Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   oysko

oysko

Data: 2010-10-26 00:11:35
Autor: Mateusz
oysko
moe po prostu pady Ci oba ? felga Ci si grzeje po duszej
jedzie ? dobrze jest podnie autko z jednej strony i si wsucha w
dwiki przy toczeniu koa, ja nie wrzucaem nigdy biegu, to kwestia
suchu. Tylko z tego co pamitam to przy toczeniu koa nie bdziesz
mia tego charakterystycznego "uuuuu" tylko bardziej metaliczny
dwik.

Data: 2010-10-26 08:10:48
Autor: to
oysko
begin Mateusz
może po prostu padły Ci oba ? felga Ci się grzeje po dłuższej jeździe ?

Felga się nie grzeje. Zawieszenie i wszystko w okolicach w pełni sprawne, praktycznie nowe. Oba chyba nie padły, bo wyje wyłącznie na łukach w lewo. Na łukach w prawo jest cisza. Prawe łożysko zamontowałem oryginalne czyli SKF i było to ze 20 tys. km temu. Czyli byłoby logiczne, że teraz do zrobienia jest lewe, bo prawe pada zwykle nieco wcześniej. Ale objawy są dziwne. :/

Hm... to prawe łożysko robiłem u pobliskiego mechanika, bo nie miałem czasu pojechać tam gdzie serwisuje zwykle auto, może coś spieprzył i to jednak to prawe padło? Ale co mógł z nim zrobić, żeby szlag je trafił po 20 tys.?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-26 13:47:25
Autor: Sebastian Kaliszewski
Łożysko
to wrote:
begin Mateusz

może po prostu padły Ci oba ? felga Ci się grzeje po dłuższej jeździe ?

Felga się nie grzeje. Zawieszenie i wszystko w okolicach w pełni sprawne, praktycznie nowe. Oba chyba nie padły, bo wyje wyłącznie na łukach w lewo. Na łukach w prawo jest cisza. Prawe łożysko zamontowałem oryginalne czyli SKF i było to ze 20 tys. km temu. Czyli byłoby logiczne, że teraz do zrobienia jest lewe, bo prawe pada zwykle nieco wcześniej. Ale objawy są dziwne. :/

Hm... to prawe łożysko robiłem u pobliskiego mechanika, bo nie miałem czasu pojechać tam gdzie serwisuje zwykle auto, może coś spieprzył i to jednak to prawe padło? Ale co mógł z nim zrobić, żeby szlag je trafił po 20 tys.?

Na przykład nieprawidłowo (np za mocno) dokręcił. W wielu samochodach to w ogóle np. trzeba dokręcać dwufazowo (2 znacząco różne ustawienia na kluczu dynamometrycznym).

Niby każdy mechanik powinien wiedzieć, ale też niby np. powinien umieć przykręcić zaciski hamulców tak, żeby po 500km nie odpadły (mi się taki jeden trafił "fachowiec").

pzdr
\SK

--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

oysko

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona