Lombard - korzystanie z zastawu

Data: 2009-11-30 09:32:37
Autor: rendziq
Lombard - korzystanie z zastawu
Witam

Dziś znajomy odebrał aparat z lombardu. Po odpaleniu programu
odzyskującego skasowaną kartę pamięci okazało się, że ktoś (możliwe,
że pracownik lombardu) robił sobie zdjęcia za jego pomocą. Domyślam
się, że to bezprawne, ale pod co podpada, i czy jest sens się męczyć?
Na oko aparat jest sprawny, nic mu się nie stało, ale fakt, że go ktoś
używał jest niepokojący.Dowody są - odzyskane zdjęcia gościa z
lombardu i (prawdopodobnie jego) odciski na obiektywie i monitorze.
Jakieś sugestie?

Data: 2009-11-30 19:04:00
Autor: .B:artek.
Lombard - korzystanie z zastawu
rendziq wyskrobał(a):
[...]

W grę wchodzi w zasadzie tylko odszkodowanie. Czyli musiałbyś udowodnić poniesioną w ten sposób szkodę, jej wysokość itd. Moim zdaniem szkoda zachodu, o ile z aparatem wszystko jest w porządku.

--
..B:artek.

Data: 2009-11-30 11:46:55
Autor: rendziq
Lombard - korzystanie z zastawu
On 30 Lis, 19:04, ".B:artek." <ma...@nie.ma.i.nie.bylo.pl> wrote:
rendziq wyskrobał(a):

> [...]

poniesioną w ten sposób szkodę, jej wysokość itd. Moim zdaniem szkoda
zachodu, o ile z aparatem wszystko jest w porządku.

A tak od innej strony - czy te zdjęcia są teraz własnością mojego
znajomego (skoro mu je dali)?

Data: 2009-11-30 23:52:20
Autor: .B:artek.
Lombard - korzystanie z zastawu
rendziq wyskrobał(a):
A tak od innej strony - czy te zdjęcia są teraz własnością mojego
znajomego (skoro mu je dali)?

A dali mu je, skoro kolega musiał odpalić program do odzyskiwania danych z karty? :)

--
..B:artek.

Data: 2009-11-30 22:23:47
Autor: Michał
[...]

Może pracownik sprawdzał czy aparat jest sprawny, czy zdjęcia wykonane np przy różnym oświetleniu itp, nie wykazują wad itp? chyba to by bylo najprosztsze i ciężkie do podważenia tłumaczenie:)
pozdrawiam
michal

Data: 2009-12-01 16:47:50
Autor: majcher
[...]

Sam pracuję w lombardzie i to właśnie mi pierwsze przyszło do głowy.
Ja miałem niedawno awanturę że używałem klienta laptopa. Zastawiał syn, a odbierał ojsciec i zauważył że inaczej był zwinięty przewód od ładowarki. A to ja sam ją rozwijałem, żeby sprawdzić czy działa sprzęt. Dodam że jeśli jest laptop zabezpieczony hasłem to klient też musi mi je podać. __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4650 (20091130) __________

Data: 2009-12-01 17:21:28
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 30 Nov 2009, rendziq wrote:

[...]

  No i tu mam pytanie: niby co jest bezprawnego?

  Jakby to był *komis*, to komisant rzeczywiście mógłby przekroczyć
zakres dyspozycji dającego w komis.
  Ale:
- to nie jest komis
- sprzedawca nie twierdzi, że rzecz jest nowa i nieużywana
- sprzedawca tę rzecz *kupił* poprzez "niewykupienie" przez
   wstawiającego w lombard, jego aparat, jego sprawa co z nim
   robi, mógł podarować dzieciom, móże sprzedać

  Jakie zarzuty proponujecie?

Na oko aparat jest sprawny, nic mu się nie stało, ale fakt, że go ktoś
używał jest niepokojący.

  Znaczy martwi Cię, że ktoś go używał przed wstawieniem do
lombardu? ;)

Jakieś sugestie?

  Pytanie co Ci się nie podoba :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-12-01 09:33:50
Autor: rendziq
On 1 Gru, 17:21, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
> [...]

> używał jest niepokojący.

  Znaczy martwi Cię, że ktoś go używał przed wstawieniem do

To nie tak:
- kumpel wziął pożyczkę pod zastaw aparatu
- spłacił i odebrał aparat
- aparat podczas bycia zastawem był używany

i to właśnie wzbudza moje podejrzenia.

pozdrawiam

Data: 2009-12-02 00:42:36
Autor: Animka
rendziq pisze:

To nie tak:
- kumpel wziął pożyczkę pod zastaw aparatu
- spłacił i odebrał aparat
- aparat podczas bycia zastawem był używany

i to właśnie wzbudza moje podejrzenia.

Niech ten kumpel zaniesie te zdjęcia na policję jako dowód, że ktoś bezczelnie używał ten aparat.
Niech się domaga przeprosin i rekompensaty.

--
animka

Data: 2009-12-03 12:16:33
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "Animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:hf48u3$epl$1node1.news.atman.pl...

Niech ten kumpel zaniesie te zdjęcia na policję jako dowód, że ktoś bezczelnie używał ten aparat.

    Co stanowi wykroczenie? Używanie kupionej rzeczy, czy bezczelne używanie?

Niech się domaga przeprosin i rekompensaty.

    Chyba od policjantów, po tym jak ataku śmiechu, na wieść o bezczelnym używaniu, dostaną

Data: 2009-12-03 23:59:28
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 1 Dec 2009, rendziq wrote:

To nie tak:
- kumpel wziął pożyczkę pod zastaw aparatu
- spłacił i odebrał aparat
- aparat podczas bycia zastawem był używany

  A to co innego, przepraszam i odszczekuję.
  Jeśli nie był to "test" (IMVHO powinien być zrobiony w obecności
zastawcy), to mam wątpliwości, ale chyba należy mu się wynagrodzenie
za korzystanie z przekroczeniem upoważnienia - w formie odszkodowania.
 "Czysto cywilnie".
 Ja tam prawnikiem nie jestem, ale myœlę sobie że w roli adwokata lobmardziarza
usiłowałbym zmusić poszkodowanego do odpowiedzi na pytanie: "czy
kiedykolwiek dał Pan ten aparat innej osobie aby zrobiła zdjęcia,
albo korzystał z czyjegoś podobnego aparatu?"
 ;)
(a następne pytanie by było oczywiście: "jaką kwotę przyjął Pan lub
ta druga osoba jako podstawę opodatkowania" :P)

 I mniej więcej tyle IMVHO można wywalczyć ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-12-03 09:38:38
Autor: kris
[...]

Dużo tych "znajomych" "kolegów" "koleżanek" na grupach;)))

Krzysiek

Lombard - korzystanie z zastawu