Lukas. Nowa TOiP.

Data: 2010-02-09 14:00:24
Autor: wiatrak
Lukas. Nowa TOiP.
Ma ktos jeszcze konto w Lukasie?
http://www.lukasbank.pl/download/toip_konta_2010_02_15.pdf

wiatrak

Data: 2010-02-09 14:46:59
Autor: Krzysztof
Lukas. Nowa TOiP.

"wiatrak" <wiatrak@yahoo.pl> wrote in message news:hkrmda$j3j$1node2.news.atman.pl...
Ma ktos jeszcze konto w Lukasie?
http://www.lukasbank.pl/download/toip_konta_2010_02_15.pdf

wiatrak

No jeszcze mam e-konto, ale nadal jest  (jak czytam) darmowe. Ostatnio jak chcialem je zamknac to nie mogli, bo byl pelnomocnik do rachunku i 'biedaczkom' nic nie wychodzilo z tym zamykaniem. Nastepnym razem jak sie pofatyguje do oddzialu to juz z pismem, ze zamykam konto, a jak im nie wychodzi to ich biznes.
Generalnie oferta lokat jest ponizej sredniej rynkowej, brak lokat z dzienna kapitalizacja, chyba nie zalezy im na uatrakcyjnieniu oferty.

Data: 2010-02-09 15:41:49
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
Lukas. Nowa TOiP.
czy ja dobrze rozumiem tekst pisany tej taryfy opłat?

wzrosła atrakcyjność e-konta a zmalała e-konta Pro?

w e-koncie mam darmowy token i darmową kartę pod
warunkami nietrudnymi do spełnienia oraz darmową
dużą ilość przelewów oraz zlecenia stałych? --

Data: 2010-02-09 16:12:11
Autor: Boguś
Lukas. Nowa TOiP.
zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl napisał:
czy ja dobrze rozumiem tekst pisany tej taryfy opłat?

wzrosła atrakcyjność e-konta a zmalała e-konta Pro?

tak, teraz w Plus(Pro) trzeba trzymać 10 000 zł na koncie by nie płacić za konto co oznacza ukrytą opłatę 100 zł rocznie, przy optymistycznym założeniu że oprocentowanie w Lukasie jest tylko o 1 % niższe niż w innym banku

w e-koncie mam darmowy token i darmową kartę pod
warunkami nietrudnymi do spełnienia oraz darmową
dużą ilość przelewów oraz zlecenia stałych?

Trudniejszy jest dostęp do gotówki. W e-koncie płacimy za wypłatę w placówce(5zł) oraz nie   ma darmowych bankomatów poza placówkami Lukasa i WBK.
I jak uzbierasz po 100 latach 1mln zł by przelać go sorbnetem trzeba zapłącić o 3 zł więcej niż w pro ;)

Z pro- do e- możemy przejść za 10 zł... po 15.02.10!

--
  Boguś

Data: 2010-02-09 16:16:05
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
Lukas. Nowa TOiP.
Trudniejszy jest dostęp do gotówki. W e-koncie płacimy za wypłatę w placówce(5zł) oraz nie  ma darmowych bankomatów poza placówkami Lukasa i WBK.

akurat do bankomatu bzwbk mam dużo bliżej niż do placówki

Z pro- do e- możemy przejść za 10 zł... po 15.02.10!

a teraz migracja jest tańsza czy droższa?

Data: 2010-02-09 16:30:15
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
Lukas. Nowa TOiP.
> [...]

> Z pro- do e- możemy przejść za 10 zł... po 15.02.10!

a teraz migracja jest tańsza czy droższa?

odpowiem sam sobie: teraz 35zł od 15.02.2010 tylko 10zł

Data: 2010-02-09 22:33:40
Autor: Boguś
Lukas. Nowa TOiP.
zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl napisał:

Z pro- do e- możemy przejść za 10 zł... po 15.02.10!

a teraz migracja jest tańsza czy droższa?

odpowiem sam sobie: teraz 35zł od 15.02.2010 tylko 10zł

Dlatego napisałem że po ..15.02.
Ale można nie zapłacić nic. Trzeba jednak udać się do placówki i wypowiedzieć umową na pro. Po zakończenie procedury zamykania konta pro zdumionej panience oświadczysz, że chcesz otworzyć e-konto ;)

--
  Boguś

Data: 2010-02-10 04:40:46
Autor: Szymon
Lukas. Nowa TOiP.
Użytkownik "Boguś" <telemorele@wp.pl> napisał w wiadomości news:hkskgd$6va$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Będzie się to wiązało ze zmianą numeru rachunku. Natomiast zmieniając sam pakiet numer zostanie zachowany.

Data: 2010-02-09 17:05:51
Autor: Szymon
Lukas. Nowa TOiP.
[...]

Niekoniecznie. Aby do tej pory było za darmo klient i tak musiał trzymać 5000. Teraz musi dołożyć 5000. Dostanie za nie 5,90% (lokata z Plusem) po roku czyli 295-56,09 belka = ok. 239. Zakładając optymistycznie, że w Multi jednodniowa się utrzyma to dostałby za te same 5000 5,25% = 262,50. Zatem rzekłbym, że klient traci ok. 22,50zł rocznie.

Z pro- do e- możemy przejść za 10 zł... po 15.02.10!

Aby konto było darmowe i tak musisz użyć tokena. Mnie tam wpływa pensja po czym wypływa przelewem. Tym samym spełniam warunek >2000zł wpływów i użycia tokena 1 w miesiącu. Zatem opcje bankomatów/wypłat w placówkach itp. itd. nie są istotne.

Data: 2010-02-09 17:19:36
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
Lukas. Nowa TOiP.
Mnie tam wpływa pensja po czym wypływa przelewem. Tym samym spełniam warunek >2000zł wpływów i użycia tokena 1 w miesiącu.

a jaką korzyść przynosi koledze korzystanie z tego rachunku?

bo jeśli służy on tylko do przyjmowania wynagrodzenia po to,
aby je następnie przelać (w całości?) dalej, to trudno nazywać korzyścią realne otrzymywanie wynagrodzenia jeden dzień później

a może kolega jest takim "hobbystą" jak ja? Co widzę bank, muszę wejść i założyć bezpłatny rachunek osobisty :P na pocieszenie dodam: mój lekarz mówi że to nie wymaga leczenia :P

Data: 2010-02-09 17:30:19
Autor: Szymon
Lukas. Nowa TOiP.
Użytkownik <zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl> napisał w wiadomości news:095f.000000ff.4b718b18newsgate.onet.pl...
Mnie tam wpływa pensja po czym wypływa przelewem.
Tym samym spełniam warunek >2000zł wpływów i użycia tokena 1 w miesiącu.

a jaką korzyść przynosi koledze korzystanie z tego rachunku?

Obecnie niewielką. Ale ten rachunek jest podany w kilku miejscach (np. US, pracodawcy), więc powiadamianie wszystkich to dla mnie większy koszt i zawracanie głowy niż utrzymywanie go. Poza tym Lukas jakiś czas temu miał ciekawą propozycję %, więc może jeszcze do niej wrócą - w zasadzie kapitalizacja dzienna Lokaty z Plusem na 5,90% natychmiast uczyniłaby tę ofertę bezkonkurencyjną.

bo jeśli służy on tylko do przyjmowania wynagrodzenia po to,
aby je następnie przelać (w całości?) dalej, to trudno nazywać
korzyścią realne otrzymywanie wynagrodzenia jeden dzień później

Tak robię. Po to, aby nie płacić za konto (warunek >2000), ale też jednocześnie moje wynagrodzenie nie jest mi natychmiast niezbędne do życia.

a może kolega jest takim "hobbystą" jak ja?

Konto mam od 2002. Wówczas duet mbank-Lukas był całkiem atrakcyjny.

Co widzę bank, muszę wejść i założyć bezpłatny rachunek osobisty :P
na pocieszenie dodam: mój lekarz mówi że to nie wymaga leczenia :P

nieee... tak źle ze mną nie jest...

Zastanawia mnie to, że do nowej TOiP zostało kilka dni, a w aktualnościach nic o tym nie ma. Ponieważ ŚREDNIE saldo musi być 10000zł/mc kto się nieco później zorientuje będzie musiał wrzucać więcej albo ponosić opłatę... ciekawe zagranie...

Data: 2010-02-10 09:48:38
Autor: wiatrak
Lukas. Nowa TOiP.

Użytkownik "Szymon" <wiad_usuń@o2.pl> napisał w wiadomości news:hks14n$pen$1news.dialog.net.pl...

Niekoniecznie. Aby do tej pory było za darmo klient i tak musiał trzymać 5000. Teraz musi dołożyć 5000. Dostanie za nie 5,90% (lokata z Plusem) po

Jestes pewien??? Zmiany są dynamiczne, oczywiście w wiadomym kierunku. Czyli: obniżamy oprocentowanie na depozytach, a jak klient wycofuje depozyt, to łupiemy go na opłatach za konto.

http://www.lukasbank.pl/oferta_oszczed_oproc.asp

wiatrak

Data: 2010-02-10 17:56:31
Autor: Anna
Lukas. Nowa TOiP.
czy jak mam lokate na 11.000 to czy spełniam warunek bezpłatności e-konta pro?

Data: 2010-02-10 21:05:01
Autor: wiatrak
Lukas. Nowa TOiP.

Użytkownik "Anna" <anrobak@o2.pl> napisał w wiadomości news:hkuom4$1p8$1mx1.internetia.pl...
czy jak mam lokate na 11.000 to czy spełniam warunek bezpłatności e-konta pro?

Musisz dodatkowo mieć przychody przekraczające 2 tysiaki miesięcznie.

wiatrak

Data: 2010-02-09 23:17:30
Autor: Arek
Lukas. Nowa TOiP.
Boguś napisał(a) w wiadomości: ...
zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl napisał:
czy ja dobrze rozumiem tekst pisany tej taryfy opłat?

wzrosła atrakcyjność e-konta a zmalała e-konta Pro?

Dla mnie atrakcyjność konta zmalała do zera gdy zaczęli doklejać
adres nadawcy do nazwy, czego wcześniej nie robił. Nie pamietam,
żeby poinformowali o zmianie.
Kserowania dowodów też nie można im było wybić z głowy.
Dziwaczny jest wymóg na darmowość konta - użycie tokena. Przecież
uzycie wiąże się z przelewem (darmowym?) o obsłudze tokena nie
wspominając, więc spowoduje większy koszt dla banku niż samo
tylko prowadzenie rachunku. A jest właśnie odwrotnie - nagradzane
jest powodowanie kosztów.

Arek

Data: 2010-02-09 21:38:54
Autor: Grażyna.Ł
Lukas. Nowa TOiP.

Użytkownik <zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl> napisał w wiadomości news:095f.000000e8.4b71742dnewsgate.onet.pl...
[...]

Ja kilka miesięcy temu zmieniłam e-konto Pro na e-konto, ale mnie potrącaja miesięcznie 2,- zl za token, jesteś pewny,że  token masz darmowy??

Pozdrawiam
Grażyna

Data: 2010-02-09 22:27:02
Autor: Boguś
Lukas. Nowa TOiP.
Grażyna.Ł napisała:

Ja kilka miesięcy temu zmieniłam e-konto Pro na e-konto, ale mnie potrącaja
miesięcznie 2,- zl za token, jesteś pewny,że  token masz darmowy??

Jeżeli raz w miesiącu wykonasz operację z tokenem to opłaty nie ma.

--
  Boguś

Data: 2010-02-11 12:49:34
Autor: Grażyna.Ł
Lukas. Nowa TOiP.

Użytkownik "Boguś" <telemorele@wp.pl> napisał w wiadomości news:hkskkj$637$1nemesis.news.neostrada.pl...
Grażyna.Ł napisała:

[...]

Dziekuję za informację,nie wiedziałam o tym,muszę sprawdzić na koncie.

Pozdrawiam
Grażyna

Data: 2010-02-09 22:46:46
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
Lukas. Nowa TOiP.

> [...]

Ja kilka miesięcy temu zmieniłam e-konto Pro na e-konto, ale mnie potrącaja miesięcznie 2,- zl za token, jesteś pewny,że  token masz darmowy??

Przyznaję, niegramatycznie napisałem: zamiast "mam darmowy token"
powinienem napisać: "BĘDĘ mieć darmowy token" po 15 lutego 2010

Ponieważ różnica poziomu atrakcyjności e-konta i e-pro zmalała
a różnica w wysokości opłaty wzrosła, w poniedziałek zmieniam pakiet
I zrobię to tokenem samodzielnie bez wizyty w placówce bankowej...

Data: 2010-02-10 10:05:30
Autor: sunwick
Lukas. Nowa TOiP.

I zrobię to tokenem samodzielnie bez wizyty w placówce bankowej...
ha, ja to samo wykonam, ciekawe jednak czy zmieni mi sie sposob
logowania z: login / hasło+token, na: login / hasło?

dawniej jak mialem e-konto to logowalem sie tylko haslem, i szczerze
to wolalem ten sposob :)

Data: 2010-02-09 16:14:58
Autor: Szymon
Lukas. Nowa TOiP.
Użytkownik "wiatrak" <wiatrak@yahoo.pl> napisał w wiadomości news:hkrmda$j3j$1node2.news.atman.pl...
Ma ktos jeszcze konto w Lukasie?
http://www.lukasbank.pl/download/toip_konta_2010_02_15.pdf

Ja mam e-konto PRO. Z tego co widzę nadal będzie darmowe tylko, że nie przy min. 5000zł, a przy min. 10000zł. O tyle kiepsko, że Lukas od dłuższego czasu nie zachwyca % na lokatach i rachunku oszczędnościowym. Karty nie mam, regularne wpływy są - innych istotnych zmian nie widzę.

Data: 2010-02-09 19:21:56
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
Lukas. Nowa TOiP.
używam tokena do konta osobistego i odnalazłem miejsce
w którym mogę sobie w poniedziałek zmienić pakiet z konta e-pro na konto e-konto

chcę także wyłączyć zbędne ubezpieczenie medyczne
ale niestety nie mogę. Muszę iść do placówki czy po prostu źle szukałem?

Data: 2010-02-09 20:34:21
Autor: Piona
Lukas. Nowa TOiP.
wiatrak pisze:
Ma ktos jeszcze konto w Lukasie?
http://www.lukasbank.pl/download/toip_konta_2010_02_15.pdf

Konto premium - wszystkie bankomaty za darmo. Warto przemyśleć.
E-konto plus - na szczęście niewielkie zmiany.
piona

--
POZDRAWIAM
http://piona.fm.interia.pl

Data: 2010-02-09 21:44:55
Autor: sunwick
Lukas. Nowa TOiP.
cholera, zaczynaja mnie denerwowac, mam konto od 2001r.
w miedzyczasie zmienilem z e-konta na pro i bylo mi dobrze, mialem
zwykle 5 kola na oszczednosciowym wiec konto tanie bylo.
a teraz, no coz, problem mam tylko ze zmiana numeru konta!
nawet nie wiem w jakich miejscach go podawalem i teraz boje sie
zmian...

kiedy przenoszenie numeru konta bedzie mozliwe tj. teraz jest
przenoszenie nr tel.? :)

Data: 2010-02-09 21:32:02
Autor: Wojciech Bancer
Lukas. Nowa TOiP.
On 2010-02-09, sunwick <sunwoj@WYMAZTO.op.pl> wrote:

[...]

kiedy przenoszenie numeru konta bedzie mozliwe tj. teraz jest
przenoszenie nr tel.? :)

Nie będzie, bo nr konta zawiera kod banku.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-02-10 00:26:50
Autor: XYZ
Lukas. Nowa TOiP.
On 2010-02-09, sunwick<sunwoj@WYMAZTO.op.pl>  wrote:

[...]

kiedy przenoszenie numeru konta bedzie mozliwe tj. teraz jest
przenoszenie nr tel.? :)

Nie będzie, bo nr konta zawiera kod banku.

I co z tego? Numer telefonu też pochodzi z puli przyznanej konkretnemu operatorowi. Taki przeniesiony numer jest zawsze kierowany do centrali operatora, który zarządza daną pulą numerów, a dopiero stamtąd przekierowywany do centrali operatora do którego numer został przeniesiony. W bankach mogłobyć identycznie. Przelewy zawsze kierowane byłyby do banku zgodnego z tym co zapisane w numerze rachunku, a ten udzielałby informacji do jakiego banku takie konto zostało przeniesione. Ewentualnie KNF mógłby trzymać centralny rejestr przeniesionych numerów rachunków w postaci numer konta docelowego-numer oddziału banku do którego go kierować.

Data: 2010-02-10 11:00:12
Autor: Wojciech Bancer
Lukas. Nowa TOiP.
On 2010-02-09, XYZ <junk@mail.bin> wrote:

[...]

I co z tego?

A to z tego, że teraz wykorzystuje się te numery w oprogramowaniu przeróżnym jako "bazę", jak również pomoc przy weryfikacji (jak robisz
przelew online, to masz podany bank). Nie wiem czy wszyscy będą skłonni
rozpieprzać sobie systemy informatyczne z tego powodu, że to przestanie
działać.

[...]

No super. I na pewno to skróci czas przelewu.

Ewentualnie KNF mógłby trzymać centralny rejestr przeniesionych numerów rachunków w postaci numer konta docelowego-numer oddziału banku do którego go kierować.

Ewentualnie niech zostanie jak jest.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-02-10 19:02:35
Autor: XYZ
Lukas. Nowa TOiP.
On 2010-02-09, XYZ<junk@mail.bin>  wrote:

[...]

[...]

W celu weryfikacji jest cyfra kontrolna i zobowiązanie do sprawdzania nr rachunku z nazwą odbiorcy w banku docelowym, a nie informacja która się wyświetli po wpisanu numer rachunku. Nie wiem jakie mam mieć zaufanie do tego co się pokaże, skoro nawet ostatnio na grupie jest historia, z błędną bazą kodów pocztowych. Nic nie przestanie działać, tylko pokaże nazwę banku, który dokona "przekierowania" przelewu do właściwiego banku.

[...]

Zależy od sposobu realizacji takiego systemu.

Ewentualnie KNF mógłby trzymać centralny rejestr przeniesionych numerów
rachunków w postaci numer konta docelowego-numer oddziału banku do
którego go kierować.

Ewentualnie niech zostanie jak jest.
Na szczęście nie wszyscy jeszcze skostnieli.

Data: 2010-02-10 18:38:42
Autor: Wojciech Bancer
Lukas. Nowa TOiP.
On 2010-02-10, XYZ <junk@mail.bin> wrote:

[...]

W celu weryfikacji jest cyfra kontrolna i zobowiązanie do sprawdzania nr rachunku z nazwą odbiorcy w banku docelowym, a nie informacja która się wyświetli po wpisanu numer rachunku.

Ale ta informacja wiele pomaga.

[...]

Już widzę jak rzesze słabiej obeznanych użytkowników się z tym pogodzą.
"Chcę przelać na konto XYZ, znajomy podał że to ING, a tu mi się Pekao
pokazuje". Jasne. :)

[...]

I kto za to zapłaci?

[...]

Niemerytoryczny argument.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-02-10 19:06:40
Autor: XYZ
Lukas. Nowa TOiP.
On 2010-02-09, XYZ<junk@mail.bin> wrote:

[...]

[...]

Przez takie "przekierowanie" nie mam na myśli oczywiście przesyłania informacji o kwocie uznania, a jedynie udzielenie wiadomości zwrotnej do KNF do którego banku, skierować przelew.

Data: 2010-02-10 20:10:16
Autor: sunwick
Lukas. Nowa TOiP.
No super. I na pewno to skróci czas przelewu.
jakos w telefonii nie wydluza to czasu zestawienia polaczenia...
powinien byc mechanizm kontroli w trakcie realizacji elixiru do kogo
ma trafic przelew

Data: 2010-02-10 19:13:53
Autor: Wojciech Bancer
Lukas. Nowa TOiP.
On 2010-02-10, sunwick <sunwoj@WYMAZTO.op.pl> wrote:
No super. I na pewno to skróci czas przelewu.
jakos w telefonii nie wydluza to czasu zestawienia polaczenia...

A komunikacja między operatorami (sesja) następuje 3x dziennie,
bez sobót i niedziel?

powinien byc mechanizm kontroli w trakcie realizacji elixiru do kogo
ma trafic przelew

No. I przelewy w czasie rzeczywistym też powinny być. W weekendy też.
Tylko jakoś wola na to by za takie rzeczy płacić nie jest za wielka.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-02-11 00:10:22
Autor: Jarek Andrzejewski
Lukas. Nowa TOiP.
On 2010-02-10, sunwick <sun...@WYMAZTO.op.pl> wrote:

> jakos w telefonii nie wydluza to czasu zestawienia polaczenia...

A komunikacja między operatorami (sesja) następuje 3x dziennie,
bez sobót i niedziel?

I wystarczy. Przecież w przelewach pośredniczy KIR. Wystarczy więc, że
tam jest informacja o powiązaniach rachunek-bank. Po prostu zamiast
kierowania do banku o danym numerze rozliczeniowym skieruje do banku,
który wynika z danych w bazie.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-02-11 10:08:21
Autor: Wojciech Bancer
Lukas. Nowa TOiP.
On 2010-02-11, Jarek Andrzejewski <ptja.pl@googlemail.com> wrote:

[...]

[...]

I to wszystko dlatego, że jeden z drugim nie umieją otworzyć sobie
drugiego konta samodzielnie? Come on. Telefonu używa się na codzień.
Osób wpłacających "na" konto osobiste bez uprzedniego zapytania
o numer (tuż przed przelewem) jest ile? Jedna? Dwie?

Więc bez przesady. Zwyczajnie nie ma potrzeby na tego typu mechanizmy.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-02-09 22:57:07
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
Lukas. Nowa TOiP.
kiedy przenoszenie numeru konta bedzie mozliwe tj. teraz jest
przenoszenie nr tel.? :)

nie będzie nigdy możliwe

a teraz, no coz, problem mam tylko ze zmiana numeru konta! nawet nie wiem w jakich miejscach go podawalem i teraz boje sie zmian...

można zlikwidować debetówke, a na oszczędnościowym zostawic jeden grosik
tokenem robić jedną operację w miesiacu (ror->osz), a potem automatyczny
powrót osz->ror w serwisie, a przede wszystkim e-pro zamienić na e-konto.

no i w ten sposób można zachować sobie darmowe nieużytkowane konto.

Data: 2010-02-10 09:59:13
Autor: sunwick
Lukas. Nowa TOiP.

no i w ten sposób można zachować sobie darmowe nieużytkowane konto.
i tak trzeba będzie zrobić...

wiem ze e-konto praktycznie od poczatku bylo (w pewnych warunkach)
darmowe, tylko czy nie wprowadza oplat i na nie niedługo?

Data: 2010-02-10 02:08:14
Autor: Jarek Andrzejewski
Lukas. Nowa TOiP.
A ja ich pochwalę: w poczcie wewnętrznej jasna i krótka wiadomość
wymieniająca zmiany, jakie dotyczą mojego konta (e-). A nie jak np. w
Pekao S.A., gdzie piszą, że "jest zmiana" i sam sobie kliencie szukaj,
co się zmieniło.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski