Data: 2009-05-05 08:15:59 | |
Autor: ikov | |
Łożyska tylnych kółek przerzutki | |
Czy łożyska w kółeczkach tylnej przerzutki powinno się smarować czy też zostawić suche? Łożysko to metalowa tulejka w metalowym pierścieniu wewnątrz kółeczka (kółeczko też z lekkiego metalu, ale to Dura-Ace i po tysiącach km praktycznie zero zużycia), a to wszystko zamknięte metalowymi okrągłymi blaszkami, więc standardowo. Przy ostatnim czyszczeniu nasmarowałem, ale już po 200 km słychać piski... dlatego zastanawaim się, czy też tego nie powinno się wcale smarować, a jeśli jednak tak, to czym?
-- http://ikov.bikestats.pl |
|
Data: 2009-05-05 08:40:20 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Łożyska tylnych kółek przerzutki | |
On 2009-05-05, ikov <ikov1_@_t-l-e-n.pl> wrote:
Czy łożyska w kółeczkach tylnej przerzutki powinno się smarować czy też zostawić suche? Łożysko to metalowa tulejka w metalowym pierścieniu wewnątrz kółeczka (kółeczko też z lekkiego metalu, ale to Dura-Ace i po tysiącach km praktycznie zero zużycia), a to wszystko zamknięte metalowymi okrągłymi blaszkami, więc standardowo. Przy ostatnim czyszczeniu nasmarowałem, ale już po 200 km słychać piski... dlatego zastanawaim się, czy też tego nie powinno się wcale smarować, a jeśli jednak tak, to czym? Smarem stałym. Olej do łańcucha czy inne podobne za łatwo się wypłukują. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-05-05 10:57:19 | |
Autor: granat | |
Łożyska tylnych kółek przerzutk i | |
ikov pisze:
zostawić suche? Łożysko to metalowa tulejka w metalowym pierścieniu to sie nazywa lozysko slizgowe, i lepiej nasmarowac to stosownym smarem /moze byc do lozysk tocznych i slizgowych/. granat |