Łożysko czy nie? Pisk przy skrzyni.

Data: 2009-07-05 00:43:16
Autor: sop3k
Łożysko czy nie? Pisk przy skrzyni.
Witam!

Pacjent to Toyota Corolla D4D 2002 - tak tak japończyki też sie psuj±, choć niktórzy nie wierz±!
Na wszytkich forach wyczytałem jedynie ze moze to byc łozysko oporowe, łożysko skrzyni, ale w sumie nic konkretnego. Objawy to lekkie ćwierkanie w okolicy skrzyni. Jak tylko lekko wcisne sprzęgło nawet na 1cm to cichnie, jak zdejme noge to znow słychać. Jak powciskam sprzęgło pare razy to cichnie na dłuższy czas. Oprocz tego ćwierkania nie ma zmian w pracy silnika przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła. Podczas jazdy na biegu tez słychać to ćwierkanie, niezaleznie od biegu.

Czy to łozysko oporowe? Czy wogole może być to lożysko? Kiedy ono pracuje?

Macie moze gdzie jakies liniki gdzie można poczytać o pracy sprzęgła, skrzyni? --

Data: 2009-07-05 11:50:52
Autor: DoQ
sop3k pisze:

Czy to łozysko oporowe? Czy wogole może być to lożysko? Kiedy ono pracuje?

Jak masz sprzeglo wyciskowe to moze byc to lozysko:)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-07-06 13:43:46
Autor: GK
ÂŁoÎŹysko czy nie? Pisk przy skrzyni.
sop3k pisze:
Witam!

Pacjent to Toyota Corolla D4D 2002 - tak tak japończyki też sie psują, choć niktórzy nie wierzą!
[...]

Witam,
To ja się przyłączę. Mam podobne objawy auto Ford Sierra. Jak hamuję silnikiem ćwierka, jak wcisnę sprzęgło - przestaje. Co ciekawsze kompletne sprzęgło wymieniane z miesiąc temu. Niestety zapomniałem mechanikowi wspomnieć o tym ćwierkaniu :-(
Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2009-07-06 22:31:16
Autor: kml
Łożysko czy nie? Pisk przy skrzyni.

Użytkownik "sop3k" <sop3kWYTNIJTO@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:796e.00000866.4a4fdb04newsgate.onet.pl...
[...]

Dzisiaj to przerobiłem - objawy IDENTYCZNE. Okazało się, że siłownik od sprzęgła (ludzie mówi± na to "łapa od sprzęgła" - mechanik będzie wiedział) jest wyeksploatowany i nie działał tak jak trzeba do końca st±d te piski. Mechanik wyj±ł go, nałożył na czubek kulkę z łożyska na smar (konkretnie to wyci±gn±ł zdaje się kawałek czyli pręt metalowy) i założył z powrotem. Cisza :) Jeżeli i Ciebie jest sprzęgło hydrauliczne to zanim dasz się namówić na nie wiadomo co to niech kto¶ to sprawdzi. Nie wiem jak do toyoty ale np do samochodów takich jak lanos siłownik kosztuje co¶ koło ~330 PLN nowy.

kml

Data: 2009-07-06 23:12:29
Autor: sop3k
> [...]

Dzisiaj to przerobiłem - objawy IDENTYCZNE. Okazało się, że siłownik od sprzęgła (ludzie mówi± na to "łapa od sprzęgła" - mechanik będzie wiedział) jest wyeksploatowany i nie działał tak jak trzeba do końca st±d te piski. Mechanik wyj±ł go, nałożył na czubek kulkę z łożyska na smar (konkretnie to wyci±gn±ł zdaje się kawałek czyli pręt metalowy) i założył z powrotem. Cisza :) Jeżeli i Ciebie jest sprzęgło hydrauliczne to zanim dasz się namówić na nie wiadomo co to niech kto¶ to sprawdzi. Nie wiem jak do toyoty ale np do samochodów takich jak lanos siłownik kosztuje co¶ koło ~330 PLN nowy.

Bede musiał sie w tym kierunku rozejrzeć, bo podczas wciskania sprzęgła co¶ ta łapa skrzypi czasami.

Data: 2009-07-07 08:11:08
Autor: kml
Łożysko czy nie? Pisk przy skrzyni.

Użytkownik "sop3k" <sop3kWYTNIJTO@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:796e.000009d0.4a5268bdnewsgate.onet.pl...

[...]

SprawdĽ, sprawdĽ bo jest spora szansa że to akurat to. Jeżeli jeste¶ z DC to mogę Ci dać namiar na mój warsztat jeżeli będziesz chciał innej opinii przed decyzj± o tym co robić.

kml

Łożysko czy nie? Pisk przy skrzyni.