Data: 2012-04-23 20:37:47 | |
Autor: bratPit | |
Łożyska | |
Jakie są metody sprawdzania, które łożysko "huczy"? można rozpędzić się autem do 'jakiejś' prędkości na prostej drodze i pojechać szybkim, delikatnym slalomem - wówczas gdy uszkodzone łożysko będzie dociążane będzie głośniejsze, a będzie cichło przy odciążaniu (skręcie w przeciwną stronę) - tzw. efekt łożyskowy, jeżeli chodzi o tył to upewnij się czy nie są to czasem zząbkowane opony - potrafią huczeć już od 40-50km/h - to z kolei sprawdza się zamieniając stronami koła (następuje cisza) lub ręką gładząc bieżnik po obwodzie w przód i w tył - zząbkowana opona wyraźnie zahacza o dłoń (różnica wysokości kolejnych następujących po sobie kostek bieżnika), brat |
|
Data: 2012-04-23 19:53:36 | |
Autor: Iglo | |
Łożyska | |
bratPit <krakus28no_spam@op.pl> napisał(a):
jeżeli chodzi o tył to upewnij się czy nie są to czasem zząbkowane opony - potrafią huczeć już od 40-50km/h - to z kolei sprawdza się zamieniając stronami koła (następuje cisza) lub ręką gładząc bieżnik po obwodzie w przód i w tył - zząbkowana opona wyraźnie zahacza o dłoń (różnica wysokości kolejnych następujących po sobie kostek bieżnika), Łożysko potrafi ciszej pracować zmoczone, jak po deszczu w aucie ciszej wiesz, że nie opony. Doświadczony mechanik usłyszy które. -- |
|
Data: 2012-04-23 22:03:36 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Łożyska | |
W dniu 2012-04-23 21:53, Iglo pisze:
(...) Łożysko potrafi ciszej pracować zmoczone, jak po deszczu w aucie ciszej wiesz, Łożysko w kąpieli wodnej? A opony to się na mokrym nie potrafią "wyciszać"? Doświadczony mechanik usłyszy które. Jak bardzo doświadczony? |
|
Data: 2012-04-23 22:32:37 | |
Autor: bratPit | |
Łożyska | |
Jakie są metody sprawdzania, które łożysko "huczy"? jeszcze tytułem Ps-a: Na każdej? (przynajmniej na tych, które wykonują badania pokolizyjne) SKP mają maszynki do rozpędzania kół - podnoszą przód lub tył auta, przykładają do opony, rozpędzają i od razu wychodzi, które łożysko jest do wymiany, brat |