Lot TWA 800

Data: 2013-06-23 17:35:46
Autor: Smok Eustachy
Lot TWA 800
Nie wiem czemu nikt nie odnotował, ale jak donosi CNN się zrobiła chryja:

http://wiadomosci.onet.pl/wideo/dlaczego-doszlo-do-katastrofy-twa-800,130601,w.html

To był wypadek zarówno tragiczny, jak i tajemniczy. W 1996 r. samolot rejsowy TWA 800 wybuchł w powietrzu i spadł do morza w pobliżu nowojorskiej wyspy Long Island. Według Narodowej Rady Bezpieczeństwa Transportu przyczyną tragedii była iskra z wadliwego okablowania, która spowodowała wybuch w głównym zbiorniku paliwa maszyny. Jednak obecnie sześciu emerytowanych śledczych NTSB przerwało milczenie. Skrytykowali oni dotychczasowe ustalenia i wezwali do ponownego otwarcia śledztwa. (TR)

Data: 2013-06-23 18:27:05
Autor: grzech
Lot TWA 800
W dniu 2013-06-23 17:35, Smok Eustachy pisze:
[...]

W opisywanym wypadku po pierwsze
- stwierdzono wybuch
- dokładnie go zlokalizowano.

W wypadku o który tobie chodzi wybuchu nie stwierdzono i w związku z tym go niezlokalizowano.
Wiem, ze to trudne.

Data: 2013-06-23 22:32:39
Autor: Smok Eustachy
Lot TWA 800
W dniu 23.06.2013 18:27, grzech pisze:
/.../

[...]

O mania prześladowcza.

Data: 2013-06-23 15:30:07
Autor: TJ_Blues
Lot TWA 800
On Sunday, June 23, 2013 4:32:39 PM UTC-4, Smok Eustachy wrote:
W dniu 23.06.2013 18:27, grzech pisze:

/.../

> W opisywanym wypadku po pierwsze

> - stwierdzono wybuch

> - dok³adnie go zlokalizowano.

> W wypadku o który tobie chodzi wybuchu nie stwierdzono i w zwi±zku z tym

> go niezlokalizowano.

> Wiem, ze to trudne.

O mania prze¶ladowcza.

Nie mania przesladowcza tylko odruch warunkowy. Przyzwyczailes nas do tego,
ze wszystko ci sie kojarzy.... Grzes po prostu ubiegl twoja odpowiedz.

cheers

Data: 2013-06-24 00:55:29
Autor: Smok Eustachy
Lot TWA 800
W dniu 24.06.2013 00:30, TJ_Blues pisze:
/.../
O mania prze¶ladowcza.

Nie mania przesladowcza tylko odruch warunkowy. Przyzwyczailes nas do tego,
ze wszystko ci sie kojarzy.... Grzes po prostu ubiegl twoja odpowiedz.

Ho ho ho ho:
https://groups.google.com/d/msg/pl.rec.lotnictwo/GL46fbZOo8I/2TkEUGmNghEJ

Data: 2013-06-23 16:16:52
Autor: TJ_Blues
Lot TWA 800
On Sunday, June 23, 2013 6:55:29 PM UTC-4, Smok Eustachy wrote:
> [...]

> ze wszystko ci sie kojarzy.... Grzes po prostu ubiegl twoja odpowiedz.

Jedna jaskolka wiosny nie czyni. Baaaardzo niewiele twoich postow (w liczbach wzglednych i bezwzglednych) mowi o czyms innym niz o - katastrofie rozumu :-)

Wz. z tym za kazdym razem rozpoczynajac nowy topic powinienes jasno zadeklarowac
o czym chcesz rozmawiac. cheers

Data: 2013-06-24 10:56:33
Autor: Smok Eustachy
Lot TWA 800
W dniu 24.06.2013 01:16, TJ_Blues pisze:
/.../
[...]

Masz selektywny odbiór rzeczywisto¶ci.

Wz. z tym za kazdym razem rozpoczynajac nowy topic powinienes jasno zadeklarowac
o czym chcesz rozmawiac.

Lot TWA 800, CNN, chryja - wszystko jasne.

Data: 2013-06-24 12:00:07
Autor: K
Lot TWA 800
W dniu 24-06-2013 10:56, Smok Eustachy pisze:
[...]

jak wszyscy z wyjatkiem macierewicza i prezesa.

Data: 2013-06-24 12:31:03
Autor: Pawel O'Pajak
Lot TWA 800
  Witam,

W opisywanym wypadku po pierwsze
- stwierdzono wybuch
- dokładnie go zlokalizowano.

Tak sie zainteresoalem tematem i cos mi tu nie gra. Najpierw parametry paliwa JET A1
http://www.lotos.pl/321/p,16,c,93/dla_biznesu/paliwa/paliwa_lotnicze/paliwo_lotnicze_jet_a-1
a tam: temp zaplonu 38 oC. To nie jakas pomylka? Przeca to na sloneczku na lotnisku moze sie do tylu nagrzac.
Czy tych zbiornikow nie wypelnia sie jakims gazem obojetnym? W czasie wojny Amerykanie wypelniali zbiorniki w swoich mysliwcach chyba CO2, czy azotem i mieli spokoj z zaplonem po trafieniu.
Czy na prawde nie ma lepszego miejsca na prowadzenie kabli niz zbiornik?

--
Pozdrawiam,
Pawel Chorzempa

Data: 2013-06-24 13:06:59
Autor: BQB
Lot TWA 800
W dniu 2013-06-24 12:31, Pawel O'Pajak pisze:
  Witam,

[...]

Temperatura zapłonu <> temperatura samozapłonu.
Dla przykładu:
Alkohol metylowy - temperatura zapłonu - 11 stopni C, temperatura samozapłonu 445 stopni C.
Znaczy to tyle, że tego alkoholu nie zapalimy jak będzie mieć temperaturę 0 stopni C.

--
Smart PowerBank
www.idea4tec.pl

Data: 2013-06-24 21:05:16
Autor: J.F.
Lot TWA 800
Dnia Mon, 24 Jun 2013 12:31:03 +0200, Pawel O'Pajak napisa³(a):
[...]

wbrew nazwie, temperatura zaplonu to jest temperatura przy ktorej
stezenie par w powietrzu wystarcza do podtrzymania palenia.
Czyli jakby w poblizu otwartej beczki w temperaturze 39C skrzesac
iskre, to ryzykujemy sporym wybuchem. A przy 37C mozna zapalic
papierosa zapalniczka i nic :-)

Czy tych zbiornikow nie wypelnia sie jakims gazem obojetnym? W czasie

Chyba sie wypelnia.

wojny Amerykanie wypelniali zbiorniki w swoich mysliwcach chyba CO2, czy azotem i mieli spokoj z zaplonem po trafieniu.

Wlasciwie to przed wybuchem, gdyby pocisk zapalil opary.

Bo jeszcze mieli samouszczelniajace sie zbiorniki, i nawet po
trafieniu benzyna nie zalewala kadluba/skrzydel.

Czy na prawde nie ma lepszego miejsca na prowadzenie kabli niz zbiornik?

chyba nie ma ... i to wcale nie jest takie niebezpieczne.

Zeby bylo ciekawiej - samochody osobowe maja w baku pompke. Silnik chlodzony benzyna, komutator sobie radosnie iskrzy w tej
benzynie, zestyk rezerwy iskrzy przy wylaczaniu rezerwy ... i nic nie
wybucha :-)

J.

Data: 2013-06-25 01:41:15
Autor: Pawel O'Pajak
Lot TWA 800

Powitanko,

wbrew nazwie, temperatura zaplonu to jest temperatura przy ktorej
stezenie par w powietrzu wystarcza do podtrzymania palenia.

No dobra, pytanie jak dlugo stal z pelnymi zbiornikami na lotnisku, jaka byla temp. i ile czasu lecial juz gdzie jest w okolicach -50.
Jakos trudno mi uwierzyc w mozliwosc wybuchu (powstawania par) czegos rownie nielotnego, co "diesel". No chyba, ze jest tak jak w watku o chlodzeniu silnikow i gdzies doszlo do przegrzania punktowo.
Dziwny ten wypadek troche, jesli w zbiornikach moze dochodzic do zaplonu paliwa, to powinienem miec kolo chalupy kupe zlomu (mam niedaleko podejscie na 33 EPWA).
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznaæ ma³± szkodliwo¶æ spo³eczn±?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro¿ek)

Data: 2013-06-25 20:31:20
Autor: J.F.
Lot TWA 800
Dnia Tue, 25 Jun 2013 01:41:15 +0200, Pawel O'Pajak napisa³(a):
[...]

Wszystko masz w raporcie. Wystartowal po 20-ej, a wiec daleko po "w
zamo poludnie", do -50C nie dolecial, ale ponad dwie godziny stal na
lotnisku z pracujaca klima - a jej wymienniki sa pod pechowym
zbiornikiem.

Jakos trudno mi uwierzyc w mozliwosc wybuchu (powstawania par) czegos rownie nielotnego, co "diesel".

Jet A1 to chyba cos troche lzejszego niz "diesel".
Ale mysle ze dane techniczne nie klamia - skoro temperatura zaplonu
jest 38C, to opary osiagaja wystarczajace stezenie.

Dziwny ten wypadek troche, jesli w zbiornikach moze dochodzic do zaplonu paliwa, to powinienem miec kolo chalupy kupe zlomu (mam niedaleko podejscie na 33 EPWA).

Na podejsciu do zbiorniki schlodzone :-)

Jeszcze potrzebujesz czegos znacznie cieplejszego do rzeczywistego
zaplonu, i tlenu - mozliwe ze teraz zbiorniki sa wypelnione gazem
obojetnym. Ten nie byl - wiec to najwyrazniej rzadkie zjawisko.

J.

Data: 2013-06-30 20:21:16
Autor: TJ_Blues
Lot TWA 800
On Tuesday, June 25, 2013 2:31:20 PM UTC-4, J.F. wrote:

Jeszcze potrzebujesz czegos znacznie cieplejszego do rzeczywistego
zaplonu, i tlenu - mozliwe ze teraz zbiorniki sa wypelnione gazem
obojetnym. Ten nie byl - wiec to najwyrazniej rzadkie zjawisko.

Wyglada na to, ze dopiero od 2005r Boeing stosuje system wypelniajacy zbiorniki
paliwa azotem. Czy robia tak inni producenci, trudno powiedziec. O azocie jest
mowa na koncu  Seconds From Disaster - S02E10 - TWA 800
http://www.youtube.com/watch?v=sB1dUfVfoG4 Mowia tam tez o przeprowadzonej symulacji; Postawili Jumbo na plycie lotniska
i pozwolono mu tak stac przez 2h w pelnym sloneczku z dzialajaca klimatyzacja.
(tak jak mowiles, wyminniki ciepla klimy znajduja sie pod kadlubowym
zbiornikiem paliwa). Zainstalowane dotakowe sensory temp. wykazaly ok 120F /
57st C.

Stwierdzono rowniez dwie krotkie przerwy w zasilaniu CVR tuz przed koncem
zapisu. To mocno sugeruje poprawnosc teorii o zwarciu instalacji elektrycznej
w poblizu zbiornika paliwa.

cheers

Lot TWA 800