Luźny łańcuch i przerzutka tylna

Data: 2018-06-19 11:12:22
Autor: Ignac
Luźny łańcuch i przerzutka tylna
W dniu poniedziałek, 18 czerwca 2018 23:59:39 UTC+2 użytkownik Piotr Rogoza napisał:
Dobra dziękuję wszystkim za odpowiedzi i konstruktywną krytykę. Głównie dlatego napisałem ten wątek bo jestem świadomy, że jednak nie do końca się znam na rowerze i jego serwisie :(
A rady bardzo mi się przydały.
Wszystkie te problemy, poruszane w tym wątku, były wałkowane wielokrotnie i
szczegółowo. Tylko kto o tym pamięta.
Jedno co mnie zastanawia, pod względem ekonomi jazdy a bezpieczeństwa. Lepiej jeździć na 2-3 łańcuchy do zajechania całego napędu czy lepiej jak już się rozciągną łańcuchu do granicznej wartości to wymieniać na nowy?
Ja jeżdżę na 1 łańcuchu, aż do przeskakiwania, parę osób na grupie chyba też.
Żeby poużywać jeszcze starej kasety.
Warunkiem jest, równe wyjeżdżenie wszystkich zębatek kasety i tarcz korby.
Wtedy znowu zakładam nowy łańcuch i jazda panie Gazda.
Twoja kaseta, nadaje się tylko do wymiany.
Z jednej strony "częsta" wymiana łańcucha z drugie rzadsza ale obarczona ryzykiem pęknięcia na trasie, jeśli już będzie zbyt zużyty.
Zużywają się przede wszystkim rolki.
No i pozostaje jeszcze komfort jazdy. Nic tak nie motywuje do zmiany napędu jak przeskok łańcucha i zatrzymanie się na rurze kroczem.
Bo się nie staje na korby w czasie jazdy!

Data: 2018-06-19 19:40:52
Autor: Piotr Rogoza
W dniu Tue, 19 Jun 2018 11:12:22 -0700, uzytkownik Ignac napisal:

No i pozostaje jeszcze komfort jazdy. Nic tak nie motywuje do zmiany
napędu jak przeskok łańcucha i zatrzymanie się na rurze kroczem.
Bo się nie staje na korby w czasie jazdy!
Że co? Zawsze z biodra ciągniesz?

--
piecia aka dracorp
pisz na: imie.r.public at gmail dot com

Data: 2018-06-19 13:49:56
Autor: Ignac
W dniu wtorek, 19 czerwca 2018 21:40:54 UTC+2 użytkownik Piotr Rogoza napisał:

> Bo się nie staje na korby w czasie jazdy!
Że co? Zawsze z biodra ciągniesz?

Dokładnie. Ponadto, dużo oglądam tv i widziałem co zrobił Froome, w decydującej rozgrywce na tegorocznym Giro.

Data: 2018-06-20 09:49:11
Autor: Rowerex
W dniu wtorek, 19 czerwca 2018 22:49:58 UTC+2 użytkownik Ignac napisał:

> Że co? Zawsze z biodra ciągniesz?

Dokładnie. Ponadto, dużo oglądam tv i widziałem co zrobił Froome, w decydującej rozgrywce na tegorocznym Giro.

Ja też lubię mieć pod górę 750W na liczniku mocy ;-D

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-06-20 12:56:43
Autor: Ignac
W dniu środa, 20 czerwca 2018 18:49:13 UTC+2 użytkownik Rowerex napisał:

Ja też lubię mieć pod górę 750W na liczniku mocy ;-D

To oczywiście moc chwilowa, ale znacznie istotniejsze jest, jej przekazanie
na koła i tu są znaczne rezerwy, o których inni wydaje się, nie mają pojęcia.
Najważniejsze to: kadencja odpowiednia i zakres przełożeń idealnie dostosowany
do generowanej mocy. Niedługo TdF!

Data: 2018-06-19 22:48:41
Autor: Maciek
W dniu 19.06.2018 o 21:40, Piotr Rogoza pisze:
[...]

Oczywiście mniejsze górki można tak łykać, a co ;-) ale Panie, technika się liczy ;-)
Kadencja i nie trzeba stawać na korbie.

Masz tam płasko u siebie, spróbuj jeździć 90 obrotów na minutę.
Średnia Ci nawet pewnie podskoczy.
Kadencję możesz sobie łatwo policzyć jeżeli nie masz czujnika, tj 15 obrotów na 10s.

Pod góry nawet robię czasem 110-120. Ostatnio nawet z sakwą na wyprawowcu śmignąłem gościa na kolarce, który stawał na pedałach.
Zdziwił się i gonił :D

Na początku wyda Ci się to kosmiczne, ale sprawność wzrośnie. No i kolana mniej ucierpią (mniejsze obciążenia).

Możesz spróbować z przodu jeździć na blacie i z wykorzystaniem pełnej kasety z tyłu.
Nie przejmuj się przekosami, one znaczenia większego nie mają a równiej zjedziesz kasetę.
Ja mam już wieloletni nawyk po mieście, że dojazd do świateł i jest z tyłu maks zębatka, a w miarę rozpędzania zjad do 11.
Ze skrzyżowań samochody mają problem aby szybciej ruszyć albo muszą to zrobić z piskiem opon ;-)

Odnośnie jeszcze kadencji, taka ciekawostka statystyczna.
W tym roku od wiosny, żonę zmusiłem do SPDów i trzymania kadencji. Jak miałem z nią średnie w okolicach 20km/h teraz są 22-24.
Na ostatnim tour 120km jechaliśmy praktycznie cały czas 27-28km/h. Co prawda burza nas goniła ale potem 40km ulewa a prędkość nei spadała normalnie dla mine szok jak się wyrobiła :) (rowery górale z sakwami, oponami szosa).

No i na start tyle.

Potem można dodać pulsometr i określić sobie próg mleczanowy (zakwaszanie mięśni z power off-em ;). Będziesz miał mniej więcej pogląd w jakim przedziale możesz jechać maks szybko aby przejechać wiele i się nie zarypać.
Przydatne też w treningach jeżeli chcesz robić progres i w którym miejscu jesteś.

Data: 2018-06-20 15:08:29
Autor: Piotr Rogoza
W dniu Tue, 19 Jun 2018 22:48:41 +0200, uzytkownik Maciek napisal:

Oczywiście mniejsze górki można tak łykać, a co ;-) ale Panie, technika
się liczy ;-)
Kadencja i nie trzeba stawać na korbie.
U mnie to różnie, duża i mała kadencja. Z biodra lub na stojąco.

Przydatne też w treningach jeżeli chcesz robić progres i w którym
miejscu jesteś.
Ja to raczej mam za sobą, teraz relaks. Pulsometr leży, czujnik od kadencji też. --

Data: 2018-06-20 13:04:04
Autor: Ignac
W dniu środa, 20 czerwca 2018 17:08:31 UTC+2 użytkownik Piotr Rogoza napisał:
> [...]

> się liczy ;-)
> Kadencja i nie trzeba stawać na korbie.
U mnie to różnie, duża i mała kadencja. Z biodra lub na stojąco.

Popracować nad zakresem przełożeń, nową kasetę kupić z największą zębatką
o 2/4 zęby większą, na podjazdy będzie lepsza, bo na 11z nie jeździsz wcale.
Przerzutkę nasz na zębatkę kasety do 36.

Luźny łańcuch i przerzutka tylna