Łupkowe eldorado zamieniło się w to, co zwykle, czyli polską niemoc

Data: 2013-05-18 23:01:13
Autor: jr
Łupkowe eldorado zamieniło się w to, co zwykle, czyli polską niemoc
Bardzo możliwe, że Putin załatwił sobie z Obamą nie tylko likwidację projektu tarczy antyrakietowej, ale też problem gazu łupkowego w Polsce.
  więcej:
http://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/rosyjska-prasa-twierdzi-ze-projekt-wydobycia-gazu-lupkowego-w-polsce-jest-skraju-upadku

Data: 2013-05-20 07:55:18
Autor: WW
W dniu 2013-05-18 23:01, jr pisze:
[...]

Pamiętasz Karlino?
Z pustego walnęło, jak się potem okazało.

Pozdrawiam
WW
„Tylko pod tym krzyżem, tylko pod tym znakiem
  Polska będzie wiochą a Polak burakiem”.

Data: 2013-05-20 19:50:49
Autor: jr

Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości

http://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/rosyjska-prasa-twierdzi-ze-projekt-wydobycia-gazu-lupkowego-w-polsce-jest-skraju-upadku

| Pamiętasz Karlino?
| Z pustego walnęło, jak się potem okazało.

Nie wiem skad u ciebie takie proste porownanie Karlina do lupkow. Karlino to
byl jeden odwiert, lupki to nowa technologia i niezbadany dotad obszar. Rosja
nigdy nie bala sie takiego, czy innego szybu, natomiast jesli chodzi o lupki,
robi wiele (i to sporym nakladem), zebysmy ten temat porzucili.

Data: 2013-05-21 10:12:44
Autor: WW
W dniu 2013-05-20 19:50, jr pisze:

| Pamiętasz Karlino?
| Z pustego walnęło, jak się potem okazało.

Nie wiem skad u ciebie takie proste porownanie Karlina do lupkow.

Dlaczego mnie to nie dziwi?
MoĹźe dlatego Ĺźe:
i tu i tam ropa
i tu i tam Polska
i tu i tam mówiło się o naciskach Rosji
itd.

Data: 2013-05-23 00:40:51
Autor: jr

Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:knfa9u$92c$1node2.news.atman.pl...
> [...]
| > |

| Dlaczego mnie to nie dziwi?
| MoĹźe dlatego Ĺźe:
| i tu i tam ropa
| i tu i tam Polska

Gdzie konczy sie logika, zaczynaja sie symetrie...

| i tu i tam mówiło się o naciskach Rosji

Mowilo sie?... W sprawie Karlina nie bylo zadnych naciskow.

Data: 2013-05-20 08:59:21
Autor: A. Filip
"jr" <bezadresu@jr.pl> pisze:
[...]

Czyli tłumacząc na ludzki: Ruscy mogą w wybranym przez siebie momencie
zjechać z ceną swojego gazu tak żeby zarżnąć opłacalność (ekonomiczną)
gazu z polskich łupków. Ostatnia obniżka cen ruskiego gazu _na Polskę_
mogła być sygnałem niechętnej ale gotowości do dalszych obniżek.

Wniosek: Należy _przynajmniej_ starannie przeliczyć ile opłaca się
włożyć (publicznych) pieniędzy w łupki żeby była duża szansa na duży
zysk _choćby_ z przymuszenia Ruskich do znaczącego zjechania z ceną lub
porzucenia nadziei na podwyĹźki ceny.

Ktoś ma coś przeciw _opłacalnemu_ przycięciu marży zysku Ruskiego Gazpromu? :-)

--
A. Filip
Nie mów o nikim, nie będą o tobie.

Data: 2013-05-20 19:52:09
Autor: jr

Użytkownik "A. Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
|
| Czyli tłumacząc na ludzki: Ruscy mogą w wybranym przez siebie momencie
| zjechać z ceną swojego gazu tak żeby zarżnąć opłacalność (ekonomiczną)

Tlumaczac jeszcze lepiej: Rosja musi zjechac z cena gazu, gdy tylko cos zagraza
jej monopolowi.

 Ostatnia obniĹźka cen ruskiego gazu _na Polskę_
| mogła być sygnałem niechętnej ale gotowości do dalszych obniżek.

Rosja jest krajem surowcowym, czyli produkuje niewiele ponad wlasne surowce.
Swiatowe ceny surowcow lubia bujac sie na hustawce, dlatego taki kraj jak Rosja
musi starac sie utrzymac monopol przynajmniej na jakims ograniczonym terenie,
aby zapewnic sobie minimum stabilnosci eksportu.

| Wniosek: Należy _przynajmniej_ starannie przeliczyć ile opłaca się
| włożyć (publicznych) pieniędzy w łupki

Nam sie oplaca sie _kazdy ruch_ w dywersyfikacje zaopatrzenia w gaz.

 Ĺźeby była duĹźa szansa na duĹźy
| zysk _choćby_ z przymuszenia Ruskich do znaczącego zjechania z ceną lub
| porzucenia nadziei na podwyĹźki ceny.

Jesli z jakichs powodow zrezygnujemy na przyklad z poszukiwania lupkow, bedzie
nas to kosztowalo placenie wysokiej ceny za rosyjski gaz.

| Ktoś ma coś przeciw _opłacalnemu_ przycięciu marży zysku Ruskiego Gazpromu?
:-)

Data: 2013-05-21 12:13:41
Autor: xantiros
W dniu 20.05.2013 19:52, jr pisze:

> [...]

Jesli z jakichs powodow zrezygnujemy na przyklad z poszukiwania lupkow, bedzie
nas to kosztowalo placenie wysokiej ceny za rosyjski gaz.

dupiaty argument, jak coś masz, to zawsze możesz zacząć to wydobywać - pamiętny szantaż arabów wobec USA ropą, które to w parę miechów pociągli sobie rury z kanady/alaski i pokazały fuck-a arabom,

wiec jak polska ma "opłacalny" gaz z łupków, to gazporom jest zablokowany z windowaniem cen, granicą windowania jest granica opłacalności wydobycia łupków - jedyną szansą dla ruskich jest taka obniżka ceny gazu aby nam się nie opłacało ryć za łupkami.

Data: 2013-05-23 00:49:22
Autor: jr

Użytkownik "xantiros" <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com> napisał w wiadomości news:knfhcm$g5d$1node2.news.atman.pl...

> [...]
| opłacalności wydobycia łupków - jedyną szansą dla ruskich jest taka
| obniżka ceny gazu aby nam się nie opłacało ryć za łupkami.

Niestety, troche za pozno.
Jeszcze pare lat temu Rosja wywijala gazowa szabelka na lewo i prawo. Co jakis czas ogladalismy w TV rosyjskiego technika krecacego wielkimi zaworami. Tak sie nie robi interesow. Podstawa biznesu jest wiarygodnosc i zaufanie. W efekcie swiat zaczal szukac innych zrodel niz Rosja i zdaje sie, ze jest to trwaly trend.

Data: 2013-05-23 09:35:29
Autor: xantiros
W dniu 23.05.2013 00:49, jr pisze:

> [...]

swiat zaczal szukac innych zrodel niz Rosja i zdaje sie, ze jest to trwaly

i warto do tego dodać ze największy importer surowców energetycznych - USA od 2020 roku staje się samowystarczalny, praktycznie wszystko zaczeli już przestawiać na gaz, podawali nawet szacunkowo ilość aut na gaz jaka ma się do tego czasu pojawić, a trzeba miec na uwadze ze amerykanie są bardzo patriotyczni, co pokazali już przy wyborze zakupu aut - dla pewnych krajów będzie to katastrofa, także jak piszesz Rosja nie może za bardzo fikać z cenami i humorami.

Data: 2013-05-21 21:16:44
Autor: Kaczysta
Łupkowe eldorado zamieniło się w to, co zwykle, czyli polską niemoc
Jeśli strach Rosji przez gazem łupkowym powoduje obniżenie gazu dla Polski - to jest już to jakiś sukces.
AZ

Data: 2013-05-21 21:30:29
Autor: xantiros
W dniu 21.05.2013 21:16, Kaczysta pisze:

Ktoś ma coś przeciw _opłacalnemu_ przycięciu marży zysku Ruskiego
Gazpromu? :-)

znam takich, oni za patriotyzm by uznali olać ruski gaz, choćby ludzie mieli bulić 10x drożej za każdy inny gaz :D

Data: 2013-05-21 21:47:42
Autor: A. Filip
xantiros <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com> pisze:
[...]

A Rosja tak naprawdę gwarantuje stabilność cen "małej Polsce"? :-)

Warto się (znacznie) uniezależnić ale zawsze warto rachować od jakiego
poziomu kosztów dalsze uniezależnienie przestaje się opłacać bo zyski
już rosną za słabo. Zaś opcja pełnego uniezależnienia "jakby było trzeba"
jest bardzo cenną choćby tylko _możliwością_.

--
A. Filip
Nie bierz myśli za perłę.

Data: 2013-05-23 00:57:52
Autor: jr

| znam takich, oni za patriotyzm by uznali olać ruski gaz, choćby ludzie
| mieli bulić 10x drożej za każdy inny gaz :D

Tu nie chodzi o patriotyzm, lecz o przewidywalnosc. Dobrze miec wlasne zrodlo,
nawet gdy jest drozsze, bo to wyznacza pulap cen.

Data: 2013-05-23 07:40:11
Autor: xantiros
W dniu 23.05.2013 00:57, jr pisze:

> [...]

Tu nie chodzi o patriotyzm, lecz o przewidywalnosc. Dobrze miec wlasne zrodlo,
nawet gdy jest drozsze, bo to wyznacza pulap cen.

Własnie na tym polega cały pic, aby do interesów podchodzić z poziomu biznesu a nie emocji politycznych. Tak jak USA trzyma arabów za jaja, mają własną ropę ale kurki zakręcone. Polska powinna łupki mieć jako bat na cenę gazu, a dla ruskich nawet spadek exportu do polski o 20-30% będzie bardzo odczuwalny.

Data: 2013-05-23 09:42:24
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "xantiros" <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com> napisał w wiadomości news:knka3r$mc6$1node1.news.atman.pl...
> [...]

Własnie na tym polega cały pic, aby do interesów podchodzić z poziomu biznesu a nie emocji politycznych. Tak jak USA trzyma arabów za jaja, mają własną ropę ale kurki zakręcone. Polska powinna łupki mieć jako bat na cenę gazu, a dla ruskich nawet spadek exportu do polski o 20-30% będzie bardzo odczuwalny.

Polska powinna mieć gaz z łupków ale go nie ma. To takie Karlini-bis!

ubawiony

Data: 2013-05-23 10:16:15
Autor: xantiros
W dniu 23.05.2013 09:42, Bogdan Idzikowski pisze:

> [...]

20-30% będzie bardzo odczuwalny.

Polska powinna mieć gaz z łupków ale go nie ma. To takie Karlini-bis!

jak gazu nie ma to dyskusja jest bezcelowa ale tego jeszcze nie wiemy, (zastanawiający był lobbing ruskich w KE za odgórną regulacją wydobycia gazu łupkowego). Ale tego nie ustalono jeszcze, dziś dowiedziałem(przeczytałem) się ze koncerny gazowe wystraszyło w PL "ochrona środowiska - niejasna sytuacja, która mogła by udupić opłacalność" jako głowna przyczyna zawieszenia odwiertów. Zaś rodzime zakłady jak np. PGNiG nie mają kasy na odwierty, jedno dziura w ziemi to koszt 20mld zł, a samo PGNiG jest warte 29mld.zł

Data: 2013-05-23 11:57:09
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "xantiros" <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com> napisał w wiadomości news:knkj8g$vvc$1node1.news.atman.pl...
> [...]

jak gazu nie ma to dyskusja jest bezcelowa ale tego jeszcze nie wiemy, (zastanawiający był lobbing ruskich w KE za odgórną regulacją wydobycia gazu łupkowego). Ale tego nie ustalono jeszcze, dziś dowiedziałem(przeczytałem) się ze koncerny gazowe wystraszyło w PL "ochrona środowiska - niejasna sytuacja, która mogła by udupić opłacalność" jako głowna przyczyna zawieszenia odwiertów. Zaś rodzime zakłady jak np. PGNiG nie mają kasy na odwierty, jedno dziura w ziemi to koszt 20mld zł, a samo PGNiG jest warte 29mld.zł

Zera ci się pomerdały.
Gdyby w Polsce było takie eldorado, to firmy nie rejterowałyby. Wykonali pewną ilość odwiertów, ocenili zasoby na jakie mogą liczyć oraz koszt wydobycia i dały nogę.
A my się będziemy podniecać i brandzlować. Powtórka Karlina tylko wielokrotnie większa.

ubawiony

Data: 2013-05-23 12:05:32
Autor: xantiros
W dniu 23.05.2013 11:57, Bogdan Idzikowski pisze:

> [...]

zakłady jak np. PGNiG nie mają kasy na odwierty, jedno dziura w ziemi
to koszt 20mld zł, a samo PGNiG jest warte 29mld.zł

nie pomerdały zera a liczba odwiertów, nie miało być koszt jednej dziury a koszt dziur w ziemi.

[...]

nie jest tak jak piszesz do końca

http://gazlupkowy.pl/tusk-minister-srodowiska-albo-uzna-mentalnosc-nie-tylko-ekologa-ale-tez-przedsiebiorcy-albo-kto-inny-sie-tym-zajmie/

Tusk trochę za późno reaguje.

I to w kwestii zasobności polskich złóż - jak widać nie ma jeszcze pełnej analizy.

http://gazlupkowy.pl/polskie-lupki-potrzebuja-resetu/

"Jak do tej pory wydano 109 licencji na poszukiwanie gazu łupkowego i wykonano 44 odwierty poszukiwacze. Tymczasem rozpoznanie zasobności polskich złóż i opłacalności ekonomicznej ich eksploatacji, wymaga jeszcze do trzystu odwiertów wraz ze szczelinowaniem hydraulicznym."

Data: 2013-05-23 12:22:26
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "xantiros" <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com> napisał w wiadomości news:knkplc$70j$1node1.news.atman.pl...
[...]

Nadzieja umiera ostatnia.

ubawiony

--
Dyskusja z wierzącym jest jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne, jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z wygranej.

Data: 2013-05-23 12:28:39
Autor: xantiros
W dniu 23.05.2013 12:22, Bogdan Idzikowski pisze:

[...]

E tam umiera, jeszcze są respiratory :D

Data: 2013-05-26 02:25:46
Autor: jr

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości

| Użytkownik "xantiros" <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com> napisał w wiadomości

| >>>> |
> [...]
| >>>> |

> [...]
| wydobycia i dały nogę.
| A my się będziemy podniecać i brandzlować.

To ilu was jeszcze jest Idzikowsli? Eldoradno jak dotad nikt nie obiecywal, a w tuskowe cuda malo kto juz wierzy.

Data: 2013-05-26 02:28:29
Autor: jr

| Użytkownik "xantiros" <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com> napisał w wiadomości

| >> |
> [...]
| >> |

| Polska powinna mieć gaz z łupków ale go nie ma. To takie Karlini-bis!

Widze Idzikowski, ze jestec nie tylko ekspertem od wypadkow lotniczych, ale i
specjalista w dziedzinie geologii zloz energetycznych. Pewnie przeszedles z
rozczka w reku od Baltyku po Bieszczady..
Czemus nie zameldowal Putinowi, ze w Polsce gazu nie ma? Jego ludzie z portek
wychoda, zeby zablokowac te cholerne lupki. Biegaj szybko z dobra nowina!
Zamiast petac sie po europejskich salonach i walczyc z wiatrakami dadza ci Order
Lenina.

Łupkowe eldorado zamieniło się w to, co zwykle, czyli polską niemoc