"Lotniczy" film, który zapamiętałem z dzieciństwa

Data: 2010-07-18 14:50:44
Autor: Atlantis
"Lotniczy" film, który zapamiętałem z dzieciństwa
Film ogl±dałem na TVP dawno temu, najprawdopodobniej będ±c w
podstawówce, więc byłyby to lata dziewięćdziesi±te (stawiałbym na
połowę, z możliwym odchyleniem kilku lat w górę). Główny bohater
pilotował niewielk± Cessnę, w skutek jakiej¶ awarii stracił
oprzyrz±dowanie nawigacyjne lec±c ¶lepo nad oceanem, paliwo powoli
kończyło się... Jego pozycję próbował próbowała ustalić załoga rejsowego
samolotu, z któr± utrzymywał ł±czno¶ć radiow±. W tym celu próbowali
m.in. wytworzyć smugę kondensacyjn±, która stanowiłaby punkt
orientacyjny. Najpierw nie udawało się z powodu nieodpowiednich
warunków, więc zdecydowano się wytworzyć podobny efekt przez spuszczenie
nadmiarowego paliwa. Pilot Cessny jednak nie widział smugi... Wydaje mi
się, że w ostateczno¶ci udało im się wyliczyć jego orientacyjn± pozycję
przy pomocy jakiej¶ harcersko-żeglarskiej sztuczki uwzględniaj±cej
obserwację słońca/gwiazd.

Kto¶ pamięta tytuł?

Data: 2010-07-18 20:02:05
Autor: Andrzej Libiszewski
"Lotniczy" film, który zapamiętałem z dzieciństwa
Dnia Sun, 18 Jul 2010 14:50:44 +0200, Atlantis napisał(a):

Film oglądałem na TVP dawno temu, najprawdopodobniej będąc w
podstawówce, więc byłyby to lata dziewięćdziesiąte (stawiałbym na
połowę, z możliwym odchyleniem kilku lat w górę). Główny bohater
pilotował niewielką Cessnę, w skutek jakiejś awarii stracił
oprzyrządowanie nawigacyjne lecąc ślepo nad oceanem, paliwo powoli
kończyło się... Jego pozycję próbował próbowała ustalić załoga rejsowego
samolotu, z którą utrzymywał łączność radiową. W tym celu próbowali
m.in. wytworzyć smugę kondensacyjną, która stanowiłaby punkt
orientacyjny. Najpierw nie udawało się z powodu nieodpowiednich
warunków, więc zdecydowano się wytworzyć podobny efekt przez spuszczenie
nadmiarowego paliwa. Pilot Cessny jednak nie widział smugi... Wydaje mi
się, że w ostateczności udało im się wyliczyć jego orientacyjną pozycję
przy pomocy jakiejś harcersko-żeglarskiej sztuczki uwzględniającej
obserwację słońca/gwiazd.

Ktoś pamięta tytuł?

Google, pamięta :)

http://www.imdb.com/title/tt0107556/

Nawiasem mówiąc próbując sobie przypomnieć tytuł znalazłem przy okazji
dokładne wyjaśnienie jaka sztuczka została wykorzystana :)

http://www.cs.utep.edu/vladik/2007/olg07-01.pdf

"Krocz naprzód, mężny światłości synu
A te sedesy w kolorze jaśminu
Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

Data: 2010-07-19 11:58:43
Autor: Catalyst

"Atlantis" <marekw1986NOSPAM@wp.pl> wrote in message news:4c42f869$0$17087$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jasna cholera to jedyny tego typu film, który przez mgłę pamiętam - znaczy sceny z niego. I pamiętam też, że z ojcem rozmawiali¶my wtedy, że można zrobić ciekawy film, którego akcja dzieje się w kabinie samolociku. :)

Dzięki za przypomnienie

"Lotniczy" film, który zapamiętałem z dzieciństwa