Data: 2010-04-07 21:34:55 | |
Autor: ukasz Tomczyk | |
upanie koa na zakrtach (Fe la) | |
W dniu 2010-04-07 20:26, S P 1 Q X L pisze:
Ha, mam dokadnie to samo w mojej Feli! Jutro si wybieram do mechanika, zobaczymy co powie. pozdr ukaszT |
|
Data: 2010-04-07 22:09:45 | |
Autor: S P 1 Q X L | |
Łupanie koła na zakrętach (Fela) | |
W dniu 2010-04-07 21:34, Łukasz Tomczyk pisze:
W dniu 2010-04-07 20:26, S P 1 Q X L pisze: A ja już wiem :) Poszedłem zmienić koła na letnie (mam 2 komplety) i przy podnoszeniu lewego przodu i poruszeniu kluczem przy śrubach usłyszałem stuk. Zdjąłem koło, złapałem za tarczę hamulcową i ONIEMIAŁEM - sworzeń wahacza, luz że ręką można poruszać. Jutro wybieram się do sklepu (innym gratem), zakupię 2 szt sworzni i z obu stron wymienię. Na forach Skody piszą że w Felkach po zmianie z oryginału powinno się sprawdzać i ew. wymieniać sworznie już po 40kkm. Paranoja, ale dobrze że odkryłem toto. Tak więc dzięki za podpowiedzi, ale przegub i łożysko OK, sworzeń spowodował mój uzasadniony niepokój. -- - avast! antywirus: Wychodzace wiadomosc czysta. Baza sygnatur wirusow (VPS): 100407-1, 2010-04-07 Przetestowano na: 2010-04-07 22:09:45 avast! - copyright (c) 1988-2010 ALWIL Software. http://www.avast.com |
|
Data: 2010-04-08 08:06:43 | |
Autor: LEPEK | |
Łupanie koła na zakrętach (Fela) | |
W dniu 2010-04-07 22:09, S P 1 Q X L pisze:
ale przegub i łożysko OK, sworzeń No to ciekawe, co to za mechanik, co ci o przegubie opowiadał. Jak przegub jest zużyty i ma luzy to terkocze podczas skręcania proporcjonalnie do prędkości obrotów koła i zazwyczaj tym mocniej, im mocniej skręcone są koła. Czasem może go być słychać przy jeździe na wprost, jak się luz nie wykasuje po skręcie. Mogę sobie wyobrazić, że słychać go też na nierównościach, ale wtedy przy pierwszym skręcie kół i próbie utrzymania prędkości powinien się już ukręcić. Jeśli więc coś stuka z powodu nierówności na drodze, to raczej nie jest to przegub, a coś, co się na nierównościach rusza i ma / może mieć części ruchome: od górnego mocowania amortyzatora w kielichu, przez wszystkie drążki, sworznie, po zaciski hamulcowe. Czasem warto też sprawdzić mocowanie chłodnicy, akumulatora, czy zbiorniczków w komorze silnika, oraz zamek maski zanim zacznie się wymieniać zawieszenie ;] Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Toyota Corolla 1.3 sedan '97 Hyundai Atos 0.9 nanovan '00 |
|
Data: 2010-04-08 11:49:32 | |
Autor: S P 1 Q X L | |
Łupanie koła na zakrętach (Fela) | |
W dniu 2010-04-08 08:06, LEPEK pisze:
W dniu 2010-04-07 22:09, S P 1 Q X L pisze: On nie widział autka, mówił na podstawie opowiadania, takiego, jak to które rozpoczęło wątek. Dziś zakupiłem markowe niemieckie sworznie, i ten wywalony już wymieniłem, psując przy okazji 2 klucze, zanim nie wpadłem na pomysł zastosowania wd40 :) Ten wywalony mam w ręku, normalnie szmaciarz już nie tylko luźno gania, ale ma możliwość ruszać się w pionie. Nowy, żeby ustawić do otworu w zwrotnicy, musiałem nagiąć długim, dużym śrubokrętem używając sporo siły. TL -- - avast! antywirus: Wychodzace wiadomosc czysta. Baza sygnatur wirusow (VPS): 100407-1, 2010-04-07 Przetestowano na: 2010-04-08 11:49:33 avast! - copyright (c) 1988-2010 ALWIL Software. http://www.avast.com |
|