Łukaszkastan według BBC: Filmowanie demonstracji [2 * 2 lata]

Data: 2021-02-18 10:40:02
Autor: A. Filip
Łukaszkastan według BBC: Filmowanie demonstracji [2 * 2 lata]
https://www.bbc.co.uk/news/world-europe-56109750
A Belarus court has jailed two TV journalists for two years on charges
of fomenting protests, for filming a rally against the country's
leader. [...]
Belsat TV rejected the accusation that by broadcasting footage of the
demonstration the two journalists had disrupted bus services in the
Belarusian capital. [...]

Ciekawi mnie o co zostaną oskarżenie reporterzy RT filmujący protesty w
Hiszpanii/Francji/... według europejskawych standardów praworządności :-)
[ Obecne protesty w Hiszpanii są o wolność słowo (artystycznej wypowiedzi)]

--
A. Filip