Lukas sięgnie do kieszeni klientów

Data: 2010-02-12 13:40:55
Autor:
Lukas sięgnie do kieszeni klientów
W związku z nową TOiP lukasa. Czy aby uciec od opłat za lukasowe e-konto PLUS,
wystarczy dopłacić 5 tysiaków do posiadanych wcześniej depozytów w takiej
samej wysokości? Chyba nie. Wg. nowej TOiP: "Średnie saldo miesięczne na
koncie (rachunek + lokaty + Rachunek Oszczędzam) i Antidotum PRO uprawniające
do obniżenia opłaty za prowadzenie konta to min. 10 000 zł na LUKAS Konto
Klasyczne, LUKAS e-Konto PLUS lub min. 50 000 zł
na LUKAS Konto Premium." 5k w dniach 1-11 luty i 10k w dniach 12-28 luty nie
daje średniego salda w wysokości 5k .... :((((  A Wy jak to widzicie?

Data: 2010-02-12 15:04:44
Autor: wiatrak

Użytkownik <assembea@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hl3lp7$f5m$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ale do 14-tego włącznie masz ekonto pro, gdzie jeast wymóg 5k. Spełniłeś warunki? Spełniłeś.
 A dopiero od 15-go  zmienia Ci  się na e konto plus . I od 15-go mając 10k tez spełniasz warunki. Czy nie tak?

wiatrak

Data: 2010-02-12 14:12:37
Autor: UHF
wiatrak <wiatrak@yahoo.pl> napisał(a):
[...]

Dosłownie interpretujac regulamin wychodziło by że jednak nie. Jako średnie saldo liczą sumę sald na koniec poszczególnych dni podzieloną przez ilość dni w miesiącu. Czyli należało by trzymać od połowy lutego conajmniej ~15k żeby na koniec średnie >10k wyszło.

Data: 2010-02-12 14:26:25
Autor:
UHF <uhf_online.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
Dosłownie interpretujac regulamin wychodziło by że jednak nie.

No właśnie. :(  Można by rzecz: czas uciekać z lukasa. Sęk w tym, że na
lukasowe konto mają wrócić środki z lokat zakładanych przeze mnie w ciągu
ostatniego roku w OF i Meritum. Ciekawe, czy uda mi się z tego jakoś wybrnąć.

Data: 2010-02-12 15:04:36
Autor: UHF
  <assembea.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
No właśnie. :(  Można by rzecz: czas uciekać z lukasa.

BTW: praktykował już ktoś z Was likwidację konta w Lukasie? Jak to zrobić "bez skuchy", żeby jeszcze na koniec jakichś opłat sobie nie doliczyli?

Data: 2010-02-12 16:29:08
Autor: Curious
[...]

Kilka miesięcy temu likwidowałem konto wspólne i bardzo sprawnie to poszło - jedna wizyta i po kłopocie.

Kiedyś był z tym większy kłopot.

Data: 2010-02-13 13:21:48
Autor: Tomasz Opalski
[...]

Ja kilka tygodni temu zamknąłem eKonto PRO od ręki. Tyle, że nie miałem karty ani żadnych długoterminowych produktów, więc tylko usunąłem dostawców, zlecenia, zamknąłem KO i po wykonaniu przelewu w tym samym dniu przespacerowałem się do oddziału.

Tomek

Data: 2010-02-12 16:52:58
Autor: Zbigniew Demidowicz
UHF <uhf_online.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a): > Dosłownie interpretujac regulamin wychodziło by że jednak nie. No właśnie. :(  Można by rzecz: czas uciekać z lukasa. Sęk w tym, że na
lukasowe konto mają wrócić środki z lokat zakładanych przeze mnie w ciągu
ostatniego roku w OF i Meritum. Ciekawe, czy uda mi się z tego jakoś wybrnąć.

Zmiana warunków korzystania z konta, a jednym z nich jest TOiP, daje klientowi
możliwość nieprzyjęcia ich z wypowiedzenia umowy bez ponoszenia kosztów
dodatkowych (czyli na warunkach przed ogłoszenia tych zmian). Oczywiście bank
powinien *skutecznie* powiadomić klienta o zmianie, a klient z takiej
możliwości 'bezbolesnego' pożegnania się z bankiem może korzystać w określonym
czasie.

Czy jest taki zapis istnieje gdzieś, czy tak tylko mi się marzy? --

Data: 2010-02-12 09:26:33
Autor: Tomek z Wawy
Lukas sięgnie do kieszeni klientów
On 12 Lut, 17:52, "Zbigniew Demidowicz" <dezet.SKA...@gazeta.pl>
wrote:

Zmiana warunków korzystania z konta, a jednym z nich jest TOiP, daje klientowi
możliwość nieprzyjęcia ich z wypowiedzenia umowy bez ponoszenia kosztów

Idziesz do oddziału, mówisz: "chcę zamknąć konto", po 10 minutach
wychodzisz z papierem "umowę rozwiązano na mocy porozumienia stron". W
czym tkwi problem? Mnie naliczyli opłatę za token i jakieś nie odsetki
za to jeszcze karne, więc wyczyściłem konto i zamknąłem tego samego
dnia i po problemie.

Data: 2010-02-12 18:00:44
Autor: Zbigniew Demidowicz
Lukas sięgnie do kieszeni klientów
Tomek z Wawy <tomek_z_wawy@tlen.pl> napisał(a):
Idziesz do oddzia=B3u,... W czym tkwi problem?...

Byłeś w o tyle prostej sytuacji, że być może nie miałeś lokaty otwartej zanim
nowa TOiP pojawiła się...

Obawiam się, że zamknięcie konta wymusi zerwanie lokaty (od niej dotychczas
spływały odsetki co kwartał), a to by było bolesne...

Mylę się?

Data: 2010-02-12 20:20:01
Autor: MarcinF
Zbigniew Demidowicz wrote:

Obawiam się, że zamknięcie konta wymusi zerwanie lokaty (od niej dotychczas
spływały odsetki co kwartał), a to by było bolesne...

Mylę się?

raczej nie, bo w lukase lokaty sa dla posiadaczy kont, ale zamiast
wypowiadac umowe mozna zmienic pakiet na darmowe e-konto

Data: 2010-02-12 20:27:12
Autor: Zbigniew Demidowicz
MarcinF <marfi@interia.pl> napisał(a):
raczej nie, bo w lukase lokaty sa dla posiadaczy kont, ale zamiast
wypowiadac umowe mozna zmienic pakiet na darmowe e-konto

a jesteś pewien, że zmieniając Pro na eKonto  lokata ta nie ucierpi, tzn.
nadal będzie istnieć - z tym samym nr bankowym, będzie miała podgląd z eKonta
i będzie nią można procedować w razie potrzeby?

Data: 2010-02-12 21:41:08
Autor: wiatrak

Użytkownik "Zbigniew Demidowicz" <dezet.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hl4dj0$gaa$1inews.gazeta.pl...

a jesteś pewien, że zmieniając Pro na eKonto  lokata ta nie ucierpi, tzn.
nadal będzie istnieć - z tym samym nr bankowym, będzie miała podgląd z eKonta
i będzie nią można procedować w razie potrzeby?

Nic nie ucierpi. Logujesz sie do konta, wchodzisz w informacje o koncie, klikasz : zmień. Zmieniasz pakiet na e konto , zatwierdzasz tokenem, i  w tym momencie masz zmieniony pakiet. Nie rób tego przed 15-tym , bo zabulisz 35 złotych. Od 15-tego "tylko" dychę.

wiatrak

Data: 2010-02-12 12:51:52
Autor: Jacenty
Lukas sięgnie do kieszeni klientów
Zwracam uwagę, że samo trzymanie na dawnym ekoncie Pro kwoty 10 000 zł
nie zwalnia z opłaty za prowadzenie konta. Dodatkowym warunkiem jest
wpływ 2000 zł.
Ja się w najbliższym tygodniu pożegnam z tym bankiem.

Data: 2010-02-12 21:57:38
Autor: MarcinF
Jacenty wrote:
Zwracam uwagę, że samo trzymanie na dawnym ekoncie Pro kwoty 10 000 zł
nie zwalnia z opłaty za prowadzenie konta. Dodatkowym warunkiem jest
wpływ 2000 zł.

ale my mowimy o migracji do pakietu "e-konto" ktory jest darmowy
bez takich warunkow

Data: 2010-02-13 14:06:04
Autor: atman

Użytkownik "Jacenty" <jgasowski@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7ad1c04c-4351-4eed-b7c9-c604d03504da@j31g2000yqa.googlegroups.com...
[...]

   Do jakiego zrobisz przesiadkę ?

Data: 2010-02-13 16:04:10
Autor: Zbigniew Demidowicz
Lukas sięgnie do kieszeni klientów
wiatrak <wiatrak@yahoo.pl> napisał(a):
... Nic nie ucierpi. Logujesz sie do konta, wchodzisz w informacje o koncie, klikasz : zmień...

Dzięki wiatrak za info :)    W szczególności to o możliwości zmiany kont
zdalnie, bez potrzeby meldunku w placówce. Wstyd mi się przyznać - będąc klientem niemal od początku ich działalności,
nie przyszło mi do głowy by sprawdzać menu. Ot, konto od jakiegoś czasu
wykorzystuję w minimalnym zakresie, tak by samo nie 'zginęło', i nie sprawiało
zbędnych wydatków.

Data: 2010-02-13 19:00:30
Autor: MarcinF
wiatrak wrote:
Nie rób tego przed 15-tym , bo zabulisz 35 złotych. Od 15-tego "tylko" dychę.

infolinia tez radzi by nie robic tego przed 15, poza tym podobno przez pierwsze 3 miesiace
maja nie pobierac tej dychy, ale na stronie nie znalazlem potwierdzenia

Data: 2010-03-10 10:42:33
Autor: jgor5
wiatrak wrote:
> [...]

pierwsze
 3 miesiace
maja nie pobierac tej dychy, ale na stronie nie znalazlem potwierdzenia

Sprawdził już ktoś przejście z ekonta plus na ekonto, jak jest z pobieraniem tej opłaty 10zł?

Data: 2010-03-10 05:05:24
Autor: ls
On 10 Mar, 11:42, " jgor5" wrote:

Sprawdził już ktoś przejście z ekonta plus na ekonto, jak jest z pobieraniem
tej opłaty 10zł?

Tak: ja po 15 II zmieniłem z e-konta pro na e-konto.
Pobieranie prowizji ustawione było na 2., ale o dziwo, 2 III nic nie
pobrali.
Zobaczymy, co będzie 2 IV
--
pozdr.
ls

Data: 2010-03-10 14:49:32
Autor: Czarek
ls wrote:
On 10 Mar, 11:42, " jgor5" wrote:
[...]

U mnie też narazie nie pobrali, za to pobrali 2x1,90 zł za pakiet techniczny. :/

Pozdrawiam

Czarek

Data: 2010-03-10 18:37:16
Autor: wiatrak

Użytkownik "Czarek" <a@a.pl> napisał w wiadomości news:hn881e$lll$1news.onet.pl...

U mnie też narazie nie pobrali, za to pobrali 2x1,90 zł za pakiet techniczny. :/

A co to k....  jest?

wiatrak

Data: 2010-03-10 18:56:29
Autor: Czarek
wiatrak wrote:
Użytkownik "Czarek" <a@a.pl> napisał w wiadomości news:hn881e$lll$1news.onet.pl...
U mnie też narazie nie pobrali, za to pobrali 2x1,90 zł za pakiet techniczny. :/
A co to k....  jest?

Standardowo dodawane ubezpieczenie do Lukas e-Konto Pro, które w tym pakiecie jest bezpłatne. Szkoda tylko, że po przekształceniu rachunku na    Lukas e-Konto, wypowiedzeniu umowy o korzystanie z karty VE, na moje pytanie: "Czy coś jeszcze powinienem zrobić, aby nie ponosić żadnych opłat za konto?" uzyskałem odpowiedź: "Nie, to już wszystko.". A teraz robią problemy - nie można zrezygnować z pakietu przez internetowy system transakcyjny, więc przy braku aktywnego teleserwisu pozostaje kolejna wycieczka do banku...

Pozdrawiam

Czarek

Data: 2010-03-10 21:29:39
Autor: mac66

wiatrak wrote:
[...]

ja zmienilem - wczesnij pisalem do nich na poczcie wewnetrznej
odpisali ze do 3 miesiecy mozna zmieniac za darmo
no i nic nie pobrali

m.

Data: 2010-02-12 20:57:16
Autor: ikarek
Użytkownik <assembea.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hl3oeh$oog$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie wiem jak w Meritum, ale w OF można zmienić konto,
na które mają wrócić pieniądze. W tym celu trzeba do nich
zadzwonić i podyktować nowy numer (i nie zdziw się, jak na
podglądzie online jeszcze przez pare dni będzie wisieć stary,
bo u nich tak już jest ;p).

Data: 2010-02-12 15:41:45
Autor: wiatrak

Użytkownik "UHF" <uhf_online.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hl3nkl$m3t$1inews.gazeta.pl...

[...]

 Dzwoniłem na infolinię. Konsultant nie umiał początkowo odpowiedzieć na pytanie, ale obiecał rozeznać sprawę i oddzwonić. Rzeczywiście oddzwonił. Obwieścił mi , że klient jednak zostanie walnięty w rogi opłatą, bo saldo średnie będzie poniżej 10k. Odesłał mnie do odnośnika nr 13 TOiPu. Cytuję:
13. W przypadku zmiany rodzaju konta (pakietu) opłata za prowadzenie konta naliczana jest zgodnie z rodzajem konta (pakietu) jaki Klient posiadał ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego.

wiatrak

Data: 2010-02-12 16:30:32
Autor: Curious
[...]

To już bardzo nieładna zagrywka... Chyba musi być krucho z finansami u nich.

Data: 2010-02-16 03:19:51
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2010-02-12 14:40, assembea@NOSPAM.gazeta.pl pisze:
W związku z nową TOiP lukasa. Czy aby uciec od opłat za lukasowe e-konto PLUS,

A Wy jak to widzicie?

Ja to widzę tak:

Spieprzam z lukasa - miałem kredytówkę ... na opłatach etc zarabiali na mnie pi razy oko 700 PLN rocznie.
Miałem kredyt w koncie - na opłatach - zarabiali też parę stówek.

Miarka z 10 000 się przebrała - żegnam czule. Na celownik biorę ALIORA ... zapłacę "stałą" opłatę, ale będzie to mniej niż na epro ... psia mać, spełniałem wszystkie wymagania z nawiązką, ale nie będę dodatkowymi funduszami, które lepiej lokuję obracał na nędznej koncinie tylko po to by oszczędzić 10 PLN.

LUKASIE: Byliśmy ze sobą 10 lat: ŻEGNAM CZULĘ - POCAŁUJ W DUPĘ ULĘ ;)

Naprawa skuterĂłw i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterĂłw   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Lukas sięgnie do kieszeni klientów