Lukas Bank - automatyczne wznowienie polisy oszczęd nościowej.

Data: 2010-01-31 06:46:50
Autor: Thomas
Lukas Bank - automatyczne wznowienie polisy oszczęd nościowej.
Witam,

Wczoraj zakończyła mi się polisa lokacyjna w Lukas Banku, którą
założyłem rok temu. Rok temu mieliśmy szczyt wojny depozytowej i
oprocentowanie lokaty było 8,1%.
Dzisiaj wchodze sobie na serwisu Internetowego Lukasa i co widze:
polisa oszczędnościowa odnowiła się do 2011. Wszystko prawidłowo, bo
zgodnie z regulaminem następuje automatyczne wznowienie. Jednak patrze
wskaźnik ubezpieczeniowy - 8,1%. Ściągnąłem certyfikat oraz szczegóły
ubezpieczenia - wszędzie napisane mam, że oprocentowanie jest 8,1%.
Teraz pytanie. Zgodnie z regulaminem: "od pierwszego dnia po
zakończeniu okresu ubezpieczenia zostanie ponownie objęty ochroną
ubezpieczeniową na kolejny okres ubezpieczenia, na warunkach
ubezpieczenia obowiązujących w tym dniu, w którym będzie się
rozpoczynać nowy okres ubezpieczenia". Zgodnie z obecnymi warunkami
ubezpieczenie jest oprocentowane 5,1%. Wydaje się, że to błąd systemu
banku. Jednak moge sobie wydrukować certyfikat (który jest dokmentem
elektroniczny i nie wymaga stępla bankowego), na którym będzie
napisane wyraźnie 8,1%. Jeśli oprocentowanie by wynosiło 5,1% zerwał
bym tą "lokate" - jednak przy 8,1% napewno bym je zachował. Czy mam
szanse dostać od banku te 8,1% które mam w dokumentach? Trochę nie
chce czekać roku i patrzeć co mi wtedy doliczą za rok. Wydaje mi się,
że ten wydrukowany certyfikat jest słabym dokumentem, ale chciałbym
poznać opinie ekspertów co zrobić.

pozdrawiam

Data: 2010-01-31 14:56:54
Autor: jk
Lukas Bank - automatyczne wznowienie polisy oszczędnościowej

Wczoraj zako=F1czy=B3a mi si=EA polisa lokacyjna w Lukas Banku, kt=F3r=B1
za=B3o=BFy=B3em rok temu. Rok temu mieli=B6my szczyt wojny depozytowej i
oprocentowanie lokaty by=B3o 8,1%.
Dzisiaj wchodze sobie na serwisu Internetowego Lukasa i co widze:
polisa oszcz=EAdno=B6ciowa odnowi=B3a si=EA do 2011. Wszystko prawid=B3owo,=
 bo
zgodnie z regulaminem nast=EApuje automatyczne wznowienie. Jednak patrze
wska=BCnik ubezpieczeniowy - 8,1%. =A6ci=B1gn=B1=B3em certyfikat oraz szcze=
g=F3=B3y
ubezpieczenia - wsz=EAdzie napisane mam, =BFe oprocentowanie jest 8,1%.
Teraz pytanie. Zgodnie z regulaminem: "od pierwszego dnia po
zako=F1czeniu okresu ubezpieczenia zostanie ponownie obj=EAty ochron=B1
ubezpieczeniow=B1 na kolejny okres ubezpieczenia, na warunkach
ubezpieczenia obowi=B1zuj=B1cych w tym dniu, w kt=F3rym b=EAdzie si=EA
rozpoczyna=E6 nowy okres ubezpieczenia". Zgodnie z obecnymi warunkami
ubezpieczenie jest oprocentowane 5,1%. Wydaje si=EA, =BFe to b=B3=B1d syste=
mu
banku.

To jest błąd na 100%. Miałem taką samą "usterkę" dokładnie tydzień temu, też mi się niby odnowiła na 8,1%. W sobotę z ciekawości poszedłem do oddziału i powiedzieli mi tam, że "dla części klientów takie oprocentowanie zostało utrzymane, więc powinienem być zadowolony". I byłem. Do poniedziałku, bo wtedy w necie % spadły do 5,1%. I kasa poszła gdzie indziej.
W oddziale jednak pani - lekko mówiąc - mijała się z prawdą.

Także sprawdź jutro warunki tej polisy.

--

Lukas Bank - automatyczne wznowienie polisy oszczęd nościowej.