Data: 2009-04-28 20:17:58 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Londyńskie taksówki w PL | |
JG pisze:
Przeczytałem dzisiaj taką informację: Samochód który od deski kreślarskiej był projektowany jako taksówka zawsze się lepiej sprawdzi jako taksówka niż inne adaptowane sprzęty. Wygodna dla pasażera, wysoki dach, niskie progi, szerokie tylne drzwi którymi wchodzisz na płaską podłogę _obok_ której są dopiero fotele (więc da się w miarę wygodnie wsiąść/wysiąść od strony chodnika na fotel od strony ulicy) - generalnie samochód przystosowany pod pasażera tylnych siedzeń a nie przednich. Tego nie znajdziesz pewnie w żadnym samochodzie do 150tys. zł, gdzie przód często jest wygodny, ale do tyłu to już się trzeba wbić drzwiami wciśniętymi między nadkole a słupek środkowy prosto na fotel. Do tego przegroda, interkom, audio dla pasażera, osobna klima itp. Kolejna sprawa że taka taksówka u nas to jakaś atrakcja i coś co spowoduje że klient wybierze właśnie jego, a nie coś czym jeździł już wiele razy. Co do trwałości silnika producent się chwali że nie do zajechania, fakt że 100KM z diesla 2.4 litra brzmi tak jakby trwałość była tu priorytetem. Czy sądzicie, że opisywane zalety faktycznie zrekompensują kierowcom taksówek tak wysoką cenę zakupu? Czy ona jest taka wysoka? Wybór komfortowych z tyłu samochodów z silnikiem diesla za mniej niż 150kzł wcale nie jest jakiś wielki. A porównując to co można kupić za 150kzł z tą taksówką, to gdybym miał być pasażerem to chyba wolę takie LTI. Najważniejsze żeby taki wóz zdobył u nas popularność to by musiała być albo faktyczna kompletna bezawaryjność, albo powszechność serwisu i dostępność części. I z tym właśnie może być największy problem. Bo taksówkarz rzadko może sobie pozwolić na przestoje z powodu oczekiwania na części, czy jeździć gdzieś dalej do serwisu. |
|
Data: 2009-04-29 10:47:46 | |
Autor: zkruk [Lodz] | |
Londyńskie taksówki w PL | |
Tomasz Pyra wrote:
ja bym jedynie chciał się odnieść do silnika - który jak dla mnie jest jednak padaką... "Spalanie paliwa jest imponujące - średnio to 8,8 l/100 km. Do wyboru jest 5-biegowa manualna lub automatyczna skrzynia biegów." Accord 2.4 benzyna - 201 KM, średnie zużycie paliwa - 8.7/9.0 (MT/AT) IMHO samochód na taxi nie może mieć średniego spalania 9l (bo w mieście oznacza to 12-14 l) kolejna sprawa - cło - powyżej 2.0 rośnie do 18% dłuższe nagrzewanie, cięższy samochód... bez sensu... jak dla mnie bez sensu... -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi |
|
Data: 2009-04-29 14:55:55 | |
Autor: JG | |
Londyńskie taksówki w PL | |
zkruk [Lodz] pisze:
(...) ja bym jedynie chciał się odnieść do silnika - który jak dla mnie jest jednak padaką...Dokładnie. Też to rzuciło mi się w oczy. Accord 2.4 benzyna - 201 KM, średnie zużycie paliwa - 8.7/9.0 (MT/AT)Hm, a słyszałem akurat o tym, że ten silnik jest dość paliwożerny, więc nie wiem, czy tym danym można ufać ;) Ludzie polecali raczej 2.0. IMHO samochód na taxi nie może mieć średniego spalania 9l (bo w mieście oznacza to 12-14 l)Jechałem kiedyś z taksiarzem, który miał 307 SW 2.0 (benzyna). Mówił, że pali mu to 12-13 l w mieście i jakoś dawał radę ;) Więc może akurat z tym nie jest tak źle. Tylko znając życie taksiarze zajechaliby te silniki wlewając paliwo frytkowe... kolejna sprawa - cło - powyżej 2.0 rośnie do 18%Dłuższego nagrzewania akurat nie brałbym pod uwagę - na taksówce nie ma to aż tak dużego znaczenia. jak dla mnie bez sensu...A to owszem :) pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-04-29 21:50:09 | |
Autor: zkruk [Lodz] | |
Londyńskie taksówki w PL | |
JG wrote:
zkruk [Lodz] pisze: chodzi o ten nowy stary vs nowy 2.0 (156KM) czyli VII lub VIII gen - ponoć różnica w spalaniu 1l oba są optymalizowane pod kątem spalania...
ja jechałem kiedyś omegą 2.5 automat, jazda spokojna, komputer pokazuje 12.5 - pytam sie czy to 2.5 gosc odpowiada, ze tak... no i sie pytam czy na gazie.. a on, ze to diesel (swoją drogą cichy był) i wtedy mnie wbiło... 12.5 l - 2.5 diesel .... a myślałem że diesle są oszczędne... nic już nie odpowiedziałem... -- -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi |
|
Data: 2009-04-29 22:50:16 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Londyńskie taksówki w PL | |
W mieście i korkach tak sobie, ruszanie spod świateł dużo "kosztuje", szczególnie przy automacie.
JaC -- -- - i wtedy mnie wbiło... 12.5 l - 2.5 diesel .... |
|
Data: 2009-04-29 18:52:56 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Londyńskie taksówki w PL | |
zkruk [Lodz] pisze:
IMHO samochód na taxi nie może mieć średniego spalania 9l (bo w mieście oznacza to 12-14 l) Producent mówi (miasto/trasa/mieszany) 10.1/6.8/8.0 dla ręcznej skrzyni biegów i 11.1/7.4/8.8, czyli znowu nie jest tak źle. kolejna sprawa - cło - powyżej 2.0 rośnie do 18% Cło w UE? cięższy samochód... Ale za to dzięki temu wielki i wygodny w środku. Auto waży 1815-1975kg |
|
Data: 2009-04-29 21:51:41 | |
Autor: zkruk [Lodz] | |
Londyńskie taksówki w PL | |
Tomasz Pyra wrote:
zkruk [Lodz] pisze: tfu - akcyza cięższy samochód... akurat pisałem o silniku... 2.4 vs 1.9 - jakies 50 kg się uzbiera... na serio nie widzę powodu by nie mogła obsłużyć tego jakaś 90-110KM jednostka diesla poniżej 2000cm3 -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi |
|
Data: 2009-04-29 22:21:20 | |
Autor: Alex81 | |
Londyńskie taksówki w PL | |
In article <gtab9b$5r9$2@inews.gazeta.pl>, zkruk_spam_@gazeta.pl says...
na serio nie widzę powodu by nie mogła obsłużyć tego jakaś 90-110KM jednostka diesla poniżej 2000cm3Z drugiej strony jest to skrajnie niewysilony silnik który ma szanse przetrwać wieki (vide Mercedesy W123)... Chociaż nie, patrzę właśnie na stronę LTI i tam jak byk stoi że producentem silnika stosowanego w TX4 jest VM. HMMMM ... Ciekawe czy mają coś wspólnego z, jakby to ująć, legendarnymi silnikami pakowanymi do Voyagerów :> -- Pzdr Alex |
|