Ludzie to niewyuczalni s膮 :(

Data: 2014-08-22 17:30:41
Autor: Wojciech
Ludzie to niewyuczalni s膮 :(
Jakie艣 15-cie lat temu kupi艂em pierwszego g贸rala.
艁azi艂em wtedy sporo po sklepach (nawet kilka moich "recenzji" pojawi艂o si臋 na OZSR). Trafi艂em wtedy do ma艂ego rodzinnego sklepiku robi膮cego na pierwszy rzut oka b. pozytywne wra偶enie. W miar臋 jak zdobywa艂em wiedz臋 fachow膮 zacz膮艂em zauwa偶a膰 lamerstwo obs艂ugi.
Dzi艣 by艂em w tym sklepie. W艂a艣cicielka/sprzedawczyni w ci膮gu tych kilkunastu lat praktycznie nie przyswoi艂a 偶adnej wiedzy.
Pyta艂em o ram臋 i nie potrafi艂a mi poda膰 jej faktycznego rozmiaru.
Pytam o d艂ugo艣膰 ramy, t艂umacz臋 偶e chodzi o "wirtualn膮 rur臋 poziom膮" a kobieta 偶e ramy to si臋 mierzy d艂ugo艣ci膮 rury podsiod艂owej. Wszyscy tak robi膮, robili i b臋d膮 robi膰. W ostateczno艣ci zmierzy艂a mi rur臋 g贸rn膮 t艂umacz膮c 偶e jest troch臋 d艂u偶sza bo wygi臋ta :)

呕eby przez conajmniej 15 lat w bran偶y nie przyswoi膰 tak elementarnej wiedzy. Zgroza.

Data: 2014-08-22 21:00:05
Autor: Tomasz
Ludzie to niewyuczalni s膮 :(
呕eby przez conajmniej 15 lat w bran偶y nie przyswoi膰 tak elementarnej
wiedzy. Zgroza.
1. nie. kobieta+w艂a艣ciciel przez 15 lat da艂a rad臋 prowadzi膰 biznes wi臋c to bardzo dobrze o niej 艣wiadczy. O ram臋 powiniene艣 pyta膰 pracownika, kt贸ry w dupie ma podatki, zusy, 艣moje boje, a jego pasja to rowery. OD tego jest tam zatrudniony
2. Ty sie pytasz o wielko艣膰 ramy, a ja i wszyscy moi bliscy/wsp贸艂pracownicy t艂umaczymy ludziom, 偶e wielko艣膰 ramy ma ma艂y wp艂yw na wielko艣膰 roweru i komfort jazdy. JAsne 偶e jak masz 190cm to rama 16 cali w g贸ralu odpada. Ale jako normalny rowerzysta dotykasz roweru d艂o艅mi ty艂kiem i stopami. Oczywi艣cie siod艂o jest regulowane, peda艂y zazwyczaj na podobnej wysoko艣ci nad ziemi膮 wi臋c pozostaje wysoko艣膰 kierownicy i ewentualnie jej odleg艂o艣膰 do siod艂a. PR贸bowa艂e艣 tak spojrze膰 na rower? JE艣li nie, to przyjmij do wiadomo艣ci 偶e np eurobike agressive na ko艂ach 26 i eurobike agressive na ko艂ach 29 cali przy ramach 19 cali to ca艂kowicie absolutnie inne wielko艣ciowo rowery.

Wi臋c taka jest polityka firmy, mo偶esz j膮 zrozumie膰, przyj膮膰 i odrzuci膰 i ewentualnie robi膰 zakupy gdzie indziej
:)
ToMasz

Data: 2014-08-22 22:19:58
Autor: kamil/Endurorider.pl
Ludzie to niewyuczalni s膮 :(
U偶ytkownik "Tomasz" <twitek@poczta.fm> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lt83vp$b7u$1dont-email.me...
[...]

Czy m贸g艂by艣  napisa膰 w kt贸rym sklepie tak u艣wiadamiasz ludzi?

[...]

Zdaje sie, 偶e zapomnia艂e艣 dopisa膰 o kompletnie nie wa偶nej efektywnej d艂ugo艣ci g贸rnej rury ramy.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2014-08-23 11:04:40
Autor: Wojciech
Ludzie to niewyuczalni s膮 :(

[...]

Nie chwal si臋 tym! Jakbym widzia艂 mojego ukochanego sprzedawc臋 - rama za d艂uga to zmienimy mostek;)
Uwa偶asz 偶e rama 58cm + mostek 13cm (tak akurat mam) to to samo co 60 + 11. Rozstaw k贸艂 r贸wnie偶 nie ma znaczenia?

JE艣li nie, to przyjmij do wiadomo艣ci 偶e np
eurobike agressive na ko艂ach 26 i eurobike agressive na ko艂ach 29 cali
przy ramach 19 cali to ca艂kowicie absolutnie inne wielko艣ciowo rowery.

Oczywi艣cie 偶e r贸偶ne. 艁膮czy je jedynie nazwa.
Swoj膮 drog膮 to niez艂e b臋cwalstwo.

Gdyby jednak zmierzy膰 rur臋 g贸rn膮 to pewnie okaza艂o by si臋 偶e 29'erowe 19 cali to sporo wi臋cej ni偶 klasycznog贸ralskie 19.
Dlatego wi臋kszo艣膰 powa偶nych producent贸w podaj膮c geometri臋 uwzgl臋dnia w艂a艣nie rur臋 g贸rn膮 - ciekaw jestem co powstrzymuje ich przed przyj臋ciem tego wymiaru za podstawowy.

Wi臋c taka jest polityka firmy, mo偶esz j膮 zrozumie膰, przyj膮膰 i odrzuci膰 i
ewentualnie robi膰 zakupy gdzie indziej
:)

Producent znaj膮c temat podaje interesuj膮cy mnie parametr jako jeden z podstawowych.
Sprzedawca kt贸ry, prowadz膮c jedn膮 mark臋, powinien zna膰 tabelki geometrii na pami臋膰 nie rozumie o co chodzi.

Smaczku mo偶e dodawa膰 to 偶e rozmawiali艣my o ramie Meridy kt贸ra przynajmniej kilka lat temu robi艂a nieproporcjonalnie d艂ugie ramy.

Data: 2014-08-23 11:13:34
Autor: kamil/Endurorider.pl
Ludzie to niewyuczalni s膮 :(
U偶ytkownik "Wojciech" <mumia.lenina@onet.eu> napisa艂 w wiadomo艣ci news:53f8592d$0$3044$65785112news.neostrada.pl...

Smaczku mo偶e dodawa膰 to 偶e rozmawiali艣my o ramie Meridy kt贸ra przynajmniej kilka lat temu robi艂a nieproporcjonalnie d艂ugie ramy.

BTW: lata ca艂e czeka艂em na nisk膮 i D艁UG膭 ram臋... Dopiero Dartmoor Hornet okaza艂 si臋 strza艂em w 10tk臋.

Data: 2014-08-23 12:05:15
Autor: Wojciech
Ludzie to niewyuczalni s膮 :(

[...]

M贸j kundel to Merida Crossway XS (czyli treking)- rura g贸rna 575 mm, podsiod艂owa 15,5" czyli 400mm i to zdaje si臋 mierzone do ko艅ca rury, do tego streetowy widelec CrMo Dartmoora (zabawne 偶e streetowy widelec na 26" ma _identyczne_ wymiary co wzorcowy amortyzator trekingowy Meridy) do tego mostek Corrateca 130 + 10st za艂o偶ony odwrotnie wi臋c -10.
Wygl膮da koszmarnie ale prowadzi si臋 ZAJEBI艢CIE. Przednie ko艂o na mocno napompowanej oponie +/-35 idzie jak skalpel - 偶adnego bujania typowego dla amortyzator贸w czy tendencji do kantowania typowych dla widelc贸w z wi臋kszym wyprzedzeniem. My艣la艂em nad instalacj膮 amortyzatora (na dzie艅 dzisiejszy sta膰 mnie na najwy偶sz膮 p贸艂k臋) ale nie chc臋 sp...膰 ca艂o艣ci.
To bodaj pi膮ty rower jaki z艂o偶y艂em dla siebie i pierwszy z kt贸rego jestem w 100% zadowolony (mo偶e wymieni臋 korby ale to ju偶 drobiazg nie maj膮cy wp艂ywu na prowadzenie).
Polecam studiowanie tabelek geometrii i olewanie klasyfikacji treking/g贸ral/cross. Mo偶liwe 偶e za kilka lat stworzony przez Ciebie koszmarek stanie si臋 standardem;)

Data: 2014-08-23 13:14:53
Autor: kamil/Endurorider.pl
Ludzie to niewyuczalni s膮 :(
U偶ytkownik "Wojciech" <mumia.lenina@onet.eu> napisa艂 w wiadomo艣ci news:53f86760$0$3063$65785112news.neostrada.pl...

[...]

IMO podwaliny do nazwania zjawiska da艂 Gary Fisher tworz膮c poj臋cie geometrii Genesis i ka偶de rozwini臋cie tej koncepcji jest s艂uszn膮 drog膮. Ma艂o co mnie tak wkurfia jak bezmy艣lnie wysoka rama b臋d膮ca odrobink臋 d艂u偶sza ni偶 mniejszy rozmiar, ale za to du偶o wy偶sza.

Ale jak to w 偶yciu "jedzmy g贸wno, miliony much nie mog膮 si臋 myli膰!" :D

Data: 2014-08-23 23:51:47
Autor: Gotfryd Smolik news
Ludzie to niewyuczalni s膮 :(
On Sat, 23 Aug 2014, Wojciech wrote:

M骿 kundel to [...opis...]
Wygl眃a koszmarnie ale prowadzi si ZAJEBIIE. Przednie ko硂 na mocno
napompowanej oponie +/-35 idzie jak skalpel - 縜dnego bujania typowego dla
amortyzator體 [...]
My秎a砮m nad instalacj amortyzatora

  Przeczyta砮m ze dwa razy i si podda砮m.
  Pora p蠹na, wi阠 prosz o obja秐ienie.
  Czy mam rozumie, 縠 tam NIE MASZ amortyzatora, i co dziwne, nie ma
r體nie "bujania typowego dla amortyzator體"?
  :O

pzdr, Gotfryd
(bez amortyzator體 i bez "bujania")

Ludzie to niewyuczalni s膮 :(