Loteria w Orange - prawnik potrzebny

Data: 2010-07-06 17:09:17
Autor: .
Loteria w Orange - prawnik potrzebny
Czy jaki¶ prawnik już się zainteresował loteri± BMW w Orange?

Jaka jest szansa na odzyskanie pieniędzy?

Data: 2010-07-06 17:11:46
Autor: Arek
.. pisze:
Czy jaki¶ prawnik już się zainteresował loteri± BMW w Orange?

Nie i żaden się nie zainteresuje.
W Polsce GSMy s± ponad prawem.

Jaka jest szansa na odzyskanie pieniędzy?

Nie.

pozdrawiam
Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-07-07 15:34:30
Autor: PesTYcyD
Loteria w Orange - prawnik potrzebny
No ale po co brali¶cie udział w tej loterii? Przecież wiadomo że to ¶ciema jest.

Data: 2010-07-10 00:56:18
Autor: pluton
Loteria w Orange - prawnik potrzebny
> Jaka jest szansa na odzyskanie pieniędzy?

Nie.

Ciekawe, dlaczego. Przeciez klient ma prawo w ciagu jakiegos tam czasu
rozmyslic sie i odstapic od transakcji.

Zaplacilem SMSem za BMW, ale po drodze sie rozmyslilem i prosze o zwrot
kasy.

A wogole to skoro producenci papierosow musza pisac na opakowaniach, ze
klienci od palenia dostana raka albo im nie stanie (i kazdy sam moze wybrac,
czy chce fajki z rakiem, czy z impotecja) ,
to tak samo w reklamach loterii powinni zawsze dodawac:
Jan K. z Pierdziszewa wyslal juz sms-y
za 200 zlotych i wygral gowno, a Zdzislawa R. z Dupczyc kolo Kloszyc
wypaskudzila 500 zl i tez na pewno nic nie wygra.

Nullification

Data: 2010-07-10 01:57:49
Autor: Arek
Loteria w Orange - prawnik potrzebny
pluton pisze:
Ciekawe, dlaczego.

Dlatego, że GSMy skorumpowały w ten czy inny sposób
wszystkie Władze w Polsce.
Ostatnio nawet policja ramię w ramię z Krukiem nęka rzekomych dłużników Polkomtela:

http://www.arnoldbuzdygan.com/?p=1092

pozdrawiam
Are

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-07-10 09:02:20
Autor: pluton
> [...]

wszystkie Władze w Polsce.
Ostatnio nawet policja ramię w ramię z Krukiem nęka rzekomych dłużników

Mysle, ze rzecz nie lezy w korupcji, ale w podatkach. Wielkie
firmy bardzo efektywnie wyreczaja panstwo w sciaganiu pieniedzy z ludzi.
Wyobraz sobie, ze panstwo musi ostrzyc iles tam milionow ludzi z pieniedzy
za to, ze rozmawiaja przez telefon. Bylo by to dosyc
trudne organizacyjnie. A tak to ma kilka firm, ktorym zabiera w formie
podatku to,
co do tych firm wplacaja ludzie.
4 czy 5 firm do oskubania zamiast milionow ludzi - kolosalna wygoda.

Korupcja jest tu uwiklana posrednio: wladza zyje jako pasozyt na podatkach
wymuszonych na ludziach, i utrata wplywow z podatkow oznacza wiadomo co.

I tak samo z tymi konkursami: panstwo nie moze interweniowac w takich
sprawach,
bo pozbawilo by sie wplywow.
Jezeli Jozef R. z Wypierdkowa Podlesnego pojdzie do sasiada i kupi od niego
pol swiniaka, a od drugiego sasiada kanke bimberku, to panstwo nie zobaczy z
tego
ani grosza.
A jak Jozef K. wysle sesemesa, to wplaci kase do operatora telefonii, a
stamtad
panstwo latwo te kase wyrwie.

Nullification

Data: 2010-07-12 10:54:37
Autor: Jurek Jurek
On 10 Lip, 00:56, "pluton" <zielonadu...@gazeta.pl> wrote:

> [...]

za 200 zlotych i wygral gowno, a Zdzislawa R. z Dupczyc kolo Kloszyc
wypaskudzila 500 zl i tez na pewno nic nie wygra.

Ale przeciez nie zaplaciles za BMW, tylko wykupiles los w loterii. To
jest chyba zdecydowana roznica, prawda?

Data: 2010-07-16 23:00:03
Autor: pluton
Loteria w Orange - prawnik potrzebny

Ale przeciez nie zaplaciles za BMW, tylko wykupiles los w loterii. To
jest chyba zdecydowana roznica, prawda?

No tego nie wiem tak do konca co kupilem, bo nie ogladam reklam.
Ale jak znam reklamodawcow, to komunikat brzmial: wyslij smsa
a samochod jest twoj.

Zreszta to bez znaczenia: ciemny lud ma to kupic i kupuje :)
Kasy raz wyrwanej nie oddamy nigdy.

Nullification

Data: 2010-07-06 19:48:36
Autor: Skylla
Loteria w Orange - prawnik potrzebny
Jaka jest szansa na odzyskanie pieniędzy?

A co z ni± jest nie tak?

Data: 2010-07-06 21:25:48
Autor: Arek
Loteria w Orange - prawnik potrzebny
Skylla pisze:
A co z ni± jest nie tak?

Jest zwykłym oszustwem.

Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-07-06 12:41:02
Autor: Gambit
On 6 Lip, 21:25, Arek <a...@eteria.net> wrote:
Skylla pisze:

> A co z ni± jest nie tak?

Jest zwykłym oszustwem.

A to czemu ?

Data: 2010-07-06 22:10:12
Autor: Arek
Loteria w Orange - prawnik potrzebny
Gambit pisze:
A to czemu ?

Choćby dlatego, że nie ma zgody Dyrektora Izby Celnej.

Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-07-06 22:23:50
Autor: J.F.
On Tue, 06 Jul 2010 22:10:12 +0200,  Arek wrote:
Gambit pisze:
A to czemu ?
Choćby dlatego, że nie ma zgody Dyrektora Izby Celnej.

W punkcie drugim regulaminu pisza ze na podstawie zezwolenia D.I.C.

A w punkcie trzecim wymieniony jest organizator i nie jest to operator
GSM.

J.

Data: 2010-07-06 23:11:58
Autor: Arek
J.F. pisze:
W punkcie drugim regulaminu pisza ze na podstawie zezwolenia D.I.C.

Fajnie. To podaj jego numer.

A w punkcie trzecim wymieniony jest organizator i nie jest to
> operator GSM.

No gdzieżby!

Ale zaraz, zaraz czy to nie GSMy maj± z tego najwięcej?

Arek

--

www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-07-06 23:41:15
Autor: pmlb
Loteria w Orange - prawnik potrzebny

A w punkcie trzecim wymieniony jest organizator i nie jest to operator
GSM.

A to wcale nie dziwne.
Znam przypadek z konca lat 90-siatych, jak zamknieto chlopaka ktory otworzyl serwis erotyczny przez telfon.
Dosatal jakies oskarzenie o sianie pornografi i prostytucji. Problem w tym, ze sie okazalo, ze na wierzcholku gory siedzial minister owczesnego rzadu z prati o dumnej nazwie ZChN - hehe dzis PO/PiS.
Spolki corki to genialny wynalazek:)
Zaraz! Wy o BMW mowicie? A to pewnie Kurski za tym stoi:)) Wszak, przegral sprwe dla agory i musi zaplacic, a ze nie zaplacil to komornik siadl na BMW ktore dostraczyc ma do Agory... i tu ZONK, bo obecnym szefem agory jest brat Kurskiego:)))) Ahhh jak ja kocham ta Polske. Moze to to BMW jest w nagrode:)))

Data: 2010-07-07 01:42:29
Autor: J.F.
On Tue, 6 Jul 2010 23:41:15 +0100,  pmlb wrote:
A w punkcie trzecim wymieniony jest organizator i nie jest to operator
GSM.
A to wcale nie dziwne.
Spolki corki to genialny wynalazek:)

Sprawia wrazenie greckiego pochodzenia.

[...]

nie szefem Agory, tylko pierwszym zastepca redaktora naczelnego GW.

Bracia niekoniecznie musza sie lubic, za to komornik raczej nie
dostarczy auta do agory tylko wystawi na przetarg.

J.

Data: 2010-07-08 02:48:26
Autor: pmlb

"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:okf7369a6f0ek5bqb7glmkd814rbo3n3004ax.com...
[...]

Widze, ze w Polsce rzadza rodziny:)) Jako mowili: Rodzina na swoim:))

Data: 2010-07-06 21:31:43
Autor: gregor
Loteria w Orange - prawnik potrzebny
W dniu 2010-07-06 21:25, Arek pisze:
Skylla pisze:
A co z ni± jest nie tak?

Jest zwykłym oszustwem.

Kumpel swego czasu zainwestowal ponad 200 zl ;)

gregor

Data: 2010-07-06 21:42:58
Autor: mvoicem
Skylla pisze:
A co z ni± jest nie tak?

Jest zwykłym oszustwem.

Kumpel swego czasu zainwestowal ponad 200 zl ;)

Co już jest głupot± .

p. m.

Data: 2010-07-06 20:00:53
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 06 Jul 2010 21:42:58 +0200, mvoicem napisał(a):

Kumpel swego czasu zainwestowal ponad 200 zl

Co już jest głupot± .

Czyli nie prawnik, lecz lekarz.

--
:) Olgierd || Lege Artis ==> http://legeartis.org.pl
[reklama] fotograf+Wrocław? tylko http://foto-krzyki.pl

Data: 2010-07-06 22:24:42
Autor: J.F.
On Tue, 6 Jul 2010 20:00:53 +0000 (UTC),  Olgierd wrote:
Dnia Tue, 06 Jul 2010 21:42:58 +0200, mvoicem napisał(a):
Kumpel swego czasu zainwestowal ponad 200 zl
Co już jest głupot± .
Czyli nie prawnik, lecz lekarz.

Dlaczego - to w koncu loteria - czasem ktos wygrywa.

J.

Data: 2010-07-06 22:52:20
Autor: Michal Jankowski
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

Dlaczego - to w koncu loteria - czasem ktos wygrywa.

Sk±d wiesz?

  MJ

Data: 2010-07-07 11:16:51
Autor: J.F.
Loteria w Orange - prawnik potrzebny
Użytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisał
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:
Dlaczego - to w koncu loteria - czasem ktos wygrywa.
Sk±d wiesz?

Sluszne pytanie.
Pozostaje miec nadzieje ze pod takimi bliskimi auspicjami, to Orange jakos zadba o sprawdzenie kto te auta dostanie .. i podziela sie po rowno :-)

J.

Data: 2010-07-07 12:09:08
Autor: Michal Jankowski
[...]

Podstawowa wada dyskwalifikujaca tych 'loterii' - zero informacji o
tym, ile % kasy idzie na wygrane i zero kontroli nad losowaniem.

totolotek przynajmniej jest uczciwy.

  MJ

Data: 2010-07-07 12:41:09
Autor: J.F.
[...]

Z tym ze uczciwie zabiera polowe czy wiecej.

A tu .. przyjmijmy chwilowo ze losowanie jest uczciwe, a zadeklarowana pula nagrod prawdziwa. Ale ilosc losow nieokreslona .... czy to zle ? :-)

J.

Data: 2010-07-07 14:01:28
Autor: Michal Jankowski
Loteria w Orange - prawnik potrzebny
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

Z tym ze uczciwie zabiera polowe czy wiecej.

Z obliczen na kolanie wyszlo mi, ze pula na wyplaty jest wieksza lub
zblizona do 50%.

A tu .. przyjmijmy chwilowo ze losowanie jest uczciwe, a zadeklarowana
pula nagrod prawdziwa. Ale ilosc losow nieokreslona ... czy to zle ?
:-)

Ta....

  MJ

Data: 2010-07-07 14:39:22
Autor: J.F.
Loteria w Orange - prawnik potrzebny
Uzytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl>
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:
Z tym ze uczciwie zabiera polowe czy wiecej.
Z obliczen na kolanie wyszlo mi, ze pula na wyplaty jest wieksza lub
zblizona do 50%.

Dawniej nie trzeba bylo nawet liczyc - cos takiego bylo gwarantowane.
O, teraz tez nie trzeba: http://serwis.lotto.pl/183-41dbebb65b76e.htm

"2 Czym rózni sie nowe Lotto od Duzego Lotka?
Lotto to jeszcze wieksze wygrane: na "szóstki" przeznaczamy 44 proc. puli na wygrane (dotychczas 36 proc.). Dodatkowo w Lotto pula na "szóstki" bedzie gwarantowana i wyniesie minimum 2 miliony zl. W mega kumulacji bedzie mozna wygrac nawet 50 milionów zl."

14. Jaki jest podzial kwoty przeznaczonej na wygrane w Lotto?
Na "szóstki" przeznaczamy 44 proc. puli na wygrane.
Na "piatki" przeznaczamy 8 proc. puli na wygrane.
Wygrana za "czwórke" wyniesie srednio 240 zl .
Za trafienie "trójki" grajacy otrzyma 20 zl. "

Podobnie Los milionos - 50%.

A tu .. przyjmijmy chwilowo ze losowanie jest uczciwe, a zadeklarowana
pula nagrod prawdziwa. Ale ilosc losow nieokreslona ... czy to zle ?
:-)
Ta....

No wiesz - uczciwy uklad - ty nie wiesz ile losow sie sprzeda, oni tez nie wiedza, a pule nagrod zapewnic musza  :-)

A nie 100% marzy bez zadnego ryzyka - zloty interes :-)

J.

Data: 2010-07-07 15:02:48
Autor: Michal Jankowski
[...]

W powyzszym tekscie nie ma ANI SLOWA o tym, jak± czę¶ć WPŁYWÓW stanowi
'pula na wygrane'.

  MJ

Data: 2010-07-07 15:52:39
Autor: J.F.
Loteria w Orange - prawnik potrzebny
Użytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisał w wiadomo¶ci news:kjzwrt7wikn.fsfccfs1.fuw.edu.pl...
[...]

No tak, tak mi zapadlo w pamiec ze oni ustalaja pule na wygrane z gory procentowo, ze myslalem ze znalazlem ..

http://www.strefabiznesu.dziennikwschodni.pl/artykul/na-lotto-polacy-wydali-36-mld-zl-wygrali-900-mln-zl-22896.html

25% ? Cos mi chodzi po glowie ze wlasnie tyle bylo.
Teraz sie moglo skomplikowac dodatkowo - nie wiadomo czy te 900mln to juz do wyplaty, czy jeszcze opodatkowane ..

Ale 25% .. lepiej w ruletke grac :-)

J.

Data: 2010-07-08 09:38:00
Autor: Michal Jankowski
[...]

E-e.

Wezmy ostatnie losowanie. Kumulacji nie bylo.

      Liczba   Kwota(PLN)
szóstka        1        2 000 000.00     2 000 000
pi±tka         30       7 125.30           213 759
czwórka        2008     265.50             531 000
trójka         37472    20.00              749 440

Na wyplaty razem                         3 494 199zl

Teraz - ile bylo zakladow? Trojka pada raz na 55.7 zakladow, zatem
55.7*37 472 = 2 087 190

Po 3 zlote, zatem:
6 261 571 zl

56% na wyplaty. Minus podatek... (ale tylko od piatek i szostek)

  MJ

Data: 2010-07-08 16:32:09
Autor: J.F.
[...]

Ale zauwaz ze szostka rowno 2 mln, czyli korzystaja z minimalnej puli dla szostki.
Tu wyplacili, ale szostka pada co ~14mln zakladow, wiec w tym przypadku nalezaloby do puli nagrod wliczyc tylko 1/7 tej kwoty.
Czyli ustatystyczniona pula nagrod wynioslaby ~1.8 mln - co daje 28% w tym losowaniu.

Trzeba by sie doczytac tylko czy te 2 mln nie przechodza na nastepna gre jako kumulacja ..

To na starych zasadach czy na nowych ? Bo jeszcze mozna inaczej policzyc - na piatki przeznacza sie 8% puli nagrod, co nam daje w tym przypadku
2.67mln. a to jest 42% z 6.26 mln. Tylko przydaloby sie losowanie z wieksza iloscia grajacych.

Tak czy inaczej - lepiej w ruletke :-)

J.

Data: 2010-07-08 17:10:12
Autor: J.F.
Loteria w Orange - prawnik potrzebny
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i14nh6$e2d$1news.onet.pl...
[...]
[...]

Zaczalem sprawdzac dalej i trafilem na http://serwis.lotto.pl/183-4ac0761675f83.htm
"Na wygrane, zgodnie z regulaminem, przeznacza się co najmniej 51% stawek wpłaconych za udział w grze."
Pozostaje wiec pytanie skad ta gazetowa informacja o 900/3.6mld.

Ewentualnie jak to jest z dokladnie z tym przeznaczaniem i przechodzeniem - bo jakos dziwnie mi to wyglada.

Data: 2010-07-06 22:58:16
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-07-06 22:24, Użytkownik J.F. napisał:

Kumpel swego czasu zainwestowal ponad 200 zl
Co już jest głupot± .
Czyli nie prawnik, lecz lekarz.

Dlaczego - to w koncu loteria - czasem ktos wygrywa.

Czasem to wygrywa uczestnik, organizator wygrywa z założenia
zawsze.

Pozdrawiam

Data: 2010-07-06 23:30:10
Autor: mvoicem
(06.07.2010 22:00), Olgierd wrote:
Dnia Tue, 06 Jul 2010 21:42:58 +0200, mvoicem napisał(a):

Kumpel swego czasu zainwestowal ponad 200 zl

Co już jest głupot± .

Czyli nie prawnik, lecz lekarz.

Prawnik chyba też. Bo mniejsze inwestycje znajduj± się także w¶ród
całkiem niegłupich.

Jak dla mnie to jest klasyczne oszustwo w sensie potocznym. W sensie
prawnym - no chyba też, tylko praktycznie nie do udowodnienia.

p. m.

Data: 2010-07-08 11:50:06
Autor: Arek
Loteria w Orange - prawnik potrzebny
Arek pisze:
Jest zwykłym oszustwem.

I jakby co, przy okazji  :

http://wyborcza.pl/1,76842,8050435,Telewizja_bierze_na_duze_kolo.html?as=2&startsz=x

Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-07-08 06:24:33
Autor: Jurek Jurek
Loteria w Orange - prawnik potrzebny
Jeszcze jedna uwaga. Bo zauwazylem, ze wszystkie smsy do jednego worka
wrzucacie.

Roznica jest taka: jezeli smsy przychodza, a nie przystapilismy do
loterii (nie wyslalismy smsa), to mozna je wylaczyc jak kazda
informacje marketingowa, dzwoniac do BOK i cofajac zgode na
pzretwarzanie danych.

Jezeli wyslalismy smsa na loterie, to ma prawo przyjsc dziennie 4 albo
5 smsow. Nie pamietam jak w tym regulaminie jest. W drugiej edycji
byly 4 smsy.

Data: 2010-07-06 22:15:01
Autor: J.F.
On Tue, 6 Jul 2010 19:48:36 +0200,  Skylla wrote:
Jaka jest szansa na odzyskanie pieniędzy?

A co z ni± jest nie tak?

Wlasciwie to nic. Po prostu to co zwykle: trzeba przyjac ze oni wszyscy chca cie oszukac
i przeczytac uwaznie regulamin :-)

J.

Data: 2010-07-07 00:11:04
Autor: ikarek
Loteria w Orange - prawnik potrzebny
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:9k37369h4r2kun43ck475euqfc98gormu84ax.com...
[...]

Polski standard :) Sam też dostałem do¶ć irytuj±cy sms,
w zwi±zku z podobn± loteri± Ery. Mianowicie, stało tam
że, aby ODEBRAĆ 50 tysięcy, mam wysłać sms na numer
owej loterii.

Po czym¶ takim powinienem wła¶ciwie z miejsca przej¶ć
do konkurencji, ale chyba już jestem znieczulony...

Data: 2010-07-07 21:15:35
Autor: Michał Gut
Loteria w Orange - prawnik potrzebny
A co z ni± jest nie tak?

wyslal sms i nie wygral ;)

Data: 2010-07-07 00:14:39
Autor: Animka
Loteria w Orange - prawnik potrzebny
W dniu 2010-07-07 21:15, Michał Gut pisze:
A co z niÄ… jest nie tak?

wyslal sms i nie wygral ;)

Pewnie na jednym pytaniu-sms-się do niego się nie skończyło!
Odpowiedział jeden raz i zaczął otrzymywać dalsze sms-y. Pewnie dalej odpisywał oszustom.

--
animka

Data: 2010-07-07 09:27:41
Autor: gregor
W dniu 2010-07-07 00:14, Animka pisze:
[...]

no tak pisza, juz prezes ma podpisuje dla ciebie umowe, prezes niesie kluczyki, prezes leje benzyne wyslij tylko sms

gregor

Data: 2010-07-07 12:46:59
Autor: J.F.
Użytkownik "Animka" <animka@to.nieja.wp.pl> napisał w wiadomości news:i10ah4$mqk$1node1.news.atman.pl...
[...]

Bo trzeba im przyznac ze oni sprytni sa.
"przyslij sms zeby potwierdzic swoja wygrana", "przygotowujemy liste przelewow - ostatnia szansa na potwierdzenie udzialu", "zostales wylosowany - wyslij sms na numer 7400" .. no i kto sie nie skusi :-)

J.

Data: 2010-07-07 12:58:20
Autor: Animka
W dniu 2010-07-07 12:46, J.F. pisze:

[...]

Ja się ze 2 razy skusilam. Raz w Orange, raz w TVP. Ale szybko zrezygnowałam jak zobaczyłam, że to ciagle nie koniec. Stop złodziejom.
Nie należy odpowiadać na tego typu sms-y bo sie nie odczepią i będa nękali.

--
animka

Data: 2010-07-07 15:02:41
Autor: .
Loteria w Orange - prawnik potrzebny
A co z ni± jest nie tak?

wyslal sms i nie wygral ;)

W każdej loterii tylko niewiele osób wygrywa, reszta nie.
Takie s± zasady loterii. Uczciwo¶ć losowania to już
inna sprawa.

Ale parę osób opisało to, o co mnie chodzi :

[...]

Też mogę podać przykłady w rodzaju: wy¶lij tylko jeszcze jeden
SMS za 4,88zł, a kluczyki już s± Twoje" itp.

Orange w swoich SMSach kłamie i przez to wyłudza pieni±dze,
a to już jest niezgodne z prawem. Potrzebny jest jednak prawnik
i chęć tych, którzy w ten sposób stracili pieni±dze by upomnieć
się o ich zwrot.

Data: 2010-07-07 16:49:33
Autor: J.F.
Loteria w Orange - prawnik potrzebny
Użytkownik "." <qwerty@qwerty.pl> napisał w
[...]

Nie Orange, tylko Internetq.

a to już jest niezgodne z prawem. Potrzebny jest jednak prawnik
i chęć tych, którzy w ten sposób stracili pieni±dze by upomnieć
się o ich zwrot.

No coz, jest regulamin, w regulaminie pisze wyraznie - o wygranej powiadomia paszczowo, a nie tekstowo.

Trzeba by miec te smsy zapamietane, ale tak jak pamietam to one sa sprytnie sformulowane - dwuznacznie mozna interpretowac. Takze na ich korzysc.
"zostales wylosowany" .. owszem, zostales - do wyslania niniejszego SMS :-)
Napisali "a kluczyki już s± Twoje" czy "a kluczyki moga byc  Twoje" ?

Sprawa .. no coz, ciekaw jestem jakie sa szanse wygranej.

Z jednes strony wyludzenie,  z drugiej - wiadomo, loteria. Z trzeciej - kazdy sms zwieksza szanse wygranej, nie poszly na marne :-)

J.

Data: 2010-07-08 00:39:42
Autor: MarekM
W dniu 07.07.2010 16:49, J.F. pisze:

Trzeba by miec te smsy zapamietane, ale tak jak pamietam to one sa
sprytnie sformulowane - dwuznacznie mozna interpretowac. Takze na ich
korzysc.

Heh, ja też dostaję po kilka dziennie. Tak, wysłałem pod koniec czerwca jednego, bo akurat kończył się okres rozliczeniowy, a w pakiecie kwotowym sporo zostało.

I tak sobie analizuję treść. Nie ma szans się przyczepić - mimo że SMSy są tak sformułowane, by sprawiać wrażenie, że BMW jest Twoje, to żaden z nich nie nadaje się do pozwu w sądzie, gdyż obowiązuje regulamin, a każde stwierdzenie typu "zostałeś wylosowany" czy "kluczyki czekają", "dokumenty gotowe" stwierdzają po prostu JAKIŚ fakt. Owszem, wylosowano Twój numer, by przyznać dodatkowe punkty-szansy w losowaniu (mówi o tym regulamin), kluczyki NA KOGOŚ czekają, jakieś dokumenty DLA KOGOŚ są już przygotowane. Nad tym pracował zapewne sztab prawników, nie mogą pozwolić sobie na jawne kłamstwo.

Marek

Data: 2010-07-08 01:27:20
Autor: Arek
Loteria w Orange - prawnik potrzebny
MarekM pisze:
[..]
I tak sobie analizuję treść. Nie ma szans się przyczepić - mimo że SMSy są tak sformułowane, by sprawiać wrażenie, że BMW jest Twoje, to żaden z nich nie nadaje się do pozwu w sądzie, gdyż obowiązuje regulamin, a

Doprawdy?  A brzmienie art. 286 kk znasz?

"§ 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania,
podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8. "

Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-07-07 18:57:21
Autor: witek
Loteria w Orange - prawnik potrzebny
Arek wrote:
MarekM pisze:
[..]
[...]

z tym, ze jak umiesz czytac, to powinienes przeczytac regulamin i powoywanie sie na analfabetyzm nic tu nie da.

Data: 2010-07-08 02:43:46
Autor: z
witek pisze:

z tym, ze jak umiesz czytac, to powinienes przeczytac regulamin i powoywanie sie na analfabetyzm nic tu nie da.

Wszystko prawda tylko że nasze kochane państwo opiekuńcze zakazuje pewnych rzeczy dla naszego dobra. :-) W podobnym temacie zakazało systemu argentyńskiego, bankom każe podawać RSO. Chociaż w regulaminach, umowach było wszystko napisane i umiejący czytać mógł sobie przeczytać.
Tutaj trzymając się bardziej duchu prawa sąd mógłby kłaść większy nacisk na "celowe, z premedytacją, nachalne, uporczywe, na masową skalę nakłanianie do niekorzystnego rozporządzenia swoim mieniem"
Może w końcu POsłowie mając pełnię władzy coś z tym zrobią bo wysyp tych cwanych konkursów nie ma końca.

Data: 2010-07-08 02:46:21
Autor: Arek
Loteria w Orange - prawnik potrzebny
z pisze:
[..\
Może w końcu POsłowie mając pełnię władzy coś z tym zrobią bo wysyp tych cwanych konkursów nie ma końca.

Nie zrobiÄ… bo wszyscy tak czy inaczej sÄ… przez nich skorumpowani.

Ty nie chciałbyś dzwonić do końca życia za darmo, a Twoja rodzina do 7 pokolenia mieć opłacone czesne i stypendia w najdroższych dowolnie wybranych uczelniach ?

No i wszystko na temat.

Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-07-08 09:28:36
Autor: mvoicem
(08.07.2010 02:43), z wrote:
witek pisze:

[...]

na "celowe, z premedytacjÄ…, nachalne, uporczywe, na masowÄ… skalÄ™
nakłanianie do niekorzystnego rozporządzenia swoim mieniem"

Tyle że za ducha prawa nikogo skazać nie wolno (chociaż czasami pewnie
siÄ™ zdarza w ramach wypadkĂłw przy pracy).

Stworzenie regulacji przeciwko takim smsom by tylko utrudniło pracę
uczciwym ludziom, zaś oszuści by znaleźli sobie lukę i bimbali na zakazy.

Co nie zmienia faktu że jest to IMHO oszustwo - tak jak napisałeś :
nachalne, uporczywe, na masową skalę nakłanianie do niekorzystnego
rozporządzania swoim mieniem. Dodajmy - podstępem.

p. m.

Data: 2010-07-08 16:31:56
Autor: GLaF
Dnia Thu, 08 Jul 2010 09:28:36 +0200, mvoicem napisał(a):

Stworzenie regulacji przeciwko takim smsom by tylko utrudniło pracę
uczciwym ludziom, za¶ oszu¶ci by znaleĽli sobie lukę i bimbali na zakazy.

Komu by to utrudniło pracę? Wystarczyłoby stosować się do wytycznych i nie
byłoby problemów. A cwaniaki mieliby bardzo ograniczone pole do nadużyć.
S± odpowiednie regulacje co do reklam farmaceutyków, nikt z tego powodu nie
ucierpiał, a już nie wolno reklamować leku, że jak go nie weĽmiesz, to
możesz umrzeć.
UOKiK z pewno¶ci± weĽmie się za naci±gaj±ce loterie smsowe, ale to w Polsce
niestety _musi_ potrwać.
Wystarczyłaby JASNA i NIE BUDZˇCA WˇTPLIWO¦CI informacja ile wynosi
minimalna kwota, któr± należy wydać, aby brać udział w losowaniu, oraz czy
kolejny sms ma na celu zwiększenie szansy wygranej, czy potwierdzenie chęci
odbioru już wylosowanej nagrody (tak jak to teraz łobuzy sugeruj±).

--
GLaF

Data: 2010-07-08 17:26:08
Autor: J.F.
Loteria w Orange - prawnik potrzebny
Użytkownik "GLaF" <glaf@niema.takiego.numeru.pl> napisał
[...]

No ale wiesz - widze w TV reklame "Shell - paliwa najwyzszej jakosci".
I kupuje paliwo po 4.80, podczas gdy na przeciwko w stacji "Cfaniak i s-ka" jest po 4.50. A paliwo to samo - z Orlenu.
Robota dla prokuratora ?

[...]

Ale przeciez w regulaminie jest.

J.

P.S. Wlasnie zadzwonil do mnie automat .. skorzystaj z loterii Erakasy.
  zaraz .. loterie pieniezne moze organizowac kazdy za zezwoleniem, czy tylko wydzielone spolki panstwowe ?

Data: 2010-07-08 18:17:45
Autor: GLaF
Dnia Thu, 8 Jul 2010 17:26:08 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

Czy w regulaminie jest napisane, że mog± wysyłać MYLˇCE smsy?
Regulamin nie stanowi prawa, regulamin musi być zgodny z prawem.

--
GLaF

Data: 2010-07-09 08:54:40
Autor: mvoicem
(08.07.2010 16:31), GLaF wrote:
[...]

To zależy od sformułowania przepisu, ale na pewno by to zahaczyło o tych
którzy uczciwie wysyłaj± smsy bez żadnej ¶ciemy.

Tak jak z ograniczeniem maksymalnego oprocentowania pożyczki. Miało to
uderzyć w Providenty i inne. Za¶ ja np. legalnie nie mogę pożyczyć
s±siadowi na miesi±c 1000zł z 50zł odsetkami (co bior±c pod uwagę
s±siada upierdliwo¶ć jest godziwym wynagrodzeniem), za¶ providenty i
inne sobie i tak radz±.

p. m.

Data: 2010-07-09 07:41:54
Autor: Jurek Jurek
Loteria w Orange - prawnik potrzebny
a jest tutaj w ogole ktos kto wzial udzial w loterii? albo gra
zawodowo?

Data: 2010-07-08 19:47:29
Autor: z
mvoicem pisze:

[...]

Stwierdzenie że nie warto zakazywać bo i tak to nic nie da stawia pod znakiem zapytania sens istnienia państwa i jego praw.
Naokoło same zakazy-nakazy. RSO, przepisy drogowe, zakaz lichwy itd. ...
Przecież to wszystko utrudnia nam życie a jednak zostało wprowadzone.
Nie widzę różnicy. Kwestia tylko woli i kasy która za tym procederem stoi.

Data: 2010-07-08 02:45:11
Autor: Arek
Loteria w Orange - prawnik potrzebny
witek pisze:
[..]
z tym, ze jak umiesz czytac, to powinienes przeczytac regulamin i powoywanie sie na analfabetyzm nic tu nie da.

Tak właśnie mówią wszyscy oszuści.
Na szczęście sędziowie potrafią takich skazywać tak jak im się należy.

Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-07-08 17:17:36
Autor: J.F.
Loteria w Orange - prawnik potrzebny
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał
Arek wrote:
MarekM pisze:
[..]
[...]

W sprawie cywilnej owszem, w kwestii karnej niekoniecznie - bo jednak wprowadzali w blad w celu osiagniecia korzysci.
A jesli w karnej wygramy, to i moze i naleznosc do zwrotu.

Co prawda jakby tak popatrzec i to szefow totolotka nalezaloby wsadzic, bo przy okazji roznych reklam troche naciagaja rzeczywistosc :-)
A przy okazji z polowe polskiego biznesu - zawsze sie znajdzie ktos kogo reklama doprowadzila do niekorzystnego rozporzadzenia wlasnym majatkiem.

Dlatego jestem ciekaw jakie sprawa mialaby szanse, gdyby do sadu trafila ..

J.

Data: 2010-07-08 17:32:36
Autor: Arek
J.F. pisze:
Dlatego jestem ciekaw jakie sprawa mialaby szanse, gdyby do sadu trafila ..

Zagraj i podaj ich do prokuratury, gdy Ci odmówi odwołaj się do sądu.
Jeśli sąd nakaże prokuraturze kontynuowanie śledztwa a prokurator znowu odmówi to sam podaj do sądu i się przekonaj.

Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-07-11 21:14:40
Autor: wspolna-flaszka.pl
Loteria w Orange - prawnik potrzebny

Użytkownik "MarekM" <muddy@wytnij-to.interia.i-popraw-tld.polska> napisał w wiadomo¶ci news:i12vne$58o$1usenet.news.interia.pl...
[...]

I tak sobie analizuję tre¶ć. Nie ma szans się przyczepić - mimo że SMSy s± tak sformułowane, by sprawiać wrażenie, że BMW jest Twoje, to żaden z nich nie nadaje się do pozwu w s±dzie, gdyż obowi±zuje regulamin, a każde stwierdzenie typu "zostałe¶ wylosowany" czy "kluczyki czekaj±", "dokumenty gotowe" stwierdzaj± po prostu JAKI¦ fakt. Owszem, wylosowano Twój numer, by przyznać dodatkowe punkty-szansy w losowaniu (mówi o tym regulamin), kluczyki NA KOGO¦ czekaj±, jakie¶ dokumenty DLA KOGO¦ s± już przygotowane. Nad tym pracował zapewne sztab prawników, nie mog± pozwolić sobie na jawne kłamstwo.
\\
czy tresc wprowadza w blad?

--
Ja wiem czego potrzebujesz ....
http://programdofakturowania.info.pl

Data: 2010-07-07 07:25:31
Autor: Jurek Jurek
On 6 Lip, 17:09, "." <qwe...@qwerty.pl> wrote:
Czy jaki¶ prawnik już się zainteresował loteri± BMW w Orange?

Jaka jest szansa na odzyskanie pieniędzy?

Powiedz dokladnie o co chodzi. Ja tutaj czytam ten topik, to za glowe
sie lapie. Jaka sciema? Jakie wyludzanie? Trzecia edycja loterii, i
nikt z zadnego urzedu sie jeszce nie przyczepil. Jezeli sie wyslalo
sms i nei wygralo - to trudno, pech. Czytaj regulamin i bedziesz
wiedzial co i jak.
Jezeli denerwuja Cie po prostu smsy reklamujace loterie, to je wylacz
w BOK.

Pozdrawiam.

Data: 2010-07-07 16:27:52
Autor: Arek
Jurek Jurek pisze:
Powiedz dokladnie o co chodzi. Ja tutaj czytam ten topik, to za glowe
sie lapie. Jaka sciema? Jakie wyludzanie? Trzecia edycja loterii, i
nikt z zadnego urzedu sie jeszce nie przyczepil. [..]

Buacha cha cha cha cha !!!!!!!!!

I nikt się nie przyczepi, wszyscy s± przecież tak czy inaczej przekupieni :)

pozdrawiam
Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-07-07 07:31:42
Autor: Jurek Jurek
On 7 Lip, 16:27, Arek <a...@eteria.net> wrote:
Jurek Jurek pisze:

> [...]
> sie lapie. Jaka sciema? Jakie wyludzanie? Trzecia edycja loterii, i
> nikt z zadnego urzedu sie jeszce nie przyczepil. [..]

I nikt si nie przyczepi, wszyscy s przecie tak czy inaczej przekupieni :)

pozdrawiam
Arek

-- www.arnoldbuzdygan.com

Nie wiem. Moim zdaniem jak sie przyjrzec zasadom na jakich to dziala,
to oni ich nie przekraczaja. Przeciez jacys ludzie wygrywaja te
samochody? Prawda?

Data: 2010-07-08 16:10:59
Autor: Chris
Loteria w Orange - prawnik potrzebny
W artykule
niejaki(a): Jurek Jurek z adresu <transpolski@gmail.com> napisal(a):

Przeciez jacys ludzie wygrywaja te
samochody? Prawda?

A gdzie to mozna sprawdzic, czy ktos faktycznie wygrywa, a jesli nawet
wygrywa, to kto?

Data: 2010-07-07 17:28:41
Autor: J.F.
Loteria w Orange - prawnik potrzebny
Użytkownik "Jurek Jurek" <transpolski@gmail.com> napisał
Powiedz dokladnie o co chodzi. Ja tutaj czytam ten topik, to za glowe
sie lapie. Jaka sciema? Jakie wyludzanie?

Masz telefon w Orange ? Ja nie masz to sobie kup startera, zglos darmowe losy i zobaczysz co dalej bedzie :-)
Zobaczymy co po tygodniu napiszesz :-)

J.

Data: 2010-07-07 18:13:41
Autor: .
Loteria w Orange - prawnik potrzebny
Po 3 wcze¶niejszych SMSach w dniu dzisiejszym:

SMS z 8080 ok. 20 minut temu
Witaj! Za doladowanie dostajesz 250 losow w Loterii Orange!
Pamietaj kazde doladowanieto to dodatkowe darmowe losy i
wieksza szansa na wygranie BMW!

SMS z 7400  ok 13 minut temu
Tu Komisja Nagród Orange. Akt wlasnosci samochodu BMW
juz jest do oddania. Wyslij BMW na 7400 (4,88 zł), bo chcemy
jak najszybciej poznac dzisiejszego zwyciezce!

Kluczyki miały być już dzisiaj o 12.16, o ile wy¶lę SMS w ci±gu
1 godziny. A pomimo niewysłania ....

I co Wy na to?

Data: 2010-07-07 18:27:34
Autor: Młotkowy
. pisze:
[...]

A widziałe¶ tak± reklamę jakiego¶ OFE, gdzie dwoje młodych emerytów
siedzi sobie na leżaczkach, nad basenem, gdzie¶ pod palmami i czyta
gazety... ?
I co Ty na to?

Był już taki proces, gdzie kto¶ domagał się dosłownie tego, co napisane
było w reklamie. I niestety (polski, oczywi¶cie) s±d to oddalił, bo
"tre¶ci reklam nie należy traktować dosłownie" (Albo jako¶ tak, ale nie
było w tym stwierdzenia, że "reklama nie jest ofert± handlow±".)

"Prawo" mamy takie, jakich mamy posłów, a s±dy - takie, jakich prawników.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.        Młotkowy

Data: 2010-07-08 15:53:27
Autor: Chris
niejaki(a): Jurek Jurek z adresu <transpolski@gmail.com> napisał(a):

Czytaj regulamin i bedziesz
wiedzial co i jak.

A sk±d przeciętny użytkownik komórki ma wiedzieć o istnieniu jakiegokolwiek
regulaminu?
W SMS-owym spamie nic na temat Regulaminu nie ma!

Jezeli denerwuja Cie po prostu smsy reklamujace loterie, to je wylacz
w BOK.

Chyba żartujesz!
Ja wył±czałem już kilkakrotnie: na stronie WWW, przez BOK, a nawet na
pi¶mie.
Spam jak przychodził, tak dalej przychodzi!

--
Krzysztof

Loteria w Orange - prawnik potrzebny