Loteria paragonowa - jednak bez laptopów?

Data: 2015-11-16 11:34:04
Autor: Piotrek
Loteria paragonowa - jednak bez laptopów?
http://biznes.onet.pl/podatki/wiadomosci/narodowa-loteria-paragonowa-pierwsze-losowanie/14gzcm

"Pierwsze losowanie w ramach Narodowej Loterii Paragonowej odbędzie się dzisiaj na antenie TVP Regionalna o 21:00. Zwycięzca otrzyma Opla Astrę, a dwie osoby wygrają iPady Air 2."

Już około miesiąca temu śmiałem się tu z "hojności" organizatora loterii o zasięgu ogólnokrajowym, a tymczasem wygląda na to, że będzie jeszcze śmieszniej. Do czego zmierzam? Do tego, że jeszcze do niedawna wśród nagród do wygrania były wymieniane laptopy (całe SZEŚĆ sztuk miesięcznie na 40-milionowy kraj), a teraz w podlinkowanym artykule nie ma o nich ani słowa (iPadów też chyba miało być więcej niż teraz podają). Czyżby "sponsor" i z tej obietnicy się wycofał? Kto oprócz mnie za pół godziny będzie z wypiekami na twarzy śledził losowanie DWÓCH iPadów (samochód z oczywistych względów pomijam - w cuda nie wierzę)?

Data: 2015-11-16 11:47:18
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 16 listopada 2015 20:34:05 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:
[...]

https://loteriaparagonowa.gov.pl/nagrody
Tu masz wymienione nagrody. Może onet jak zwykle namieszał.

Data: 2015-11-16 20:55:36
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:18826cfd-bf9f-4bde-aeb0-e36ca37165db@googlegroups.com...
[...]

Nie namieszal - zajrzyj na losowania.
Dzis Astra i 2 ipady.

ale 27 listopada ho ho - 5* ipad i 6* ThinkPad.

Razem przez jakis czas sie uzbiera te 84 ... przez rok ?

J.

Data: 2015-11-16 13:00:16
Autor: Piotrek
W dniu poniedziałek, 16 listopada 2015 20:55:47 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

> [...]

Nie namieszal - zajrzyj na losowania.
Dzis Astra i 2 ipady.

ale 27 listopada ho ho - 5* ipad i 6* ThinkPad.

Rzeczywiście, moje niedopatrzenie. Nie spodziewałem się, że będą to dzielić na osobne losowania. Zatem do 27 listopada - dziś oczywiście się nie udało :)

Data: 2015-11-18 01:33:59
Autor: z
Loteria paragonowa - jednak bez laptopĂłw?
W dniu 2015-11-16 o 22:00, Piotrek pisze:
Rzeczywiście, moje niedopatrzenie. Nie spodziewałem się, że będą to dzielić na osobne losowania. Zatem do 27 listopada - dziś oczywiście się nie udało :)

Ja podobnie jak większość narodu ;-) brałem udział w październiku.
Zarejestrowałem sporo paragonów.

I to było na tyle w temacie loterii z mojej strony.

Śmiem twierdzić że inni się też wykruszą. Za dużo z tym zachodu jest :-)
Spotkajmy się za miesiąc i rzućmy okiem na statystyki :-)

Data: 2015-11-18 05:04:17
Autor: wiatrak
W dniu 2015-11-18 o 01:33, z pisze:
[...]

Rzeczywiście nagród jest do cholery i jeszcze trochę ;)
Wylosowali aż 3 (słownie: trzy) Taką ilością nagród niewątpliwie "przyciągną" w przyszłości rejestrujących paragony.

Dobrodzieje!

Data: 2015-12-02 20:18:01
Autor: Maciek
[...]
Ja może tylko dodam, że w formularzu do rejestrowania paragonu brakowało
mi tylko jeszcze długości fi*ta osoby obsługującej kasę z dokładnością
do 3 miejsc po przecinku :->

Maciek

Data: 2015-12-04 01:12:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Loteria paragonowa - jednak bez laptopów?

"Maciek" n3ng5e$rd7$1@node2.news.atman.pl

mi tylko jeszcze długości fi*ta osoby obsługującej
kasę z dokładnością do 3 miejsc po przecinku :->

Co to znaczy -- 'z dokładnością do 3 miejsc po przecinku'?
W kilometrach czy w nanometrach?

[jasne -- w metrach, bo obowiązuje nas SI; przykładowo -- od 0.054 metra do 0.123 metra?
musi być z taką dokładnością, aby miało sens; 0,05 m to niepewność 5, czyli inaczej
mówiąc -- kilka centymetrów, a tyle ma każdy dorosły, ludzki fi*t bez względu na pełnioną
funkcję biologiczną -- lania moczu czy lania materiału genetycznego; jeśli interesują nas
centymetry -- musimy podać z dokładnością/niedokładnością milimetrową; określenie
'dokładność' znaczeniowo pokrywa się tutaj z określeniem 'niedokładność'; podobnie
jest z określeniami: pogoda i niepogoda, zapach i smród, wysoki i niski... błąd na
miejscu milimetrów oznacza ,,pewność'' (w sensie -- brak_błędu/bezbłędność) centymetrową;
nie jest to pewność, bo żaden pomiar nie daję żadnej pewności; wszędzie albowiem potrzebne
są wykresy prawdopodobieństwa, a i te nie są do końca pewne, ;) ale można uznać, że aby
mieć pojęcie o centymetrach, trzeba podać wynik w milimetrach; rozważania
teoretyczne -- ludzie zwyczajowo zawyżają wiadomy wynik... ponadto... skąd
dokąd sięga fi*t? odpowiedź -- ,,z Częstochowy do Nowego Jorku'' jest
równie dobra jak/co -- ,,od nastolatki do trzydziestolatki''...]

Chyba nie podajesz wyniku jakoś tak:

   123+/-23.

Raczej jakoś tak:

   123+/-3
    lub
   (12+/-2)*10.

Zatem niepewność dotyczy zwykle ostatniej cyfry.

IMO zwyczajowo podjemy ostatnią cyfrę jako niepewną.
Zatem, aby mieć dokładność milimetrową, trzeba podawać
z dokładnością centymetrową. A milimetr to właśnie 3 miejsca...

-=-

Mierzysz długość fi*ta centymetrem bez podziałek milimerowych?
Raczej nie. :) 6.99 to 6? A 7.01 to już 7? 1/6 to niemal 17%

    7.01-6,99=0,02
    699/701=0,997146932952924 <-- taki ,,rzeczywiście'' ten stosunek jest
    701/699=1,00286123032904 <-- '

    6/7=0,857142857142857 <-- a tak to rysujesz...
    7/6=1,16666666666667 <-- '

Można jeszcze gorzej...

-=-

[jasne... a teraz mnie zgasi -- ,,osobą obsługującą kasę była kobieta...'']

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-12-04 01:44:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Loteria paragonowa - jednak bez laptopów?

"Eneuel Leszek Ciszewski" n3qlqe$vg9$1@node2.news.atman.pl

IMO zwyczajowo podjemy ostatnią cyfrę jako niepewną.
Zatem, aby mieć dokładność milimetrową, trzeba podawać
z dokładnością centymetrową. A milimetr to właśnie 3 miejsca...

[wszystko na odwrót?...]

+ Zatem, aby mieć dokładność centymetrową, trzeba podawać
+ z dokładnością milimetrową. A milimetr to właśnie 3 miejsca...

Słowa 'dokładność' nie mają dokładnej/jednoznacznej wartości. ;)
Jednak IMO można pojąć to, co piszę.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-12-04 06:55:56
Autor: cef
Loteria paragonowa - jednak bez laptopĂłw?

Słowa 'dokładność' nie mają dokładnej/jednoznacznej wartości. ;)
Jednak IMO można pojąć to, co piszę.

Ale trzeba przeczytać.

Data: 2015-11-16 21:45:35
Autor: Waldek
W dniu 2015-11-16 o 20:55, J.F. pisze:

Razem przez jakis czas sie uzbiera te 84 ... przez rok ?

Byłem w sobotę u fryzjera
ofiarowany paragon na 18 zeta - bez "napiwku" ;)
oddałem fryzjerce żeby sobie zarejestrowała w loterii
gdyż nie popieram tego kabaretu, a poza tym i tak nie mam farta ;P

Ps.
Paragon dostawałem zawsze - przed ta durną loterią również

Pozdro

Loteria paragonowa - jednak bez laptopów?