Lotnisko w Suwa艂kach?

Data: 2010-08-10 17:04:40
Autor: Zulus
Lotnisko w Suwa艂kach?
Cze艣膰,

Czy kto艣 orientuje si臋, jak wygl膮da sytuacja na lotnisku w Suwakach?
Pas jest wykoszony? W jakim stanie? Mo偶na tam przylecie膰 i zostawi膰 samolot na noc?

Pytam, bo pod numerem telefonu ze strony Aeroklubu Suwalskiego i z AIP mam komunikat "nie ma takiego numeru", na maile nikt nie odpowiada... S艂ysza艂em jaki艣 czas temu ze Aeroklub Suwalski ma jakie艣 problemy, ale nie znam szczeg贸艂贸w, a mam spraw臋 do za艂atwienia w tamtych stronach i na EPSU by艂oby mi najwygodniej wyl膮dowa膰.

Ew. jakie艣 sugestie co do lotnisk/l膮dowisk (C152) w pobli偶u?

Z g贸ry dzi臋ki,
Zulus

Data: 2010-08-12 12:05:34
Autor: /dev/SU45
Lotnisko w Suwa艂kach?
[...]

Zadzwo艅 do aeroklubu w Bia艂ymstoku, bo o ile wiem to tam si臋 przenios艂a
cz臋艣膰 os贸b po tym gdy ASuwalski wpad艂 w korkoci膮g (chyba konsekwencje
wypadku Puchacza i 2 ofiar 艣miertelnych).

Data: 2010-08-12 12:12:48
Autor: /dev/SU45
Lotnisko w Suwa艂kach?
http://radio5.com.pl/index.php?id=1&ia=19593

S膮d og艂osi艂 upad艂o艣膰 Aeroklubu Suwalskiego. To efekt pami臋tnego wypadku
szybowca sprzed sze艣ciu lat. Zgin臋li w贸wczas 44 letni pilot i 17 letni
kursant. S膮d przyzna艂 rodzicom ch艂opaka zado艣膰uczynienie, kt贸re
wielokrotnie przekracza mo偶liwo艣ci finansowe suwalskiego stowarzyszenia.
Wraz z karnymi odsetkami i kosztami komorniczymi wynosi ono 300 tys z艂.
Maj膮tek aeroklubu, m.in. dwa samoloty i trzy szybowce, zosta艂 ju偶
zabezpieczony przez syndyka. Wkr贸tce zostanie wystawiony na licytacj臋.
Pochodz膮ce z niej pieni膮dze zostan膮 przeznaczone na sp艂at臋 zobowi膮za艅
aeroklubu. Co dalej ze sportem lotniczym w Suwa艂kach? Trudno powiedzie膰.
Robert Szadkowski, prezes stowarzyszenia obieca艂, 偶e dzi艣 udzieli nam
oficjalnej wypowiedzi w tej sprawie. Mimo wielu pr贸b, nie odbiera艂
telefonu. Aeroklub Suwalski funkcjonowa艂 od ponad 20 lat. Ostatnio
prowadzi艂 sekcje: samolotow膮, szybowcow膮 i motolotniow膮.

a teren lotniska tu偶 przy nowej obwodnicy...

Data: 2010-08-12 04:54:49
Autor: heja
Lotnisko w Suwa砶ach?
Wraz z karnymi odsetkami i kosztami komorniczymi wynosi ono 300 tys z.
Maj眛ek aeroklubu, m.in. dwa samoloty i trzy szybowce, zosta ju
zabezpieczony przez syndyka. Wkr髏ce zostanie wystawiony na licytacj..

Dwa samoloty (Jak/Gawron/Zlin?) i trzy szybowce (Bocian, Pirat,
Junior), a pewnie te inne rzeczy (samochody, radiostacje, komputery)
za jedyne 300 tys.? Za tyle posz硑? :(

a teren lotniska tu przy nowej obwodnicy...

A do kogo nale縴?

--
Micha

Data: 2010-08-13 18:08:36
Autor: Zulus
Lotnisko w Suwa砶ach?
Witam,

Dzi阫uj za rady - po nitce do k砤 dowiedzia砮m si, 縠 w Suwa砶ach w miejsce aeroklubu dzia砤 stowarzyszenie i lotnisko jest czynne dobrze utrzymane. Zamierzam to sprawdzi osobi禼ie w najbli縮zy weekend, dam zna grupie.

Zulus

Data: 2010-08-16 17:56:27
Autor: Zulus
Lotnisko w Suwa砶ach?

No wi阠 obiecana relacja: faktycznie pas wykoszony i w dobrym stanie, jak to bywa sytacja ma si nijak do mapki z AIP, wykoszony kierunek to 07/25, pas ma oficjalnie 650 m, ale po obu stronach jest jeszcze 潮cznie 300 m do wykorzystania, wi阠 jest gdzie wyl眃owa. Gospodarz bardzo 縴czliwy, na kaw zaprasza... Na minus: 50 PLN za l眃owanie... Wyt硊maczyli, 縠 to z powodu "haraczu", kt髍y pobiera od nich AP za u縴tkowanie lotniska.

No i uwaga - w ca砮j NE Polsce nie mo縩a nigdzie "legalnie" kupi avgasu, poza K阾rzynem (gdzie mi akurat nie by硂 zupe硁ie po drodze). Rezultat: goni砮m EPBC-EPSU-EPBC na styk z paliwem, rezerwa VFR i ani litra wi阠ej. Mam nadziej, 縠 kiedy otworz na nowo Szymany i b阣zie tam mo縩a zatankowa...

Zulus

Data: 2010-08-16 11:29:29
Autor: heja
Lotnisko w Suwa砶ach?
No i uwaga - w ca砮j NE Polsce nie mo縩a nigdzie "legalnie" kupi
avgasu, poza K阾rzynem

A Gry糽iny?

Jest jeszcze rozwi眤anie - STC na paliwo samochodowe (oczywi禼ie nie
dla wszystkich silnik體 i p砤towc體)

--
Micha

Data: 2010-08-12 12:14:39
Autor: Piotr [trzykoty]
Lotnisko w Suwa艂kach?
To efekt pami臋tnego wypadku
szybowca sprzed sze艣ciu lat. Zgin臋li w贸wczas 44 letni pilot i 17 letni
kursant. S膮d przyzna艂 rodzicom ch艂opaka zado艣膰uczynienie

A jaka by艂a wina klubu?

Data: 2010-08-12 12:23:11
Autor: /dev/SU45
Lotnisko w Suwa艂kach?