Lumia 800

Data: 2011-11-27 18:05:40
Autor: Piotr M
Lumia 800
Witam.

Hmm, wygląda na to, że jest to pierwsza Nokia od bardzo dawna, którą chyba będę pragnął mieć. Jest to też pierwsza Nokia dotykowa którą w ogóle bym chciał mieć. Jest to też pierwsza Nokia dotykowa ,która podoba mi się, ma IMO wyjątkowy design (ale to już kwestia gustu). Zatem kurcze wyjątkowy telefon szykuje się. Aż mnie to zdziwiło, zdziwiło mnie to, że Nokia jeszcze mnie zadziwi. Z technicznej strony również jak najbardziej i całkiem całkiem. Nie widzę do czego się przyczepić. Czy to będzie od dawien dawna hit?

Jestem teĹź ciekaw Windowsa 7.5 Mango. Nawet bardzo ciekaw.

Mam też wrażenie, że jak go wreszcie wezmę w ręce to całkowicie zapragnę go (ją :) ) mieć.

--
Pozdrawiam, Piotr M

"Biznes? To całkiem proste. To pieniądze innych ludzi."
Aleksander Dumas

Data: 2011-11-27 18:20:02
Autor: atm
Lumia 800
On 2011-11-27 18:05, Piotr M wrote:
Witam.

[...]
Nokia jeszcze mnie zadziwi. Z technicznej strony rĂłwnieĹź jak najbardziej
[...]

Fajnie,ze ten telefon budzi u Ciebie taki entuzjazm, nie chcialbym tego popsuc....ale ;]
1. Problem z bateria okazuje sie byc nie tylko bolaczka nowego iP4S:
http://di.com.pl/news/41812,0,Nokia_Lumia_800_tez_ma_problem_z_bateria.html
2. Poki co jakosc zdjec jest podobno mocno przecietna, w tym wypadku rowniez pracuja nad rozwiazaniem:
http://pdaclub.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=21160:nokia-n9-i-lumia-800-czekaj-na-firmware-do-optyki&catid=1:latest-news&Itemid=103
3. Porownienie bardzo podobnych wizualnie modeli N9 i Lumii 800 wypada dosc niekorzystnie dla tego drugiego:
http://www.engadget.com/2011/10/26/nokia-lumia-800-vs-nokia-n9-the-tale-of-the-tape/

Data: 2011-11-27 18:33:52
Autor: Piotr M
Lumia 800
On 2011-11-27 18:05, Piotr M wrote:
Witam.

[...]

Wychodzi na to że może Nokia ciut (miesiąc, dwa) pośpieszyła się. Bądźmy dobrej myśli i aby ww bolączki po poprawkach firmware, ustąpiły. Już jakość zdjęć jakość bym przełknął (chociaż myślę że tu Nokia na pewno da radę), ale co do baterii to nie wyobrażam sobie kompromisów.

3. Porownienie bardzo podobnych wizualnie modeli N9 i Lumii 800 wypada
dosc niekorzystnie dla tego drugiego:
http://www.engadget.com/2011/10/26/nokia-lumia-800-vs-nokia-n9-the-tale-of-the-tape/

IMO tylko te z ww. różnic nie są na niekorzyść:
- 0.2" mniej ekranu
- kamerka do video rozmĂłw (kto to w ogĂłle uĹźywa)
Szkoda co do pamięci RAM (0.5 vs 1GB)

Ale podstawowa róşnica to Windows :)

Coś czuje że bardzo bliskie relacje Microsoftu z Nokia wyjdą na dobre.

Data: 2011-11-27 17:38:23
Autor: Waldek Godel
Lumia 800
Dnia Sun, 27 Nov 2011 18:33:52 +0100, Piotr M napisał(a):

- kamerka do video rozmów (kto to w ogóle używa)

Każdy, kto używa np. Skype. Czyli tysiące albo dziesiątki tysięcy osób.

Ale podstawowa różnica to Windows :)
Coś czuje że bardzo bliskie relacje Microsoftu z Nokia wyjdą na dobre.

Znacznie lepiej wyszły by im bliskie relacje z developerami, bo softu na
razie maluuuutko. To się powoli poprawia, ale jeszcze długo, długo nie.
Fakt, Lumia jest interesująca, ale WP7 jest wciąż w stadium co najwyżej
bety (Nodo z tudem kwalifikowało się do nazwania to alpha) i ciężko za to
płacić niemałe pieniądze.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"kazdy fotograf ci powie ze przedmioty  na jasnym tle wychodza zawsze na

Data: 2011-11-28 08:18:15
Autor: Sergiusz Rozanski
Lumia 800
Dnia 27.11.2011 Waldek Godel <nospam@youreholdingitwrong.org> napisał/a:
Dnia Sun, 27 Nov 2011 18:33:52 +0100, Piotr M napisał(a):

- kamerka do video rozmów (kto to w ogóle używa)

Każdy, kto używa np. Skype. Czyli tysiące albo dziesiątki tysięcy osób.

Bez przesady że każdy. Ja używam skype, ale chat + sporadycznie audio,
video może raz dla testu. Znajomi twierdzą podobnie. Może nie jestem
grupą reprezentatywną, ale odsetek osób videocallujących jest IMO
niewielki. Może skype ma gdzieś statystyki ilości wygadanych rozmów i
takich z video.

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie? Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

Data: 2011-11-28 09:38:23
Autor: Piotr M
Lumia 800
W dniu 28 listopada 09:18, Sergiusz Rozanski pisze:
[...]

Też tak uważam. Napisałem (kto to w ogóle używa) odnośnie video rozmów gsm, zapomniałem o Skype :) że telefon komórkowy to nie tylko komórka :) Bo te pierwsze po prostu się nie przyjęły, z oczywistych zresztą powodów.
Co do Skype. Moja teoria jest taka, iż tacy jam my, nie korzystamy za wiele, a ludziska i wczesna młodzież jak korzysta to na kompie :)

--
Pozdrawiam, Piotr M

"Google zachowuje się jak kobieta. Ledwie zacznę zdanie, już próbuje je dokończyć na tuzin sposobów."

Data: 2011-11-28 10:45:31
Autor: Waldek Godel
Lumia 800
Dnia Mon, 28 Nov 2011 09:38:23 +0100, Piotr M napisał(a):

[...]

Skype na telefonie z dwoma kamerami jest bardzo fajny, nawet zakładając że
rozmawia się w zasięgu domowego WLAN. Po prostu nie jest się przykutym do
jednego miejsca.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"i zrozumiesz iz BT to takie chodzenie pieszo na drugi koniec miasta po

Data: 2011-11-28 14:11:54
Autor: Piotr M
Lumia 800
W dniu 28 listopada 11:45, Waldek Godel pisze:
[...]

Zgadza się. Korzystałem, właśnie też uważam że to bardzo fajne rozwiązanie w domu po WLAN-ie leżąc sobie na kanapie :)
A myślę, że ja po prostu zwyczajnie mało gadam na Skype ;P Jak gadam to dzwonię, a jak mam patrzeć to osobiście :) No chyba, że się nie da, ale u mnie jak do tej pory się da, a jak się nie da to nie ma potrzeby patrzeć, dlatego dzwonię normalnie. Rozwiązania i koszta mamy (w Polsce i na cały świat) tak znikome że można gadać godzinami przez fon :)

Data: 2011-12-07 19:48:13
Autor: Titus Atomicus
Lumia 800
In article <javhc9$6so$1@mx1.internetia.pl>, Piotr M <xx@xx.xx> wrote:

> [...]

Co do Skype. Moja teoria jest taka, iż tacy jam my, nie korzystamy za wiele, a ludziska i wczesna młodzież jak korzysta to na kompie :)

Jakos ten Skype via komorke (Play Fresh) kiepsko dziala. Nawet bez video.
Na kompie lepiej, ale przy laczu szybszym niz 2 Mbit.

TA

Data: 2011-12-07 20:00:49
Autor: Piotr M
Lumia 800
Dnia 07-12-2011 o 19:48:13 <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world>  napisał(a):

> [...]

Jakos ten Skype via komorke (Play Fresh) kiepsko dziala. Nawet bez video.
Na kompie lepiej, ale przy laczu szybszym niz 2 Mbit.

Oczywiście. Zapomnij o normalnych, swobodnej jakości, rozmowach voip via  gsm. Jedynie awaryjnie lub z ciekawości.. Po wlanie to jeszcze ujdzie w  tłoku..

Data: 2011-12-11 15:38:43
Autor: Waldek Godel
Lumia 800
Dnia Wed, 07 Dec 2011 20:00:49 +0100, Piotr M napisał(a):

Oczywiście. Zapomnij o normalnych, swobodnej jakości, rozmowach voip via  gsm. Jedynie awaryjnie lub z ciekawości.. Po wlanie to jeszcze ujdzie w  tłoku..

Ale ten tłok jest obowiązkowy? Bo kurde jak nic często rozmawiamy ze
znajomymi na skype przy luźnym grillu na ogródku. Ale to się chyba nie
liczy do warunków brzegowych, chlip, chlip...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie to co trole z polskiego usenetu ... ci to sami madrale..." - Paweł

Data: 2011-12-11 21:37:17
Autor: Maciej Bebenek
Lumia 800
Waldek Godel <nospam@youreholdingitwrong.org> wrote:
[...]

liczy do warunkĂłw brzegowych, chlip, chlip...

Czepiasz się słówek. Via GSM to fucktycznie i ciężko skajpem pogadać, ale
przy 3G i wyĹźej...

Data: 2011-12-12 11:40:55
Autor: Waldek Godel
Lumia 800
Dnia 11 Dec 2011 22:37:17 +0100, Maciej Bebenek napisał(a):

Czepiasz się słówek. Via GSM to fucktycznie i ciężko skajpem pogadać, ale
przy 3G i wyżej...

Ale wifi zazwyczaj sięga poza jeden pokój, poza tym wiele miejsc - w tym
sporo atrakcji turystycznych, ma ogólnodostępne darmowe wifi.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Pecety beda folklorem w kilku domach. Reszta nie potrzebuje tego typu

Data: 2011-11-28 19:58:04
Autor: Skrypëk
Lumia 800
[...]

Czy Google lub Apple płacą za opowiadanie takich głupstw?

Data: 2011-11-28 21:09:58
Autor: Piotr M
Lumia 800
W dniu 28 listopada 19:58, Skrypëk pisze:
[...]

Nie trolluj i jak masz coś merytorycznego do napisania to pisz proszę.

Data: 2011-11-28 21:40:38
Autor: Skrypëk
Lumia 800
Piotr M <xx@xx.xx> wrote:
[...]

Trollowaniem to jest nazywanie szybkiego, stabilnego i fukcjonalnego systemu alfą lub betą. Bo widzisz, brakuje wtedy skali do nazwania w jakim stadium rozwoju jest twój ukochany androidowy burdel.

Data: 2011-11-28 21:52:02
Autor: Piotr M
Lumia 800
W dniu 28 listopada 21:40, Skrypëk pisze:
Piotr M <xx@xx.xx> wrote:
[...]

Ale widzisz, bardzo chętnie chciałbym poznać Twoje zdanie, bo interesuje mnie ten system i bardzo chętnie bym przeczytał mądre poparcie tez a nie takie zaczepki. Dzięki.

Data: 2011-11-28 20:56:46
Autor: Waldek Godel
Lumia 800
Dnia Mon, 28 Nov 2011 21:52:02 +0100, Piotr M napisał(a):

Ale widzisz, bardzo chętnie chciałbym poznać Twoje zdanie, bo interesuje mnie ten system i bardzo chętnie bym przeczytał mądre poparcie tez a nie takie zaczepki. Dzięki.

to co karmisz, to bywalec apd, jeden z tych co obrzucali bluzgami nie tak
dawno wiele polskich grup. W dodatku z anonymizera.
Nie oczekuj niczego mądrego i rozsądnego.
Jak chcesz, to służę listą hostów do zrobienia sobie regułek.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Buhahha nie rozsmieszaj mnie JA ZA TA GRUPA GLOSOWALEM jak powstawala"-

Data: 2011-11-29 00:34:24
Autor: Skrypëk
Lumia 800
[...]

Ja żadnych grup niczym nie obrzucałem, oszczerco przebrzydły.

Nie oczekuj niczego mądrego i rozsądnego.
Jak chcesz, to służę listą hostów do zrobienia sobie regułek.

Prawda w oczy kole?

Data: 2011-11-29 00:45:18
Autor: Skrypëk
Lumia 800
Piotr M <xx@xx.xx> wrote:
[...]

Jakie tezy? Że działa dobrze? To jest potwierdzone empirycznie.
No i jak napiszę po raz n-ty, że jest ładny, wygodny, szybki i stabilny, to linuksiarze i tak nie uwierzą. Jakoś im się w głowach nie mieści, że system w telefonie nie musi być ledwo działającą brzydką i toporną ołpensorsową podróbą przestarzałego iOSa dla nerdów, tylko może być od początku porządnie zaprojektowany i wykonany dla ludzi (i na ludziach testowany za ciężkie pieniądze).
A że do niczego konkretnego się przyczepić nie mogą, to będą pitolić jaka to tragedia, że nie ma jeszcze pincet tysięcy fart-apps, bo po raptem roku działalności WP Marketplace ma "tylko" pindziesiąt tysięcy. Jak również będą ci wciskać ciemnotę, że nietaktem jest płynne i szybkie działanie na pojedycznych procesorach, bo przecież powinien wymagać dualcorów jak ociężały android.
A dlaczego nie zażądasz od Waldka mądrego poparcia na przezywanie WP7.5 co najwyżej betą?

Data: 2011-11-29 01:09:23
Autor: Piotr M
Lumia 800
W dniu 29 listopada 00:45, Skrypëk pisze:
[...]

Nie zdążyłem. Poza tym uznaję go za dobrze znającego WM (przynajmniej starszych wersji). I oczywiście chętnie dowiem się skąd taki stosunek do v7.5.

PS.
Nie mogę się doczekać kiedy sam, właśnie empirycznie, będę mógł ocenić. Mam przeczucie że ta Nokia Lumia 800 wreszcie będzie pierwszym hitem Nokii od już dawna, połączona właśnie z WM 7.5, który tez coś czuje jest udanym produktem.
Ale to tylko moje przeczucia i bardzo zazdroszczę komuś, kto może tym cackiem już operować. Chociaż nie jest aż tak drogie, na Skąpcu nie ma w zestawieniach ofert, ale na Allegro już można kupić za 1800zł http://goo.gl/olcnf. Mam też przeczucie, że ścisła współpraca dwóch gigantów, gigantów które niestety zaspały na rynku mobilnym lub podążały błędnymi ścieżkami, zaowocuje i właśnie tym jednym z pierwszych dojrzałych owoców jest Lumia 800.

Data: 2011-11-29 05:23:50
Autor: Skrypëk
Lumia 800
Piotr M <xx@xx.xx> wrote:
[...]

Nie stać go i dorabia ideologię.

Albo stąd, że Windows Phone to nie Windows Mobile. Numeracja jest kontynuowana dla zmylenia przeciwnika i zrówniania z desktopowym i tabletowym systemem. Ale poza nazwą WP z WM nie ma nic wspólnego.
 Stąd między innymi głośny ból dupy nielicznych miłośników ś.p. WM.

PS.
Nie mogę się doczekać kiedy sam, właśnie empirycznie, będę mógł
ocenić. Mam przeczucie że ta Nokia Lumia 800 wreszcie będzie
pierwszym hitem Nokii od już dawna, połączona właśnie z WP 7.5, który
tez coś czuje jest udanym produktem.

Na tzw. zachodzie w przedsprzedaży ponoć ma dobre wyniki.

[...]

Najładniejszy telefon od czasu Venue Pro, którego Dell niesłusznie ubił zamiast poprawić i zrobić z niego przebój.

Ale czarna jak dla mnie jest taka se. Ja się nie mogę doczekać
niebieskiej, strasznie mnie się ta mydelniczka podoba wraz dobranym
kolorem kafelków. Obłe HTC są przy niej ochydne.
Jedyne co mi brakuje do szczęścia, to informacji czy Nokia daje jakiś
odpowiednik Attentive Phone.

Mam też przeczucie, że ścisła współpraca dwóch
gigantów, gigantów które niestety zaspały na rynku mobilnym lub
podążały błędnymi ścieżkami, zaowocuje i właśnie tym jednym z
pierwszych dojrzałych owoców jest Lumia 800.

Jest szansa, że zaprowadzą w końcu na rynku mobilnym porządek znany z rynku pecetów, tzn. drogie ale przeciętne maki dla snobów na jednym marginesie, linuksy/androidy dla biedoty i ostatnich nerdów na drugim, a Windows w mainstreamie. Obecna patologia na tym rynku wynikła ze zbyt długiego braku porządnego Windows na telefony.

Data: 2011-12-02 16:01:56
Autor: Piotr M
Lumia 800
W dniu 29 listopada 05:23, Skrypëk pisze:
Piotr M <xx@xx.xx> wrote:
[...]

Może Cie zainteresuje.

"Co prawda Windows Phone doczekał się ważnych aktualizacji, ale okazuje się że cała platforma programowa, przeznaczona dla smartfonów i telefonów komórkowych kiepsko przędzie na rynku."

"Teraz Microsoft zapewne spore nadzieje pokłada w smartfonach Lumia firmy Nokia. Analitycy jednak wstępne prognozy już obniżają i przewidują, że sprzedaż smartfonów Lumia będzie niższa niższa niż zakładano."

http://pclab.pl/news47881.html

Data: 2011-12-04 20:44:43
Autor: Skrypëk
Lumia 800
Piotr M <xx@xx.xx> wrote:
[...]

Spekulacje bez żadnego wsparcia źródłami na portalu pisanym przez nastolatków dla dzieci. Jak już mam czytać wróżenie z fusów, to wolę te z którego wychodzi, że w 2014r WP będzie liderem.

Data: 2011-12-07 23:13:28
Autor: Skrypëk
Lumia 800
[...]

A z telefonów korzystają miliony albo dziesiątki milionów osób.

Nikomu się z tego skype nie chce korzystać, wszyscy wolą zadzwonić nawet jak przy komputerze siedzą.

Data: 2011-11-27 23:20:17
Autor: Rabbit McCroolick
Lumia 800

Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomości news:jatqne$rqm$1mx1.internetia.pl...

ma IMO wyjątkowy design (ale to już kwestia gustu).

Dziś bawiłem się N9 (designersko przecie bardzo podobna) i muszę przyznać się do dużego rozczarowania, nie mogłem pozbyć się wrażenia, ze obcuję z wytworem producenta ekskluzywnych mydelniczek. Ten wypukły ekran wdawał się na zrobiony z czegoś bardzo miękkiego, generalnie w ogóle nie czułem, że mam w rękach słuchawkę za ponad 2k zł.

Lumia 800