Łukaszenko prosi Rosję o pomoc finansową. Nie ma na długi

Data: 2020-08-27 11:31:09
Autor: A. Filip
Łukaszenko prosi Rosję o pomoc finansową. Nie ma na długi
japanizer@japanizer.org pisze:
Grupowa pistargowica tak chwaliła politykę gospodarczą Łukaszenki i stawiała ją za wzór Polsce.
Gdzie oni wszyscy się teraz podziali?

https://www.rp.pl/Finanse/308259896-Lukaszenko-prosi-Rosje-o-pomoc-finansowa-Nie-ma-na-dlugi.html

Białoruskie reżim nie ma już pieniędzy nie tylko na obowiązkowe
wydatki jak emerytury czy renty, ale i na spłatę zagranicznego
zadłużenia przypadającego na ten rok. Prosi więc rosyjskie banki o
pomoc.

Pieniądze nie poszły na walkę z inspirowanym przez zachód zamachem stanu?
W Polsce policjanci/milicjanci by tak pracowicie pałowali *bez nadgodzin* ? :-)

Zachodek zastosuje teraz wariantu PRL-po-Gierku?
Czyli: Nie nałoży teraz na Białoruś sankcji gospodarczych które
uniemożliwią spłatę zagranicznego zadłużenia (bez pomocy Rosji) :-)

Zresztą Zachodek nie musi nakładać _dużych_ sankcji _szybko_. Wystarczy by
duże+ sankcje "nieco" później były bardzo+ prawdopodobne a rating
kredytowy Białorusi Łukaszenki już poleci w dół zaś koszt kredytu
poszybuje w górę.  Zaś sankcje mogą obejmować zakaz (nowych) kredytów
by koszt kredytu dla Białorusi podbić jeszcze bardziej.
Dość powolne wzmacnianie sankcji ma sens jako wpędzanie Łukaszenki w
pułapkę retoryki "bez Rosji sobie poradzimy" i zatrzymania jak Rosja się
już kosztownie++ zaangażuje na Białorusi albo Łukaszenka będzie na
równi pochyłej.

--
A. Filip : Pij mleko!!

Data: 2020-08-27 06:48:07
Autor: japanizer
On Thursday, August 27, 2020 at 6:31:57 PM UTC+9, A. Filip wrote:
> [...]
> pomoc.

Pieniądze nie poszły na walkę z inspirowanym przez zachód zamachem stanu?

Tak, Andrzejku. Jakby nie ten przebrzydły "Zachodek", to już dawno każdy Białorusin jeździłby złotym Moskwiczem.

Data: 2020-08-27 16:19:06
Autor: A. Filip
> [...]

Tak, Andrzejku. Jakby nie ten przebrzydły "Zachodek", to już dawno
każdy Białorusin jeździłby złotym Moskwiczem.

Ten fragment prawdy prawda w oczy kole japanizuśkiu? :-)

Sam Covid-19 bez "zamieszek" chyba by wystarczył by Łukaszka prosił
Putina o finansową pomoc tyle że trochę później.  Jak są "zamieszki" a
po nich prawdopodobne+ sankcje zachodka to ja się tylko pytam *kiedy*
Łukaszka zacznie na to zwalać i jak to będzie przekonujące na Białorusi.

Jakby nie podły zachodek to zapowiedź Chruszczowa w którym konkretnie
roku będzie wprowadzony komunizm zostałaby dotrzymana! ;-)

--
A. Filip : Pij mleko!!