Longterm inwestowanie w akcje

Data: 2011-03-15 08:57:29
Autor: skippy
Longterm inwestowanie w akcje
Proszę o opinię jakie istnieją przesłanki, że to na pewno nie spotka np. nas.

http://stooq.pl/q/?s=nikkei&c=30y&t=c&a=lg&b=1

Data: 2011-03-15 08:23:39
Autor: XXL
Longterm inwestowanie w akcje
Przy obecnych uwarunkowaniach istniejących w Polsce powtórka scenariusza
japońskiej deflacji połączonej z ponad 20-letnią bessą na giełdzie jest
absolutnie niemożliwa.
Chyba znasz przyczyny rozpoczęcia wielkiej zwały na giełdzie w Japonii ponad
20 lat temu ?
Czy takie uwarunkowania występują w Polsce ?

Data: 2011-03-15 10:06:31
Autor: skippy
Użytkownik " XXL" <duzy_slawek.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iln7mb$n05$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jakby wiedzieli wcześniej, to by się zwalili wcześniej.

Czy takie uwarunkowania występują w Polsce ?

Znasz uwarunkowania???
Nie wiadomo czy raport sołki nie pójdzie do korekty, a Ty wiesz to czego nie wiedzą służby itp sprawy.
Gratki.

:)))

Data: 2011-03-15 10:49:06
Autor: XXL
Longterm inwestowanie w akcje
skippy <man@the.moon> napisał(a): Znasz uwarunkowania???
Nie wiadomo czy raport społki nie pójdzie do korekty, a Ty wiesz to czego nie wiedzą służby itp sprawy.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Większość tu piszących zna ogólne uwarunkowania dotyczące rynków finansowych i
polskiej giełdy. Te informacje, prognozy a także zagrożenia są ogólnie
dostępne i nie jest to żadna wiedza zastrzeżona tylko dla wybranych.

Wiemy obaj, że polska gospodarka w przeciwieństwie do japońskiej jest na
etapie wczesnego rozwoju.
Polskie spółki będą więc się dość dynamicznie rozwijać i będzie ich przybywać.
Średni C/Z nie wynosi ani 100 ani nawet 50 tylko sporo mniej.
Indeksy polskiej giełdy są na dużo niższych poziomach niż w szczycie hossy w
2007r.
Jedyne zagrożenie mogą przyjść z zagranicy - Japonia, Chiny i oczywiście USA
(zagrożenie stagflacją i wieloletnią bessą na Wall Street).

Ale chyba nie sądzisz, że spowoduje to 10-20 letnią bessę na GPW i przecenę o
70-80% z obecnych poziomów  ???

Twoja teza jaką postawiłeś jest jak rozumiem jedynie prowokacją bo doskonale
wiesz, że powtórka scenariusza japońskiego przy wszystkich znanym nam
uwarunkowaniach w jakich znajduje się Polska jest nierealna.

Data: 2011-03-15 09:29:16
Autor: totus
skippy wrote:

Proszę o opinię jakie istnieją przesłanki, że to na pewno nie spotka np.
nas.

http://stooq.pl/q/?s=nikkei&c=30y&t=c&a=lg&b=1

Skippy nie powtarzaj już tego. Nie mogę już tego słuchać. Czy jest jakiś nakaz, że gdy kupi się na szczycie to trzeba trzymać trupa przez 20 lat? Ty byś tak zrobił? Znasz jakiś fundusz, który tak zrobił? Znasz w ogóle kogoś kto trzyma ten indeks przez tyle lat? Albo jakiś fundusz emerytalny? Japończycy zostali przez to pozbawieni emerytur albo mają niższe emerytury? Daj spokój.

Data: 2011-03-15 09:34:03
Autor: root
Dnia Tue, 15 Mar 2011 08:57:29 +0100, skippy napisał(a):

Proszę o opinię jakie istnieją przesłanki, że to na pewno nie spotka np. nas.

http://stooq.pl/q/?s=nikkei&c=30y&t=c&a=lg&b=1

Czuję się wywołany a więc
Nałóż na swój wykres ten
http://www.tradingeconomics.com/Economics/GDP-Growth.aspx?Symbol=JPY
a potem ten
http://www.tradingeconomics.com/Economics/GDP-Growth.aspx?Symbol=PLN

i odpowiedz sobie na to pytanie

Data: 2011-03-15 08:53:11
Autor: XXL
Longterm inwestowanie w akcje
Kiedy zaczęła się bessa w Japonii to gospodarka kraju kwitnącej wiśni była już
na etapie dojrzałego rozwoju a nie na etapie wczesnego rozwoju jak obecnie Polska.
Czytałem kiedyś (nie pamiętam gdzie więc nie mogę przytoczyć źródła tej
informacji), że na japońskiej giełdzie początek krachu i późniejszej
wieloletniej bessy był poprzedzony euforią która doprowadziła kursy japońskich
spółek do absurdalnych wycen.
Wiele spółek było notowanych przy C/Z dochodzącym do 100 ale były też spółki
gdzie C/Z doszło do całkowicie irracjonalnej wartości 150-200  !!!
Do tego doszły trzęsienia ziemi, które w latach 90-tych nękały Japonię.

Na szczęście w Polsce nie ma i nie będzie powyższych uwarunkowań.

Data: 2011-03-19 02:39:13
Autor: SlawcioD
W dniu 15.03.2011 09:53,  XXL pisze:
[...]

Ale mamy ofe i jak ofe bedzie musialo sprzedawac bo sie zmienia uwarunkowania demograficzne (wiecej emerytow - mniej pracujacych) to istnieje taka mozliwosc, ze bedziemy - cytujac Walese - "druga japonia"...

Pozdrawiam
SlawcioD

Data: 2011-03-15 09:43:49
Autor: root
Longterm inwestowanie w akcje
Dnia Tue, 15 Mar 2011 08:57:29 +0100, skippy napisał(a):

Proszę o opinię jakie istnieją przesłanki, że to na pewno nie spotka np. nas.

http://stooq.pl/q/?s=nikkei&c=30y&t=c&a=lg&b=1
Dodam, że japonczycy osiągneli maksimum rozwoju, jaki jest do wyobrażenia w
dzisiejczych czasach w ogóle. Trudno więc oczekiwać, że będą rozwijać się w
tempie Bangladeszu czy Polski. Jeśli nasz piekny kraj osiagnie ten pułap
zacznę sie martwić o rozwój indeksu. Na razie mamy dużo czasu.

Data: 2011-03-15 10:07:45
Autor: skippy

Użytkownik "root" <root1@vp.pl> napisał w wiadomości news:1k753t54rxlp7.o55kvi3mkozw$.dlg40tude.net...
[...]

załamanie rynku może nastąpić zawsze

Data: 2011-03-15 09:16:23
Autor: XXL
Longterm inwestowanie w akcje
Załamanie rynku może nastąpić zawsze -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Ale jak obserwujemy od wielu miesięcy nie możemy nawet doczekać się
konkretniejszej korekty na giełdach rzędu 15-20%.
Mimo splotu niekorzystnych wydarzeń z ostatnich 2-3 miesięcy (rewolucja w
niektórych krajach afrykańskich i związany z tym silny wzrost cen ropy i teraz
wielki kataklizm w Japonii)rynki finansowe pozostają dość spokojne.

Data: 2011-03-15 10:10:44
Autor: skippy
Longterm inwestowanie w akcje
Użytkownik "root" i "XXL"

Wasza znajomość przyszłości rozbawia mnie do łez.
Jesteście lepsi od Friedmana.

:)))))))))))))))))))))))

Data: 2011-03-15 10:25:22
Autor: \\n
W dniu 15-03-2011 10:10, skippy pisze:
Użytkownik "root" i "XXL"

Wasza znajomość przyszłości rozbawia mnie do łez.
Jesteście lepsi od Friedmana.

:)))))))))))))))))))))))

Miltona czy Stefana?

--
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania,
że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.

Data: 2011-03-15 10:38:21
Autor: skippy

Użytkownik "\n" <nie@ma.xy> napisał w wiadomości news:4d7f31ec$0$2491$65785112news.neostrada.pl...
[...]

George'a:)

("The Next 100 Years...")

Data: 2011-03-15 10:40:34
Autor: \\n
W dniu 15-03-2011 10:38, skippy pisze:

[...]

aaaa...faktycznie można się pośmiać...

Data: 2011-03-15 11:03:21
Autor: root
Dnia Tue, 15 Mar 2011 10:10:44 +0100, skippy napisał(a):

Użytkownik "root" i "XXL"

Wasza znajomość przyszłości rozbawia mnie do łez.
Jesteście lepsi od Friedmana.

:)))))))))))))))))))))))

Twoja nieznajomość tego co pisałem ja i Sławek jest już mniej zabawna. Ale
możesz się szczycić, że umiesz wyczytac między wierszami czegoś czego nie
ma. P.S.
Co takiego napisał bądź nie napisał Friedman nt. przyszłości jeśli można
wiedzieć?

Data: 2011-03-15 11:06:50
Autor: skippy
Użytkownik "root" <root1@vp.pl> napisał w wiadomości news:2wlfnz042809.wufjsig3iv44.dlg40tude.net...
[...]

No że ją zna, tak jak Wy.
Przecież wiecie co jest niemożłiwe - jakbyście ją znali po prostu:)

Data: 2011-03-15 11:24:57
Autor: root
Dnia Tue, 15 Mar 2011 11:06:50 +0100, skippy napisał(a):

[...]

Hmm.... jeśli Ty skippy mówisz że ja nie mam racji, to jeszcze nie oznacza
że jej nie mam.
Jeśli bawi cię moja znajomość przyszłości, znajdź jeden sensowny powód dla
którego moje przewidywanie jest złe.

Data: 2011-03-15 11:53:30
Autor: skippy

Użytkownik "root" <root1@vp.pl> napisał w wiadomości news:1d2lx3eb7n6q9$.bz9opvoows4o$.dlg40tude.net...

[...]

bardziej mnie bawi jak Sławek pisze że coś "jest niemożliwe"
Nie ma takiego kryterium w polityce i gospodarce.
Po prostu, i to właśnie jest ten powód.

Data: 2011-03-15 12:39:35
Autor: root
Dnia Tue, 15 Mar 2011 11:53:30 +0100, skippy napisał(a):

[...]

To nie jest SENSOWNY powód tylko dogmat. Oboje wiemy dokładnie ,że posługujemy się prawdopodobieństwiem. Zauważ jednak, że w praktyce teoria prawdopodobieństwa nic nam nie daje
jeśli chodzi o końce świata, asteroidy czy wygrane w totolotku, bo żeby
wygrywać stawiając zgodnie ze statystyczną prawidłowością w długim terminie
musimy mieć możliwość powtarzania transakcji. Po końcu świata takiej
możliwości nie będzie więc znajomość prawdopodobieństwa nie ma zacznego
znaczenia, bo jeśli przegramy nie będziemy mogli już więcej obstawiać. Twoje pytanie ma więc jedynie sens filozoficzny ale kompletnie nie ma
znaczenia dla podejmowania przez nas decyzji.

Ażeby było bardziej groźnie zapraszam do przeczytania wypocin jednego guru
od AT:
http://pb.pl/4/a/2011/03/14/Swiat_na_krawedzi_kolejnej_wojny

Data: 2011-03-15 13:08:13
Autor: skippy

Użytkownik "root" <root1@vp.pl> napisał w wiadomości news:16eyqrsw6sux8$.1qgb5hpwo1dea.dlg40tude.net...
[...]

Chodzi mi tylko i wyłącznie o to, że nie można napisać "u nas się tak na pewno nie stanie".
Nic więcej

Data: 2011-03-15 11:54:06
Autor: skippy
Longterm inwestowanie w akcje
Data: 2011-03-15 12:40:15
Autor: root
Longterm inwestowanie w akcje
Dnia Tue, 15 Mar 2011 11:54:06 +0100, skippy napisał(a):

<http://ifutures.pl/nasze-pieni-dze-przekazywane-ofe-odpowiadaj-efektywnie-t3092-20.html#p19770>

Dyskusje o OFE uważam za zakończoną ;)

Data: 2011-03-15 12:40:00
Autor: XXL
Longterm inwestowanie w akcje
root <root1@vp.pl> napisał(a): http://ifutures.pl/nasze-pieni-dze-przekazywane-ofe-odpowiadaj-efektywnie-t3
092-20.html#p19770>
 Dyskusje o OFE uważam za zakończoną ;)
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Myślę, że dyskusja na temat OFE, ZUS i reformie finansów publicznych
rozgorzeje na nowo po debacie telewizyjnej Rostowski - Balcerowicz, która
prawdopodobnie odbędzie się w przyszłym tygodniu.
Na razie ten temat chyba się wyczerpał  :-)

Data: 2011-03-15 14:03:05
Autor: root
Dnia Tue, 15 Mar 2011 12:40:00 +0000 (UTC), XXL napisał(a):

[...]

Jeden i drugi są na tyle mocni, że nie spodziewam się "zwycięzcy". (chyba
że dojdzie do mordobicia)

Data: 2011-03-15 13:31:18
Autor: XXL
Longterm inwestowanie w akcje
root <root1@vp.pl> napisał(a): Jeden i drugi są na tyle mocni, że nie spodziewam się "zwycięzcy". (chyba
że dojdzie do mordobicia.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Poniżej link, który zapowiada że debata, która odbędzie się 21 marca będzie
ostra i merytoryczna  !!!
Uprzejmości i kurtuazji chyba wiele nie usłyszymy, przeciwnicy godni siebie i
bardzo mocni  :-)

http://www.parkiet.com/artykul/7,1030454.html

Data: 2011-03-16 09:31:10
Autor: Endriu
[...]

Reasumując - ktokolwiek by nie"wygrał" to okrągły stół dalej przy korycie ......

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-03-16 09:51:13
Autor: skippy
Użytkownik "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał w wiadomości news:ilpsgs$350$1usenet.news.interia.pl...
[...]

ciekawy jstem jak ty sobie wyobrażasz inaczej, skoro w parlamencie i na wszystkich szczeblach władzy nie ma nikogo spoza...

Data: 2011-03-16 09:55:23
Autor: Endriu
Longterm inwestowanie w akcje
ciekawy jstem jak ty sobie wyobrażasz inaczej, skoro w parlamencie i na wszystkich szczeblach władzy nie ma nikogo spoza...

No bo wiesz Root, jedna "opcja dyskutantów" chce rabunku naszych pieniędzy w ZUS-ie, a druga opcja chce rabunku naszych pieniędzy w OFE.

A może by tak kuźwa do tego teatrzyku gadających głów sterowanych przez szmurki razwiedki zaprosić kogoś, kto będzie za tym aby pieniędze pochodzące z w/w nieudanej reformy oddać kurwa jego mać właścicielom - skoro reforma się nie udała ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-03-16 10:14:26
Autor: skippy

Użytkownik "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał w wiadomości news:ilptu9$592$1usenet.news.interia.pl...
ciekawy jstem jak ty sobie wyobrażasz inaczej, skoro w parlamencie i na wszystkich szczeblach władzy nie ma nikogo spoza...

No bo wiesz Root, jedna "opcja dyskutantów" chce rabunku naszych pieniędzy w ZUS-ie

Nie ma ZUS, jest SP a ZUS to tylko jedna z jego agend.

Co prawda i w realnym świcie, bez rewolucji, można to rozwiązać normalnie czego przykładem Kanada i Nowa Zelandia.
A to nie sa państwa utopijne, tylko jak najbardziej realne do którcy w dodatku nam daleko.

[...]

Czytałeś art w Angorze?
Nikt nawet o tym słowa nie beknie, tylko będzie dysksja z gościem który powinien stanąć przed TS.

Data: 2011-03-16 10:34:03
Autor: Endriu
Longterm inwestowanie w akcje
Nikt nawet o tym słowa nie beknie, tylko będzie dysksja z gościem który powinien stanąć przed TS.

No bo, gdyby ktoś "beknął" a daj Boże zrobił taka reformę, moglibyśmy się wreszcie dowiedzieć ile mamy rzeczywistej "hossy w hossie" ....

Stawek polski
http://dwagrosze.blogspot.com/2010/12/stawek-polski.html

"[...] Zebrało się nam na te biologiczne dywagacje ponieważ stawek giełdy polskiej liczy kilkanaście wielorybów w postaci OFEs a biolog Tusk przeprowadza tam niebezpieczne eksperymenty genetyczne. Z danych KNF z końca 2009 r. wynika na przykład że udział OFEs we free float polskich spółek był znaczny. W spółkach których kapitalizacja przekracza 10 mld zł (było ich 8), wynosił 27 procent. Dla sześciu spółek o kapitalizacji od 5 do 10 mld zł - 44,3 proc., a dla 41 firm z przedziału 1-5 mld zł udział ten wyniósł 37,7 procent. Po chłopsku znaczy to tyle że w stawku polskim wielorybów jest, nie przymierzając, tyle samo co wody. [...]".

......i czy nasz wykres WiG-u nie powinien przypominać czasami tego wstawionego przez ciebie - "japońskiego"

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-03-16 12:50:03
Autor: skippy
Użytkownik "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał w wiadomości news:ilq06p$8vt$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Jeśli teza, iż bez tych zakupów WGPW padnie jest prawdziwa, to oznacza tylko jedno.
Nie ma innych chętnych do kupowania i mamy do czynienia z perpetuum mobile potocznie zwanym piramida finansową.
Innej opcji nie widzę.

Data: 2011-03-16 14:08:19
Autor: root
Dnia Wed, 16 Mar 2011 10:34:03 +0100, Endriu napisał(a):

[...]

Na moj chłopski rozum wyprzedaz OFE dzisiaj spowodowalaby silne tąpnięcie.
W krótkim czasie akcje zostałyby wykupione przez inwestorow globalnych,
ktorzy od roku szukaja rynkow gdzie moznaby ulokowac kapital. Tym bardziej
ze ilosc wylaniajacych sie rynkow wyraznie im sie zmniejsza (Chiny, Afryka,
teraz Azja w ogole). Zostala jeszcze Rosja i Europa Wschodnia (o Am.Pld nie
pisze bo to absurdalnie wysokie PE)

Data: 2011-03-16 14:21:08
Autor: skippy
Użytkownik "root" <root1@vp.pl> napisał w wiadomości news:2tkfna50mgpk$.y4gc07o4bkp0$.dlg40tude.net...

W krótkim czasie akcje zostałyby wykupione przez inwestorow globalnych,
ktorzy od roku szukaja rynkow gdzie moznaby ulokowac kapital...

Ja zaś twierdzę, że od roku ci wymienieni odwalają mega-dystrybucję.
Niedługo zobaczymy kto miał rację, bo żaden z nas nie zna prawdy ze źródla od tych globalnych grubasów.

Data: 2011-03-16 14:34:06
Autor: root
Dnia Wed, 16 Mar 2011 14:21:08 +0100, skippy napisał(a):

Ja zaś twierdzę, że od roku ci wymienieni odwalają mega-dystrybucję.
Niedługo zobaczymy kto miał rację, bo żaden z nas nie zna prawdy ze źródla od tych globalnych grubasów.

To skad te wzrosty przez caly rok? Sadzisz ze nasze grubasy maja tu swoj
udzial. A... juz wiem: To OFE kosztem calego spoleczenstwa wykupuje te
akcje z mega dystrybucji. Znowu złe siły owładnęły nasz sponiewierany kraj i tylko Rostkowski i Tusk
narazaja swoje kariery, zeby nas ratowac. Nu maładcy!!!

Data: 2011-03-16 13:45:27
Autor: XXL
Longterm inwestowanie w akcje
Megadystrybucja na tych poziomach cenowych, wciąż dość niskim średnim C/Z dla
akcji i przy pozytywnych prognozach dla gospodarki światowej i jeszcze
lepszych dla Polski  ???
Megadystrybucja przy rekordowo niskich stopach procentowych i rekordowo
niskiej rentowności obligacji ???
Oj pogubił nam się trochę skippy w tych swoich spiskowych teoriach   :-)
skippy: przestań być na "nie" i zacznij być na "tak"   !!!

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Do Endriu: od 1989r. Polską rządzi ten zdradziecki i niszczycielski "układ
okrągłostołowy" ale kto ma rządzić skoro UPR ma tylko 1% poparcia ???
Co zrobiłeś w swojej dzielnicy i w swoim mieście, żeby notowania UPR poszły w
górę ?

Data: 2011-03-17 07:31:49
Autor: Endriu
Longterm inwestowanie w akcje

Do Endriu: od 1989r. Polską rządzi ten zdradziecki i niszczycielski "układ
okrągłostołowy" ale kto ma rządzić skoro UPR ma tylko 1% poparcia ???

Zagłosuj wreszcie Sławku na UPR, miast naganiać na grupie na pookrągłostoołowy tandem Tusk-Balcerowicz.

Stanisław Michalkiewicz w programie Młodzież Kontra (13 II 2011)
http://www.youtube.com/watch?v=uLcwC3IxuJo&feature=player_detailpage#t=1729s

" [...] Nie jesteśmy w stanie zniwelowac skutków propagandy socjalistycznej albo ETATYSTYCZNEJ jakiej społeczeństwo Polskie jest poddawane nieustannie z różnych źródeł...[...]".

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-03-17 07:35:12
Autor: Endriu
Longterm inwestowanie w akcje
Zagłosuj wreszcie Sławku na UPR, miast naganiać na grupie na pookrągłostoołowy tandem Tusk-Balcerowicz.

Wtedy notowania UPR-u wzrosną ...

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-03-17 08:27:01
Autor: XXL
Longterm inwestowanie w akcje
Endriu <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał(a): Zagłosuj wreszcie Sławku na UPR, miast naganiać na grupie na pookrągłostoołowy tandem Tusk-Balcerowicz.

[...]

Endriu: ja na UPR głosowałem w wyborach 1989r. i w 1993r. bo ich program
wydawał mi się wtedy rewelacyjny i najlepszy z możliwych.
Też byłem, tak jak Ty od dłuższego czasu "zaczadzony" liberalizmem lansowanym
przez UPR.
Pisałem też tu na grupie, że chodziłem na spotkania z J.K.Mikke
(uczestniczyłem w 4 albo 5 spotkaniach) i byłem pod silnym wrażeniem jego
poglądów gospodarczo-politycznych i retoryki, którą prezentował.
Czytałem regularnie i niemal z zapartym tchem "Najwyższy Czas".
A jeszcze wcześniej czytałem wspaniałe i niestety nieraz ocenzurowane artykuły
Stefana Kisielewskiego w "Tygodniku Powszechnym".
Wtedy największym wrogiem UPR była Unia Demokratyczna, którą Korwin-Mikke,
S.Michalkiewicz i inni publicyści odsądzali od czci i wiary.

Później coraz mocniej zaczęło do mnie docierać, że to co propaguje UPR to
political science fiction i że poparcie dla ultraliberalizmu w społeczeństwie
polskim jest b.niskie i nie rośnie ani trochę. Doszedłem do wniosku, że taki antydemokratyczny i utopijny system nie ma
ŻADNYCH szans realizacji w Polsce a maksymalnie niskie podatki i rzekoma
całkowita wolność jednostki to czysta utopia.

Pozdrawiam,
Sławek

Data: 2011-03-17 09:40:03
Autor: Endriu
[...]

Dobrze Sławku, dajmy spokój z tym politycznym nagananiem, kompletnie nie związanym z tematyką grupy. Przyjąłem do wiadomości prawdę objawioną, że Rostowski będą z Balcerowiczem w debacie gadać o tym jak to nas będą okradać, przyjąłem do wiadomości to, że pieniądze zgromadzone na koncie OFE w zaden sposób nie będa mogły trafic do właściciela - czyli do MNIE pomimo kolapsu reformy, oraz to, że żaden z twoich pookrągłostołowych  idoli tego w "debacie" nie poruszy.

Wszytkiemu jestem winny sam sobie, "bo nie potrafiłem w swojej dzielnicy i w swoim mieście, tak zrobić, aby notowania UPR poszły w górę".

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-03-17 10:33:51
Autor: root
Dnia Thu, 17 Mar 2011 09:40:03 +0100, Endriu napisał(a):

[...]

Mogą wymyślać OFE,IKE,IKZE i kij wi co jeszcze. Dla mnie państwo jest jak
znajomy alkoholik, któremu pożyczasz pieniądze wiedząc ze nigdy ci ich nie
zwróci.

Data: 2011-03-16 14:46:41
Autor: skippy
Użytkownik "root" <root1@vp.pl> napisał w wiadomości news:vbhybtsm8t3c.88pl8xt44phl$.dlg40tude.net...
[...]

Jakie wzrosty?
Rok temu w kwietniu było 2600
Jesteśmy 130p wżej.

Mamy inne wykresy???

Data: 2011-03-16 15:07:52
Autor: root
Dnia Wed, 16 Mar 2011 14:46:41 +0100, skippy napisał(a):

[...]

A to byl spadek? Łapiesz mnie za słowka. Ja sie specjalnie nie podniecam tymi wykresami. Dla
mnie wazne jest ile moje akcje podskoczyly od kiedy je kupiłem (przelom
2008/2009), kiedy Ty i inni wieszczyli finasnsowe tsunami. Wiem ile nerwów
mnie kosztowało, gdy patrzylem jak ceny nurkują dalej i wiem ile trzeba
miec charakteru, zeby sie opierac spanikowanym, rozwrzeszczanym dzieciakom,
ktorzy bawią się w traderów.

Data: 2011-03-16 15:11:37
Autor: skippy

Użytkownik "root" <root1@vp.pl> napisał w wiadomości news:1j69zsztdnaxv.120qk0jdo09oo.dlg40tude.net...
[...]

Nie, nie słówka.
To kwestia zasadnicza.
Ni ebyło żadnych wzrostów, jedziemy bokiem i odbywa się mega dystrybucja

Data: 2011-03-16 15:28:54
Autor: root
Longterm inwestowanie w akcje
Nie idziemy pionowo jak po odbiciu ale nie idziemy bokiem. Przesadzasz bo
gapisz sie tylko w wig20. Biorąc pod uwagę 2 lata jedziemy tak jak inni. Zreszta niech ci bedzie. Dla mnie sa dwa warunki utrzymania hossy:

1. Brak tubulencji w USA
2. Brak wiekszych turbulencji w Europie

Pomógłby również brak lepszych możliwosci w Azji i innych rynkach.
Jesli chodzi o punkt drugi, to moga pojawic sie problemy z Hiszpanią a
wtedy przyjdzie niewątpliwie mocne tąpnięcie.
A apropos teori spiskowych: spójrz na Turcję. To była dopiero hossa. Czy my
naprawdę musimy uważać się za pępek świata, cel globalnego ataku. Jest w
koncu tyle fajniejszych krajów.

Data: 2011-03-16 16:29:14
Autor: skippy

Użytkownik "root" <root1@vp.pl> napisał w wiadomości news:172hsesiic2hm.13lchzhv91q07.dlg40tude.net...
[...]

dystrybucja to nie atak tylko prosta realizacja zysków

Data: 2011-03-16 16:41:32
Autor: root
Dnia Wed, 16 Mar 2011 16:29:14 +0100, skippy napisał(a):

[...]

Spisek jest wtedy gdy OFE istnieje tylkko po to zeby cena nie spadła. To by
sie nawet zgadzało z Twoją tezą trendzie bocznym ;)

P.S.
Niech sobie realizują zyski, na zdrowie

Data: 2011-03-16 19:44:42
Autor: skippy

Użytkownik "root" <root@vp.pl> napisał w wiadomości news:lwzwg8fv6nd4.v8elypmjxxj9.dlg40tude.net...
[...]

Co do dystrybucji nie pisałem o OFE, oni zazwyczaj kupują pod korek, a sprzedają jak muszą ze względu na limity

Co do trendu bocznego to nie żadna teza.
Skoro rok temu było 2600, a teraz jest 2700, to co to jest?
Rozbawiasz mnie czasami:)

Data: 2011-03-16 20:23:52
Autor: root
Dnia Wed, 16 Mar 2011 19:44:42 +0100, skippy napisał(a):

[...]

Lubie sobie wszystko przeliczyc. Akurat miałem otwarty wykres futow i widze wig20 2500 na 2723 tzn 8% SP500 1119-1264 tzn 13%

Jest róznica wiec zgadzam sie. A zatem jesli trwa wyprzedaz, to jaka jest tego przyczyna? Zastanawia mnie
to, bo  w Turcji, do niedawna w Afryce, Rosji a nawet w Am. Południowej
akcje zyskały o wiele wiecej niz u nas. Czyzby rzeczywiscie pogloski o OFE były przyczyną? A może to bardziej
globalne zjawisko?

Data: 2011-03-16 20:31:24
Autor: skippy
Użytkownik "root" <root1@vp.pl> napisał w wiadomości news:196vsk5bvrdgy$.1oli3rrwa3a6i$.dlg40tude.net...

Jest róznica wiec zgadzam sie.
A zatem jesli trwa wyprzedaz, to jaka jest tego przyczyna?

Zawsze ta sama.
Realizacja zysków.

[...]

Nie, OFE nie jest tego przyczyną.
Jeśli już, to oni kupowali przez ten rok a nie sprzedawali.
Przecież są zapakowani pod korek 40%
O czym Ty mówisz?

Data: 2011-03-16 20:39:06
Autor: root
Dnia Wed, 16 Mar 2011 20:31:24 +0100, skippy napisał(a):

[...]

A o czym Ty? OFE kupują ciągle przeciez co miesiąc wpływa nowa kasa.

Data: 2011-03-16 20:46:13
Autor: root
Dnia Wed, 16 Mar 2011 20:41:05 +0100, skippy napisał(a):

O dystrybucji.
I nigdzie nie napisałem ze OFE to robi, tylko Ty sie uczepiłeś jak pijany płota i mi to wmawiasz:)

Owszem wmawiam. W podtekscie wszystko co piszesz dotyczy OFE ;) Ale koniec
juz tym (przynajmniej w tym wątku)

Data: 2011-03-16 17:36:30
Autor: Archangell
[...]

O Mój Boże, kolejny co kupował prawie w dołku ;-)

Arch

Data: 2011-03-16 18:04:37
Autor: root
Dnia Wed, 16 Mar 2011 17:36:30 +0100, Archangell napisał(a):

[...]

Trudno nazwać dołkiem KGH po 80zł ale niech ci będzie ;) Nie życzę ci
takiego dołka.

Data: 2011-03-16 09:51:32
Autor: root
Dnia Wed, 16 Mar 2011 09:31:10 +0100, Endriu napisał(a):

[...]

To będzie dyskusja o modelach. Kto to zrozumie?

Data: 2011-03-15 13:07:19
Autor: skippy
Użytkownik "root" <root1@vp.pl> napisał w wiadomości news:1ibxf1rc6p5ox$.1oesndfw2kyaq.dlg40tude.net...
Dnia Tue, 15 Mar 2011 11:54:06 +0100, skippy napisał(a):

<http://ifutures.pl/nasze-pieni-dze-przekazywane-ofe-odpowiadaj-efektywnie-t3092-20.html#p19770>

Dyskusje o OFE uważam za zakończoną ;)

Na jakiś czas OK,  ale czasem odgrzejemy kotleta żeby zaśmierdział:)

Data: 2011-03-15 13:15:32
Autor: root
Dnia Tue, 15 Mar 2011 13:07:19 +0100, skippy napisał(a):

[...]

Tyleś mi krwi napsuł że zajmie mi miesiąc nim dojdę do siebie

Data: 2011-03-15 13:16:11
Autor: skippy

Użytkownik "root" <root1@vp.pl> napisał w wiadomości news:16fxz8f4p1i38$.sk4g3kctfeef$.dlg40tude.net...
[...]

dobra przestane serio, chyba że Petru albo Balcerowicz wyskoczy z jakąś złotą myślą:)))

Data: 2011-03-15 13:48:27
Autor: Delfino Delphis
skippy wrote:

Proszę o opinię jakie istnieją przesłanki, że to na pewno nie spotka np.
nas.

http://stooq.pl/q/?s=nikkei&c=30y&t=c&a=lg&b=1

A co nas to obchodzi? My mamy stoplossy.

Data: 2011-03-15 13:58:04
Autor: skippy

Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:ilnn6r$cu4$1news.onet.pl...
skippy wrote:

Proszę o opinię jakie istnieją przesłanki, że to na pewno nie spotka np.
nas.

http://stooq.pl/q/?s=nikkei&c=30y&t=c&a=lg&b=1

A co nas to obchodzi? My mamy stoplossy.

pisałem o czym innym a nie o "nas dwóch" czy nawt kilku

Data: 2011-03-16 16:22:31
Autor: Delfino Delphis
skippy wrote:

pisałem o czym innym a nie o "nas dwóch" czy nawt kilku

Nawet inwestując długoterminowo trzeba mieć jakiegoś trailing stopa :)

Data: 2011-03-15 19:27:20
Autor: root
Longterm inwestowanie w akcje
Dnia Tue, 15 Mar 2011 08:57:29 +0100, skippy napisał(a):

Proszę o opinię jakie istnieją przesłanki, że to na pewno nie spotka np. nas.

http://stooq.pl/q/?s=nikkei&c=30y&t=c&a=lg&b=1

Tak a propos wykresu. Gdzie na nim aktualnie jesteśmy, po dzisiejszej
sesji?

Data: 2011-03-15 20:16:51
Autor: skippy

Użytkownik "skippy" <man@the.moon> napisał w wiadomości news:ilodnd$92r$1news.onet.pl...

[...]

A na serio: pytanie jest bezsensowne, bo chcesz żebym przepowiedział przyszłość.
A przecież mówię o tym, że jej nie można przepowiedzieć.

Data: 2011-03-15 21:05:27
Autor: root
Dnia Tue, 15 Mar 2011 20:16:51 +0100, skippy napisał(a):

[...]

Myslalem, że znowu zaczniesz wieszczyc nieuchronny upadek, ale nie daleś
się skusic ;)

Data: 2011-03-15 22:01:48
Autor: stary
Longterm inwestowanie w akcje

Zrozumiałem z całej dyskusji,że giełda rozwinięta równa sie przewartosciowane akcje i ze cena do zysku na gpw jest niska to dlatego nie spadnie.A bessy to juz wogóle u ns nie moze być.
Skąd wyscie sie urwali chłopaki?

stary

Data: 2011-03-15 21:46:32
Autor: XXL
Longterm inwestowanie w akcje
stary <kabma@wp.pl> napisał(a): Zrozumiałem z całej dyskusji,że giełda rozwinięta równa sie przewartosciowane akcje i ze cena do zysku na GPW jest niska to dlatego nie spadnie.A bessy to juz w ogóle u nas nie moze być.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Przeczytałeś całość pobieżnie i wyciągnąłeś złe wnioski.
Skippy wkleił wykres NIKKEI za ostatnie 30 lat. Z wykresu wynika, że w Japonii
od ponad 20 lat trwa bessa.
Przyczyną krachu i późniejszej bessy było ekstremalne przewartościowanie
akcji, do którego doszło wskutek megahossy i euforii.

Skippy prowokuje, że na GPW też może dojść do wieloletniej bessy i dlatego OFE
należy zlikwidować bo zamiast zysków mogą przynieść straty.

Musisz ocenić sam czy w polskich realiach A.D. 2011 mamy sytuację porównywalną
z tą która była w Japonii w latach 80-tych i czy średni C/Z dla polskich
spółek = 100 oraz czy gospodarka polska jest w fazie szczytowego rozwoju tak
jak Japonia pod koniec lat 80-tych ???

Data: 2011-03-15 23:01:00
Autor: skippy

Użytkownik " XXL" <duzy_slawek.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ilomno$lim$1inews.gazeta.pl...
stary <kabma@wp.pl> napisał(a):

[...]

Nie
Ja tylko mówię, że Twoje zapewnienia iż nie może dojść do tego u nas są bezpodstawne.
Znasz tylko stan aktualny.
Gdyby były znane infa, które mogą spowodować bessę, to ona by już trwała.
Przekręcasz to co napisałem w dosyć śmieszny, propagandowy sposób.

[...]

Podajesz jeden z miliona możliwych powodów padaczki na giełdzie i uzasadniasz, że u nas to niemożliwe ponieważ nie spełniamy tego kryterium.

Osłabiasz mnie swoją logiką:)

Data: 2011-03-16 08:51:31
Autor: root

stary <kabma@wp.pl> napisał(a):

[...]

Skippy masz rację. Można sobie wyobrazić wiele innych powodów dla których
giełda może spadać w nieskończonnośc. Moj (niekoniecznie dobry) punkt widzenia jest taki:
Na podstawie danych historycznych nie mam możliwości określenia
prawdopodobieństwa Twojego scenariusza nawet w przyblizeniu.
Jeśli się spełni nie zdołam już nic zrobić bo nie będzie mi to juz dane za
30 lat.
Jeśli się nie spełni, będę oplywał w dostaki. Jeśli nie zrobie nic, będę sobie klepał biedę i zbierał szmaty.

Zauważ skippy, że szacowanie prawdopodobienstwa nie ma tu wielkiego
znaczenia dla podejmowania decyzji, bo ta inwestyja jest JEDNORAZOWA. Po 30
latach nie będę miał już okazji do powtórki tej inwestycji. To nie jest tak
jak przy tradingu, gdzie mozesz wiele razy obstawiac.
Poniewaz ja nie wierzę ze mozna longterm uzyskac dochod z tradingu, wiec
zaryzykuje, że Twoj scenariusz sie nie spalni

Data: 2011-03-16 09:01:25
Autor: skippy
Użytkownik "root" <root1@vp.pl> napisał w wiadomości news:1e7xsk7la7wkm$.bdzievgo5p6t.dlg40tude.net...

[...]

Nie pisałem tu, ani Sławek czy Ty, w kontekście strategii zarządzania swoją własną kasą.

Nie bardzo mnie interesuje, co Ty zrobisz.
Tzna wcale się nie ucieszę jak wtopisz, ale chyba rozumiesz o czym piszę.
Masz prawo podjąć dowolne ryzyko, w tym zająć pozycję na FX bez stopa i wyłączyć kompa na tydzień.
Wpłynie to tylko na Twoje życie.

To o czym tu piszemy - bardziej chodzi o działanie państwa i różnych instytucji obracających nie swoją kasą.
Przyznasz, że w tym przypadku tego typu podejście to delikatnie mówiąc nieporozumienie.

A w tematykę gry pojedynczego tradera nie mam zamiaru już tu wchodzić.
Przestało mnie interesować czy ktoś uśrednia w dół, kisi latami itd.
Nie moja broszka.

Data: 2011-03-16 09:18:17
Autor: root
Dnia Wed, 16 Mar 2011 09:01:25 +0100, skippy napisał(a):

[...]

A to pierwsze słyszę! Znowu wracasz do OFE? Najpierw przewrotnie zadajesz
pytanie czy coś się nie może zdarzyć a teraz wracasz do OFE.
Co prawda można było przypuszczać ze o to ci chodziło ale niekoniecznie ja
musiałem być na tyle inteligentny, żeby to zauważyć. Zadajesz pytanie - ja odpowiadam - a ty mi mówisz że cię to nie interesuje.
Po co je zadałes?

Data: 2011-03-16 09:23:32
Autor: skippy
Użytkownik "root" <root1@vp.pl> napisał w wiadomości news:kjs3301b6e21$.1a3w3bpsesdxu.dlg40tude.net...
[...]

Nie musisz wymieniać tej nazwy, piszemy w kontekście ogólnym powiedzmy działań państwa i mądrości ekspertów.
Nie czepiam się na razie OFE, choć nie śpij spokojnie:)

Na razie czekam na odpowiedź Sławka na pytanie:

"A dopuszczasz, że tego typu załamanie rynku może miec miejsce w tak rozwinietej gospodarce jak USA czy Niemcy?"

Data: 2011-03-16 08:54:22
Autor: XXL
skippy <man@the.moon> napisał(a): Na razie czekam na odpowiedź Sławka na pytanie:
 "A dopuszczasz, że tego typu załamanie rynku może miec miejsce w tak rozwinietej gospodarce jak USA czy Niemcy?"
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Przecież załamanie wszystkich rynków miało już miejsce w okresie: jesień 2007 - luty 2009.
Czyżbyś już o tym zapomniał ?
Wielu ekspertów i analityków straszyło powtórką kryzysu z lat 30-tych XX wieku.
Na tej grupie też powstała "silna grupa" pod przewodnictwem Dietera, którzy
prześcigali się w czarnych prognozach dla przyszłości gospodarczej świata i
rynków finansowych.

I co mamy teraz? Powtórkę z lat 30-tych? Oczekuje odpowiedzi od Ciebie.

Data: 2011-03-16 10:00:46
Autor: skippy

Użytkownik " XXL" <duzy_slawek.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ilptru$648$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie, proszę Cię najpierw o odpowiedź na moje.

Raz piszezsz, że u nas to niemożliwe, teraz że było 2007-2009.

Kompletnie nie wiem jak z Tobą rozmawiać.

Zresztą chyba wyczułeś intencję pytania, więc odpowiem za Ciebie:\

Stawiasz tezy:
1) w PL poważne załamnie rynku jest niemożliwe, bo gospodarka dopiero zaczyna się rozwijać
2) w Japonii było możliwe, ponieważ gospodarka jest bardzo rozwinięta.

Dla mnie jest jasne, że jeśli stawiasz tezę 2) to tym samym dopuszczasz tego typu załamanie w gospodarkach USA, Niemiec itp.

Niestety nie trzeba być geniuszem, żeby odkryć iż w takim przypadku, nasz płytki rynek sklopi jeszcze bardzie czego przykład mieliśmy w tej małej ostatniej bessie (3900>>>1200)

I w tym prostym kontekście Twoja teza, iż u nas nie jest to możliwe jest nic nie warta.

Naprawdę tego nie rozumiesz?
Ona jest nie do obrony.
Po prostu nie brnij dalej bo się kompromituesz.
To tezy dobre do radia al telewizji, ale nie tu gdzie większość ludzi ogarnia co to jest giełda.

Data: 2011-03-16 09:18:42
Autor: XXL
Longterm inwestowanie w akcje
Po co mnie pytasz skoro sam sobie później odpowiadasz ?
Przy obecnych uwarunkowaniach, które opisałem, powtórka scenariusza
japońskiego w Polsce jest absolutnie niemożliwa.
W USA i Niemczech też jest niemożliwa ponieważ średni C/Z akcji wynosi ok. 15
a nie 100 jak to było w Japonii w latach 80-tych.

Kiedy w 2008r. wkleiłem tutaj wypowiedź prof. Balcerowicza, że kryzysy w
gospodarce kapitalistycznej i na rynkach finansowych są sprawą cykliczną i nie
oznaczają końca świata ani końca kapitalizmu to reakcja wielu uczestników tej
grupy była jednoznaczna: "hahaha, co tam Balcerowicz wie, to teoretyk itp.".

Teraz L.Balcerowicz staje w obronie OFE i też wielu laików go atakuje.
Poczekajmy do debaty Rostowski - Balcerowicz. Posłuchamy co do powiedzenia
mają nam eksperci i wtedy wrócimy do dyskusji.

Data: 2011-03-16 10:21:48
Autor: skippy
Użytkownik " XXL" <duzy_slawek.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ilpv9i$b2o$1inews.gazeta.pl...
Po co mnie pytasz skoro sam sobie później odpowiadasz ?

Pytam żeby dostać odpowiedź.
A Ty się wykręciłeś sianem.

Data: 2011-03-16 10:38:29
Autor: totus
skippy wrote:

[...]

Ale Ty jesteś uparty. Chodzi o spadki przez 20 lat. Jedno pokolenie. Jak na razie. To się stało w Polsce? Z wyjątkowego przypadku giełdy japońskiej robisz regułę. Policz medianę wszystkich giełd czyli odrzuć wartości skrajne i policz średnią. Jaki będzie wynik? Rozważania są bardziej niż fantastyczne. Ty potrafisz zdiagnozować zmianę trendu najpóźniej po tygodniu. Dlaczego zakładasz, że jesteś taki wyjątkowy? Czytałem, że to Japończycy wymyślili pierwsi giełdę jako organizacje handlu i kontrakt jako zabezpieczenie pozycji. Kontrakt jako narzędzie do zabezpieczania pozycji jest znany od dziesiątków lat. Myślisz, że w Japonii nie umieją z tego korzystać? Wścieka Cię, że inwestują Twoje pieniądze wbrew Twojej woli. Rozumiem to. Zamiast podpierać się giełdami w Japonii sugerowałbym Ci przeanalizowanie definicji własności i ponowne przyjrzenie się czy pieniądze w OFE spełniają to kryterium. Może jak dojdziesz do wniosku, że to nie są Twoje pieniądze to ciśnienie Ci spadnie. Sprawa nie jest w tym czy giełdy będą spadać czy rosnąć. Choć inflacja i postęp technologiczny oraz skończona ilość surowców wskazywałoby na ciągły wzrost kursów. Mnie się zdaje, ze zbyt łatwo uwierzyłeś w to, ze jakiś polityk powiedział, że w OFE są Twoje pieniądze. Choć to nie jest prawda co potwierdził częściowo Trybunał Konstytucyjny. OFE to nie są Twoje pieniądze.

Data: 2011-03-16 00:19:02
Autor: skippy

Data: 2011-03-16 09:12:53
Autor: NKAB -
Longterm inwestowanie w akcje
skippy <man@the.moon> napisał(a):
Proszę o opinię jakie istnieją przesłanki, że to na pewno nie spotka np. nas.

http://stooq.pl/q/?s=nikkei&c=30y&t=c&a=lg&b=1

Te giełdy różnią dojrzałością.

W Japonii giełda zwyżkowała bo to był szczyt realnej gospodarki,
prawdziwych osiągnięć japończyków. Po takim szczycie trudna jest
kontynuacja co nie znaczy, że w ich gospodarce jest gorzej.

U nas totalny brak gospodarki bo większość to podmioty
zagraniczne, nie polskie, ale robiony rękami polaków.
Winny jest temu PZPR z Balcerowiczem, który doprowadził
na początku transformacji do upadku naszych podmiotów
zamiast robić z tego spółki z udziałem zagranicznym
(a na początku kontrahentami byli bardzo poważni biznesmeni).
Za łapówy albo zlikwidowali duże dobre firmy albo sprzedali
za bezcen, przykładem mogą być (podobno dobre) firmy z NFI
i łódzki przemysł.

W Japoni banki są japońskie, w USA amerykańskie
w niemczech jest różnorodność ale u nas wyłącznie
zagraniczne.

Banki stały się spekulantami takimi jak OFE.
Ich produkty to kredyty, ale tu już nie chodzi
o sprawdzenie czy przedsięwzięcie ma małe ryzyko
tylko o ugotowanie polskiego klienta tak aby już nie wstał.

Wy nie macie pojęcia co to jest bank.
Ale powiem wam jedno, jeśli w banku jest kontrola
to znaczy, że w tym banku nie ma już pieniędzy.
Ani Rostowski, ani nikt z KNF nie mają pojęcia
co jest w bankach i w OFE (to też banki).
Ich informacje to to, co dostaną od nich.
To powinno wam dać do zrozumienia w jakiej sytuacji
teraz jesteśmy.

Jeśli idzie o WGPW to jeśli jedynymi znaczącymi klientami
są OFE to giełda może nawet wbrew rozsądkowi cały czas
rosnąć ale my wiemy, że to tylko wirtualna wartość.

OFE będą czekać aż na fali propagandowej wciągną
polskich frajerów i opróżnią im kieszenie ale emeryci
na tym nie skorzystają, o nie.

Idźta na głosowanie i głosujta... na Balcerowicza i Kopaczową
a będziemy bogaci i zdrowi.

Jeśli nie będzie poważnego kandydata, któremu będzie
zależało na naszych podmiotach i obywatelach to będziemy
cały czas chińczykami we własnym kraju.

Kandydatem może być np taki Kluska. Facet poważny,
zna gospodarkę od strony praktycznej.

Zrozumcie. Ten kraj może zmienić nawet jedna osoba.

Andrzej.

PS.
Nie podoba mi się Tusk, ale tzw opozycja zarzuca mu ratowanie
budżetu. To co - to Balcerowicz nie będzie ratował?
Ten facio myśli kategoriami pijaka sprzedającego dzieci i żonę.

Data: 2011-03-16 16:11:16
Autor: stary
Longterm inwestowanie w akcje
Spokojnie Panowie, wszyscy po trochu macie racje.a najlepsze w tej dyskusji jest to,że racji nikt nikomu nie przyzna.Typowo polskie.
Najlepiej załączcie proste systemy, poziome kreski i zarabiajcie nie bawiąc sie w Dieterów.
Tego kraju juz nikt nie wyleczy,dlatego  nie bedziemy Japonią ,a gpw nikkei
stary

Data: 2015-01-01 16:03:11
Autor: netinvest.pl

Spróbuj inwestowania w akcje i inne aktywa zgodnie z prawdziwymi cyklami rynkowymi, a ryzyko porażki spadnie niemal do zera. Info na http://inwestowanie-w-akcje.netinvest.pl/