Londyn zainwestował w autostrady dla rowerzystów

Data: 2013-11-26 12:14:24
Autor: Raffaello
Londyn zainwestował w autostrady dla rowerzystów
http://wyborcza.pl/1,75477,15014391,Londyn_zainwestowal_w_autostrady_dla_rowerzystow_.html
"
Gilligan przestrzegł jednak, by "nie wprowadzać panicznych zmian". A burmistrz pogroził nawet palcem, że rowerzyści powinni bardziej uważać oraz przestrzegać przepisów. I dodał, że rozważa wprowadzenie zakazu jazdy ze słuchawkami na uszach.

Dlatego wysłał na ulice policjantów, by zatrzymywali ich i doradzali noszenie kamizelek odblaskowych i kasków (mężczyzna potrącony 13 listopada przez autobus w Whitechapel zginął także dlatego, że go nie miał).
"

Autostrady dla roweró? Super!
Ale: mentalnie to oni są tak jak u nas... To nie samochód i kierowca jego rozwalił biednego rowerzystę. To wina rowerzysty!!! Bo miał słuchawki w uszach i był bez kasku! I najechał na niego przez to samochód! To jego wina, rowerzysty! ;P

Dalej:
"
Winni są jednak też kierowcy, którzy nie zawsze patrzą w lusterko. W Yorku zamontowano na autobusach sensory, które ostrzegają, gdy zbliży się do nich rowerzysta ze specjalnym nadajnikiem, np. na kasku. Takie nadajniki ma już pół tysiąca studentów. Wiosną przyszłego roku system skopiują inne brytyjskie miasta, ale w Londynie ma małe szanse powodzenia. Za dużo rowerzystów, za dużo autobusów.
"

To ja zaproponuję, aby każdy rower był jeszcze zaopatrzony w gościa, co będzie biegł przed nim z chorągiewką i megaofenm i krzyczał: "UWAGA ROWER UWAGA ROWER!!!"...
Co? Nie te czasy? Jak to nie? No przecież skoro mają mieć nadajniki, aby autobusy na nich uważały...... ;>>>

Data: 2013-11-26 12:06:17
Autor: piecia aka dracorp
Londyn zainwestowa³ w autostrady dla rowerzystów
Dnia Tue, 26 Nov 2013 12:14:24 +0100, Raffaello napisał(a):

[...]
Co oni z tymi słuchawkami. Sam mam coś takiego że jak jadę to wiatr nieźle szumi w uszach i często samochód słyszę gdy mnie wyprzedza.
Gdy jest bezwietrznie i jedzie się wolno to wtedy można bez problemu słyszeć samochodu z tyłu.
Uszy są w końcu kierunkowe.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-11-26 22:09:35
Autor: Raffaello
piecia aka dracorp wrote:

[...]

A ja wiem? Jacyś przeczuleni chyba albo osoby co piszą/mówią o czymś o czym nie mają pojęcia.
Ja akurat mam o tyle dobrze, że poruszam się w charakterystycznym rowerze na który zwracają uwagę wszyscy, więc bezpieczeństwo mam jakby większe. Ale: i tak używam dokanałówek i coś tam tracę, jednak mimo to słyszę klaksony, słyszę w oddali karetkę i często reaguję na nią szybciej niż kierowcy samochodów obok. Do tego dodaj jeszcze lusterko o średnicy 2x Cateye i mogę powiedzieć, że praktycznie kontroluję przestrzeń dookoła siebie i baaaaardzo rzadko kiedy czuję się niebezpiecznie.
Co do słuchawek dokanałowych - i tak w nich słyszę szum powietrza więc nie izolują mnie one całkowicie od tego co się dzieje dookoła.

Data: 2013-11-26 21:59:24
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Tue, 26 Nov 2013 22:09:35 +0100, Raffaello napisał(a):

Co do słuchawek dokanałowych - i tak w nich słyszę szum powietrza więc
nie izolują mnie one całkowicie od tego co się dzieje dookoła.
A słuch nie siada? Chociaż nie są szczelne więc teoretycznie nie powinien. --
piecia aka dracorp

Data: 2013-11-27 10:53:07
Autor: Raffaello
piecia aka dracorp wrote:

[...]

A czemu słuch miałby siadać? Jak się słucha muzyki a nie ustawia kakofonię to i nie siada :)

Data: 2013-11-27 12:06:23
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Wed, 27 Nov 2013 10:53:07 +0100, Raffaello napisał(a):

A czemu słuch miałby siadać? Jak się słucha muzyki a nie ustawia
kakofoniÄ™ to i nie siada :)
A nie jest tak czasem, że dokanałowe są "gorsze"?

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-11-28 08:21:53
Autor: Raffaello
piecia aka dracorp wrote:

Dnia Wed, 27 Nov 2013 10:53:07 +0100, Raffaello napisał(a):

A czemu słuch miałby siadać? Jak się słucha muzyki a nie ustawia
kakofoniÄ™ to i nie siada :)
A nie jest tak czasem, że dokanałowe są "gorsze"?

1. Na pewno bardziej izolujÄ….
2. Na pewno mają lepszą jakość dźwięku.
3. Mniej wypadają z uszu w porónaniu do pchełek.

Natomiast dla mnie przegięciem jest gość jadący w słuchawkach NAusznych - które zasłaniają ucho. To już jest niebezpieczne, poza tym jasno pokazuje kierowcy, że ze strony takiego delikwenta nie wiadomo czego się spodziewać - bo on słysząc tylko muzykę ma w głebokim poważaniu resztę ulicy.

Data: 2013-11-28 09:26:54
Autor: rmikke
Londyn zainwestowa³ w autostrady dla rowerzystów
W dniu czwartek, 28 listopada 2013 08:21:53 UTC+1 u¿ytkownik Raffaello napisa³:

Natomiast dla mnie przegiêciem jest go¶æ jad±cy w s³uchawkach NAusznych - które zas³aniaj± ucho. To ju¿ jest niebezpieczne, poza tym jasno pokazuje kierowcy, ¿e ze strony takiego delikwenta nie wiadomo czego siê spodziewaæ - bo on s³ysz±c tylko muzykê ma w g³ebokim powa¿aniu resztê ulicy.

Pitolicie, Hipolicie.

S³uchawki nauszne s± bardzo ró¿ne i, o ile nie maja specjalnej
izolacji dooko³a ucha, ¶wietnie przez nie s³ychaæ. W przeciwieñstwie
do dobrze dopasowanych kana³owych.

Ogólnie jestem przeciwnikiem jazdy w s³uchawkach. Jak ju¿ czasem
je¿d¿ê, to 1. nic w nich nie gra, s³u¿± wy³±cznie do ewentualnej
rozmowy telefonicznej; 2. s± to s³uchawki nauszne w³a¶nie, bo od
doucznych to ja tydzieñ w szpitalu na prawym boku spêdzi³em.

ATSD co ja siê naszuka³em, zanim znalaz³em s³uchawki:
* BT
* nauszne
* nie koliduj±ce z kaskiem...

Data: 2013-11-30 07:56:49
Autor: 2late
Londyn zainwestował w autostrady dla ro werzystów
On 28/11/2013 17:26, rmikke wrote:

ATSD co ja się naszukałem, zanim znalazłem słuchawki:
* BT
* nauszne
* nie kolidujÄ…ce z kaskiem...

I co znalazles? Bo jak mi sie skoncza Jabra bt8010 to trzeba bedzie zaczac szukac a muzyki slycham zawsze na rowerze czy podczas biegania.

-- -

Data: 2013-11-30 11:33:14
Autor: live_evil
On 30.11.2013 08:56, 2late wrote:
[...]

Rozwiązaniem są MZ słuchawki nauszne bez pałąka, wygodna sprawa.

--
live_evil

Data: 2013-11-30 19:42:31
Autor: rmikke
Londyn zainwestowa³ w autostrady dla rowerzystów
W dniu sobota, 30 listopada 2013 11:33:14 UTC+1 u¿ytkownik live_evil napisa³:

> I co znalazles? Bo jak mi sie skoncza Jabra bt8010 to trzeba bedzie
> zaczac szukac a muzyki slycham zawsze na rowerze czy podczas biegania.

Rozwi±zaniem s± MZ s³uchawki nauszne bez pa³±ka, wygodna sprawa..

By³yby idealne, a znasz jakie¶ s³uchawki nauszne BT bez pa³±ka?

Data: 2013-12-02 14:32:52
Autor: rmikke
Londyn zainwestowa³ w autostrady dla rowerzystów
W dniu niedziela, 1 grudnia 2013 04:42:31 UTC+1 u¿ytkownik rmikke napisa³:

> Rozwi±zaniem s± MZ s³uchawki nauszne bez pa³±ka, wygodna sprawa.

By³yby idealne, a znasz jakie¶ s³uchawki nauszne BT bez pa³±ka?

O, chyba nawet znalaz³em, szkoda, ¿e dopiero teraz:

http://dx.com/p/evere-bluetooth-v2-1-stereo-headphone-w-microphone-black-249466

Data: 2013-11-30 19:40:59
Autor: rmikke
Londyn zainwestowa³ w autostrady dla rowerzystów
W dniu sobota, 30 listopada 2013 08:56:49 UTC+1 u¿ytkownik 2late napisa³:
> [...]

I co znalazles? Bo jak mi sie skoncza Jabra bt8010 to trzeba bedzie zaczac szukac a muzyki slycham zawsze na rowerze czy podczas biegania.

W Polsce to nic. Ale Chiñczycy robi± ze trzy modele z pa³±kiem
z ty³u g³owy, wybra³em http://u.42.pl/2PFl i siê sprawdzaj±.

Data: 2013-12-01 14:20:57
Autor: 2late
On 01/12/2013 03:40, rmikke wrote:

[...]

W Polsce to nic. Ale Chińczycy robią ze trzy modele z pałąkiem
z tyłu głowy, wybrałem http://u.42.pl/2PFl i się sprawdzają.

Jak pisalem, mam juz sluchawki ale pewnie niedlugo sie skoncza. Potrzebuje conajmniej cos dobrego jak dotychczas: https://www.google.co.uk/#newwindow=1&q=jabra+bt8010
Jesli ktos juz probowal te nowe Jabra Sport moglby cos skrobnac.

Data: 2013-11-28 11:11:05
Autor: m
W dniu 28.11.2013 08:21, Raffaello pisze:
piecia aka dracorp wrote:

> [...]
3. Mniej wypadają z uszu w porónaniu do pchełek.

Natomiast dla mnie przegięciem jest gość jadący w słuchawkach NAusznych -

Nie wiem jak inni i ich słuchawki, ale mnie *moje* słuchawki dokanałowe izolują o wiele bardziej od dźwięków otoczenia niż *moje* słuchawki nauszne.

p. m.

Data: 2013-11-28 18:25:46
Autor: Raffaello

piecia aka dracorp wrote:

> [...]

Nie wiem jak inni i ich słuchawki, ale mnie *moje* słuchawki dokanałowe
izolują o wiele bardziej od dźwięków otoczenia niż *moje* słuchawki

Ale dokanałowych nie widać tak bardzo jak nauszne, przez co nie zwracają tak uwagi i są bardziej tolerowane przez kierowców, którzy mogą sądzić, że to system głośnomówiący, który i oni często używają.
Nauszne jak dla mnie to jawne lekceważenie innych uczestników ruchu drogowego.
A dokanałowę? Ot, pchełki, jedzie słucha muzyki i tyle.
Ja przynajmniej tak to widzÄ™.

Data: 2013-11-28 20:11:31
Autor: m
W dniu 28.11.2013 18:25, Raffaello pisze:
m wrote:

>W dniu 28.11.2013 08:21, Raffaello pisze:
[...]
> [...]
Nauszne jak dla mnie to jawne lekceważenie innych uczestników ruchu drogowego.
A dokanałowę? Ot, pchełki, jedzie słucha muzyki i tyle.

Niemniej jednak, są bardziej bezpieczne. Idąc twoim tokiem rozumowania, nie należy używać nauszników typu słuchawki, bo ktoś sobie jeszcze pomyśli że to prawdziwe słuchawki no i łojej, lekceważenie.

p. m.

Data: 2013-12-04 02:03:39
Autor: kaczor1
Londyn zainwestowa³ w autostrady dla rowerzystów
W dniu czwartek, 28 listopada 2013 18:25:46 UTC+1 u¿ytkownik Raffaello napisa³:
m wrote:

> izoluj± o wiele bardziej od d¼wiêków otoczenia ni¿ *moje* s³uchawki

> nauszne.

Ale dokana³owych nie widaæ tak bardzo jak nauszne, przez co nie zwracaj± tak uwagi i s± bardziej tolerowane przez kierowców, którzy mog± s±dziæ, ¿e to system g³o¶nomówi±cy, który i oni czêsto u¿ywaj±.

Nauszne jak dla mnie to jawne lekcewa¿enie innych uczestników ruchu drogowego.

A dokana³owê? Ot, pche³ki, jedzie s³ucha muzyki i tyle.

Ja przynajmniej tak to widzê.

Czyli nauszne (Lightweight, Full-Size, Noise-Canceling)
to jawne lekcewa¿enie uczestników ruchy drogowego A douszne (Earbuds, In-Ear-Canal, Canalbuds) to lekcewa¿enie niejawne :P

Data: 2013-11-28 12:41:01
Autor: mt
W dniu 2013-11-28 08:21, Raffaello pisze:

[...]

Słuchawki nauszne (a właściwie wokółuszne, bo to one całkowicie zakrywają małżowinę) są zarówno w systemach zamkniętych jak i półotwartych oraz otwartych, gdzie spokojnie słychać dźwięki z otoczenia, aczkolwiek ja ogólnie nie jestem zwolennikiem jeżdżenia w słuchawkach, jakichkolwiek.

--
marcin

Data: 2013-11-27 13:05:51
Autor: JDX
On 2013-11-26 22:09, Raffaello wrote:
[...]
Co do słuchawek dokanałowych - i tak w nich słyszę szum powietrza więc nie izolują mnie one całkowicie od tego co się dzieje dookoła.
No słuchawki może nie izolują za to szum izoluje. :-D Poza tym ów szum
stawia pod znakiem zapytania sens słuchania czegokolwiek przy użyciu
tego typu słuchawek. Jeśli już słuchać to za pomocą słuchawek nausznych.

ATSD zauważyłem, że wielu rolników zasuwa ciągnikami po drogach
publicznych w słuchawkach ochronnych. Ciekawe co na to prawo.

Data: 2013-11-30 17:04:55
Autor: Krzysztof Olszak
W dniu 2013-11-27 13:05, JDX pisze:

ATSD zauważyłem, że wielu rolników zasuwa ciągnikami po drogach
publicznych w słuchawkach ochronnych. Ciekawe co na to prawo.

Zależy które. PORD czy BHP?
Bo te drugie nakazuje stosowanie słuchawek ochronnych, jeśli są przekroczone dopuszczalne normy hałasu.

Krzysztof

Data: 2013-11-30 19:47:28
Autor: JDX
On 2013-11-30 17:04, Krzysztof Olszak wrote:
W dniu 2013-11-27 13:05, JDX pisze:

ATSD zauważyłem, że wielu rolników zasuwa ciągnikami po drogach
publicznych w słuchawkach ochronnych. Ciekawe co na to prawo.

Zależy które. PORD czy BHP?
To pierwsze.

Bo te drugie nakazuje stosowanie słuchawek ochronnych, jeśli są
przekroczone dopuszczalne normy hałasu.
Nawet wtedy, gdy osobiście (tj. jako właściciel/dzierżawca pola) śmigam
sobie ciÄ…gnikiem po tym polu?

Data: 2013-12-06 16:29:13
Autor: Krzysztof Olszak
Londyn zainwestował w autostrady dla ro werzystów
W dniu 2013-11-30 19:47, JDX pisze:

Zależy które. PORD czy BHP?
To pierwsze.

Pierwsze nie zajmują się hałasem.

Bo te drugie nakazuje stosowanie słuchawek ochronnych, jeśli są
przekroczone dopuszczalne normy hałasu.
Nawet wtedy, gdy osobiście (tj. jako właściciel/dzierżawca pola) śmigam
sobie ciÄ…gnikiem po tym polu?

Jeśli robisz to jako pracownik, choćby własnej firmy to za nie stosowanie przepisów BHP możesz zapłacić karę Państwowej Inspekcji Pracy.

Krzysztof

Data: 2013-12-07 01:18:27
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 6 Dec 2013, Krzysztof Olszak wrote:

W dniu 2013-11-30 19:47, JDX pisze:

Zale¿y które. PORD czy BHP?
To pierwsze.

Pierwsze nie zajmuj± siê ha³asem.

  Moje wersje art.60.2.2, 61.3 i 66.1.2 twierdz± co innego ;)

Bo te drugie nakazuje stosowanie s³uchawek ochronnych, je¶li s±
przekroczone dopuszczalne normy ha³asu.
Nawet wtedy, gdy osobi¶cie (tj. jako w³a¶ciciel/dzier¿awca pola) ¶migam
sobie ci±gnikiem po tym polu?

Je¶li robisz to jako pracownik, choæby w³asnej firmy

  Znaczy spó³ki "prawnej" (spzoo w praktyce). No có¿.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-12-01 19:12:44
Autor: Leszek Karlik
Londyn zainwestował w autostrady dla rowerz ystów
On Sat, 30 Nov 2013 17:04:55 +0100, Krzysztof Olszak <oelka_AAA@koelj.pl>  wrote:

[...]
ATSD zauważyłem, że wielu rolników zasuwa ciągnikami po drogach
publicznych w słuchawkach ochronnych. Ciekawe co na to prawo.
Zależy które. PORD czy BHP?

A co ma mówić? Nie ma obowiązku nasłuchiwania przed wykonaniem
manewru, trzeba się rozglądać. Niesłyszący mogą prowadzić.
Można słuchać głośnej muzyki w samochodzie. Można rozmawiać
przez telefon. Itd.

Założenie, że słuch to taki spider-sense jest głupie, w
mieście lokalizowanie pojazdów "na uszy" jest trudne,
a po to człowiek ma oczy, żeby się rozglądać.

--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/

Data: 2013-12-03 11:07:24
Autor: Ignac
Londyn zainwestowa³ w autostrady dla rowerzystów
W dniu niedziela, 1 grudnia 2013 19:12:44 UTC+1 u¿ytkownik Leszek Karlik napisa³:

A co ma mówiæ? Nie ma obowi±zku nas³uchiwania przed wykonaniem

manewru, trzeba siê rozgl±daæ. Nies³ysz±cy mog± prowadziæ.

Mo¿na s³uchaæ g³o¶nej muzyki w samochodzie. Mo¿na rozmawiaæ

przez telefon. Itd.

Mo¿na paliæ(w³a¶nie min±³ rok jak "pal±cy" mnie najecha³),mo¿na je¶æ,
ale WSZYSTKO TO ROZPRASZA UWAGÊ,i nagle dostajesz fajnego bita od muzy na uszy,a¿ Ci szlaban podnos³o-a Ty co jedziesz dalej,bo inne bod¼ce Ci  zadzia³a³y i nie widzisz sytuacji na drodze,i co.
Je¼dzij wiêcej i stosuj siê do swoich zaleceñ,a zobaczysz jak siê ta zabawa zakoñczy,przecie¿ masz ¶wietn± podzielno¶æ uwagi,czy¿ nie.

Data: 2013-12-03 21:25:09
Autor: Leszek Karlik
Londyn zainwestował w autostrady dla rowerz ystów
On Tue, 03 Dec 2013 20:07:24 +0100, Ignac <smak870221@gmail.com> wrote:

[...]
Można palić(właśnie minął rok jak "palący" mnie najechał),można jeść,
ale WSZYSTKO TO ROZPRASZA UWAGĘ, i nagle dostajesz fajnego bita od muzy
na uszy, aż Ci szlaban podnosło-a Ty co jedziesz dalej,bo inne bodźce Ci
zadziałały i nie widzisz sytuacji na drodze,i co.

Jeżeli ktoś ma tak mało uwagi, że nagła zmiana tempa odsłuchiwanej muzyki
spowoduje, że nie zauważy bodźca wzrokowego, to w ogóle nie powinien mieć
prawa jazdy. Niestety, współczesne testy średnio sprawdzają to, czy
kandydat na kierowcę nie jest niepełnosprawny umysłowo.

Jeździj więcej i stosuj się do swoich zaleceń,a zobaczysz jak się ta
zabawa zakończy, przecież masz świetną podzielność uwagi,czyż nie.

Od wielu lat jeżdżę i słucham audiobooków i jakoś nie miałem z tego
powodu nigdy nawet cienia niebezpiecznej sytuacji. MiaÅ‚em za to  niebezpieczne
sytuacje kiedy kierowca ignorował rower czy motocykl, myślisz że wynikało
to z faktu, że byłem za cichy? Może powinienem zamontować sobie terkoczącą
karteczkę na kołach albo głośniejsze rury wydechowe w motocyklu?

Dodam jeszcze, że są badania naukowe pokazujące, że kierowcy jeżdżący do
pracy i słuchający muzyki są mniej zestresowani, a zwiększony poziom stresu
koreluje ze zwiÄ™kszonÄ… szansÄ… na wypadek samochodowy. JakoÅ› bardziej  przekonujÄ…
mnie badania sugerujące, że mniej zestresowany kierowca będzie się
bardziej rozglądał i nie będzie miał wypadku, niż Twoje widzimisię,
że rozproszenie od muzyki powoduje wypadki.

Zakaz sÅ‚uchania muzyki czy audiobooków podczas jazdy ma równie dużo sensu,  co
nakaz wyposażenia wszystkich rowerów w zasilany bateryjnie gÅ‚oÅ›niczek  nadajÄ…cy
dźwięk nadjeżdżającego samochodu, żeby przypadkiem jakiś pieszy nie wszedł
przed zasuwającego rowerzystę "bo nic nie słyszał".

--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/

Data: 2013-12-03 21:33:37
Autor: Akarm
Londyn zainwestowa³ w autostrady dla rowerzystów
W dniu 2013-12-03 21:25, Leszek Karlik pisze:
Od wielu lat je¿d¿ê i s³ucham audiobooków i jako¶ nie mia³em z tego
powodu nigdy nawet cienia niebezpiecznej sytuacji.

Hehe, jakbym s³ysza³ tych kierowców, co we mnie wjechali rozmawiaj±c przez telefon. Obaj mówili dok³adnie to samo: tyle lat tak je¿d¿ê i nigdy najmniejszego problemu...

--
          Akarm
http://bykom-stop.avx.pl

Data: 2013-12-04 00:57:26
Autor: Olivander
Londyn zainwestowa³ w autostrady dla rowerzystów
W dniu wtorek, 3 grudnia 2013 21:33:37 UTC+1 u¿ytkownik Akarm napisa³:
Hehe, jakbym s�ysza� tych kierowc�w, co we mnie wjechali rozmawiaj�c przez telefon. Obaj m�wili dok�adnie to samo: tyle lat tak je�d�� i nigdy najmniejszego problemu...
Je¶li oni przez kilka lat prowadzili autka jedna rêk±, druga trzymaj±c przy uchu, to faktycznie mutanty popromienne. Mo¿e warto, by zamiast kierownic, montowaæ w autach tylko jojsticki, bo kierowcy i tak drug± rêkê maj± trwale przyro¶niet± do ucha?

W UE tylko jeden kraj dozwala rozmowê (i choæby i audiobuk) bez systemu hands-free i internet jest pe³niuteñki opisów zdarzeñ drogowych spowodowanych tym legalnym w Szwecji zachowaniem.

Data: 2013-12-04 15:52:09
Autor: Leszek Karlik
Londyn zainwestował w autostrady dla rowerz ystów
On Wed, 04 Dec 2013 09:57:26 +0100, Olivander <tchod@wp.eu> wrote:

[...]
JeÅ›li oni przez kilka lat prowadzili autka jedna rÄ™kÄ…, druga trzymajÄ…c  przy uchu, to faktycznie mutanty popromienne. Może warto, by zamiast  kierownic, montować w autach tylko jojsticki, bo kierowcy i tak drugÄ…  rÄ™kÄ™ majÄ… trwale przyroÅ›nietÄ… do ucha?

Z interesujących rzeczy, parę lat temu było przeprowadzane badanie, które
wykazało, że rozmowa przez telefon jest mniej-więcej równie rozpraszająca
co prowadzenie po jednym czy dwóch piwach, znaczy, tak pogarsza
uwagę kierowcy. Natomiast całkiem niedawno inne badanie pokazało, że
po wprowadzeniu darmowych rozmów w sieci X po godzinie 20 liczba wypadków
samochodowych po godzinie 20 nie wzrosła, mimo iż znacząco wzrosła liczba
kierowców prowadzących rozmowy za kierownicą (identyfikowanych po
szybkiej zmianie BTSów podczas rozmowy).

W UE tylko jeden kraj dozwala rozmowÄ™ (i choćby i audiobuk) bez systemu  hands-free i internet jest peÅ‚niuteÅ„ki opisów zdarzeÅ„ drogowych  spowodowanych tym legalnym w Szwecji zachowaniem.

Tak, Szwedzkie drogi to normalnie rzeźnie, nie to co nasza bezpieczna  Polska :-)

(W ramach cwiczenia dodatkowego proponuję znaleźć Szwecję na
http://epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/images/5/5b/People_killed_in_road_accidents%2C_2008_(persons_killed_per_million_inhabitants).png  :-))

--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/

Data: 2013-12-04 15:54:46
Autor: Leszek Karlik
Londyn zainwestował w autostrady dla rowerz ystów
On Tue, 03 Dec 2013 21:33:37 +0100, Akarm <akarm@wp.pl> wrote:

[...]
Od wielu lat jeżdżę i słucham audiobooków i jakoś nie miałem z tego
powodu nigdy nawet cienia niebezpiecznej sytuacji.

Hehe, jakbym sÅ‚yszaÅ‚ tych kierowców, co we mnie wjechali rozmawiajÄ…c  przez telefon. Obaj mówili dokÅ‚adnie to samo: tyle lat tak jeżdżę i  nigdy najmniejszego problemu...

No tak, 2 wypadki w skali całej Polski są diagnostyczne dla problemu.

Plural of anecdata is not "evidence".

Dodam jeszcze, że miałem kilka wymuszeń pierwszeństwa przez samochody
osobowe, i wszystkie miały karoserie w ciemnych kolorach. Wniosek
jest taki, że srebrne i jasne karoserie samochodu zwiększają umiejętności
kierowcy, taka sama logika.

--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/

Data: 2013-12-04 09:12:09
Autor: rmikke
Londyn zainwestowa³ w autostrady dla rowerzystów
W dniu ¶roda, 4 grudnia 2013 15:54:46 UTC+1 u¿ytkownik Leszek Karlik napisa³:
> [...]

> Hehe, jakbym s³ysza³ tych kierowców, co we mnie wjechali rozmawiaj±c  > przez telefon. Obaj mówili dok³adnie to samo: tyle lat tak je¿d¿ê i  > nigdy najmniejszego problemu...

No tak, 2 wypadki w skali ca³ej Polski s± diagnostyczne dla problemu.

Ale to nie jest "w skali ca³ej Polski". Chyba nie twierdzisz,
¿e kolega Akarm jest jedyn± osob± potr±con± przez kierowcê,
rozmawiaj±cego przez telefon. I to dwukrotnie.

Dodam od siebie, ¿e zgadza siê to z moim do¶wiadczeniem.
Mia³em ile¶ tam staræ lub "praie staræ" z pieszymi
i, tak na szybko szacuj±c, ponad dwie trzecie z nich
by³o spowodowane zrobieniem dziwnego manewru przez pieszego
z komórk± przy uchu. To jednak rozprasza i nie jest to spowodowane
trzymaniem komórki przy uchu, tylko przerzuceniem czê¶ci uwagi na rozmowê.

Ja ju¿ ie odbieram komórki w ogóle, kiedy prowadzê samochód,
chyba ¿e i tak stojê w korku.

Data: 2013-12-04 12:18:15
Autor: Ignac
Londyn zainwestowa³ w autostrady dla rowerzystów
W dniu ¶roda, 4 grudnia 2013 18:12:09 UTC+1 u¿ytkownik rmikke napisa³:

by³o spowodowane zrobieniem dziwnego manewru przez pieszego

z komórk± przy uchu. To jednak rozprasza i nie jest to spowodowane

trzymaniem komórki przy uchu, tylko przerzuceniem czê¶ci uwagi na rozmowê.

Bardzo trafnie to uj±³e¶,bo w istocie tak w³a¶nie jest!
Ja rowerzystom/rowerzystkom zwracam uwagê-od³ó¿ telefon,
lub siê zatrzymaj!.Czasem s³yszê,ale o co ci chodzi i dostaj± odpowiedz,przyzwyczajasz siê do niebezpiecznych nawyków,a inni ucz± siê od ciebie.
A w przypadku esemesowania to suchej nitki na delikwencie nie
zostawiam ,a propos tego w³a¶nie,przypomnia³a mi siê sytuacja,
delikwent z fajn± lask± jedzie samochodem,poruszamy siê wolno
w korku ja ich wyprzedzam i widzê w jego lusterku wstecznym,
¿e pisze esemesa,telefon trzyma miêdzy jajami i zerka raz na drogê raz na telefon,a ja do niego-przestañ marszczyæ freda i
zajmij siê t± laseczk±,ale dopiero po przyje¼dzie.
Zadzia³a³o i tylko on siê nie ¶mia³.

Data: 2013-12-04 19:33:43
Autor: Leszek Karlik
Londyn zainwestował w autostrady dla rowerz ystów
On Wed, 04 Dec 2013 18:12:09 +0100, rmikke <spamcatch@mailinator.com>  wrote:

[...]
> Hehe, jakbym słyszał tych kierowców, co we mnie wjechali rozmawiając
> przez telefon. Obaj mówili dokładnie to samo: tyle lat tak jeżdżę i
> nigdy najmniejszego problemu...

No tak, 2 wypadki w skali całej Polski są diagnostyczne dla problemu.

Ale to nie jest "w skali całej Polski". Chyba nie twierdzisz,
że kolega Akarm jest jedyną osobą potrąconą przez kierowcę,
rozmawiajÄ…cego przez telefon. I to dwukrotnie.

Nie, ale wszystkie badania, które czytałem twierdzą albo, że
dystraktorem jest sam fakt rozmawiania, a nie fakt trzymania
komórki przy uchu ręką (innymi słowy, zestawy hands-free niespecjalnie
pomagają), albo że statystyka sugeruje, że ludzie kompensują deficyty
uwagi podczas rozmawiania przez ostrożniejszą jazdę podczas rozmowy,
więc statystycznie nie ma znaczącego wpływu na wypadkowość.

To nie jest tak, że telefony komórkowe drastycznie pogarszają
statystyki wypadkowości, statystyki wypadkowości wynikają z faktu,
że ludzie są pierdołami, rozpraszają się itd. Jakby dana pierdoła
nie rozmawiała przez telefon, to by się oglądała za przechodzącymi
kobietami/facetami, myślał o pracy albo o niebieskich migdałach itd.

Zakaz rozmowy przez telefon trzymany w ręku podczas prowadzenia
jest ogólnie dość bez sensu w związku z tym, dużo lepsze byłoby
zatrzymywanie kierowców, którzy prowadzą w sposób pokazujący, że nie
orientujÄ… siÄ™ w sytuacji na drodze.

Tylko polska policja nie będzie wystawiać mandatów za "driving
without due care and attention", bo na to nie ma prostego
kryterium, policjant musiałby pomyśleć. A proszę, "komórka w ręce,
mandacik" jest w miarę prosto jeszcze. A najlepiej za przejeżdżanie
po pasach dla pieszych rowerzystę zatrzymać, albo pieszego
za przechodzenie na czerwonym, zatrzymywanie samochodu jest ryzykowne,
można zostać potrąconym ;-)

Ja już ie odbieram komórki w ogóle, kiedy prowadzę samochód,
chyba że i tak stoję w korku.

No ja jeżdże na motocyklu, więc komórka odpada. :-)) Na rowerze
też się zatrzymuję, ale to wynika z niewygody obsługiwania w
sumie. Nie widzę problemu na przykład w jechaniu w dwa rowery
i rozmawianiu ze sobą pomiędzy rowerzystami.

--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/

Data: 2013-12-04 11:05:10
Autor: rmikke
Londyn zainwestowa³ w autostrady dla rowerzystów
W dniu ¶roda, 4 grudnia 2013 19:33:43 UTC+1 u¿ytkownik Leszek Karlik napisa³:
> [...]

> ¿e kolega Akarm jest jedyn± osob± potr±con± przez kierowcê,
> rozmawiaj±cego przez telefon. I to dwukrotnie.

Nie, ale wszystkie badania, które czyta³em twierdz± albo, ¿e
dystraktorem jest sam fakt rozmawiania, a nie fakt trzymania
komórki przy uchu rêk± (innymi s³owy, zestawy hands-free niespecjalnie
pomagaj±),

Ale¿ oczywi¶cie, ¿e TAK. Okre¶lenie "przy uchu" wziê³o siê wy³±cznie
st±d, ¿e akurat pisa³em o pieszych.

albo ¿e statystyka sugeruje, ¿e ludzie kompensuj± deficyty
uwagi podczas rozmawiania przez ostro¿niejsz± jazdê podczas rozmowy,
wiêc statystycznie nie ma znacz±cego wp³ywu na wypadkowo¶æ.

W jakim¶ stopniu - tak, ale tylko w jakim¶ stopniu i nie ka¿dy kierowca,
niestety...

To nie jest tak, ¿e telefony komórkowe drastycznie pogarszaj±
statystyki wypadkowo¶ci, statystyki wypadkowo¶ci wynikaj± z faktu,
¿e ludzie s± pierdo³ami, rozpraszaj± siê itd. Jakby dana pierdo³a
nie rozmawia³a przez telefon, to by siê ogl±da³a za przechodz±cymi
kobietami/facetami, my¶la³ o pracy albo o niebieskich migda³ach itd..

Zakaz rozmowy przez telefon trzymany w rêku podczas prowadzenia
jest ogólnie do¶æ bez sensu w zwi±zku z tym, du¿o lepsze by³oby
zatrzymywanie kierowców, którzy prowadz± w sposób pokazuj±cy, ¿e nie
orientuj± siê w sytuacji na drodze.

Zasadniczo siê zgadzamy :D

Tylko polska policja nie bêdzie wystawiaæ mandatów za "driving
without due care and attention", bo na to nie ma prostego
kryterium, policjant musia³by pomy¶leæ. A proszê, "komórka w rêce,
mandacik" jest w miarê prosto jeszcze. A najlepiej za przeje¿d¿anie
po pasach dla pieszych rowerzystê zatrzymaæ, albo pieszego
za przechodzenie na czerwonym, zatrzymywanie samochodu jest ryzykowne,
mo¿na zostaæ potr±conym ;-)

Mam nadziejê, ¿e to kwestia czasu. Do¶æ d³ugiego, niestety...

> Ja ju¿ ie odbieram komórki w ogóle, kiedy prowadzê samochód,
> chyba ¿e i tak stojê w korku.

No ja je¿d¿e na motocyklu, wiêc komórka odpada. :-)) Na rowerze
te¿ siê zatrzymujê, ale to wynika z niewygody obs³ugiwania w
sumie. Nie widzê problemu na przyk³ad w jechaniu w dwa rowery
i rozmawianiu ze sob± pomiêdzy rowerzystami.

Zdarzy³o mi siê parê razy odebraæ telefon w czasie jazdy rowerem,
ale uzna³em to w koñcu za niebezpieczne (g³ównie dla telefonu ;) ).
Zaopatrzy³em sie wiêc w s³uchawki BT i czasem w nich je¿d¿ê, kiedy
mam uzasadnione podejrzenie, ¿e kro¶ mo¿e do mnie dzwoniæ po drodze,
a ja siê akurat do roboty spieszê.

Data: 2013-12-04 01:26:04
Autor: Ignac
Londyn zainwestowa³ w autostrady dla rowerzystów
W dniu wtorek, 3 grudnia 2013 21:25:09 UTC+1 u¿ytkownik Leszek Karlik To mo¿e kolega zapozna siê z tym tekstem:
http://superauto24.se.pl/auto-porady/koncentracja-za-kierownica-podstawa-co-najbardziej-rozprasza-kierowcow-podczas-jazdy_348193.html

Data: 2013-12-04 09:21:20
Autor: rmikke
Londyn zainwestowa³ w autostrady dla rowerzystów
W dniu ¶roda, 4 grudnia 2013 10:26:04 UTC+1 u¿ytkownik Ignac napisa³:
[...]

C'mon, se.pl? To juz anecdata od Akama jest co najmniej równie dobra.

Data: 2013-11-27 12:57:02
Autor: JDX
On 2013-11-26 13:06, piecia aka dracorp wrote:
[...]
Co oni z tymi słuchawkami. Sam mam coś takiego że jak jadę to wiatr nieźle szumi w uszach i często samochód słyszę gdy mnie wyprzedza.
No właśnie słyszysz (albo i nie) wyprzedzający samochód. Ale nie
słyszysz jak się on zbliża (zwłaszcza wtedy, gdy jedziesz pod wiatr) i
tym samym masz mniej czasu na rekcjÄ™ w razie jakichÅ› niespodziewanych
manewrów. O ile jazda na rowerze w kasku jest IMO w praktyce pozbawiona
sensu to jazda bez słuchawek taki sens IMO jak najbardziej ma.

Data: 2013-11-27 09:52:14
Autor: strażnik
Raffaello napisał:

To wina rowerzysty!!! Bo miał słuchawki w uszach i był bez kasku! I najechał na > niego przez to samochód! To jego wina, rowerzysty! ;P

Rozumiem, że słuchanie muzyki w samochodzie nie prowadzi do tak katastrofalnych skutków jak słuchanie jej na rowerze. Ba, jeszcze papiersoki sobie palą. Zakazać, oj zakazać...

Poziom skretynienia ówczesnego świata nie zna granic.
Mam swoją teorię - to faszystowskie lewactwo w trosce o nieodpowiedzialnego obywatela i dla jego bezpieczeństwa (bo głupi i nie myśli) serwuje nam takie kwiaty.

strażnik

Data: 2013-11-27 12:10:10
Autor: piecia aka dracorp
Londyn zainwestowa³ w autostrady dla rowerzystów
Dnia Wed, 27 Nov 2013 09:52:14 +0100, strażnik napisał(a):

Mam swojÄ… teoriÄ™ - to faszystowskie lewactwo w trosce o
A co to jest *faszystowskie lewactwo*?

A to nie [żŻ]ydzi i masoni winni są wszelkiemu złu tego świata? Patrzcie co się dzieje, świat się zmienia.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-11-27 23:10:02
Autor: strażnik
piecia aka dracorp napisał:

A co to jest *faszystowskie lewactwo*?

Jak to co? To takie ścierwo, które próbuje być mózgiem, moralnością i mądrością wszystkich tych którzy nie maja na to ochoty.

A to nie [żŻ]ydzi i masoni winni są wszelkiemu złu tego świata? Patrzcie
co się dzieje, świat się zmienia.

Nie, nie. Wszystko to co złe od lewactwa pochodzi. Np. statek Europa tonie, bo stał się marionetką faszyzujących soc-lewaków, którym w głowie nie to co było celem zjednoczonej Europy (potęga gospodarcza), tylko jakieś gówno w postaci rewolucji obyczajów.

strażnik

Data: 2013-11-28 01:42:38
Autor: Marcin Hy³a
On 2013-11-26 12:14, Raffaello wrote:
http://wyborcza.pl/1,75477,15014391,Londyn_zainwestowal_w_autostrady_dla_rowerzystow_.html

Winni s± jednak te¿ kierowcy, którzy nie zawsze patrz± w lusterko. W Yorku
zamontowano na autobusach sensory, które ostrzegaj±,

Londyn to teraz taka wielka rowerowa rewolucja, skokowo przyby³o rowerzystów. Si³± rzeczy wypadków musi byæ wiêcej.

Ale problem w LDN jest jeszcze inny: fatalnie pomy¶lana infrastruktura rowerowa, g³ównie pasy ruchu dla rowerów w jezdni - czêsto bardzo ¼le zlokalizowane i zbyt w±skie. Londyñskie standardy dopuszczaj± aby pas ruchu dla rowerów mia³ zaledwie 1 metr, bardzo czêsto te¿ s± prowadzone przy krawêdzi jezdni do samego skrzy¿owania czy ¶luzy dla rowerów po wewnêtrznej stronie pasa do skrêtu (w lewo, czyli jak w PL - w prawo).

I teraz jak jest taki pas, to siê nim jedzie do koñca, do skrzy¿owania. Albo siê na nim stoi. Nawet je¶li na pasie obok stoi ciê¿arówka. Która mo¿e skrêciæ w prawo. Zapala siê zielone i ciê¿arówka nie ma si³y, ¿eby nie zrobi³a marmolady z rowerzysty na takim pasie ruszaj±c :-( Wiadomo - do¶wiadczeni rowerzy¶ci siê w takie miejsca nie pchaj±, ale w LDN jest wysyp nowych rowerzystów, w du¿ej mierze si³± rzeczy mniej do¶wiadczonych.

Za¶ na rondzie Bow w Londynie gdzie niedawno by³y dwa rowerowe trupy jest pas ruchu dla rowerów po obwiedni, rondo jest do¶æ spore a pas rowerowy (czy wrêcz czê¶ciowo droga dla rowerów) w takim miejscu to ¶redni pomys³ - samochody (w tym ciê¿arówki) opuszczaj±ce rondo robi± bum z rowerami jad±cymi nadal na wprost. W PL z _tego_ w³a¶nie powodu jest od maja 2011 roku nowy art. 16 ust. 7 Prawa o Ruchu Drogowym dopuszczaj±cy m.in. na rondzie jazdê rowerem ¦RODKIEM pasa ruchu - bo tak w³asnie jest najbezpieczniej, a nie przy krawêdzi jak ka¿± przepisy ogólne (czy wyznaczony pas ruchu dla rowerów).

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Londyn zainwestował w autostrady dla rowerzystów