lokowania produktu w internetowej stacji radiowej. Ostatnio zmieniy si przepisy i pojawio kilka obowizkw cicych na stacji radiowej. W zwizku z powyszym moje pytanie brzmi:
gdzie "koczy si" lokowanie produktu? Nie znalazem nigdzie ostrej definicji.

I nie znajdziesz bo im cilejsza definicja tym wicej wtpliwoci - lepiej
mie mniej cis i zda si na sd.

BTW:

Pozdrawiam,
Henry

Data: 2011-10-16 13:01:08
Autor: Jan Bartnik
Lokowanie produktu w stacji radiowej
"lokowaniem produktu jest przekaz handlowy polegający na przedstawieniu lub nawiązywaniu do towaru, usługi lub ich znaku towarowego w taki spo- sób, że stanowią one element samej audycji w zamian za opłatę lub podobne wynagrodzenie, a także w postaci nieodpłatnego udostępnienia towaru lub usługi;"

Niestety znam ową definicję ale nie wyjaśnia ona moich wątpliwości... czyli, czy malutka, lokalna stacja radiowa ma obowiązek stosować się do wszystkich konsekwencji lokowania produktów (poza oczywistymi przypadkami, jak fakt, że np. dostaliśmy pieniądze za wspomnienie o środku do czyszczenia toalet podczas audycji o płytach winylowych). Obecna definicja pozostawia sporo dowolności przez "podobne wynagrodzenie". Dla nas, małej stacji, 5 dodatkowych słuchaczy to jak przypływ gotówki, bo na słuchalności bazują nasi reklamodawcy, sponsorzy itd.

Nasze radio to też w dużej mierze praca społeczna (liczymy raczej na minimalizację strat niż jakikolwiek zysk)... czy zatem sama satysfakcja z pracy jest "podobnym wynagrodzeniem"?

Zastanawia mnie też czy można to ominąć mówiąc, że teraz będzie dwugodzinny blok reklam, w którym puszczać będziemy muzykę, opowiadać o środkach przeczyszczających, gitarach...

Data: 2011-10-17 13:00:37
Autor: Jerzy Dombczak
Lokowanie produktu w stacji radiowej

Zastanawia mnie też czy można to ominąć mówiąc, że teraz będzie dwugodzinny blok reklam, w którym puszczać będziemy muzykę, opowiadać o środkach przeczyszczających, gitarach...

No to jest bardzo rozsadne w odroznieniu od tego ustawowego gowna jakim nas uraczyli spece od siedzenia na dupie w sejmie.

Lokowanie produktu w stacji radiowej