Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Lozysko glowki ramy?

Lozysko glowki ramy?

Data: 2009-03-05 00:40:04
Autor: zecik750@gmail.com
Lozysko glowki ramy?
Witam

Sezon sie zbliza, trzeba by w koncu motor naprawic ;)

Mam pewien problem z moim z750 2006 r.

Otoz jak na postoju nacisne hamulec przedni i dociskam kolo do przodu
to slychac stuk. I tak za kazdym razem gdy dociskam kolo.

Ogolnie mechanik ze mnie zaden ale wyczytalem gdzies na necie ze to
moze byc lozysko glowki ramy.
Czy nalezy je juz wymienic? Jesli tak to jaki jest orientacyjny tego
koszt(Wroclaw, i sam raczej tego nie zrobie ;))

A moze to co innego?

Z gory dzieki za pomoc

Pozdrawiam

Data: 2009-03-05 00:59:54
Autor: doktorski
Lozysko glowki ramy?
On 5 Mar, 09:40, "zecik...@gmail.com" <zecik...@gmail.com> wrote:

Otoz jak na postoju nacisne hamulec przedni i dociskam kolo do przodu
to slychac stuk. I tak za kazdym razem gdy dociskam kolo.
Przyczyn stukania moze byc wiecej. Od lozyska glolwki ramy, przez luzy
na lagach, lozyska kol tudziez jakis problem z zaciskami.

Ogolnie mechanik ze mnie zaden
Wiec pojedz do mechanika, ktory sprawdzi i wyceni usterke.

ale wyczytalem gdzies na necie ze to
moze byc lozysko glowki ramy.
Nikt Ci diagnozy przez siec nie postawi.

pzdr, dr
FJR/525

Data: 2009-03-05 10:09:59
Autor: Kefir
Lozysko glowki ramy?
Elou!
"doktorski" <doktorski@gmail.com> wrote in message news:58aafac7-0485-4dda-a0e2-48665d070e72s36g2000vbp.googlegroups.com...
On 5 Mar, 09:40, "zecik...@gmail.com" <zecik...@gmail.com> wrote:

Otoz jak na postoju nacisne hamulec przedni i dociskam kolo do przodu
to slychac stuk. I tak za kazdym razem gdy dociskam kolo.
Przyczyn stukania moze byc wiecej. Od lozyska glolwki ramy, przez luzy
na lagach, lozyska kol tudziez jakis problem z zaciskami.

... i tarcze hamulcowe, jesli plywajace. Od samych zaciskow bym sie raczej odstosunkowal, jak juz wieksze prawdopodobienstwo ze jakies gowniane klocki zostaly zalozone przez nadmiernie oszczednego uzyszkodnika. To u nas plaga. Reasumujac: 4 punkty do sprawdzenia. Dosc trudne bez odrobiny wiedzy, zwlaszcza samemu. Podjedz do mechanika lub choc kolegi ktory pomoze.

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X
To nie forum scigacza lecz na grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta

Data: 2009-03-05 01:41:34
Autor: zecik750@gmail.com
Lozysko glowki ramy?
Dzieki za pomoc.

Trzeba bedzie wybrac sie do jakiego mechanika.

Ogolnie moze pomocna bedzie informacja iz zeszly sezon uczylem sie
jazdy wheelie ;)

Data: 2009-03-05 11:11:09
Autor: OGONek~
Lozysko glowki ramy?

Uzytkownik <zecik750@gmail.com> napisal w wiadomosci news:f86f75f5-2434-458d-9093-4723a7e227a4r36g2000vbp.googlegroups.com...
Dzieki za pomoc.

Trzeba bedzie wybrac sie do jakiego mechanika.

Ogolnie moze pomocna bedzie informacja iz zeszly sezon uczylem sie
jazdy wheelie ;)

Trzeba je przede wszystkim spróbowac dokrecic i sprawdzic jaki to efekt przyniesie. Sam z tym walczylem w FJR-ce i moglbym juz z tego doktorat napisac. Mechanicy wszyscy mówili ze jest dokrecone i ze to stukaja tarcze. A tak naprawde to bylo niedokrecone lozysko glówki. Zauwazylem ze w fujarkach w wiekszosci jest ono za slabo dokrecone. W nowych z salonu tez. Trzeba je lekko dociagac i po klopocie. Niestety wymaga to chwili pracy - czyli zdejmowania gornej polki, dociagnbiecia, zlozenia, sprawdzenia i powtórzenia tego manewru przewaznie ze 4 razy az do uzyskania tego punktu gdy luz znika. Zadne klucze dynamometryczne w tym nie pomoga (zwlaszcza ze ciezko o taka pazurkowa przelotke). I nie nalezy sluchac "mechaników" którzy twierdza ze maja czucie w rece i ze wiecej nie mozna bo lozysko zniszczysz. Trzeba po prostu znalezc punkt w którym jest dobrze. Uprzedzajac odpowiedzi kolegów dodam ze zrobilem to juz w kilku motocyklach i do dzisiaj jezdza sprawne.

Pozdrawiam

ps. Jak zamierzasz wydziwiac motocyklem to wymien lozyska glówki na stozkowe.


--
OGONek~

Data: 2009-03-05 14:48:15
Autor: Watson
Lozysko glowki ramy?
OGONek~ wrote:
Zauwazylem ze w fujarkach w wiekszosci jest ono za slabo dokrecone. W
nowych z salonu tez. Trzeba je lekko dociagac i po klopocie. Niestety
wymaga to chwili pracy - czyli zdejmowania gornej polki,
dociagnbiecia, zlozenia, sprawdzenia i powtórzenia tego manewru
przewaznie ze 4 razy az do uzyskania tego punktu gdy luz znika. Zadne
klucze dynamometryczne w tym nie pomoga (zwlaszcza ze ciezko o taka
pazurkowa przelotke). I nie nalezy sluchac "mechaników" którzy
twierdza ze maja czucie w rece i ze wiecej nie mozna bo lozysko
zniszczysz. Trzeba po prostu znalezc punkt w którym jest dobrze.
Uprzedzajac odpowiedzi kolegów dodam ze zrobilem to juz w kilku
motocyklach i do dzisiaj jezdza sprawne.

Tam jest taka gowniana gumowa podkaldka.
Wywaliles ja? czy zastąpiłec aluminową?

Bo moim zdaniem prawidlowe dokrecenie powoduje ze "wypływa"


--
FJR 1300
Wyscigowa licencja A
Złoty Felkowski Braincap '06

Data: 2009-03-05 14:56:48
Autor: OGONek~
Lozysko glowki ramy?

Użytkownik "Watson" <pkrzemin@gmail.com> napisał w wiadomości news:gool72$l5j$1inews.gazeta.pl...
OGONek~ wrote:

Tam jest taka gowniana gumowa podkaldka.
Wywaliles ja? czy zastąpiłec aluminową?

Bo moim zdaniem prawidlowe dokrecenie powoduje ze "wypływa"

Cały mechanizm kontrowania luzowania sie tych 2 nakretek polega na tym ze górna jest dociśnieta od spodu do półki i poprzez blaszke łaczaca skrzydelkami obie nakretki nie powala sie luzowac tej dolnej która reguluje luz na łożysku główki. Ta gumowa przekladka jest po to zebyś mógł ustawic obie nakretki symetrycznie wzgledem siebie zeby skrzydelkami tej stalowej podkladki je połaczyć ze soba. Ważne jest zeby potem z dyza sila (z tego co pamietam 120Nm) dociagnac nakretke przykrecajaca z góry górna półkę. Wtedy system jest stabilnie zakontrowany bo ta blaszka jest zacisnieta pomiedzy górna półka i 2 spietymi nia nakrętkami. Moze zawile to wyjaśniłem ale mam nadzieje że poniewaz to widziales w naturze to bedziesz wiedzial o czy piszę.

Pozdrawiam

--
OGONek~

Data: 2009-03-05 06:02:14
Autor: zecik750@gmail.com
Lozysko glowki ramy?
Oj, raczej zebym wykonal cos samemu to bedzie ciezko ;)

Ewentualnie drukne sobie to co napisaliscie i z tym udam sie do
mechanika jakiegos sugerujac mu zeby sprawdzil najpierw dokrecenie czy
cos...

Data: 2009-03-05 15:05:23
Autor: Kefir
Lozysko glowki ramy?
Elou!
<zecik750@gmail.com> wrote in message news:0f32ecfe-0b6d-423c-9d57-35c6210ced7533g2000yqm.googlegroups.com...
Oj, raczej zebym wykonal cos samemu to bedzie ciezko ;)

Ewentualnie drukne sobie to co napisaliscie i z tym udam sie do
mechanika jakiegos sugerujac mu zeby sprawdzil najpierw dokrecenie czy
cos...

Oprocz wydruku wez jeszcze FJR bo, gdyby Ci umknelo,  na tym mot koledzy sie skupili ;)

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X
To nie forum scigacza lecz na grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta

Data: 2009-03-05 15:09:28
Autor: Watson
Lozysko glowki ramy?
OGONek~ wrote:
Użytkownik "Watson" <pkrzemin@gmail.com> napisał w wiadomości
news:gool72$l5j$1inews.gazeta.pl...
OGONek~ wrote:

Tam jest taka gowniana gumowa podkaldka.
Wywaliles ja? czy zastąpiłec aluminową?

Bo moim zdaniem prawidlowe dokrecenie powoduje ze "wypływa"

Cały mechanizm kontrowania luzowania sie tych 2 nakretek polega na
tym ze górna jest dociśnieta od spodu do półki i poprzez blaszke
łaczaca skrzydelkami obie nakretki nie powala sie luzowac tej dolnej
która reguluje luz na łożysku główki. Ta gumowa przekladka jest po to
zebyś mógł ustawic obie nakretki symetrycznie wzgledem siebie zeby
skrzydelkami tej stalowej podkladki je połaczyć ze soba. Ważne jest
zeby potem z dyza sila (z tego co pamietam 120Nm) dociagnac nakretke
przykrecajaca z góry górna półkę. Wtedy system jest stabilnie
zakontrowany bo ta blaszka jest zacisnieta pomiedzy górna półka i 2
spietymi nia nakrętkami. Moze zawile to wyjaśniłem ale mam nadzieje
że poniewaz to widziales w naturze to bedziesz wiedzial o czy piszę.

A to moze tu jest sedno - nakretce sciagajacej gorna polke.
(z ta gumowa to ja wiem ze do ustalenia ale wydawalo mi sie ze ona puszcza i calosc zaczyna sie krecic)
Ale kurde nie przyzzlo mi do glowy ze nakretka od gornej polki cos wniesie ..

Dzięki, jak bede w weekend odpalal koze to sprawdze to.

--
FJR 1300
Wyscigowa licencja A
Złoty Felkowski Braincap '06

Data: 2009-03-05 15:19:19
Autor: OGONek~
Lozysko glowki ramy?

Użytkownik "Watson" <pkrzemin@gmail.com> napisał w wiadomości news:goomeq$fr$1inews.gazeta.pl...

A to moze tu jest sedno - nakretce sciagajacej gorna polke.
(z ta gumowa to ja wiem ze do ustalenia ale wydawalo mi sie ze ona puszcza i calosc zaczyna sie krecic)
Ale kurde nie przyzzlo mi do glowy ze nakretka od gornej polki cos wniesie ..

Dzięki, jak bede w weekend odpalal koze to sprawdze to.

Dziala to tak ze górna jest docisnieta do górnej polki i polaczona ta blaszka z dolna.

Ta górna dokrecasz tylko lekko, nie "wyciskasz gumowej przekladki" ;-)
Blaszka je spina i sie nie odkrecaja dzieki temu. Górna mozesz doslownie palcami dokrecic.

--
OGONek~

Data: 2009-03-05 12:07:11
Autor: de Fresz
Lozysko glowki ramy?
On 2009-03-05 10:09:59 +0100, "Kefir" <kefir_spamfe_@riders.pl> said:

.. i tarcze hamulcowe, jesli plywajace. Od samych zaciskow bym sie raczej odstosunkowal

Zaciski pływające też mogą stukać.

--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Data: 2009-03-05 13:00:06
Autor: Kefir
Lozysko glowki ramy?
Elou!
"de Fresz" <defresz@nospam.o2.pl> wrote in message news:goobov$h5r$1inews.gazeta.pl...
On 2009-03-05 10:09:59 +0100, "Kefir" <kefir_spamfe_@riders.pl> said:

.. i tarcze hamulcowe, jesli plywajace. Od samych zaciskow bym sie raczej odstosunkowal

Zaciski pływające też mogą stukać.

Rajt. Dziekuje koledze Sebastianu ;) za przypomnienie. Cofam to co napisalem wczesniej, czyli bedzie 5 punktow do sprawdzenia, choc pozniejszy dopisek o wprawkach w gumowaniu mocno zaweza poszukiwania.

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X
To nie forum scigacza lecz na grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta

Data: 2009-03-05 11:23:48
Autor: OGONek~
Lozysko glowki ramy?
Przyczyn stukania moze byc wiecej. Od lozyska glolwki ramy, przez luzy
na lagach, lozyska kol tudziez jakis problem z zaciskami.

Lozysko wyczujesz jak wlozysz palec pod dolna polke i bedziesz mocno bujal
motocyklem. Wyczuwa sie wtedy ze cos przeskakuje na polaczeniu glowki z
pólka.

--
OGONek~

Data: 2009-03-05 11:13:24
Autor: Solo
Lozysko glowki ramy?
zecik750@gmail.com pisze:
Witam

Sezon sie zbliza, trzeba by w koncu motor naprawic ;)

Mam pewien problem z moim z750 2006 r.

Otoz jak na postoju nacisne hamulec przedni i dociskam kolo do przodu
to slychac stuk. I tak za kazdym razem gdy dociskam kolo.


Mialem kiedy ZZR600 i bylo cos podobnego, a konkretnie to stukała jedna laga. Dla sprawdzenia wyciągnąlej lagi z półki i po szybszym dociśnieciu jednej do gleby stukało coś w środku wiec wynikało by, że to luzy na tulejkach.

Solo R1

Lozysko glowki ramy?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona