Lumia 800

Data: 2012-04-15 18:00:14
Autor:
Lumia 800
Po długich rozmyślaniach co kupić. W grę wchodziło Galaxy SII, BB Bold 9780 i jeszcze parę innych. W końcowym rozrachunku skończyło się na Lumi 800

Zobaczymy czy wybór był słuszny czy też nie.

Natomiast mam parę pytań bo jakoś nie mogę ogarnąć w tym telefonie paru spraw.

1. Nie widzę kontaktów z SIMA. Daje Importuj kontakty z karty SIM i.... cos miesza i nie widzę ich.
Dlaczego??
W innych nokiach można włączyc i wyłączyć widoczność kontaktów. Znaczy mam na myśli że mogę włączyć aby wyświetlał kontakty tylko z SIM-a, tylko z telefonu lub z Sima i z telefonu jednoczesnie.
Byc moze tu rowniez ale problem w tym ze nie moge tego znalesc.
Kto pomoze??

2. Nie moge znalesc jesli wogole jest cos takiego rejestru polaczen. Chodzi mi o Połączenia wychodzace, przychodzace, nieodebrane, czas polaczen wychodzacych, przychodzacych itd. Jest cos takiego tu??

3. Doczytałem w instrukcji ale prosze o potwierdzenie tych co sprawdzili to w praktyce. Chodzi mi o polaczenia z intenetem przy dostepnym WiFi. Czy aby na pewno automatycznie jak wykryje Wifi laczy sie z netem przez niego??

4. Ile wam trzyma bateria. Ja jeszcze tego nie spradzilem bo mam pierwszy dzien ten telefon i jeszcze go nie doladowalem do pelna

Data: 2012-04-15 18:36:18
Autor:
[...]

5. No i jeszcze jedno pytanie o ktorym zapomnialem
W starych nokiach tzn w tych ktore mialem i sprawdzalem w nich poczte byla opcja "Kasuj wiadomosci z serwera" lub "Kasuj wiadomosci tylko z telefonu". Odpowiednio do zastosowania jesli skasowalem z serwera juz po wlaczeniu kompa nie sciagal mi tych wiadomosci na skrzynke. Tu jakos znow nie moge tego namierzyc. Skasuje wiadomosc ale sciaga mi ja na skrzynke. Jest cos takiego. Gdzie??

Data: 2012-04-15 21:43:38
Autor: boxfish
Lumia 800
W dniu 2012-04-15 20:36, divingclub@NOSPAM.gazeta.pl pisze:
[...]

A inne nokie też mają windows phone ?

Data: 2012-04-15 20:15:26
Autor:
Lumia 800
boxfish <cicior@gazeta.pl> napisał(a):
> [...]
> miesza i nie widzę ich.
> Dlaczego??
> W innych nokiach można włączyc i wyłączyć widoczność kontaktów.

Nie do tej pory nie mialem nokii na Windowsie, dlatego pytam

Data: 2012-04-17 14:45:38
Autor: Skrypëk
Lumia 800
Użytkownik <divingclub@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
[...]

Na jakim serwerze? Na gazecie z gmailem?

Data: 2012-04-17 18:29:52
Autor:
Lumia 800
Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał(a):
> [...]
> ja na skrzynke. Jest cos takiego. Gdzie??

Na jakim serwerze? Na gazecie z gmailem?

nie na gazecie np na poczta.fm ale rowniez innych.
Jednak w starej nokii (6610 slide - jesli dobrze symbol kojarze) jak dalem skasuj z serwera to kasawal i juz mi nie sciagal na kompa w domu) a tu skasuje ale widac tylko z telefonu bo dalej sciaga w domu

Data: 2012-04-17 21:43:31
Autor: Skrypëk
Lumia 800
Użytkownik <divingclub.SKASUJ@gazeta.pl> wrote:
[...]

Nie korzystaj z POP3, bo to rozwiązanie niefunkcjonalne i kłopotliwe, w telefonach powoduje wyższe zużycie baterii i większe rachunki za transfer danych. Już lepiej IMAP (where available), przynajmniej będziesz miał to samo w komputerze co w telefonie i na stronie przez webmail (zarówno odebrane jak i wysłane).
Takie śmieciuchy jak interia najlepiej przekierować/pobierać na gmail lub hotmail, gdzie da się je po ludzku synchronizować.
(pomijając, że w pewnym momencie szmatława interia skasuje całą twoją pocztę za karę że przez x miesięcy nie zalogowałeś się na ich stronę, nawet jeśli odbierałeś cały czas przez POP3).

Data: 2012-04-19 08:47:14
Autor: cpt. Nemo
Lumia 800

Użytkownik "Skrypëk" <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał w wiadomości news:4f8dc823$0$55920$c3e8da3$efbdef2cnews.astraweb.com...

Nie korzystaj z POP3, bo to rozwiązanie niefunkcjonalne i kłopotliwe, w telefonach powoduje wyższe zużycie baterii i większe rachunki za transfer danych.

Ten fjuczer to tylko w Nokii czy w calych tych nowospapranych windowsach ?

Nemo

Data: 2012-04-19 14:04:32
Autor: Skrypëk
Lumia 800
cpt. Nemo <cpt.nemo@aster.pl> wrote:
[...]

Jaki? POP3? Od zawsze w smartfonach występował.

Data: 2012-04-17 14:23:25
Autor: Skrypëk
Lumia 800
[...]

U mnie działa. Po imporcie pojawiają się w kontaktach jakieś syfy od operatora.

[...]

Ale daj spokój, kto to widział trzymać nadal trzymać kontakty na SIM, gdzie ucinają się nazwy i kaszanią polskie znaki. Skojarz telefon z kontem Windows Live, gdzie będziesz mógł spokojnie edytować kontakty przez przeglądarkę lub program Windows Live Mail a w razie czego pobrać kontakty automatycznie na inny telefon.

2. Nie moge znalezc jesli wogole jest cos takiego rejestru polaczen.
Chodzi mi o Połączenia wychodzace, przychodzace, nieodebrane, czas
polaczen wychodzacych, przychodzacych itd. Jest cos takiego tu??

Rejestr połączeń jest po ikonką telefonu ale bez czasów.

[...]

Tak.

4. Ile wam trzyma bateria.

Zależy ile grasz w ptaki.

Ja jeszcze tego nie spradzilem bo mam
pierwszy dzien ten telefon i jeszcze go nie doladowalem do pelna

Z ładowarki ze ściany łąduje się szybciej niż z komputera.

Data: 2012-04-17 18:40:52
Autor:
> [...]

lub
program Windows Live Mail a w razie czego pobrać kontakty automatycznie na inny telefon.

Skojarzylem ale jeszcze musze opanowac do konca obsluge. Niemniej nie wiem dlaczego nie widze kontaktow z Sima. W koncu skopiowalem do telefonu ale nadal dreczy mnie dlaczego nie widze z Sima. W tej Nokii mozna wlaczyc/wylaczyc widok kontaktow z telefonu i np FB ale w poprzedniej ktora mialem moglem jeszcze wybrac pamiec SIM a tu nie widze tego

> [...]
> polaczen wychodzacych, przychodzacych itd. Jest cos takiego tu??

Rejestr połączeń jest po ikonką telefonu ale bez czasów.

Tak to wiem ale wlasnie nie ma czasow. W sumie nie jest to niezbedne ale czasem lubialem sobie sprawdzic to i owo.

> [...]
> sprawdzili to w praktyce. Chodzi mi o polaczenia z intenetem przy
> dostepnym WiFi. Czy aby na pewno automatycznie jak wykryje Wifi laczy

Tak.

OK

> 4. Ile wam trzyma bateria.

Zależy ile grasz w ptaki.

Nie gram wogole w gry na telefonie. W sumie wogole nie gram nawet na kompie.
Glownie telefon i internet oraz poczta. Czasem BT i WiFi. Przy moim srednim uzyciu na razie trzeba 1-2 dni maks

> Ja jeszcze tego nie spradzilem bo mam
> pierwszy dzien ten telefon i jeszcze go nie doladowalem do pelna

Z ładowarki ze ściany łąduje się szybciej niż z komputera.

Sprawdze

Ale mam dodatkowe pytanie. Skojarzylem z usluga Windows Live i ...
Jak rozumiem aby wgrac na telefon np jakis plik Worda lub Excela to tylko w ten sposob?? Jest inny??
Udalo mi sie wgrac plik doc na telefon wlasnie przez ta usluge ale.... problem w tym ze telefon mi nie chce go otworzyc. Pisze ze w pliku jest jakis blad i nie mozna go otworzyc. Jest tam jakas opcja otworz przez strone (pisze z pamieci wiec moze to sie nazywac nieco inaczej) i otwiera mi plik ale po pierwsze widac go jakby byl wogole bardzo zle sformatowany a jak go chce edytowac to pisze ze nie mozna bo .....znow jakis blad.

Czy ta nokia lub Windows Mobile ma jakies wymagania co do plikow wgrywanych do niego np ze musza byc zapisane w jakims najnowszym Wordzie lub cos podobnego

I jeszcze jedno pytanie. Mam ksiazke mailowa (korzystam z klienta pocztowego Outlook Express (teraz to sie nazywa Poczta Systemu Windows - w Viscie) wiec moge zapisac ksiazke np jako plik wab. Jak mam jesli sie da wgrac ja do telefonu aby pisza maila nie musiec wklepywac adresow recznie tylko z ksiazki??

Data: 2012-04-17 21:34:21
Autor: Skrypëk
Lumia 800
[...]

Tu widać tylko z telefonu. SIM się nie nadaje do trzymania kontaktów, ale można śmiecie z karty zaimportować. Nie wiem dlaczego niby ci nie działa import. Jesteś pewien, że nie pokryły się z kontaktami mailowymi i automatycznie z nimi nie zlinkowały?

[...]

Przy takim użyciu powinna do wieczora wytrzymać. A jeśli zostanie jeszcze pół baterii to i tak warto na noc podłączać do ładowarki. Regularne rozładowywanie do zera nie służy dobrze dzisiejszym bateriom.

[...]

Da się otwierać pliki z załączników w poczcie i z usługi SkyDrive.
Idea jest taka, żeby dokumenty trzymać w chmurach, by móc je edytować i z telefonu i z przeglądarki, żeby nie zginęły razem z telefonem i żeby nie bawić się w ich kopiowanie w tę i wewtę.

Czy ta nokia lub Windows Mobile ma jakies wymagania co do plikow
wgrywanych do niego np ze musza byc zapisane w jakims najnowszym
Wordzie lub cos podobnego

Nie wiem. Ale pewnie bezpieczniej stosować docx niż doc. Jak masz office starszy niż 2007 to doinstaluj Pakiet Zgodności i używaj nowych formatów.

[...]

Z założenia w Windows Phone nie trzyma się "lokalnych" kontaktów w telefonie tylko synchronizuje je z Hotmailem, Gmailem, Exchange itd. Razem z kalendarzami i pocztą.

Gdybyś przeszedł z OE na Windows Live Mail mógłbyś chyba te kontakty z książki adresowej zaimportować do Windows Live (Hotmail).

Data: 2012-04-19 08:55:21
Autor: cpt. Nemo
Lumia 800

Użytkownik "Skrypëk" <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał w wiadomości news:4f8dc5fd$0$55854$c3e8da3$efbdef2cnews.astraweb.com...

Tu widać tylko z telefonu. SIM się nie nadaje do trzymania kontaktów,

Po tym co tu czytam coraz bardziej rozumiem jak dobrze ze wybralem Androida po tym jak mi Microsoft spierdzielil Windows Mobile, zastepujac je jakims kulawym Windows Phone.
Jeszcze jak do tego dolaczyla Nokia, z ktorej definitywnie zrezygnowalem kilka lat temu, to widze ze juz kompletna porazka.

,,,

Data: 2012-04-19 14:04:44
Autor: Skrypëk
Lumia 800
[...]

Skoro tak uwielbiasz kontakty z poucinanymi nazwiskami...

Data: 2012-04-19 20:24:18
Autor:
Lumia 800
  <divingclub.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał(a): > Użytkownik <divingclub@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

> [...]

Tak to wiem ale wlasnie nie ma czasow. W sumie nie jest to niezbedne ale czasem lubialem sobie sprawdzic to i owo.

OK

> [...]

moge zapisac ksiazke np jako plik wab. Jak mam jesli sie da wgrac ja do telefonu aby pisza maila nie musiec wklepywac adresow recznie tylko z ksiazki??

Zauważyłem dziś jeszcze jedną przypadłość. Nie wiem czy to norma czy nie ale załadowałem sobie mapy europejskie a dokladnie mapy GPS sąsiednich państw (Niemcy, Czechy, Słowacja, Austria, Chorwacja i Słowenia) łączie jakieś 900 MB no i pojawił sie problem. Nawiazałem połącznie i po jego zakończeniu gdy rozłączyłem się to rozłaczanie trwało dobre 4-5 min po kliknięciu guzika "ROZŁĄCZ"
Myślałem że to przypadek więc wyłączyłem telefon aby się "ułożył" i przetrawił i włączyłem. Ponowna próba i to samo. Więc inny numer i... to samo.
W końcu wykasowałem wszystkie mapy oprócz orginalnej czyli Polskiej i.... normalnie się rozłacza.

Coś u mnie nie tak czy ogólnie 900 MB zamula tak telefon że nie wydala.
ile on ma ogólnej pamięci.
Jakieś pomysły??

Data: 2012-04-19 20:30:03
Autor:
> [...]

Coś u mnie nie tak czy ogólnie 900 MB zamula tak telefon że nie wydala.

Dziewne bo na stronie noki piszę że telefon ma 512 MB SDRAM a jak instalowałem te mapy to przy ściaganiu kazdej pokazywał rozmiar i na oko licząc wyszło mi jakieś 900 MB. Nic nie wyświetlał że mało miejsca więc....

Coś źle liczę??

Data: 2012-04-19 23:32:38
Autor: Skrypëk
Lumia 800
[...]

Mapy niczego nie zamulają i nie mają wpłuwu na dzwonienie. Problemy z zakończaniem połączeń to często miała na Lumia 710 ze starym oprogramowaniem. W modelu 800 to rzadkie zjawisko i już dawno naprawione. Zaktualizowałeś w ogóle ten telefon?

[...]

Liczysz nie tę pamięć co trzeba. Na mapy masz ok 14-15GB.

Data: 2012-04-22 14:32:12
Autor:
> [...]

Mapy niczego nie zamulają i nie mają wpłuwu na dzwonienie. Problemy z zakończaniem połączeń to często miała na Lumia 710 ze starym oprogramowaniem. W modelu 800 to rzadkie zjawisko i już dawno naprawione. Zaktualizowałeś w ogóle ten telefon?

Nie nie aktualizowałem Jak rozumiem to coś jak nowe aktualizacje np w windowsie w notebooku? Mimo to dziwne bo jak wgrałem mapy to kończenie połączenia trwało wieki i to we wszystkich przypadkach a jaj je usunalem to wróciło do normy. Jaka może być przyczyna?

> [...]
> miejsca więc....
>
> Coś źle liczę??

Liczysz nie tę pamięć co trzeba. Na mapy masz ok 14-15GB.

Jak rozumiem mapy i nie tylko tzn również na filmy muzykę i co tam jeszcze mi się zamarzy?

Data: 2012-04-23 14:26:29
Autor: Skrypëk
Lumia 800
[...]

Tak. Aktualizacje systemu od MS i sterowników od Nokii.
http://www.microsoft.com/windowsphone/pl-PL/howto/wp7/basics/how-do-i-update-my-phone-software.aspx

Mimo to dziwne bo jak wgrałem mapy to kończenie
połączenia trwało wieki i to we wszystkich przypadkach a jaj je
usunalem to wróciło do normy. Jaka może być przyczyna?

Nie wiem. Zbieg okoliczności?