Lotnisko w Suwałkach?

Data: 2010-08-10 17:04:40
Autor: Zulus
Lotnisko w Suwałkach?
Cześć,

Czy ktoÅ› orientuje siÄ™, jak wyglÄ…da sytuacja na lotnisku w Suwakach?
Pas jest wykoszony? W jakim stanie? Można tam przylecieć i zostawić samolot na noc?

Pytam, bo pod numerem telefonu ze strony Aeroklubu Suwalskiego i z AIP mam komunikat "nie ma takiego numeru", na maile nikt nie odpowiada... Słyszałem jakiś czas temu ze Aeroklub Suwalski ma jakieś problemy, ale nie znam szczegółów, a mam sprawę do załatwienia w tamtych stronach i na EPSU byłoby mi najwygodniej wylądować.

Ew. jakieś sugestie co do lotnisk/lądowisk (C152) w pobliżu?

Z góry dzięki,
Zulus

Data: 2010-08-12 12:05:34
Autor: /dev/SU45
Lotnisko w Suwałkach?
[...]

Zadzwoń do aeroklubu w Białymstoku, bo o ile wiem to tam się przeniosła
część osób po tym gdy ASuwalski wpadł w korkociąg (chyba konsekwencje
wypadku Puchacza i 2 ofiar śmiertelnych).

Data: 2010-08-12 12:12:48
Autor: /dev/SU45
Lotnisko w Suwałkach?
http://radio5.com.pl/index.php?id=1&ia=19593

Sąd ogłosił upadłość Aeroklubu Suwalskiego. To efekt pamiętnego wypadku
szybowca sprzed sześciu lat. Zginęli wówczas 44 letni pilot i 17 letni
kursant. Sąd przyznał rodzicom chłopaka zadośćuczynienie, które
wielokrotnie przekracza możliwości finansowe suwalskiego stowarzyszenia.
Wraz z karnymi odsetkami i kosztami komorniczymi wynosi ono 300 tys zł.
Majątek aeroklubu, m.in. dwa samoloty i trzy szybowce, został już
zabezpieczony przez syndyka. Wkrótce zostanie wystawiony na licytację.
Pochodzące z niej pieniądze zostaną przeznaczone na spłatę zobowiązań
aeroklubu. Co dalej ze sportem lotniczym w Suwałkach? Trudno powiedzieć.
Robert Szadkowski, prezes stowarzyszenia obiecał, że dziś udzieli nam
oficjalnej wypowiedzi w tej sprawie. Mimo wielu prób, nie odbierał
telefonu. Aeroklub Suwalski funkcjonował od ponad 20 lat. Ostatnio
prowadził sekcje: samolotową, szybowcową i motolotniową.

a teren lotniska tuż przy nowej obwodnicy...

Data: 2010-08-12 04:54:49
Autor: heja
Lotnisko w Suwa³kach?
Wraz z karnymi odsetkami i kosztami komorniczymi wynosi ono 300 tys z³.
Maj±tek aeroklubu, m.in. dwa samoloty i trzy szybowce, zosta³ ju¿
zabezpieczony przez syndyka. Wkrótce zostanie wystawiony na licytacjê..

Dwa samoloty (Jak/Gawron/Zlin?) i trzy szybowce (Bocian, Pirat,
Junior), a pewnie te¿ inne rzeczy (samochody, radiostacje, komputery)
za jedyne 300 tys.? Za tyle posz³y? :(

a teren lotniska tu¿ przy nowej obwodnicy...

A do kogo nale¿y?

--
Micha³

Data: 2010-08-13 18:08:36
Autor: Zulus
Lotnisko w Suwa³kach?
Witam,

Dziêkujê za rady - po nitce do k³a dowiedzia³em siê, ¿e w Suwa³kach w miejsce aeroklubu dzia³a stowarzyszenie i lotnisko jest czynne dobrze utrzymane. Zamierzam to sprawdziæ osobi¶cie w najbli¿szy weekend, dam znaæ grupie.

Zulus

Data: 2010-08-16 17:56:27
Autor: Zulus
Lotnisko w Suwa³kach?

No wiêc obiecana relacja: faktycznie pas wykoszony i w dobrym stanie, jak to bywa sytacja ma siê nijak do mapki z AIP, wykoszony kierunek to 07/25, pas ma oficjalnie 650 m, ale po obu stronach jest jeszcze ³±cznie 300 m do wykorzystania, wiêc jest gdzie wyl±dowaæ. Gospodarz bardzo ¿yczliwy, na kawê zaprasza... Na minus: 50 PLN za l±dowanie... Wyt³umaczyli, ¿e to z powodu "haraczu", który pobiera od nich AP za u¿ytkowanie lotniska.

No i uwaga - w ca³ej NE Polsce nie mo¿na nigdzie "legalnie" kupiæ avgasu, poza Kêtrzynem (gdzie mi akurat nie by³o zupe³nie po drodze). Rezultat: goni³em EPBC-EPSU-EPBC na styk z paliwem, rezerwa VFR i ani litra wiêcej. Mam nadziejê, ¿e kiedy¶ otworz± na nowo Szymany i bêdzie tam mo¿na zatankowaæ...

Zulus

Data: 2010-08-16 11:29:29
Autor: heja
Lotnisko w Suwa³kach?
No i uwaga - w ca³ej NE Polsce nie mo¿na nigdzie "legalnie" kupiæ
avgasu, poza Kêtrzynem

A Gry¼liny?

Jest jeszcze rozwi±zanie - STC na paliwo samochodowe (oczywi¶cie nie
dla wszystkich silników i p³atowców)

--
Micha³

Data: 2010-08-12 12:14:39
Autor: Piotr [trzykoty]
Lotnisko w Suwałkach?
To efekt pamiętnego wypadku
szybowca sprzed sześciu lat. Zginęli wówczas 44 letni pilot i 17 letni
kursant. Sąd przyznał rodzicom chłopaka zadośćuczynienie

A jaka była wina klubu?

Data: 2010-08-12 12:23:11
Autor: /dev/SU45
Lotnisko w Suwałkach?