Lukas Bank - reklamacja skimmingu

Data: 2010-08-04 22:28:32
Autor: Przemyslaw Frasunek
Lukas Bank - reklamacja skimmingu
Czy ktos z Was skladal do Lukas Banku reklamacje dotyczaca skimmingu?
Dzisiaj z konta zniknelo mi kilka tys. zl, wszystko w formie blokad pod
wyplate z bankomatu. Zareagowalem dosc szybko i zglosilem to do banku.
Karta zostala zastrzezona, a transakcje, jak sie okazalo, zostaly
zrealizowane na terenie Ukrainy. Tego samego dnia powiadomilem tez
policje i zlozylem pisemna reklamacje (faksem).

Czy ktos juz przechodzil przez ten problem? Ile cos takiego moze byc
rozpatrywane? Kiedy mam szanse zobaczyc znowu moje pieniadze?

--
* Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
* Jabber ID: venglin@nette.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ5JIV *

Data: 2010-08-04 21:47:19
Autor: witek
Przemyslaw Frasunek wrote:
[...]

od miesiaca do kilku miesiecy.

Kiedy mam szanse zobaczyc znowu moje pieniadze?

O ile  bank znajdzie  wiÄ™cej klientĂłw, ktĂłrym skoszono kasÄ™ a ich cechÄ… wspĂłlnÄ… bedzie jakiĹ› bankomat z ktĂłrego korzystali, to po rozpatrzeniu reklamacji czyli 'za jakiĹ› czas".
O ile będziesz jednym to dowiesz się, że było pilnować pinu i możesz się iść bujać.

Data: 2010-08-05 07:11:54
Autor: Grze¶
Lukas Bank - reklamacja skimmingu
Witam. Ja przerabiałem co¶ odwrotnego w Lukasie. Wypłacałem przed urlopem
kilkaset zł z bankomatu. Po kilku dniach dzwoni telefon z Lukasa, że w tym
bankomacie był zainstalowany czytnik złodziejski i że profilaktycznie sugeruj±
abym kartę zastrzegł. Now± bezpłatnie dostanę w ci±gu ilu¶ tam dni. Bankomat
należał do BZ WBK. Tak więc Lukas działa sprawnie je¶li co¶ jest na rzeczy.

Data: 2010-08-05 07:16:08
Autor: Przemyslaw Frasunek
Dnia 05.08.2010 Grze¶ <athlonek.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał/a:
Witam. Ja przerabiałem co¶ odwrotnego w Lukasie. Wypłacałem przed urlopem
kilkaset zł z bankomatu. Po kilku dniach dzwoni telefon z Lukasa, że w tym

Ale w tym przypadku, to raczej ktos inny byl poszkodowany. Na podstawie
listy transakcji wytypowali inne ryzykowne karty i je zablokowali.

W moim przypadku, karte najprawdopodobniej zeskanowano mi za granica.
"Na szczescie", poszkodowany tez jest moj znajomy, z ktorym bylem wtedy
w delegacji. Z jego konta tez probowano wyplacic pieniadze, ale mBank odrzucil
wszystkie podejrzane transakcje i zablokowal karte.

U mnie Lukas zareagowal za pozno. Dopiero dzis rano zadzownili z pytaniem,
czy autoryzuje te transakcje... Na razie kaza czekac, bo sami nie wiedza,
ktore z transakcji beda autoryzowane, a ktore blokady znikna same.

Data: 2010-08-05 07:36:10
Autor: xbartx
Dnia Wed, 04 Aug 2010 22:28:32 +0000, Przemyslaw Frasunek napisał(a):

[...]

Jeżeli padłeś ofiarą skimmingu w jakimś bankomacie, to może spróbuj przypomnieć sobie gdzie ostatnio wybierałeś pieniądze, może to da jakiś trop policji etc. Fakt, że ostatnio nie było żadnych wieści o jakimś większym skanowaniu, więc być może to jakaś mała robota. Pomyśl czy na pewno padłeś ofiarą skimmingu a nie np kogoś znajomego albo członka rodziny, wiem, wiem ale różnie to niestety bywa ;)
Co do samej reklamacji, to może być różnie poczytaj archiwum grupy.

Na przyszłość, tak zwaną "dobrą praktyką", jest posiadanie konta tylko do wypłat, na którym będzie sobie leżało w zależności od Twoich potrzeb od 10 do 200 czy tam 500 czy ile tam potrzeba i wtedy przy zeskanowaniu karty, nie będzie przynajmniej takich problemów. Ja osobiście przelewam i idę wypłacić i praktycznie na rachunku podpiętym do karty debetowej nigdy nic nie ma.

--
xbartx

Data: 2010-08-05 08:25:46
Autor: xbartx
Lukas Bank - reklamacja skimmingu

Za późno przeczytałem Twoje kolejnego posta i kilka spraw się wyjaśniło. Jeżeli będziesz miał tylko blokady, to one po prostu, po jakimś czasie (zazwyczaj 7 dni) znikną i kasa wróci na konto. Jeżeli jednak nastąpi księgowanie, to wtedy będzie proces reklamacyjny i obija się, to wtedy, nawet o organizację, która wydała Twoją kartę (zazwyczaj VISA lub MC) i z tego co kojarzę, to oni mają nawet 180 dni na rozpatrzenie.

--
xbartx

Data: 2010-08-05 09:57:22
Autor: Szymon
Lukas Bank - reklamacja skimmingu
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomo¶ci news:i3dpla$2sj$1inews.gazeta.pl...
Na przyszło¶ć, tak zwan± "dobr± praktyk±", jest posiadanie konta tylko do
wypłat, na którym będzie sobie leżało w zależno¶ci od Twoich potrzeb

Dokładnie, szczególnie, iż często konto do karty i tak ma lichy %. Aczkolwiek tu kolega był za granic± i rozumiem, że nie chc±c targać gotówki "zabezpieczył" sobie ¶rodki na karcie na wszelki wypadek. O tyle dobrze, że jest szansa na zwrot, co w przypadku kradzieży gotówki praktycznie nie jest realne.

Data: 2010-08-07 13:47:35
Autor: Krzysztof Halasa
Przemyslaw Frasunek <venglin+usenet@freebsd.lublin.pl> writes:

[...]

A karta z procesorem czy tez bez niego?
Roznie to moze byc.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-08-07 14:10:41
Autor: Przemyslaw Frasunek
Dnia 07.08.2010 Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> napisał/a:
A karta z procesorem czy tez bez niego?

Tak, z chipem.

W piatek wszystkie transakcje sie zaksiegowaly na koncie, niestety.
Lukas poprosil o pisemne oswiadczenie, ze ich nie wykonalem. Poki co,
nic wiecej sie nie dzieje.

Data: 2010-08-08 15:39:08
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

To powinno dac sie latwo wygrac. Bez procesora nie byloby praktycznie
zadnych szans, nooo moze jakies przy zbiorowym skimmingu.

Daj znac gdy odpowiedza na reklamacje, kto wie - moze uznaja od razu bez
oporow?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-08-26 11:31:14
Autor: Przemyslaw Frasunek
Lukas Bank - reklamacja skimmingu
Dobra wiadomosc na zakonczenie tego watku. Dzisiaj LBSA zwrocil
mi wszystkie zfraudowane pieniadze, oczywiscie razem z prowizjami
za wyplaty zagraniczne.

Od zlozenia reklamacji minelo 21 dni, co jest dosc rozsadnym
terminem, zwazywszy na to, ze ostrzegali mnie, ze sprawa moze zajac
do 180 dni.