Losowe wariactwo klawiatury…

Data: 2012-08-01 02:04:59
Autor: Jaskiniowiec
Losowe wariactwo klawiatury…
W dniu 01.08.2012 o 00:07 Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> pisze:

Cześć

Od jakiegoś czasu męczy mnie - w losowych momentach pojawiający się -
problem. Otóş komputer ni z gruszki, ni z pietruszki zaczyna się  zachowywać
tak, jak gdyby cały czas miał wciśnięty na klawiaturze przycisk  „strzałka w
lewo”. Co ciekawe, odpięcie klawiatury po wystąpieniu takiego momentu,
niewiele zmienia - dalej całość zachowuje się tak, jak gdyby klawiatura
podpięta była i „strzałka w lewo” wciśnięta była…

Czego już spróbowałem?
- podpinania klawiatury do innego portu USB
- podmiany klawiatury na inny egzemplarz
- aktualizacji sterownikĂłw do niej (to model G11 Logitecha)
- przegrzebałem detalicznie wszystkie uruchomione aplikacje pod kątem
skrĂłtĂłw klawiaturowych - nigdzie nie widzę, by coś przechwytywało  wciśnięcie
„strzałki w lewo”

System to Vista x64. Swoje kilka lat juĹź ma - to fakt, ale działa.  Łatana na
bieżąco.

Problem sprzętowy? Czy też raczej coś w systemie bruździ?
Stąd pytanie idzie i na pl.comp.os.ms-windows.vista, jak i na  pl.comp.pecet.

Kilka lat wstecz mialem podobny problem. Przyczyna byla zagieta gumka pod  klawiszem. Sprobuj rozebrac klawiature w okolicach tego przycisku i zobacz  czy nie ma tam jakiegos paprocha.

Jednakze pisales, ze zmieniales klawiature na inna i objaw byl ten sam, to  albo jakis syf Ci sie zadomowil w systemie, albo cos na plycie zaczyna  szwankowac. Nic innego nie przychodzi mi do glowy.

--
Władza wie co mĂłwi. Jak mĂłwi Ĺźe zabierze, to zabierze. A jak mĂłwi Ĺźe da,  to mĂłwi.

Data: 2012-08-01 02:27:53
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 01 Aug 2012 02:04:59 +0200, Jaskiniowiec napisał(a):

Kilka lat wstecz mialem podobny problem. Przyczyna byla zagieta gumka pod  klawiszem. Sprobuj rozebrac klawiature w okolicach tego przycisku i zobacz  czy nie ma tam jakiegos paprocha.

W dwóch klawiaturach na raz? :(

Jednakze pisales, ze zmieniales klawiature na inna i objaw byl ten sam, to  albo jakis syf Ci sie zadomowil w systemie,

To raczej wykluczam - system służy do pracy. Jak się chcę pobawić w
testowanie czegoś niewiadomego, to od tego mam wirtualną maszynę.

albo cos na plycie zaczyna szwankowac.

To mnie martwi. :(

Nic innego nie przychodzi mi do glowy.

:(

[ To jest komiczne, że mężczyzna, który się nie musi troszczyć o nic na    ]
[ świecie, żeni się.                                              (Eminem) ]

Data: 2012-08-02 17:12:42
Autor: m
W dniu 01.08.2012 02:27, Przemysław Ryk pisze:
> [...]
To raczej wykluczam - system służy do pracy. Jak się chcę pobawić w
testowanie czegoś niewiadomego, to od tego mam wirtualną maszynę.

A może przyczyną jest właśnie wirtualna maszyna?

Tj - jesteś na systemie "głównym", wciskasz klawisz kursora w lewo, z jakichś powodów przerzuca Cię do wirtualnym, puszczasz klawisz.

W ten sposób system "główny" wie o tym że wcisnąłeś klawisz i nie wie o tym że puściłeś, przez co jest efekt zaciętego klawisza.

Jeżeli to to - to efekt powinien ustąpić po ponownym wciśnięciu i puszczeniu klawisza "w lewo"

p. m.

Data: 2012-08-03 01:50:59
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Thu, 02 Aug 2012 17:12:42 +0200, m napisał(a):

[...]

Wariactwo pojawia się niezależnie od tego, czy mam odpaloną wirtualną
maszynę pod VMware Workstation 8, czy nie. Po prostu - losowo odpierdala (że
już tak napiszę). I nagle - ni z gruszki, ni z pietruszki wygląda to tak,
jak bym miał cały czas wciśniętą strzałkę w lewo.

Co ciekawe - jeżeli miałem w tym samym momencie odpalone połączenie Zdalnym
Pulpitem Windows do drugiego komputera, to grzebiąc Zdalnym Pulpitem, na
maszynie zdalnej nic z tych cudów się nie wyprawia. Problem istnieje tylko i
wyłącznie na podstawowej maszynie lokalnej. :-/

[ Żyjemy nie tak, jakbyśmy chcieli, lecz tak, jak możemy.       (Menander) ]

Data: 2012-08-03 10:00:23
Autor: m
W dniu 03.08.2012 01:50, Przemysław Ryk pisze:
[...]

Zdalny puplit może powodować takie same objawy jak wirtualna maszyna.

Pytanie - czy jak ci już od.... to pomaga wciśnięcie i puszczenie klawisza w lewo?

p.m.

Data: 2012-08-03 15:25:17
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Fri, 03 Aug 2012 10:00:23 +0200, m napisał(a):

[...]

Niestety nie. :(

Komp działa na razie 2 doby i 19 godzin i problem nie wystąpił. Ciekawe czy
i kiedy ponownie się pojawi.

[ Ze wszystkich oszustów świata najlepiej sobie radzą politycy i księża,   ]
[ reszta to żałośni neofici.                            (CGC, pl.pregierz) ]

Data: 2012-08-03 16:29:39
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Fri, 3 Aug 2012 15:25:17 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

Komp działa na razie 2 doby i 19 godzin i problem nie wystąpił.

To co Ty chlopie masz za problemy? Innym pada co minute ;-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2012-08-03 16:36:29
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Fri, 3 Aug 2012 16:29:39 +0200, R.e.m.e.K napisał(a):

Dnia Fri, 3 Aug 2012 15:25:17 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

Komp działa na razie 2 doby i 19 godzin i problem nie wystąpił.

To co Ty chlopie masz za problemy? Innym pada co minute ;-)

Bo trochę mnie szlag trafia, jak w środku rozgrzebanego projektu nagle muszę
całego kompa restartować. :)

[ Człowiek rodzi się z dwiema nieuleczalnymi chorobami: życiem, które      ]
[ kończy się śmiercią i nadzieją, że śmierć nie jest końcem.               ]
[                                                     (znalezione w necie) ]

Data: 2012-08-03 19:32:54
Autor: m
W dniu 03.08.2012 16:36, Przemysław Ryk pisze:
[...]

Jak Ci się przydarzy ponownie, to ctrl-alt-del do ręki i killuj po kolei procesy. W którymś momencie dojdziesz do tego który Ci bruździ, jeżeli to jest sprawa softwarowa.

p. m.

Data: 2012-08-08 01:47:23
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Fri, 03 Aug 2012 19:32:54 +0200, m napisał(a):

[...]

Fajnie się robi Ctrl+Alt+Del, jak Ci cały czas coś wysyła informację, że
masz wciśnięty przycisk "strzałka w lewo". ;D

[ Everything is subjective. Choices, answers, good and evil.               ]
[                                                              (Max Payne) ]

Losowe wariactwo klawiatury…