Lubitel 166 Universal

Data: 2014-07-08 02:57:12
Autor: Titus Atomicus
Lubitel 166 Universal
Witam,
Dostalem (nie na wlasnosc, ale na czas ograniczony) Lubitela 166 Universal.
Sciagnalem sobie jakas instrukcje, zaczyma sie bawic, ale...

1. Migawka przy czasach wolniejszych niz 1/125 pracuje 'na dwa'
Tak na ucho wychodzi ten czas znacznie dluzszy niz 1/60, 1/30 czy 1/15.
Pewnie sprezyna za slaba.
2. Kolka zebatek od obiektywu gornego i dolnego nie zazebiaja sie.
Czyli ostrosci nastawic nie mozna :-(
3. Brak tych masek, co to sa potrzebne do zmiany formatu...

Da sie to jakos naprawic samemu albo tania czy szukac innego egzemplarza?

No i wciaz mam problem z tym swiatlomierzem Lenigrad 6 z sasiedniego watku...
--
Pozdrav
TA

Data: 2014-07-08 14:54:24
Autor: GR001
Lubitel 166 Universal
[...]

my¶lę, że sobie odpu¶ć.
Kup za 200-300 zł flexareta i będzie działał. To co masz to jest raczej już złomek.
- Ta migawka nie ma "zbyt słabej sprężyny", tylko wymaga regulacji co zwiększy warto¶ aparaty pięciokrotnie.
;)

Data: 2014-07-08 14:57:29
Autor: dagon0@vp.pl
Lubitel 166 Universal
W dniu wtorek, 8 lipca 2014 14:54:24 UTC+2 użytkownik GR001 USUNTO_ITO napisał:
> [...]

> 3. Brak tych masek, co to sa potrzebne do zmiany formatu...

> Da sie to jakos naprawic samemu albo tania czy szukac innego egzemplarza?

my�l�, �e sobie odpu��.

Popieram przedpiścę w 1000 %. Aparat nawet w stanie idealnym nie jest wiele wart. Zdezelowany może się nadawać tylko na dekorację. Pozdrawiam Marcin
PS Ale z Flexaretami byłbym ostrożny.
Lubią mieć problemy z migawką

Lubitel 166 Universal