Lozysko glowki ramy. Wymiana czy dokrecenie?

Data: 2012-03-26 16:21:19
Autor: Tmek
Lozysko glowki ramy. Wymiana czy dokrecenie?
Witam

Pytanie o lozysko. Zauwazylem minimalny luz na lozysko glowki ramy. Objawia sie to tym, ze na zablokowanym hamulcu czuc delikatny pyk, czyli luz.
I teraz, skoro sa to lozyska stozkowe, to czy przewiduje sie kasowanie tego luzu nakretka, czy w przypadku takiego objawu wymienia sie wszystko na nowe?

Sprzet to zaden scigacz tylko XT.
Lozysko nie mialo wyczuwalnego wyrobionego miejsca zerowego.

pzdr
Tmek

Data: 2012-03-26 16:23:13
Autor: Ivam
Lozysko glowki ramy. Wymiana czy dokrecenie?
Użytkownik "Tmek"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4f707b5b$0$1230$65785112@news.neostrada.pl...
I teraz, skoro sa to lozyska stozkowe, to czy przewiduje sie kasowanie tego luzu nakretka, czy w przypadku takiego objawu wymienia sie wszystko na nowe?

Mozesz sprobowac dokrecic, ale jesli nic nie bylo robione, to raczej samo z siebie sie nie rozkrecilo - czyli wymiana.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2012-03-27 09:22:00
Autor: Szymon Machel
Lozysko glowki ramy. Wymiana czy dokrecenie?

Użytkownik "Ivam" <filipz_WYTNIJ_TO@poczta.fm> napisał w wiadomo¶ci

Mozesz sprobowac dokrecic, ale jesli nic nie bylo robione, to raczej samo z siebie sie nie rozkrecilo - czyli wymiana.

Co¶ się wyrobiło. Jeżeli to o¶ pod górnym łożyskiem, to dokręcanie niewiele da
- będzie ciężej a problem zostanie. Dowiesz się jak rozkręcisz. Teraz kolega
miał ten problem. Znajomy mechanik co¶ tam nałożył na o¶  (nie wiem
czy lutował czy spawał) ale działa na starych łożyskach jak trzeba.

Szymon

Data: 2012-03-27 09:28:34
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Szymon Machel napisał(a):
Co¶ się wyrobiło. Jeżeli to o¶ pod górnym łożyskiem, to dokręcanie niewiele da

Jaka kurde os? Sztyca ze niby? W zyciu nie slyszalem zeby tam to mialo dostac luzu. Raczej ktos zle lozyska dobral albo co.

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2012-03-27 09:37:04
Autor: Kuczu
Szymon Machel napisał(a):
[...]

Daj spokoj Amil, to nic nie da. Wyrobilo sie i ch... Najlepiej od razu wymienic cala rame bo pewnie sie glowka zowalizowala i odpadnie kolo.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-03-27 13:18:07
Autor: Marcin N
W dniu 2012-03-27 09:37, Kuczu pisze:
Szymon Machel napisał(a):
[...]

I po co ten prze¶miewczy ton? Masz wiedzę. Podziel się ni±. Ja chętnie posłucham.

Jest dobre przysłowie na tę okoliczno¶ć: chcesz żyć wiecznie - dziel się wiedz±.

Data: 2012-03-27 14:40:59
Autor: Kuczu
W dniu 2012-03-27 13:18, Marcin N pisze:

I po co ten prze¶miewczy ton? Masz wiedzę. Podziel się ni±. Ja chętnie
posłucham.

Kontrola lozyska glowki ramy nalezy do podstawowych czynnosci obslugowych motocykla. Kazda serwisowka podaje ze nalezy skontrolowac luz i go ewentualnie skasowac poprzez dociagniecie nakretki regulacyjnej. Wiec jesli ktos pisze ze od razu remont i wymiana to albo nie ma zielonego pojecia o czym pisze albo sobie po prostu jaja robi.
A my sobie z kolega Amilem tez lubimy pozartowac. Czyli innym wolno a mi nie ?

Data: 2012-03-27 14:50:07
Autor: AZ
On 03/27/2012 02:40 PM, Kuczu wrote:

[...]

Przez takie prze¶miewcze tony masz na preclu coraz słabsz± pozycję.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-27 14:52:01
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
AZ napisał(a):
Przez takie prze¶miewcze tony masz na preclu coraz słabsz± pozycję.

A ja jaka mam pozycje?

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2012-03-27 14:57:34
Autor: AZ
On 03/27/2012 02:52 PM, Kamil Nowak 'Amil' wrote:
Przez takie prze¶miewcze tony masz na preclu coraz słabsz± pozycję.

A ja jaka mam pozycje?

Musisz zapytać preclowego specjalisty ds. pozycji. Ale IMHO masz mięrn±.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-29 08:15:40
Autor: Roman Niewiarowski
Lozysko glowki ramy. Wymiana czy dokrecenie?

A ja jaka mam pozycje?

Mocno nachylona.

pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.

Data: 2012-03-27 14:55:22
Autor: Kuczu
W dniu 2012-03-27 14:50, AZ pisze:

Przez takie prze¶miewcze tony masz na preclu coraz słabsz± pozycję.

Ostatnimi czasy czytuje precla z czystej ciekawosci. A nad pozycja to lepiej Ty popracuj bo podobno slaba masz. Na preclu pisali.

Data: 2012-03-27 14:59:22
Autor: AZ
On 03/27/2012 02:55 PM, Kuczu wrote:
Przez takie prze¶miewcze tony masz na preclu coraz słabsz± pozycję.

Ostatnimi czasy czytuje precla z czystej ciekawosci. A nad pozycja to
lepiej Ty popracuj bo podobno slaba masz. Na preclu pisali.

A ironia to kiedy¶ Cię w dupę kopnęła? :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-27 15:02:28
Autor: Kuczu
W dniu 2012-03-27 14:59, AZ pisze:
[...]

Tak, a potem dala Ci w leb i nawet nie zauwazyles.

Data: 2012-03-27 15:02:53
Autor: AZ
On 03/27/2012 03:02 PM, Kuczu wrote:

A ironia to kiedy¶ Cię w dupę kopnęła? :-)

Tak, a potem dala Ci w leb i nawet nie zauwazyles.

No to sprytna ona jest, ta ironia znaczy się.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-27 15:00:40
Autor: Kuczu
Lozysko glowki ramy. Wymiana czy dokrecenie?
W dniu 2012-03-27 13:18, Marcin N pisze:

Jest dobre przysłowie na tę okoliczno¶ć: chcesz żyć wiecznie - dziel się
wiedz±.

Wiec pytam jako specjalisty od pozycji: Jaka pozycje ma Amil ?

Data: 2012-03-28 17:44:56
Autor: Szymon Machel
Lozysko glowki ramy. Wymiana czy dokrecenie?

Użytkownik "Kamil Nowak 'Amil'" <tu_nick@riders.pl> napisał w wiadomo¶ci

Jaka kurde os? Sztyca ze niby?

Tak. Możesz nazwać to "sztyc±". Rozmontowalli¶my w celu wymiany. Kol. Błażej,
trochę nawiedzony mechanik (ma kilka motorów) stwierdził to co wyżej napisałem.
Zademonstrował, faktycznie o¶ wyrobiona, wewnętrzna czę¶ć łożyska trochę się
kiwa na osi. Stwierdził (onże Błażej, że wymiana łozyska niczego nie zmieni)
"owszem jak chcesz to możesz". Co¶ tam porobił z osi±, złożyli¶my na STARYCH
łożyskach i jak nowe :)

W zyciu nie slyszalem zeby tam to mialo dostac luzu. Raczej ktos zle lozyska dobral albo co.

To, że Ty nie słyszałe¶ może ¶wiadczyć o tym, że nie wszystko wiesz.
I tyle.
Pacjent to Yamaha XJ 750 Seca rocznik 1984.

-- Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf
sprzedam nerke

Data: 2012-03-28 21:12:28
Autor: AZ
On 03/28/2012 05:44 PM, Szymon Machel wrote:

[...]

Nie "możesz nazwać to sztyc±" tylko to jest sztyca.

Wytłumacz mi jak od jazdy może się wyrobić sztyca na której bieżnia łożyska
jest osadzana z tak± tolerancj±, że czasem ciężko to zdj±ć a czasem najlepiej to przeci±ć? Ewentualnie jaki¶ pełnosprytny który demontował wcze¶niej łożysko zorał sztyce i dlatego bieżnia się kiwała.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-28 21:13:17
Autor: AZ
On 03/28/2012 09:12 PM, AZ wrote:

[...]

PS. Mechanicy mówi± różne rzeczy, słyszałem o histori, że przy glebie silnik się przekosił i dlatego gaĽników włożyć nie można.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-28 21:18:09
Autor: Kuczu
W dniu 2012-03-28 21:12, AZ pisze:
On 03/28/2012 05:44 PM, Szymon Machel wrote:

Tak. Możesz nazwać to "sztycą". Rozmontowalliśmy w celu wymiany. Kol.
BĹ‚aĹĽej,
trochę nawiedzony mechanik (ma kilka motorów) stwierdził to co wyżej
napisałem.
Zademonstrował, faktycznie oś wyrobiona, wewnętrzna część łożyska
trochÄ™ siÄ™
kiwa na osi. Stwierdził (onże Błażej, że wymiana łozyska niczego nie
zmieni)
"owszem jak chcesz to możesz". Coś tam porobił z osią, złożyliśmy na
STARYCH
Ĺ‚oĹĽyskach i jak nowe :)

Nie "możesz nazwać to sztycą" tylko to jest sztyca.

Wytłumacz mi jak od jazdy może się wyrobić sztyca na której bieżnia łożyska
jest osadzana z taką tolerancją, że czasem ciężko to zdjąć a czasem
najlepiej to przeciąć? Ewentualnie jakiś pełnosprytny który demontował
wcześniej łożysko zorał sztyce i dlatego bieżnia się kiwała.

Zaiste zacny to byl mechanik skoro rozbieral caly przod, napawal sztyce, szlifowal, moze toczyl, a nie zalozyl przy okazji nowych lozysk. Gratuluje mechanika !!

Data: 2012-03-28 21:21:21
Autor: Szymon Machel
Lozysko glowki ramy. Wymiana czy dokrecenie?

Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci

Zaiste zacny to byl mechanik skoro rozbieral caly przod, napawal sztyce, szlifowal, moze toczyl, a nie zalozyl przy okazji nowych lozysk. Gratuluje mechanika !!

Mechanik nie rozbierał. Sami¶my to uczynili. Złożenie takoż.
A jak stare robi± należycie to po co nowe.
Hint: kryzys, oszczędno¶ć, kasa, nie mój motong :)

Szymon

Data: 2012-03-28 21:33:25
Autor: Kuczu
Lozysko glowki ramy. Wymiana czy dokrecenie?
W dniu 2012-03-28 21:21, Szymon Machel pisze:

A jak stare robi� nale�ycie to po co nowe.

Dobrze zrozumialem ze jestes z Krakowa ?

Data: 2012-03-28 21:38:11
Autor: Szymon Machel
Lozysko glowki ramy. Wymiana czy dokrecenie?

Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci

Dobrze zrozumialem ze jestes z Krakowa ?

Drobne zło¶liwo¶ci :)
Mieszkam w Krakowie.
Trochę długo: od 1963 roku.
Ale nie jestem z Krakowa.
Co prawda po tak długim okresie....

Szymon

Data: 2012-03-28 21:42:28
Autor: Kuczu
W dniu 2012-03-28 21:38, Szymon Machel pisze:

Dobrze zrozumialem ze jestes z Krakowa ?

Drobne z�o�liwo�ci :)
Mieszkam w Krakowie.
Troch� d�ugo: od 1963 roku.

I wszystko jasne :)

Data: 2012-03-28 21:51:18
Autor: Szymon Machel
Lozysko glowki ramy. Wymiana czy dokrecenie?

Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci

Dobrze zrozumialem ze jestes z Krakowa ?

Drobne z?o?liwo?ci :)
Mieszkam w Krakowie.
Troch? d?ugo: od 1963 roku.

I wszystko jasne :)

Cytowanie fragmentów wypowiedzi wyrwanych z kontekstu
jest, w najłagodniejszym przypadku, manipulacj±.
Co zreszt± jest wła¶ciwe dla chwili obecnej.
Idziesz z duchem czasu. Ale nie wiem czy to komplement.

Szymon
ps. chyba dopiję to piwo i pójdę spać bo zaraz jak±¶
rozprawkę walnę :)

Data: 2012-03-28 23:05:31
Autor: Kuczu
Lozysko glowki ramy. Wymiana czy dokrecenie?
W dniu 2012-03-28 21:51, Szymon Machel pisze:

Cytowanie fragment�w wypowiedzi wyrwanych z kontekstu

Jak to wyrwanych ? Pisales o Wawelu ? No to sorry.

Data: 2012-03-28 23:07:48
Autor: AZ
On 03/28/2012 11:05 PM, Kuczu wrote:
Cytowanie fragment�w wypowiedzi wyrwanych z kontekstu

Jak to wyrwanych ? Pisales o Wawelu ? No to sorry.

Nie chcę preclować ale przed znakiem zapytanie czy wykrzyknikiem
spacji siÄ™ nie daje.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-28 23:13:38
Autor: Kuczu
W dniu 2012-03-28 23:07, AZ pisze:
[...]

Kurde. Uznajmy to za figure majaca na celu wzmocnienie przekazu.

Data: 2012-03-29 15:49:55
Autor: Jacot
Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:

Kurde. Uznajmy to za figure majaca na celu wzmocnienie przekazu.

Byl jakis?

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2012-03-29 21:39:42
Autor: Kuczu
W dniu 2012-03-29 15:49, Jacot pisze:
Kuczu<qczu666@gmail.com>  wrote:

Kurde. Uznajmy to za figure majaca na celu wzmocnienie przekazu.

Byl jakis?

Byl, aczkolwiek mocno ukryty.

Data: 2012-03-28 23:47:50
Autor: AZ
Lozysko glowki ramy. Wymiana czy dokrecenie?
On 03/28/2012 09:42 PM, Kuczu wrote:

I wszystko jasne :)

No krakusy kulturą techniczną nie grzeszą choć jeden
tu chwalił się moturem co tłumiki miał obwinięte bandażem i drutem.
No i na lusterkach przyoszczędził bo miał jedno.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-28 21:52:36
Autor: AZ
On 03/28/2012 09:18 PM, Kuczu wrote:

Zaiste zacny to byl mechanik skoro rozbieral caly przod, napawal sztyce,
szlifowal, moze toczyl, a nie zalozyl przy okazji nowych lozysk.
Gratuluje mechanika !!

Może powiesz, że jak zaczynają Ci cieknąć lagi to wymieniasz uszczelnienia
zamiast przyciąć sprężynki??

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-28 23:04:05
Autor: Kuczu
W dniu 2012-03-28 21:52, AZ pisze:
[...]

Tak, raz sie zyje a pieniadz to rzecz nabyta !

Data: 2012-03-28 23:08:18
Autor: AZ
On 03/28/2012 11:04 PM, Kuczu wrote:

Może powiesz, że jak zaczynają Ci cieknąć lagi to wymieniasz
uszczelnienia
zamiast przyciąć sprężynki??

Tak, raz sie zyje a pieniadz to rzecz nabyta !

Widzisz a mógłbyś przyciąć a za zaoszczedzone pieniądze się napić.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-28 23:15:12
Autor: Kuczu
W dniu 2012-03-28 23:08, AZ pisze:
[...]

Ale ja zakladam uzywane simmerringi ze smietnika pod niemieckim serwisem motocyklowym!  Niemce bogate i wyrzucaja prawie nowe czesci.

Data: 2012-03-28 21:18:10
Autor: Szymon Machel
Lozysko glowki ramy. Wymiana czy dokrecenie?

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci

[...]

Chyba nie zrozumiałe¶. Mam gdzie¶ tłumaczenie komu¶ (dzisiaj jestem
grzeczny:) jak się to stało. Opisałem przypadek. Koniec.
Wierzysz nie wierzysz, masz inne przemy¶lenia. Sorry to Twój
problem. Z zeznań tego mechanika nie jest to odosobniony przypadek.
A w kwestii zaufania do go¶cia (to krakusy skojarz±) Misiek (na Rydla)
jak ma jak±¶ zagwozdkę to do niego uderza. Daleko nie ma :)

Szymon

Data: 2012-03-28 21:54:29
Autor: AZ
On 03/28/2012 09:18 PM, Szymon Machel wrote:

[...]

To było go zapytać jak jego zdaniem to mogło się wyrobić. Sam jestem
ciekaw a jak widać za głupi jestem na pojęcie mechanizmu w jaki sposób
bardzo ciasno spasowane ze sob± czę¶ci mog± się zużyć. Muszę zobaczyć czy piasty w kołach mi się nie zużyły...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-28 22:10:19
Autor: Szymon Machel
[...]

Przeszło¶ć tego motonga nie jest nam znana.

Szymon

Data: 2012-03-29 08:53:49
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Szymon Machel napisał(a):
Zademonstrował, faktycznie o¶ wyrobiona, wewnętrzna czę¶ć łożyska trochę się
kiwa na osi.

Z calym szacunkiem, mysle ze cos pomieszales (bo nie wierze ze Misiek). W tym miejscu sztuca nie moze sie zuzyc. Upieram sie ze ktos zle dobral lozyska, albo cos podszliwoal, bo ciezko wchodzily :)

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2012-03-29 15:55:44
Autor: Jacot
Kamil Nowak 'Amil' <tu_nick@riders.pl> wrote:

W tym miejscu sztuca nie moze sie zuzyc. Upieram sie ze ktos zle dobral lozyska, albo cos podszliwoal, bo ciezko wchodzily :)

W mechanice mozliwe jest prawie wszystko. Po latach mechanikowania
czlek przestaje sie dziwic a co najwyzej moze (ale nie musi:)
doszukiwac przyczyn zastanego zjawiska.
Wybite osady lozysk w glowce to wcale takie rzadkie nie jest, a czemu
by nie miala byc sztyca? Co prawda byloby to latwiej zrozumiale ,
gdyby motor mial z 50 lat i co najmniej pierwszy milion km za soba
ale...;)

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2012-03-29 16:13:06
Autor: Szymon Machel
Lozysko glowki ramy. Wymiana czy dokrecenie?

Uzytkownik "Jacot" <jacot@bez_riders.pl> napisal w wiadomosci

Co prawda byloby to latwiej zrozumiale ,
gdyby motor mial z 50 lat i co najmniej pierwszy milion km za soba
ale...;)

No troche jeszcze brakuje. Ma dopiero 28 lat. A co do kilomtrerów
to kto wie? :)

Szymon

Data: 2012-03-27 09:36:01
Autor: Kuczu
W dniu 2012-03-26 16:23, Ivam pisze:
[...]

Stozkowe lozyska sa stworzone do kasowania ich luzu. Lozysko trzeba czasami dokrecic. Jesli bedzie sie obracalo z zacieciami to jest do wymiany, jesli bez oporow to jezdzic i niczego nie wymieniac.

Data: 2012-03-27 14:28:18
Autor: Tmek
Lozysko glowki ramy. Wymiana czy dokrecenie?

Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:jkrqhv$76c$1inews.gazeta.pl...

Ok, dzieki za konkret.

pzdr

Data: 2012-03-27 14:38:20
Autor: Kuczu
W dniu 2012-03-27 14:28, Tmek pisze:

[...]

Jesli zas masz duzo czasu i mozliwosci oraz odrobine zdolnosci mechanicznych to mozna wyjac oba lozyska, wyczyscic bieznie, umyc lozyska, nasmarowac calosc porzadnie i skrecic zgodnie z zasadami sztuki. Czyli do oporu a potem lekko luzowac az lozysko przestanie stawiac opor.

Data: 2012-03-27 15:07:51
Autor: Tmek
Lozysko glowki ramy. Wymiana czy dokrecenie?

Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:jksc8r$qkv$1inews.gazeta.pl...
[...]

I to bedzie najsensowniejsza opcja w wolnej chwili. Dluzszej wolnej.

pozdro

Lozysko glowki ramy. Wymiana czy dokrecenie?