Lusterka "martwe pole"

Data: 2013-04-17 07:32:32
Autor: Adam Wysocki
Lusterka "martwe pole"
Są sobie lusterka "martwe pole".

1. http://img24.imageshack.us/img24/268/lustroq.jpg
2. http://img10.allegroimg.pl/photos/oryginal/29/61/00/25/2961002503

Teraz pytania w formie ankiety:

a) nie przyklejałbym go do motocykla
b) przykleiłbym je po zewnętrznej stronie lusterek w motocyklu (jak na 1)
c) przykleiłbym je po wewnętrznej stronie lusterek w motocyklu (jak na 2)

Uzasadnienie mile widziane.

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2013-04-17 02:05:11
Autor: Odys
Lusterka "martwe pole"
Data: 2013-04-17 02:31:23
Autor: zarafiq
Lusterka "martwe pole"
On Wednesday, 17 April 2013 08:32:32 UTC+1, Adam Wysocki  wrote:
Są sobie lusterka "martwe pole".
1. http://img24.imageshack.us/img24/268/lustroq.jpg
2. http://img10.allegroimg.pl/photos/oryginal/29/61/00/25/2961002503
Teraz pytania w formie ankiety:

Cześć,

Mam bo były na motocyklu kiedy go kupiłem, nie pamiętam
czy po wewn. czy po zewn. ale o ile się nie mylę to po
zewn. bo  chciałem przesunąć w to miejsce gdzie widzę
swoje ramiona w dużym lusterku.

Jedna duża wada, nie wiem z czego to wynika, chyba z akomodacji
oka i tego że są wypukłe, oko potrzebuje krótkiego momentu
żeby "zobaczyć" to co w tym lusterku widać, potem
znowu moment na to żeby się przestawić na patrzenie wprost
albo w duże lusterko.

Przestrzegałbym przed traktowaniem ich jako czegoś co eliminuje
potrzebę oglądania się (mimo, że rzeczywiście kąt widzenia
jest znacznie większy), jako uzupełnienie mogą być.

Pozdrawiam,
zarafiq

Data: 2013-04-17 12:36:55
Autor: Marcin N
Lusterka "martwe pole"
W dniu 2013-04-17 11:31, zarafiq pisze:

Przestrzegałbym przed traktowaniem ich jako czegoś co eliminuje
potrzebę oglądania się (mimo, że rzeczywiście kąt widzenia
jest znacznie większy), jako uzupełnienie mogą być.

Niepotrzebnie. Naprawdę świetnie działają. Dają stuprocentową pewność, że gdy nie widzę czegoś w lusterku - to mogę zmieniać pas. Jest jednak jeden wyjątek: gdy droga ma co najmniej 3 pasy - wtedy różnie bywa.

Prawdą jest ta akomodacja oka, o której piszesz. Jest inna niż dla zwykłego lusterka.

--
MN

Data: 2013-04-17 12:42:59
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Lusterka "martwe pole"
Marcin N napisał(a):
Dają stuprocentową pewność,

No wampira to raczej nie zobaczysz w lusterku i mozesz go wtedy puknac przy zmianie pasa. Wiec ostroznie z ta 100%towoscia.

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2013-04-18 11:53:02
Autor: Adam Wysocki
Lusterka "martwe pole"
zarafiq <dominik.jesiolowski@gmail.com> wrote:

Mam bo były na motocyklu kiedy go kupiłem, nie pamiętam
czy po wewn. czy po zewn. ale o ile się nie mylę to po
zewn. bo  chciałem przesunąć w to miejsce gdzie widzę
swoje ramiona w dużym lusterku.

Dzięki za wszystkie odpowiedzi :)

Pytanie było trochę podchwytliwe, bo sam mam takie w starym moto (po zewnętrznej stronie) i zastanawiam się, czy nie lepiej byłoby wsadzić je w nowym moto po wewnętrznej stronie, tam gdzie widzę ramiona...

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2013-04-17 10:08:04
Autor: Roman Niewiarowski
Lusterka "martwe pole"
W dniu 2013-04-17 09:32, Adam Wysocki pisze:

[...]

Jakbym poczul brak takiego lusterka to bym przykleil. Najpierw bym sobie przymierzyl w ktorym miejscu mi spasuje.

pozdr
newrom

Data: 2013-04-17 10:39:16
Autor: -Demonos-
Lusterka "martwe pole"
gof@somewhere.invalid (Adam Wysocki) Wrote in message:

Teraz pytania w formie ankiety:

a) nie przyklejałbym go do motocykla

Wolę pozostać przy obejrzeniu się w tył zamiast zaklejać sobie
 całe lusterko takim badziewiem ;-)

--
-Demonos-
Tygrysek 955i, Inazuma i Virago 535 mojej lepszej połowy

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://www.piaohong.tk/newsgroup

Data: 2013-04-17 11:01:29
Autor: Marcin N
Lusterka "martwe pole"
[...]

Używam takich od lat. Okrągłych o średnicy 5 cm. Nie wyobrażam sobie jeżdżenia na motocyklu bez nich. Nie polecam tego z Twojego drugiego linka. Lepsze są wg mnie takie płasko przyklejane do lusterka (nie pod kątem).

Mam pole widzenia do tyłu niemalże 180 stopni (robiłem pomiary).

Bardzo ułatwiają dynamiczne manewrowanie w mieście. W niczym nie utrudniają życia przez zasłonięcie fragmentu dużego lusterka.

Są o nich różne opinie. Kumpel na bazie moich pochwał też sobie kupił, po czym drugiego dnia zdjął.

Zalecam przyklejenie na zewnątrz głównego lusterka. Mają pokazywać to, co dzieje się blisko nas więc zastępują właśnie tę część dużego lusterka.

--
MN

Data: 2013-04-17 11:17:10
Autor: -Demonos-
Lusterka "martwe pole"
Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> Wrote in message:

Bardzo ułatwiają dynamiczne manewrowanie w mieście. W niczym nie utrudniają życia przez zasłonięcie fragmentu dużego lusterka.

Nie każdy motocykl ma odpowiednio duże lusterka ;-)

Data: 2013-04-18 21:57:48
Autor: Kuczu
Lusterka "martwe pole"
W dniu 2013-04-17 11:01, Marcin N pisze:

UĹźywam takich od lat. (...) Nie wyobraĹźam sobie
jeĹźdĹźenia na motocyklu bez nich.

(...) (robiłem pomiary).

Ty to jednak naprawde dziwny jestes.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2013-04-19 06:53:40
Autor: AZ
Lusterka "martwe pole"
On 2013-04-18, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:

UĹźywam takich od lat. (...) Nie wyobraĹźam sobie
jeĹźdĹźenia na motocyklu bez nich.

(...) (robiłem pomiary).

Ty to jednak naprawde dziwny jestes.

A czy Ty wiesz jaki masz kat widzenia w swoich lusterkach?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-04-19 09:55:03
Autor: Kuczu
Lusterka "martwe pole"
W dniu 2013-04-19 08:53, AZ pisze:

Ty to jednak naprawde dziwny jestes.

A czy Ty wiesz jaki masz kat widzenia w swoich lusterkach?

Nie ale wiem za to co sie kreci w silniku mojego motocykla, jak wyglada i jak dziala.

Data: 2013-04-19 14:50:00
Autor: Marcin N
Lusterka "martwe pole"
W dniu 2013-04-19 09:55, Kuczu pisze:
[...]

Jedno nie wyklucza drugiego.

--
MN

Data: 2013-04-19 00:08:52
Autor: Szymon Machel
Lusterka "martwe pole"
Dopóki kręgi szyjne, bez bólu, pozwalają się obejrzeć
dopóty nie widzę zapotrzebowania na takie wynalazki :-)
Ale to jest moje zdanie.

Szymon

Data: 2013-04-24 02:06:35
Autor: K2 Corona Alstare 1000R
Lusterka "martwe pole"
Przyznam się że w S k2 są luterka, potrzebne całkowicie do niczego.. albo ustawiasz na spokojną jazdę, jak sie ułożysz do sprintu .. nic,, i na odwrót. połaczenie kombiaka dainese i kasku schubert uniemożliwia pełny obrót głowy, kask haczy o naramiennik. jedno rozwiązanie. lewe na wolne, prawe na szybkie. ale na pewno nie założyłbym nic na lusterka. ludzkie oko potrzebuje 4.2msec, myślę że przy prędkości 200km/h to jakieś 2,3 metra( liczę w głowie, mogę się mylić), za 4 klatką dotrze do ciebie cien porshe, które Ci właśnie wjechało w d.u.p.e

Data: 2013-04-24 03:21:42
Autor: kjzkrakufa
Lusterka "martwe pole"
W dniu środa, 24 kwietnia 2013 04:06:35 UTC+2 użytkownik K2 Corona Alstare 1000R napisał:
połaczenie kombiaka dainese i kasku schubert uniemożliwia pełny obrót głowy, kask haczy o naramiennik.

masz krótką szyje po prostu.
ludzkie oko potrzebuje 4.2msec,

do czego potrzebuje to oko tych 4,2 ms?

myślę że przy prędkości 200km/h to jakieś 2,3 metra(

200 km/h to jakieś okolo 60 m/s, czyli 1 metr robisz w 1/60 sekundy i trwa to okolo 14 ms.

liczę w głowie, mogę się mylić

ja tez policzylem w glowie.

za 4 klatką dotrze do ciebie cien

acha mówisz że te 4,2 ms to bezwładność oka?
No, jest taki efekt ze obrazy o czestosci powyzej 25 klatek na sekunde czyli po 40 ms wyswietlania obrazu zlewaja sie w ruch, ale to wynika z czasu przez jaki oko zapamietuje obraz it to są dziesiąte sekundy. Nie jest szybkosc zauwazania przez mozg zmian w obrazie, wzrok to to dosc skomplikowany mechanizm - oczy widzą jedno a mozg i tak to falszuje.

porshe które Ci właśnie wjechało w d.u.p.e
 prosiak w dupie?
bezsensu.

KJ

Data: 2013-04-24 10:52:28
Autor: AZ
Lusterka "martwe pole"
On 2013-04-24, kjzkrakufa@gmail.com <kjzkrakufa@gmail.com> wrote:

KJ

Dalej sie dzisiaj opierdalasz?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-04-25 03:57:01
Autor: kjzkrakufa
Lusterka "martwe pole"
W dniu środa, 24 kwietnia 2013 12:52:28 UTC+2 użytkownik AZ napisał:

Dalej sie dzisiaj opierdalasz?
 Nie, dzisiaj robie management, patrze jak inni pracuja a poniewaz dobrze im idzie to sie nie wpierdalam. A tu to sie tak tylko na 4.2 ms wyrwalem.
Poza tym ku chwale precla nalezalo te grube bledy w liczeniu skorygowac.

KJ

Data: 2013-04-24 13:20:28
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Lusterka "martwe pole"
kjzkrakufa@gmail.com napisał(a):
do czego potrzebuje to oko tych 4,2 ms?

Do setki.

ja tez policzylem w glowie.

a ta glowa to na jakiej szyji osadzona?

acha mówisz że te 4,2 ms to bezwładność oka?

no chyba Twojego!

oczy widzą jedno a mozg i tak to falszuje.

mam tak na dukacie, wydaje mi sie ze srubki gubie

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2013-04-24 15:23:32
Autor: Monster
Lusterka "martwe pole"
[...]

Wcale Ci się nie wydaje!!

Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

Data: 2013-04-24 13:25:23
Autor: AZ
Lusterka "martwe pole"
On 2013-04-24, Monster <alpy2@op.pl> wrote:

mam tak na dukacie, wydaje mi sie ze srubki gubie

Wcale Ci się nie wydaje!!

To chyba domena falek. Jednemu takiemu raz sie uchwyt hamulca odkrecil
i musialem wykrecac z KHI M6 zeby biedaka poratowac.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-04-24 15:30:41
Autor: Monster
Lusterka "martwe pole"
On 2013-04-24, Monster <alpy2@op.pl> wrote:

mam tak na dukacie, wydaje mi sie ze srubki gubie

Wcale Ci się nie wydaje!!

To chyba domena falek. Jednemu takiemu raz sie uchwyt hamulca odkrecil
i musialem wykrecac z KHI M6 zeby biedaka poratowac.

Ale przynajmniej wiesz że silnik pracuje i przez przypadek w czasie jazdy nie wysiądziesz.
Tomek

Data: 2013-04-24 13:36:05
Autor: AZ
Lusterka "martwe pole"
On 2013-04-24, Monster <alpy2@op.pl> wrote:

Ale przynajmniej wiesz że silnik pracuje i przez przypadek w czasie jazdy nie wysiądziesz.

Taaa, super ficzer. Tak samo jak w Twoim BMW, ze od mocnego odkrecenia
mozna sie przewrocic :P

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-04-24 15:40:20
Autor: Monster
Lusterka "martwe pole"
On 2013-04-24, Monster <alpy2@op.pl> wrote:

Ale przynajmniej wiesz Ĺźe silnik pracuje i przez przypadek w czasie
jazdy nie wysiądziesz.

Taaa, super ficzer. Tak samo jak w Twoim BMW, ze od mocnego odkrecenia
mozna sie przewrocic :P

Nie,w prawe winkle lepiej wchodzi,będziem testować teraz w górach:-)

Tomek

Data: 2013-04-25 11:13:12
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Lusterka "martwe pole"
Monster napisał(a):
Nie,w prawe winkle lepiej wchodzi,będziem testować teraz w górach:-)

a to Niemiec nie chcial kupic?

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2013-04-25 14:21:12
Autor: Monster
Lusterka "martwe pole"
Monster napisał(a):
Nie,w prawe winkle lepiej wchodzi,będziem testować teraz w górach:-)

a to Niemiec nie chcial kupic?

zdąży:-)
Tomek

Data: 2013-04-25 14:54:15
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Lusterka "martwe pole"
Monster napisał(a):
zdąży:-)

Tylko zebys niepotanil motura ;-)

ps. jazda z glowa do przodu to jakas pomylka ewolucyjna. Jak ja se kupie swojego 900ss to przerobie :)

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2013-04-25 17:55:23
Autor: Monster
Lusterka "martwe pole"
Monster napisał(a):
zdąży:-)

Tylko zebys niepotanil motura ;-)
niebójsię.
ps. jazda z glowa do przodu to jakas pomylka ewolucyjna. Jak ja se kupie
swojego 900ss to przerobie :)

Od razu sobie czopka kup.

Tomek

Lusterka "martwe pole"