Ludzie masowo likwidują lokaty

Data: 2013-06-03 01:51:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Ludzie masowo likwidują lokaty

"Zbynek Ltd." koet5q$3t9$1@node2.news.atman.pl

Jak informuje Open Fajans, w ciągu 2 miesięcy z rynku wybrano lokaty na kwotę 9.7 mld złotych.

Czy ten monitoring widzi różnicę pomiędzy lokatą i kontem oszczędnościowym?
Być może ludzie z lokat przesiedli się na oszczędne? A może wisienki, czy
raczej orzeszki zaszkodziły? Toż z uwagi właśnie na orzeszkowe dochody
trzeba trzymać pieniądze na RORach, zamiast na lokatach.

Ile to jest 9.7 mld plnów? Dużo czy mało? Na ,,łebka'' to tyle, co nic.

   9700/385=25,1948051948052

Flaszka na głowę. A ile na dorosłego? Ze 2 flachy?
A ile na orzeszkobiorcę? 50 litrów? ;) Jeśli co
setny człek w Polsce żywi się orzeszkami, mamy
na jednego raptem dwa i pół kplna... A ile nam
potrzeba na osobę, aby zaspokoić Dobre czy wiewiórki?

  KBBZWBK  300
  BGZ      300 (teraz 500)
  Dobre   1667

Wielu ma nie jedno konto Dobre, ale kilka...

Część pieniędzy trzeba trzymać na RORach, aby stale lać -- to
tu, to tam... Część z tego znika, gdy przelew zlecimy za późno,
zwłaszcza wówczas, gdy zlecimy tak w łikend... Ile lać?

  Alior  2000
  Citi   2000
  BGZ    5000
  Mille  1000
  EB     1000 (teraz chyba 1500)

Razem daje to ponad 10 kpln -- ja profilaktycznie leję nieco więcej,
niż wymagają regulaminy. Oczywiście te pieniądze nie muszą być stale
poza lokatami -- starczy 5 kpln na zaspokojenie wszystkich potrzeb?
I tak, i nie. Miesiąc niby ma ponad 30 dni a przelew potrafi iść
błyskawicznie, jednak naprawdę przelewy zabierają sporo czasu.
Ponadto niejeden obsługuje nie jedno, ale kilka kont -- ja na
przykład nie leję tą samą piątką kilka razy, ale staram się
zaspokoić wszystko w miarę możliwości naraz -- tak więc nie
mogę ulokować kilkunastu tysięcy pln.

IMO może tak być, że znaczna część z tych 9.7 mld plnów
po prostu idzie na obsługę orzeszkową a tym większa idzie
na tę obsługę, im niższe są procenty lokat a wyższe zyski
z orzeszków czy wiśni. Kto będzie codziennie dolewał po
200 pln na Dobre, gdy lokacyjne %% niewiele dają? Toż
czas to także pieniądz -- po co lać 10 razy po 2 hpln,
skoro można raz a dobrze polać ze 2 kpln?...

Gdy w kieszeni mam kilkaset plnów i wezmę w realnym świecie 2 razy
po dwie setki -- zechcę to wszystko wpłacić do mBanku we wpłatomacie
na... ROR oczywiście... A nie zawsze zdążę tego samego dnia to przelać
na oszczędne, bo być może nie zdążę a być może zapomnę... Gdy %% na
kontach oszczędnych są małe a ryzyko utraty 5 plnów za kolejny
przelew z mBankowego oszczędnego jest duże -- być może w ogóle
nie przeleję na oszczędne, bo drobne ciułanie przez kilka lat
pochłonąć może jeden nieopatrzny przelew z oszczędnego?...

Ale zamiast do mBanku -- mogę do EB? Mogę, ale tam jest offlajnowa cisza nocna. ;)
[przerywana krótkimi okrzykami z lotu rodem: ,,kurwa mać!!! znowu nie ma moich
pieniędzy!! nie widzę mojej dzisiejszej wpłaty, więc jak mam zlecić przelew?!?!?]

Zatem zamiast na oszczędne w EB wpłacę na ROR? Na szczęście jakoś oprocentowany?

Ale jeśli tylko pobiorę 2 setki lub 2 razy po 2 setki?
Może nie zechcę tego wpłacać, skoro na koncie wiele nie dadzą %%?

IMO 9.7 mld to mało w zestawieniu z realnością ;)
[czymkolwiek ona jest] wiśniowo-orzechową i malejącymi %% lokacyjnymi...
Być może bez ww. orzeszków i wiśni nie byłoby tej ucieczki tych 9.7 mld...

Albo inaczej -- IMO wiara w to, że pieniądz wreszcie krąży
i zarabia (inaczej niż poprzez wiśnie i orzechy) jest błędem.

Data: 2013-06-03 02:50:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Ludzie masowo likwidują lokaty

"Eneuel Leszek Ciszewski" koglpr$rne$1@speranza.aioe.org

Ile to jest 9.7 mld plnów? Dużo czy mało? Na ,,łebka'' to tyle, co nic.

  9700/385=25,1948051948052

Mylić się (ja uważam, że 'mylenie się', nie 'mylić się') jest rzeczą ludzką.
Dopiero siedząc na sedesie ;) (tak kiedyś nazywano pewien duży komputer
o ogromnej wówczas mocy obliczeniowej -- pewnie nieco ;) mniejszej niż
mają dzisiejsze smartfony) zauważyłem, że niecałe 10 mld na niespełna ;)
40 mln musi dać nie flachę, ale znacznie więcej... I odtworzyłem z pamięci
białkowej proces obliczeniowy, w którym lepsze (bo dokładniejsze określenie
liczby ludzi w Polsce) dało gorsze efekty. Zamieniłem albowiem 38 na 385
zamiast na 38.5 -- co dało w konsekwencji wiadomy błąd flachowy. Oczywiście
10 tałzenów dzielone przez 40 daje nie 25, ale 250...

Czy zatem reszta moich wywodów jest błędna? IMO w znacznej mierze tak.

Ale czy to znaczy, że nie jestem psem? -- IMO nie, gdyż psy być może też są omylne.

Albo inaczej -- IMO wiara w to, że pieniądz wreszcie krąży
i zarabia (inaczej niż poprzez wiśnie i orzechy) jest błędem.

Przeciętny orzechożerca zabrał 25 kpln.
Ale zabrał i z lokat, i z oszczędnych, czy zabrał z lokat?
Meritum (ponoć swoisty lider w oszczędzaniu) zrezygnował
z lokat na rzecz kont oszczędnych. Może tu jest pies :)
pogrzebany?

Ludzie masowo likwidują lokaty